Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


What's on your nails?

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11570

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 26 Feb 2023 01:43

Re: What's on your nails?

Ik heb nu op al mijn nagels nude met glitter.

Voor extra stevigheid zou ik eerder kiezen voor een rubber base en niet een shine tussendoor. Rubberbase is van zichzelf al veel dikker dan de shine en daardoor steviger.
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 26 Feb 2023 10:51

Re: What's on your nails?

Je doet toch shine als laatste? Maar die vervang je dan door een rubber base?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11570

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 26 Feb 2023 11:05

Re: What's on your nails?

Nee ipv een gewone base doe je dan een rubber base. Wel als laatste de shine. Zie dat mijn zin heerlijk krom is.

Gewoon oprechte vraag: hoe doe je dat met je werk? Of haal je dan de gel er weer af?
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 26 Feb 2023 11:16

Re: What's on your nails?

Nee ik laat het zitten. Het is wetenschappelijk aangetoond dat het dragen van nagellak geen invloed heeft op de hygiene. Daarbij draag ik tijdens inzetten altijd handschoenen. Desondanks mag het officieel niet hoor maar veel collega’s, waaronder dus ikzelf, dragen het wel.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11570

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 26 Feb 2023 11:38

Re: What's on your nails?

Ah ja, als je altijd handschoenen draagt snap ik het idd ook wel. Bij ons is de hip-commissie daar echt wel streng in. Ik hou er dus ook altijd rekening mee als ik gefilmd moet worden of training geef dat ik dan een beetje neutrale kleuren kies of zelfs wel eens alleen base en shine. Al zit ik natuurlijk absoluut niet in de directe zorg en kom amper in contact met bewoners.
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 26 Feb 2023 11:58

Re: What's on your nails?

Minx schreef:Ah ja, als je altijd handschoenen draagt snap ik het idd ook wel. Bij ons is de hip-commissie daar echt wel streng in. Ik hou er dus ook altijd rekening mee als ik gefilmd moet worden of training geef dat ik dan een beetje neutrale kleuren kies of zelfs wel eens alleen base en shine. Al zit ik natuurlijk absoluut niet in de directe zorg en kom amper in contact met bewoners.

Toen ik nog in het ziekenhuis werkte was het ook echt een no go hoor. Hier is het ietsje soepeler.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 16 Mrt 2023 21:21

Re: What's on your nails?

Afgelopen week had ik Ibiza Pink, op de foto’s vond ik hem mooi, maar in het echt toch wel heel erg fel. Dus die heb ik er maar weer vanaf gehaald. Misschien leuker als ik straks wat bruiner ben, of op mijn teennagels.

Ik heb wel het idee dat mijn nagels toch wel beschadigd onder de Peel off vandaan komen, hebben jullie dat ook? Het gaat er beter af dan zonder (ik doe er steeds wat olie op en dan komt het er wel redelijk gemakkelijk vanaf, hoewel ik met rubber base erover toch wel een beetje moest bikken), maar dan zijn mijn nagels zo ruw en slap.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 17 Mrt 2023 08:28

Re: What's on your nails?

Ik heb toevallig de Ibiza pink gisteren op mijn teennagels gedaan maar vind hem inderdaad ook wat te heftig.

Mijn nagels komen ook nooit helemaal ongeschonden uit de strijd. Die tip van de olie is wel een goede. Maar misschien dat ik toch wel overstap tzt op de Peel off base die ze nu hebben. Wil eigenlijk eerst nog even wat ervaringen van anderen afwachten.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 17 Mrt 2023 10:38

Re: What's on your nails?

Er is een facebookgroep waar je veel info kunt vinden en ervaringen van andere gebruikers, inclusief fotomapjes van alle kleuren zodat je kunt zien hoe ze in het echt uitvallen. Heel handig vind ik!

PinkGellac fanpage heet het.

@Alexis, ik doe ook eens in de zoveel tijd een paar weken niks op mijn nagels om ze even rust te geven. Ik heb ook het idee dat het toch wat dunner en brozer wordt na een periode elke week een ander kleurtje met de peel base, ondanks dat ik het er dus ook voorzichtig afhaal met wat olie of in bad.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2385

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 17 Mrt 2023 11:26

Re: What's on your nails?

Wat voor olie gebruiken jullie voor het weken/afhalen?
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 17 Mrt 2023 11:48

Re: What's on your nails?

Ik week mijn handen even in warm water met wat olijfolie. Heel simpel :)
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 17 Mrt 2023 12:41

Re: What's on your nails?

Ja die Facebook pagina is handig! Ik heb geloof ik daar Ibiza pink wel gezien, maar ik vind hem toch wel behoorlijk fel uitvallen in het echt.

Goeie tip van de olijfolie. Dat ga ik ook proberen de volgende keer. Moet je dan eerst een stukje losmaken, of gewoon een bakje water met olie (scheutje of veel?) en daar even in weken? Ik trek nu vaak een stukje los en smeer er nagelriemolie omheen en dan gaat het vaak ook beter los. Maar dan heb ik dus alsnog wel broze nagels (en zo ruw).

Dit las ik ook nog op de Facebook pagina: eerst even vijlen met polijstblok, dan ontvetten, dan prep booster erop, dan een dun laagje Peel base. Dat 30 sec laten intrekken en dan zou het los moeten laten. Ook het proberen waard.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 17 Mrt 2023 13:40

Re: What's on your nails?

Afbeelding

Ik heb eens wat nieuws geprobeerd. Soms vind ik gellak zóveel werk. Ik ben er ongeveer 1,5 á 2 uur mee bezig en daar heb ik lang niet altijd zin in. Via een advertentie op fb zag ik dat er dus ook gellak bestaat wat alles in één is. Gewoon te koop bij het kruidvat. Heb het nu voor het eerst geprobeerd, ben benieuwd of het 2-2,5 week blijft zitten. Zou een uitkomst zijn!
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 18 Mrt 2023 13:58

Re: What's on your nails?

Handig Agnes! En mooi ook. Zou daar ook Peel off onder kunnen?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 18 Mrt 2023 14:55

Re: What's on your nails?

Ben nog steeds benieuwd naar Maniac Nails (stickers icm een lamp).
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 18 Mrt 2023 15:58

Re: What's on your nails?

Alexis schreef:Handig Agnes! En mooi ook. Zou daar ook Peel off onder kunnen?

Denk ik wel hoor! Kun je zeker eens proberen.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 22 Mrt 2023 11:32

Re: What's on your nails?

Agnes schreef:Afbeelding

Ik heb eens wat nieuws geprobeerd. Soms vind ik gellak zóveel werk. Ik ben er ongeveer 1,5 á 2 uur mee bezig en daar heb ik lang niet altijd zin in. Via een advertentie op fb zag ik dat er dus ook gellak bestaat wat alles in één is. Gewoon te koop bij het kruidvat. Heb het nu voor het eerst geprobeerd, ben benieuwd of het 2-2,5 week blijft zitten. Zou een uitkomst zijn!

Ik heb nu na een aantal dagen toch een topcoat op gezet. Ik vond de lak zelf te mat.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 05 Apr 2023 19:30

Re: What's on your nails?

Ik heb nu al een week of 3 niks op. Ik wilde mijn nagels even laten herstellen, maar ze zijn echt helemaal aan gort.
Ze zijn korter dan mijn vingertoppen, heel onhandig, want ik krijg daar echt gevoelige vingers van. Zodra ze zo "lang" worden dat er een randje aan zit, scheurt dat meteen af. Heel lelijk ook. Ik hoop dat ze snel een beetje opknappen, ik wilde er over een of twee weken wel weer rubber base op doen, omdat het dan minder dun en gevoelig aanvoelt hoop ik.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 05 Apr 2023 20:26

Re: What's on your nails?

Balen Alexis. Ik hoorde van mijn vriendin (tevens pedicure/nagelstyliste) dat je je nagels kunt beschadigen met het verwijderen van de vorige laag. Ze adviseerde altijd een dunlaagje gellak er op te laten. Ik weet niet hoe jij het verwijderd?
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 05 Apr 2023 20:47

Re: What's on your nails?

Ik gebruik Peel off, dus ik trek het er af. De nagelstyliste vijlde inderdaad niet alles eraf, maar dat krijg ik zelf niet voor elkaar en ik heb er te weinig geduld voor.
Ik probeer het nog een keer en als mijn nagels zo slecht blijven verkoop ik gewoon alles weer.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11570

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Apr 2023 21:48

Re: What's on your nails?

Mijn nagels zijn van zichzelf al zo dramatisch dus dan is de gel echt een verademing qua stevigheid. Kan me voorstellen dat het frustrerend is als het beschadigd. Zonder lak zijn ze bij mij vaak binnen een paar dagen kort.
2015 💙
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 06 Apr 2023 07:41

Re: What's on your nails?

Er af trekken met peel off schijn je dus ook iedere keer je nagels mee te beschadigen en een laagje nagel mee te nemen. Als je nagels van zichzelf niet zo dun zijn, kan dit het dus zijn.

Mijn nagels zijn van zichzelf ook niet super stevig, maar momenteel ook echt drama. Ik ga nu de tips van mijn vriendin opvolgen en hopen dat het goed komt. Zonder gellak breekt/scheurt alles af.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 06 Apr 2023 15:00

Re: What's on your nails?

Mijn nagels zijn momenteel ook hopeloos. Dun, scheuren snel af. Ik heb nu dus ook even niks op om mijn nagels wat rust te gunnen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 22 Jul 2023 20:33

Re: What's on your nails?

Ik heb eens een keer gellak laten zetten. Ik ben altijd bang dat het mijn nagels beschadigd. Het staat wel heel gezellig en verzorgd moet ik zeggen! Ik heb over 4 weken weer een afspraak maar ik houd niet van lange nagels. Ik knip ze eigenlijk wel elke week, ik heb het nu al een week en vind ze nu al lang worden. Ik las dat je ze kunt vijlen, doen jullie dat ook en lukt dat een beetje netjes (ik ben daar al niet zo goed in).
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 22 Jul 2023 20:53

Re: What's on your nails?

Ik heb ook voor het eerst in m'n leven gellak laten zetten! Heb het nu ook een week en gisteren heb ik één nagel een beetje gevijld, want er zat een haakje aan. Ging goed! Over twee weken ga ik alweer, want ik vind uitgroei bij nagels nooit zo mooi staan. En nu na een week zie ik het al een beetje opkomen, mijn nagels groeien snel volgens mij.
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers