Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boodschappen, letten op de kleintjes

<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 12 Mrt 2023 16:53

Re: Boodschappen, letten op de kleintjes

Misschien een (leuke) tip, maar wij groeien altijd onze eigen paprika’s, chili’s en komkommers in voorjaar/zomer. Zo bespaar je toch weer een hoop!
We zijn nu alweer begonnen met de zaden te laten ontspruiten bovenop de verwarming in een klein broeikastje.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 12 Mrt 2023 18:08

Re: Boodschappen, letten op de kleintjes

Ik moest voor een recept walnoten. Ik heb maar gemengde noten gekocht aangezien ik 7 euro voor een zakje erg prijzig vond. 🥹
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 12 Mrt 2023 18:44

Re: Boodschappen, letten op de kleintjes

Max schreef:Misschien een (leuke) tip, maar wij groeien altijd onze eigen paprika’s, chili’s en komkommers in voorjaar/zomer. Zo bespaar je toch weer een hoop!
We zijn nu alweer begonnen met de zaden te laten ontspruiten bovenop de verwarming in een klein broeikastje.


Dat is leuk al ben ik bang dat het bij ons te heet is en ze levend verbranden. Gebruik je gekochte zaden of zaadjes uit de paprika (bv) zelf?

De paprika's hier zijn schaars. Als er al trio's liggen is het goed kijken want 9 van de 10 keer zit er schimmel op. Losse paprika's net zo helaas. Schappen zien er leeg uit. Mijn dochter neemt standaard 1 paprika per 2 dagen mee naar school en ik gooi toch ook vaak wel veel door het eten omdat ze er zo gek op is. Maar inmiddels zijn ze €1,45 per stuk hier :wtf:. Natuurlijk is het winter maar dat heb ik echt nog nooit betaald voor een losse kleine paprika.

Hier blijft de supermarkt ook maar reclame maken dat ze meer dan 100 producten in prijs verlaagd hebben maar steeds staat daar dezelfde worst tussen. Nu weten we het wel. Die reclames erger ik me net zo aan inderdaad.

Letten op de kleintjes wordt steeds lastiger want ik doe al boodschappen op basis van wat ik in huis heb en wat er in de aanbieding is. Ik maak een weekmenu waar soms wel wat in geschoven wordt maar we houden ons er over het algemeen wel aan. Er valt weinig te besparen als je gewoon nog steeds €30 euro kwijt bent aan boodschappen als je de hele week amper hoeft te koken en dus alleen dingen als wc papier, brood, kaas en fruit nodig hebt. Alleen een pakje simpele jonge kaas is al bijna 5 euro. Simpele dingen worden luxe items inmiddels...
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 12 Mrt 2023 19:01

Re: Boodschappen, letten op de kleintjes

We kopen zaden. Hier staan ze ook altijd in de volle zon, we hebben helaas geen schaduw.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1745

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 12 Mrt 2023 19:38

Re: Boodschappen, letten op de kleintjes

De paprika's mislukken bij mij altijd.
Tomaten en aardbeien gaan wel goed (in pot).
Koek krijgen ze ook nooit mee naar school, maar het is wel erg dat het wel goedkoper is dan groenten en fruit.
De overheid kan daar echt wel wat aan gaan doen. Dit houden veel Nederlanders niet vol.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 13 Mrt 2023 12:00

Re: Boodschappen, letten op de kleintjes

Ik heb gisteren de komkommer bij de jumbo laten liggen, die waren 1/3 kleiner dan die bij de AH en lidl. Wel net zo duur (al waren ze bij de lidl 1,35 ipv 1,39)

Ik haalde vanochtend tomaten voor het avondeten, €5,80! Had ze beter bij de lidl kunnen halen zag ik later, daar zijn ze in de aanbieding.

Best duur avoneten vandaag dus.
Tomaten 5,80
Courgettes 1,58
Gehakt 1,97
Kofta 2,04
Totaal 11,39
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 10:09

Bericht 13 Mrt 2023 12:39

Re: Boodschappen, letten op de kleintjes

Tja, ook tomaten zijn bepaald niet in het seizoen. Wat is kofta? Ik dacht altijd dat dat gehakt was. Maar dat staat al op je lijstje. Je gehakt is wel weer heel goedkoop!
Onze boodschappen zijn deze week ook gigantisch duur. Maar goed mijn zoon is jarig dus taart maken, hapjes en wijn voor feest, trakteren op school en op voetbal, kinderfeestje met ook weer donuts en snacks en fris, dat tikt enorm aan.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 13 Mrt 2023 13:05

Re: Boodschappen, letten op de kleintjes

Ik haalde gisteren een zak friet en een doosje frikandellen en een ui en moest €3,49 betalen, toen dacht ik ook hier gaat het dus mis. Gezond eten is zover duurder!
⁠♡♡♡
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 13 Mrt 2023 13:21

Re: Boodschappen, letten op de kleintjes

Gefeliciteerd met je zoon Morrissey!
Ik ben al in geen eeuwen meer in de supermarkt geweest. Zal wel een kleine shock worden als ik weer eens ga als ik dat hier zo lees.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 13 Mrt 2023 14:50

Re: Boodschappen, letten op de kleintjes

Morrisey schreef:Tja, ook tomaten zijn bepaald niet in het seizoen. Wat is kofta? Ik dacht altijd dat dat gehakt was. Maar dat staat al op je lijstje. Je gehakt is wel weer heel goedkoop!
Onze boodschappen zijn deze week ook gigantisch duur. Maar goed mijn zoon is jarig dus taart maken, hapjes en wijn voor feest, trakteren op school en op voetbal, kinderfeestje met ook weer donuts en snacks en fris, dat tikt enorm aan.


Idd, slechte tijd voor tomaten!
De kofta is zo'n wereldgerecht doosje van knorr. Gehakt is een half zakje met 25% korting.
Wij vierden zaterdag de verjaardag van mijn dochter. Alles bij elkaar ben ik minstens €200 kwijt 🙈
Maar ja, ik wil zelf ook gewoon lekker eten én genoeg keus. Liever dan een verjaardag waarbij je 1 blokje kaas en 2 snoeptomaatjes krijgt
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Ilske

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:22

Bericht 13 Mrt 2023 16:31

Re: Boodschappen, letten op de kleintjes

Ik gooi door de kofta altijd een blikje tomatenblokjes 400 gram van ongeveer 0,70 cent erdoorheen Ipv de tomaten. Minder vers maar wel goedkoper en prima te eten.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 13 Mrt 2023 16:33

Re: Boodschappen, letten op de kleintjes

Ilske schreef:Ik gooi door de kofta altijd een blikje tomatenblokjes 400 gram van ongeveer 0,70 cent erdoorheen Ipv de tomaten. Minder vers maar wel goedkoper en prima te eten.


Goede tip!
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 13 Mrt 2023 20:53

Re: Boodschappen, letten op de kleintjes

Uffe schreef:Ik haalde gisteren een zak friet en een doosje frikandellen en een ui en moest €3,49 betalen, toen dacht ik ook hier gaat het dus mis. Gezond eten is zover duurder!


Waar eerder zakken patat van 2,5kg volgens mij 1,99 waren of 2,29, zijn ze nu 3,89 dus ook dat is zeker hard omhoog gegaan.
Ik vierde pas mijn verjaardag en waar ik eerder naturel ribbel kocht voor 0,99 cent, kost deze nu 1,39.
Überhaupt schrok ik toen best van al die prijzen die zo gestegen zijn. Net als de lays oven/sensation chips. Vroeger 2 zakken in actie voor €2,-. Daarna 2 voor 2,50 pas 2 voor €3 en nu zag
Ik dat ze 2 voor 3,50 zijn.
Ik zat juist pas te denken dat mensen die altijd krap bij kas zaten en daarom ongezond eten, nu ook veel duurder uit zullen zijn.
<<

Ilske

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:22

Bericht 13 Mrt 2023 21:03

Re: Boodschappen, letten op de kleintjes

Ik lees net dit:

https://www.ad.nl/politiek/advies-aan-k ... ~ae89afc6/

Ik vind dit toch lastig als ik nu de prijzen van kaas en vlees al zie. Dit worden echt luxe producten. Toch maar eens op zoek naar meer vegetarische recepten..
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 13 Mrt 2023 21:09

Re: Boodschappen, letten op de kleintjes

Die zag ik ook ja. Waar eerder de kaas tegen de €7,- aanzat zit deze nu tegen de €10,- aan.

We kunnen het wel betalen, maar ik vraag mij wel af waar het stopt. Al helemaal voor de mensen die al krap zaten. En of het ook weer goedkoper gaat worden tzt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 13 Mrt 2023 22:39

Re: Boodschappen, letten op de kleintjes

Viva schreef:
Uffe schreef:Ik haalde gisteren een zak friet en een doosje frikandellen en een ui en moest €3,49 betalen, toen dacht ik ook hier gaat het dus mis. Gezond eten is zover duurder!


Waar eerder zakken patat van 2,5kg volgens mij 1,99 waren of 2,29, zijn ze nu 3,89 dus ook dat is zeker hard omhoog gegaan.
Ik vierde pas mijn verjaardag en waar ik eerder naturel ribbel kocht voor 0,99 cent, kost deze nu 1,39.
Überhaupt schrok ik toen best van al die prijzen die zo gestegen zijn. Net als de lays oven/sensation chips. Vroeger 2 zakken in actie voor €2,-. Daarna 2 voor 2,50 pas 2 voor €3 en nu zag
Ik dat ze 2 voor 3,50 zijn.
Ik zat juist pas te denken dat mensen die altijd krap bij kas zaten en daarom ongezond eten, nu ook veel duurder uit zullen zijn.


Eens hoor!
⁠♡♡♡
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 14 Mrt 2023 09:28

Re: Boodschappen, letten op de kleintjes

Veel vega alternatieven zijn niet eens zo gezond en al helemaal niet voor de kids qua zout.

Dus hele borden groenten maar? Maar ook dat is enorm gestegen in prijs. Straks is een pizza bestellen of de grote gele m gewoon goedkoper dan koken thuis. Ik vind dat dus helemaal niets.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 14 Mrt 2023 11:57

Re: Boodschappen, letten op de kleintjes

Nou, de mc donalds is toch nog wel veel duurder dan thuis eten toch? Toen ik daar laatst met 3 kinderen was koste het €35. Daar komt een avondmaaltijd thuis nog niet bij in de buurt
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 10:09

Bericht 14 Mrt 2023 12:13

Re: Boodschappen, letten op de kleintjes

Idd eten in de horeca wordt juist ook steeds duurder. En qua vega alternatieven hoef je niet perse vleesvervangers te gaan eten. Linzen en andere peulvruchten bijvoorbeeld zijn goedkoop en gezond.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Mrt 2023 12:24

Re: Boodschappen, letten op de kleintjes

Wij eten vega en eten ongeveer de helft van de week een vleesvervanger, andere helft van de week zijn recepten zonder. Zoals gisteravond bijvoorbeeld spaghetti, daar zit dan veel groenten door maar geen vleesvervanger.
Dus wil je op de kleintjes letten: ga de helft van de week vega eten 😉
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 14 Mrt 2023 12:53

Re: Boodschappen, letten op de kleintjes

Blue Phone schreef:Nou, de mc donalds is toch nog wel veel duurder dan thuis eten toch? Toen ik daar laatst met 3 kinderen was koste het €35. Daar komt een avondmaaltijd thuis nog niet bij in de buurt


3 pizza's voor 1,99 of 2,99 (weet het niet zeker meer) is een stuk goedkoper dan een gezond gevuld bord. Wij aten dat vroeger nooit, nu las ik dit soort goedkope dagjes in en eten we dit of brood of pannenkoeken ofzo. Ik doe het omdat ik niet al mijn salaris wil uitgeven aan boodschappen maar er zullen genoeg mensen zijn die gewoon niet anders meer kunnen. Ik verwacht niet dat prijzen weer omlaag zullen gaan. Wat je wel ziet is steeds meer ontevredenheid over salarissen omdat er niet meer rond van te komen is. De oplossing wordt dus elders gezocht en verwacht...
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 14 Mrt 2023 21:43

Re: Boodschappen, letten op de kleintjes

Ik had voor mn scheiding berekend dat ik een bepaald bedrag over kon houden per maand. Dat was mooi, want dan kon ik nog wat sparen. Ik kan nog steeds iets sparen, maar de helft minder. Ik eet gv brood, ook dat vervang ik nu regelmatig voor bijv een zoete puntpaprika met kaas of zo als lunch, of een gebakken eitje met groenten, of gewoon brood. Anders wordt het echt veel te duur als er twee gv broden per week doorheen gaan.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers