Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie is de mol 2023

<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 11 Mrt 2023 23:56

Re: Wie is de mol 2023

Daniel was de enige die hem verdacht en hij heeft heel weinig geld verdiend voor de pot, dus zo slecht was hij niet.

Het is alleen wat duidelijker in beeld gebracht dan andere jaren..
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 11 Mrt 2023 23:58

Re: Wie is de mol 2023

Maar ik ben 1e in allebei de poules waar ik in zit, nog nooit zo goed gedaan.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 12 Mrt 2023 00:18

Re: Wie is de mol 2023

Oké, ik verwoord het wellicht verkeerd. Het was geen leuke mol vind ik. Constant voor jezelf gaan met jokers etc... Sowieso maak weer eens een seizoen zonder al die twists etc.

Overigens had Daniël hem al heel snel in het vizier, dus heb je het dan wel goed gedaan als mol? Volgens mij niet.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 12 Mrt 2023 00:21

Re: Wie is de mol 2023

Als je maar door 1 kandidaat genoemd wordt en wel veel geld hebt weten te verspelen dan heb je het toch gewoon goed gedaan?
En niet stiekem wat eigenlijk niemand kan zien, maar gewoon open mollen.
Ik zou willen dat ik in het dagelijks leven zo makkelijk met alles kan wegkomen, haha.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3187

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 12 Mrt 2023 08:45

Re: Wie is de mol 2023

Ik vind het fantastisch. Dat je zo openlijk kan mollen maar dat 1 kandidaat je maar noemt in het hele seizoen. Voor de andere 8 ben je on-ontdekt gebleven. Ik vind het echt knap.
En voor de mensen thuis, niet iedereen had het door. Er waren ook nog steeds verdenkingen op de andere 2. Je blijft tot het einde twijfelen.

Echt goed gedaan!

Ik had het oprecht ook jammer gevonden als het een van de andere twee was. Die hebben teveel “onnodig” geld opgehaald in dat geval
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 12 Mrt 2023 08:58

Re: Wie is de mol 2023

Nou precies! Hij molde voor ons misschien duidelijk, maar voor de kandidaten dus totaal niet.

Dat noem ik zeker niet de slechtse mol ooit. Jij vind het gewoon jammer dat de programmamakers ervoor hebben gekozen om het opzichtige mollen er ook in te laten.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 12 Mrt 2023 12:13

Re: Wie is de mol 2023

Als kijker viel het op, maar wij zien natuurlijk ook maar zo’n klein stukje en vaak het cruciale moment waardoor het opvalt. Goh Jurre weer… dat hoorde je Soy ook zeggen die was gewoon geïrriteerd dat Jurre weer eens voor zichzelf ging. Een heleboel kandidaten hebben die link gewoon niet gelegd waardoor hij er elke keer mee weg kwam. Zeker als je hoort dat Soy en Anke in het doolhof maar 3 vragen goed hadden dan viel het echt niet op.

Ik vond overigens de plottwist heerlijk en echt super toffe opdrachten. Voor mijn gevoel zat er veel meer in dit seizoen aan creativiteit.

En Fred wat heb je gemist aan het doel van het spel de mol moest geld uit de pot houden, in dit geval leverde dat jokers op. Het is juist zijn taak geld uit de pot te houden en de boel te saboteren.
2015 💙
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 814

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 12 Mrt 2023 12:56

Re: Wie is de mol 2023

Helemaal eens met Minx!

En, zo leuk:

Mijn zoon van 14 is samen met een vriend naar Paleis Soestdijk gefietst gisteravond. Met zijn tweetjes naar de live finale. De jongens kwamen helemaal enthousiast terug.

Voelt echt bijzonder dat ik zelf 14 was toen ik begon met WIDM kijken en dat ik nu een zoon van die leeftijd heb die ook fan is.
T (2008) en I (2013)
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 12 Mrt 2023 13:28

Re: Wie is de mol 2023

Ik vind het ook een van de slechtste seizoenen in lange tijd, erg jammer. Normaal zitten er altijd wel wat acties bij die niet zo opvallen en die je dan pas in de finale ziet, maar deze zijn allemaal duidelijk in beeld gebracht vanaf aflevering 1 en ook de smak geld die hij uit de pot hield was weinig subtiel. Er zijn betere mollen en montages geweest.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 814

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 12 Mrt 2023 14:01

Re: Wie is de mol 2023

Ik vond het juist leuk zo! De mol molt. Houdt veel geld uit de pot. Zo is het spel toch bedoeld?

Wat voor molloten pas echt frustrerend is: als de mol in de montage vuurtdurend fanatiek lijkt te zijn en veel geld verdient. En je pas in de laatste aflevering te zien krijgt dat hij een keer stiekem een geldbriefje in zijn broekzak heeft gestopt toen hij ergens alleen was.
T (2008) en I (2013)
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 12 Mrt 2023 19:15

Re: Wie is de mol 2023

Fred schreef:Slechtste mol ever... Toch ben ik serieus benieuwd hoe Daniël dat wist van de coördinaten, maar dat krijgen we vast wel nooit te zien. Ook heeft Jurre bij de foto opdracht enorm veel mazzel gehad dat er toch 1 iemand was (Daniël namelijk) er tenminste 1 foto goed werd doorgestuurd anders kon de rebus niet worden uitgevoerd.


Daniël zou gewoon zo slim geweest kunnen zijn dat het coördinaten betrof? Er wordt duidelijk aangegeven dat ze François moeten hebben en dat zij er achter moeten komen waar hij zich bevindt. Daniël lijkt me nou juist de aangewezen persoon (qua achtergrond) om door te hebben dat het om coördinaten gaat.

Fred schreef:Oké, ik verwoord het wellicht verkeerd. Het was geen leuke mol vind ik. Constant voor jezelf gaan met jokers etc... Sowieso maak weer eens een seizoen zonder al die twists etc.

Overigens had Daniël hem al heel snel in het vizier, dus heb je het dan wel goed gedaan als mol? Volgens mij niet.


Blijkbaar wel als maar 1 iemand geraden heeft dat hij het was. Vanuit de huiskamer gezien was het vrij duidelijk maar mensen om me heen zaten ook vol op anderen. Mensen raakten al hun punten kwijt in de poule door bv Soy en Anke. Ik vond vooral zijn acteerwerk superslecht hoe hij zogenaamd blij was met die vrijstelling voor de finale. Maar als je zelf op een ander zit, vol overtuiging want tja, je bent er al zo ver mee gekomen, dan kan ik me ook voorstellen dat je dat niet meer ziet. Waarom kijk je eigenlijk elk jaar weer? Je hebt alleen maar commentaar. Ik zou je tijd lekker anders besteden als ik me zo zou ergeren aan een programma.

Ik vind alle twists ook geweldig trouwens en ben ooit begonnen met kijken toen ik zwanger was. Mijn dochter vind het inmiddels ook fantastisch en heeft dit jaar de poule gewonnen. Ze was door het dolle heen haha. We zaten vol op Jurre in de poule. Eerste jaar dat ik zo overtuigd voor iemand koos trouwens dus in die zin vond ik het ergens wel jammer (dat ik het voor mijn gevoel al wist) maar aan de andere kant zaten er genoeg hints ook in naar andere kandidaten waardoor je dan toch soms twijfelde.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 12 Mrt 2023 22:47

Re: Wie is de mol 2023

Wat zegt het over Fred dat hij de slechtste mol ever niet kon raden? 😬

Maar ik ben het wel deels met Fred eens trouwens. Niet dat het een slechte mol was, ik denk dat hij het prima heeft gedaan en in de meeste opdrachten heeft gemold. Maar ik vind ook dat er teveel opdrachten waren waarin kandidaten hetzelfde doel hadden als de mol. Te vaak jokers krijgen ipv geld. Dat is ook voor kandidaten aantrekkelijk en m.i. niet spannend daardoor. Ik vond het qua opdrachten ook een minder seizoen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 13 Mrt 2023 00:03

Re: Wie is de mol 2023

Het gaat er bij mij niet om dat ik Jurre niet goed heb. Het lag er bij hen zo dik boven op dat ik juist dacht dat kan geen toch niet zijn want meestal maken de programmamakers wel iemand anders in de montage bewust verdachter dan de mol. Daniël had ik een veel leukere mol gevonden. Was vond ik wel de leukste kandidaat van het seizoen, dus ik had gehoopt dat hij de mol zou zijn. Ik gunde hem die rol wel.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 814

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 13 Mrt 2023 08:40

Re: Wie is de mol 2023

Ik gunde hem de overwinning! Hij heeft heel veel geld verdiend én het spel slim gespeeld. .

Als hij de mol was geweest, hadden er nu mensen geklaagd dat hij veel te veel geld heeft opgehaald voor een mol. Zo bezien kunnen de programmamakers het nooit goed doen.

Ik vind het juist fijn dat we weer terug zijn bij de kern: de mol saboteert opdrachten en zorgt dat er minder in de pot komt.

Het is uiteindelijk ook gewoon een familieprogramma en op deze manier is het voor bijvoorbeeld mijn dochter van 9 ook leuk. Die kan ook de mol vinden :) Het kan toch niet de bedoeling zijn dat de mol alleen te vinden is door mega-ingewikkelde wiskundige hints en het slim doorzien van allerlei montage-trucs? Dan bereik je alleen een paar supermolloten in plaats van een miljoenenpubliek. Ik ben wel molloot, maar toch snap ik die keuze.
T (2008) en I (2013)
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 14 Mrt 2023 13:42

Re: Wie is de mol 2023

Ja, ik vind het ook leuk om met mijn dochter te kijken. Voelt een beetje als vroeger, laat opblijven, lekkere dingen op tafel. Gezellig :). Hoeft voor mij ook geen zware diepgang in te zitten ofzo, tis entertainment. En inderdaad, je kunt niet aan de eisen en wensen van alle kijkers voldoen. Als Daniel de mol was geweest dan had hij wel veel geld verdient inderdaad. Ranomi als mol was ook maar saai geweest. Ik vond het een leuke seizoen en kijk uit naar de volgende :)/
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers