Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wintertenen

<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 07 Dec 2013 23:33

Wintertenen

Nadat ik vorig jaar een keertje geluk heb gehad, voel ik ze nu helaas alweer opkomen: wintertenen. Meer mensen die daar last van hebben? En misschien tips wat je ertegen kunt doen? Ik probeer als zoveel mogelijk goede sokken en schoenen te dragen en mijn voeten warm te houden. Maar aangezien de doorbloeding niet zo goed is, heb ik snel koude voeten. Tips wat ik eraan kan doen zijn dus heel erg welkom!
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 08 Dec 2013 00:25

Re: Wintertenen

regelmatig wisselbaden nemen
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:06

Bericht 08 Dec 2013 15:46

Re: Wintertenen

Ik heb er ook erg last van! Overdag met schoenen aan heb ik er niet zo'n last van, en thuis heb ik standaard sloffen aan dus valt het ook wel mee. Maar als s'avonds in bed stap heb ik altijd ijskoude voeten en worden ze helemaal wit. Krijg er standaard ook kramp in m'n voeten en tenen van. Ik heb nu een kruik, die leg ik standaard bij mijn voeten als ik naar bed ga en dat helpt wel. Dus dat is de enige tip die ik heb haha.
<<

Anoniem130

Bericht 08 Dec 2013 16:56

Re: Wintertenen

Rouxxxe schreef:Ik heb er ook erg last van! Overdag met schoenen aan heb ik er niet zo'n last van, en thuis heb ik standaard sloffen aan dus valt het ook wel mee. Maar als s'avonds in bed stap heb ik altijd ijskoude voeten en worden ze helemaal wit. Krijg er standaard ook kramp in m'n voeten en tenen van. Ik heb nu een kruik, die leg ik standaard bij mijn voeten als ik naar bed ga en dat helpt wel. Dus dat is de enige tip die ik heb haha.


Dit zijn waarschijnlijk geen wintertenen, maar "gewone" koude voeten. Wintertenen zijn ontstekingen van je tenen, ze worden dik en rood/blauw, jeuken heel erg en doen pijn. De huid kan door de zwellingen ook gaan barsten met nog meer ontsteking tot gevolg. Een hele nare kwaal en helaas geen kwestie van een kruik erop. Dat werkt juist averechts zelfs.

Ik heb verder geen tips, goddank geen last van, wisselbaden voor de doorbloeding idd...
<<

Anoniem113

Bericht 08 Dec 2013 21:01

Re: Wintertenen

Ik kan je helaas de hand schudden. Gelukkig nu nog geen last van maar ik ben wel altijd de klos.

Rode, blauwe, jeukende tenen. En dan vooral in bed al schurend tegen de dekens waardoor het gaat branden en jeuken en ik niet meer uit de cirkel kom.

Ik heb een paar jaar geleden een hele pijnlijke thaise voetmassage gehad. Van een heel oud thais vrouwtje. Ik kon een laar dagen amper lopen en mn voeten gloeide ook helemaal maar die winter had ik dus warme voeten en geen wintertenen. Helaas ben ik tijdens mijn tweede en derde reis naar thailand niemand meer tegen gekomen die de massage op die manier heeft gedaan. Maar het is het zoeken waard.

Verder inderdaad wisselbaden en pure aloevera schijnt ook te helpen. Te verkrijgen bij de tuinen.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 08 Dec 2013 22:53

Re: Wintertenen

Aloe Vera en wisselbaden kan ik iig proberen, baadt het niet.... Maar even puur praktisch: hoe doen jullie dat met wisselbaden? Twee teiltjes naast elkaar zetten ofzo? Ik heb eigenlijk maar één (afwas) teiltje, mijn emmers zijn vies en daar passen mijn voeten niet goed in. Hoe doen anderen dat?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 08 Dec 2013 22:54

Re: Wintertenen

Mijn oma gaf een aantal jaar geleden de tip om er iets op te smeren, maar nou kan ik toch niet meer op die naam komen!
Ze verkopen het bij de apotheek, en het zit in zo'n zelfde soort flesje als bijv pure alcohol enzo.. Zo bruin flesje met simpele sticker.
God hoe heet het nou..
<<

Anoniem113

Bericht 09 Dec 2013 11:14

Re: Wintertenen

inderdaad met emmers of als je een bad hebt een bad met heet water en een emmer met koud water.

Kan je je emmer niet even schoonmaken met een sopje? En als je met je tenen naar beneden gericht gaat past het wel toch?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Dec 2013 16:13

Re: Wintertenen

Een tweede teiltje bij de blokker kopen kost ook niet echt een vermogen hoor...
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 09 Dec 2013 18:15

Re: Wintertenen

Ik ga nog even kijken wat ik in huis heb aan emmers en teiltjes. En als ik in de stad kom even voor eentje extra kijken.

En Lejow, heb je alweer bedacht hoe het heet?
<<

Anoniem38

Bericht 09 Dec 2013 20:19

Re: Wintertenen

Kamferspiritus?

De tip van wisselbaden heeft mij helaas niet geholpen vorig jaar. Ik heb nu alweer last van pijnlijke blauwe rode dikke tenen... :-( ik probeer ze warm te houden. Gisteren liep ik al met sneeuwschoenen aan bij een hardloopevenement om geen koude voeten te krijgen.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers