Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Corona: Test je nog?

Test je nog?

Ja
30
57%
Nee
22
42%
Nooit gedaan
1
2%
 
Aantal stemmen : 53
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 12 Jan 2023 16:21

Re: Corona: Test je nog?

Ik heb sinds de zomer nog 1x getest omdat er op mijn werk een kleine golf was nadat de hele school samen een dagje uit was geweest. Als ik niet ‘gedwongen’ word om te testen test ik niet meer. Om mij heen trouwens ook niemand die nog test.

Op mijn kraambed twijfelde ik even of ik Corona had. Opvallend vond ik toen dat zowel de kraamhulp als de verloskundige zeiden dat ik zeker niet hoefde te testen en dat Corona voor hen gewoon onder een verkoudheid/griepje viel en welke naam er dan aan gegeven werd was voor hen niet belangrijk. Ook bij de huisarts vroegen ze niet eens of ik een testje gedaan had. Zoals er mee omgegaan werd vond ik een hele verademing!
Insta: je_ei_kwijt
<<

Lavina

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 13 Okt 2022 16:58

Bericht 12 Jan 2023 17:47

Re: Corona: Test je nog?

DronkenTaart schreef:Ja maar alleen bij klachten dus meer om te bepalen of ik dan naar kantoor of familie ga. Ik wil andere mensen er niet mee aansteken.


Dit. Ik test bij verkoudheid 1 keer, mocht het erger worden dan nogmaals. Anders blijft het bij 1keer.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 12 Jan 2023 17:54

Re: Corona: Test je nog?

DronkenTaart schreef:Ja maar alleen bij klachten dus meer om te bepalen of ik dan naar kantoor of familie ga. Ik wil andere mensen er niet mee aansteken. Al ga ik ook nergens meer heen met een verkoudheid, dat gun je ook niemand (want mensen zien je toch als coronapatient als je aan het hoesten bent en je wilt daar anderen ook niet mee opzadelen).
Hier sluit ik me bij aan. Ik zou nog testen bij klachten. Ik test bijv. niet preventief als ik bepaalde mensen ga zien.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 12 Jan 2023 19:45

Re: Corona: Test je nog?

Ik test bij klachten. De school van mijn zoons wil graag dat we 2x per week preventief testen, maar dit doe ik ook alleen bij klachten.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11404

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 12 Jan 2023 20:16

Re: Corona: Test je nog?

Zeker! Collega's raken weer veelvuldig besmet op mijn werk. Helaas. Maar testen is toch nog wel belangrijk om te doen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 25 Feb 2023 13:12

Re: Corona: Test je nog?

https://nos.nl/artikel/2465003-omt-test ... oort-erbij

Het moet nog duidelijk worden of het kabinet het advies overneemt, maar men verwacht van wel. Wat vinden jullie ervan? Aan de ene kant ben ik blij dat we het als gewone griep moeten gaan zien, maar aan de andere kant voelt het gek. Ik was altijd wel iemand die met een snotneus gewoon ging werken, ik meldde me niet snel ziek. Moet dat nu wel? En nu na carnaval is al 1/3 van onze vriendengroep weer besmet met corona, waarvan één vriendin die na twee jaar long covid klachten eindelijk weer een beetje opgeknapt was. Tegenover deze mensen en al die anderen die er op een heftige manier mee te maken hebben gehad, voelt het niet ok ofzo.
december 2016
juli 2019
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 10:09

Bericht 25 Feb 2023 14:07

Re: Corona: Test je nog?

Nou ja dat dus. Ik vind dat long COVID hierin onvoldoende wordt meegenomen.

Binnen mijn afdeling blijven we hanteren dat je met klachten niet naar het werk komt. Nu kan dat bij kan makkelijk, want kantoorwerk en erg ingesteld op online. In andere beroepsgroepen is dat natuurlijk anders.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11404

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 25 Feb 2023 14:21

Re: Corona: Test je nog?

Ik zou mij nog steeds ziek melden met een positieve test, fit genoeg om te werken dan ook. Zeker ivm de long covid klachten en ook omdat ik geen afstand kan houden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 25 Feb 2023 14:26

Re: Corona: Test je nog?

Ik heb 2 weken geleden voor de 2e keer Corona gehad dus ja, ik test nog. Ik heb vanuit huis doorgewerkt en me (in overleg) niet ziekgemeld.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 25 Feb 2023 20:48

Re: Corona: Test je nog?

Bij ons heeft de ene helft van de familie de griep (waaronder ikzelf) en we zijn echt doodziek. De andere helft heeft corona (lang leve carnaval) die een snottebel hebben.
Dus ja, van mij mogen we stoppen met testen. Als je ziet dat wij zieker zijn met de griep en wel overal naar toe mogen, dan is het raar dat hun niet mogen werken voor een snotneus.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 25 Feb 2023 21:04

Re: Corona: Test je nog?

Ik vind het toch wel wat beangstigend. Heb zelf long covid als gevolg van een tweede besmetting en doe er alles aan om het niet nogmaals op te lopen. Dus enerzijds voor mezelf maar ook anderzijds voor anderen het is geen pretje (en dan druk ik me nog zacht uit) om te leven met long covid. Heb zelf long covid overgehouden aan een mildere variant.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11404

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 25 Feb 2023 23:11

Re: Corona: Test je nog?

Siesa schreef:Bij ons heeft de ene helft van de familie de griep (waaronder ikzelf) en we zijn echt doodziek. De andere helft heeft corona (lang leve carnaval) die een snottebel hebben.
Dus ja, van mij mogen we stoppen met testen. Als je ziet dat wij zieker zijn met de griep en wel overal naar toe mogen, dan is het raar dat hun niet mogen werken voor een snotneus.


Volgens mij bestaat er van de griep geen long griep klachten? Dus in dat opzicht vind ik blijven testen wel belangrijk ook.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 26 Feb 2023 20:35

Re: Corona: Test je nog?

Dat klopt, het is een moeilijke discussie
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 26 Feb 2023 20:43

Re: Corona: Test je nog?

Ik test wel nog.
Maar heb nu al 11 dagen een flinke griep te pakken. Testen waren negatief.
Deze griep is erger dan toen ik corona had.
En ook van de griep kunnen mensen ernstige klachten krijgen zoals longontsteking etc.
Blijkbaar overlijden er dit jaar ook flink wat jonge mensen aan de griep door longontsteking.

Dus ik vind ook dat mensen gewoon thuis moeten blijven bij ziek zijn.
Als je een milde snotneus heb vind ik dat je best naar buiten kan en het werk als je afstand kan houden.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 26 Feb 2023 21:18

Re: Corona: Test je nog?

Ik test ook nog en ik denk dat ik dat wel blijf doen voorlopig. Vooral voor mezelf omdat ik wil weten of ik covid heb of niet, omdat ik nog steeds met long-covid kamp. Maar ook omdat ik anderen niet wil aansteken er mee, dat is voor mij eigenlijk niet veranderd.
Wat ik wel echt heel erg zat ben is dat er dingen niet door kunnen gaan vanwege covid. Ik had afgelopen periode intensieve hulp aan huis omdat het niet goed met me ging. Toen kregen mijn man en jongste covid en werden er allemaal afspraken afgezegd en moeilijk gedaan. En ergens snap ik dat wel, maar ik heb mijn eigen tiny house in de tuin waar zij niet komen, ik heb aangeboden te ventileren, mezelf vooraf te testen elke keer als ik een afspraak had en afstand te houden etc. maar toch wilden er een aantal niet komen en toen uiteindelijk dan wel maar dan wilden ze wandelen. Dat vond ik erg zwaar want ik kon op die manier niet goed bespreken wat er op dat moment in me omging.

Dat vind ik echt de andere kant van Covid, hoeveel, deels verborgen, leed de strenge regels hebben veroorzaakt. Ik heb er met mijn neus bovenop gezeten in de ggz en die regels gingen écht ten koste van het welzijn van cliënten binnen de GGZ. En wat het bijvoorbeeld deed dat iedereen mondkapjes moest dragen, ik kon totaal niet inschatten hoe mijn hulpverleners reageerden omdat ik hun gezichten niet kon zien bijvoorbeeld. En toen er thuis covid was tijdens mijn opname in de kliniek was ik toevallig net met verlof thuis. Toen kreeg ik te horen dat ik of thuis moest blijven of terug naar de kliniek maar dan moest ik vijf dagen in quarantaine in mijn kamer. Ik mocht niet eens meer mijn spullen ophalen, dat heb ik mijn schoonmoeder uiteindelijk maar gevraagd te doen.

Ik vind echt dat daarin soms de balans echt zoek is geraakt en ik vind dat we daar met zijn allen wel naar moeten zoeken. Maar als long-covid patiënt vind ik het ook wel een beetje eng om dat los te laten. Ik wil me graag kunnen beschermen tegen nog een besmetting.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 03 Mrt 2023 20:43

Re: Corona: Test je nog?

Even een up voor dit topic; heeft iemand van jullie al ergens gelezen dat het advies van het OMT is overgenomen door de Kamer?

Ik ben sinds gisteren ziek (flink verkouden en futloos) en heb vanmiddag toch maar een test gedaan. Deze was direct positief.

Volgens de regels die ik nu online vind, moet ik in thuisisolatie en dus niet werken etc. Het OMT heeft geadviseerd alle isolatie etc af te schaffen, maar ik kan dus nergens vinden of en per wanneer deze adviezen zullen worden overgenomen. En aangezien ik maandag weer mag werken (basisonderwijs), ben ik op zoek naar antwoorden (voor als ik mij goed genoeg voel;)).
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 03 Mrt 2023 21:45

Re: Corona: Test je nog?

Nee volgens mij nog niet. Dus je moet nog in quarantaine. Maar als je klachten hebt, is het ook in de toekomst de regel dat je dan thuis blijft volgens mij.
Maar ik zou overleggen met de directeur. Hier op school mag je gewoon werken als dat haalbaar is maar niet de koffiekamer in en na schooltijd naar huis.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 03 Mrt 2023 22:46

Re: Corona: Test je nog?

Volgens mij nog niet overgenomen idd, dus minimaal 5 dagen + 24u klachtenvrij vanaf 1e dag met klachten.
Of anders maximaal 10 dagen, mocht je dan nog klachten hebben.
Hier helaas ook een knalpositieve test vanmorgen, na een negatieve eerder deze week…

Beterschap!
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 03 Mrt 2023 23:42

Re: Corona: Test je nog?

Dank voor jullie antwoorden Siesa en MissBitchy.

Ik ben heel benieuwd wat mijn leidinggevende zegt. Ik bericht hem morgen toch alvast maar even, dan kan er in ieder geval vervanging geregeld worden. Al verwacht ik dat ze mij gewoon later werken, mochten de klachten over zijn (maar de 5 dagen niet voorbij).

Wat vervelend dat jij ook positief hebt getest MB! Heb je klachten? Beterschap ook voor jou!
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 03 Mrt 2023 23:45

Re: Corona: Test je nog?

Ja ik ben al vanaf vorig weekend verkouden, maar nu pas positief. Van de week ook koorts gehad.
Voel me niet ziek, maar ook verre van fit.

Ik ben vooral een beetje huiverig voor eventuele longCOVID, dat had ik 2 jaar geleden ook. Goh, toen ook in precies dezelfde week positief getest bedenk ik me nu!
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 04 Mrt 2023 10:11

Re: Corona: Test je nog?

Ik snap dat je huiverig bent MB. Toevallig dat jij positief test in dezelfde week als 2 jaar geleden. Voor mij geldt vrijwel hetzelfde, maar dan t.o.v. vorig jaar.

Hopelijk knap je gauw op.
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 11 Mrt 2023 06:59

Re: Corona: Test je nog?

Inmiddels is het niet meer nodig om te testen en in isolatie te gaan. De regels zijn per direct geschrapt

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... geschrapt/
08-03-2010
08-02-2016
Vorige

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers