Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Out of Office

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 08 Mrt 2023 20:20

Re: Out of Office

Dobby schreef:Ik werk op de verkoop binnendienst en ik zet bij mijn vaste vrije dagen wel mijn OoO aan. Er komen regelmatig vragen of orders in mijn mail die dezelfde of volgende dag vroeg geleverd moeten worden of andere urgente dingen die gelijk opgelost moeten worden en dan kunnen ze de mail doorsturen naar mijn vervanger.


Is het in dit geval niet makkelijker om voor dit soort dingen een gedeelde mailbox te hebben?

Wij hebben als afdeling ook gezamenlijke mailboxen waar iedereen bij kan. Mochten onze backoffice collega’s er niet zijn pakt de rest het op.

Wel fijn om te lezen dat de meesten idd de OoO alleen gebruiken bij afwijkingen op de standaard vrije dagen.

Ik bleef vandaag overigens OoO meldingen krijgen voor mensen die hun standaard vrije dag hebben.

Ik vind het vooral een ‘probleem’ dat het zoveel verwachtingen creëert. Ik heb bijvoorbeeld wel eens dat ik net even wat langer over een mail na wil denken. Of dat ik denk het komt morgen wel ben er nu klaar mee voor vandaag. En door zo met de OoO om te gaan geef je de ander ook verwachtingen. Zeker in de huidige maatschappij waarin alles snel en nu moet denk ik niet dat het gezond is.
2015 💙
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 08 Mrt 2023 20:46

Re: Out of Office

Ik vind OoO bij 1 of 2 vrije dagen zó irritant. Ik verwacht namelijk van vrijwel niemand meteen reactie, anders gebruik ik Teams of Whatsapp. Ik zet ‘m zelf eigenlijk alleen aan bij vakanties, of soms als ik vanwege een training oid meerdere dagen weinig tijd heb voor mijn mail.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 14 Mrt 2023 20:58

Re: Out of Office

Niet altijd, maar als ik me gestrest voel, geeft het mezelf rust dat men weet dat ik er even niet ben. Ik werk bij een grote organisatie en ik verwacht niet dat men allemaal op de hoogte is wanneer ik vrij ben, mijn directe collega’s daargelaten. En dan geeft het me wel rust als ik de automatische beantwoorder aan heb. Ik ben daarnaast ook veel onderweg dus mails blijven dan nog wel eens langer liggen.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 14 Mrt 2023 21:40

Re: Out of Office

Ik werk 3 dagen, er is 1 collega die dat ook doet, de andere 200 werken minimaal 4 dagen. Het is dus niet standaard dat ik er 2 dagen niet ben. Ik zet hem niet aan. De meeste mails zijn intern en klanten zijn vaak partijen waarmee we langdurige relaties hebben, dus die kennen we vaak ook beter.
Het huidige project zitten we alleen al met 5 mensen in mijn vakgebied, dus nu mail ik al helemaal niet met de klant, dat doet één van ons om te voorkomen dat er 5x dezelfde vraag gesteld wordt.

Ik zet hem wel aan als ik donderdag vrij neem omdat ik er dan direct 5 dagen niet ben.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 660

Geregistreerd: 11 Okt 2022 20:24

Bericht 15 Mrt 2023 10:11

Re: Out of Office

Ik zet hem alleen aan als ik echt vakantie heb en dan zorg ik voor mijn verlof dat ik urgente taken af heb. Voor mijn vrije middagen of een keer een vrije dag zet ik mijn OoO niet aan. Ik gebruik mijn werktelefoon ook privé en als het echt urgent is dan reageer ik ook wel op mijn vrije dag. En als het niet urgent is dan reageer ik als ik weer aan het werk ben. Die inschatting maak ik graag zelf. Ik erger me ook aan OoO voor een standaard vrije dag of middag, je kan je werkdagen ook in je handtekening zetten. Door dit topic kan ik me iets meer inleven in de OoO voor sommige functies.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 15 Mrt 2023 11:19

Re: Out of Office

Ik heb hem sowieso met vakanties aanstaan en vaak ook wel op mijn vrije dag.
Ik verwijs hierin naar onze gezamenlijke postbus als ze vragen hebben over lopende trajecten.

Wij werken ook met deadlines dus als die op mijn vrije dag valt dan weten ze dat ik niet ga reageren.
Vaak heb ik dat wel al vermeld maar toch vergeten veel mensen dat en gaan ze bellen. Dat vind ik dan irritant.
Ze kunnen dan terecht bij mijn collega's die er wel zijn via onze gezamenlijke box.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem334

Bericht 15 Mrt 2023 15:55

Re: Out of Office

Mijn werkdagen staan in mijn handtekening en ik zet hem alleen aan als ik meer dan twee dagen achter elkaar afwezig ben.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 15 Mrt 2023 20:05

Re: Out of Office

Mijn standaard vrije dagen staan in mijn handtekening. Een OoO voor een standaard vrije dag vind ik irritant. Ik heb een collega die op donderdag vrij is en woensdag ( mijn vrije dag) allemaal mails er uit gooit, ik beantwoord die dan dus op donderdag en krijg dan 10 keer haar OoO, zo irritant.
Als mensen naar mijn eigen mailbox mailen hoeven ze niet direct reactie verwachten, ik deel ook een mailbox met een collega en die wordt wel dagelijks door één van ons beantwoord.

Voor vakanties of een lang weekend of iets dergelijks zet ik hem wel aan.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 15 Mrt 2023 20:36

Re: Out of Office

Minx schreef:
Dobby schreef:Ik werk op de verkoop binnendienst en ik zet bij mijn vaste vrije dagen wel mijn OoO aan. Er komen regelmatig vragen of orders in mijn mail die dezelfde of volgende dag vroeg geleverd moeten worden of andere urgente dingen die gelijk opgelost moeten worden en dan kunnen ze de mail doorsturen naar mijn vervanger.


Is het in dit geval niet makkelijker om voor dit soort dingen een gedeelde mailbox te hebben?


Dat werkt niet altijd. Ik zet mijn mail door naar de gezamenlijke box als ik niet op kantoor ben. En de klant krijgt een oof melding. Dan kunnen mijn collega's het wel oppakken.

Veel klanten mailen toch naar de verkoper waar ze het meest contact mee hebben. Ook al vraag je ze altijd naar de gezamenlijke inbox te mailen.

Zelf werk ik ook in de verkoop binnendienst. Waar sommige dingen echt spoed hebben en niet 3 dagen kunnen wachten. Meestal bellen ze dan wel. Maar als iedereen in gesprek is mailen ze.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 15 Mrt 2023 20:38

Re: Out of Office

Ik heb deze week eens niet mijn automatisch antwoord aangezet op m'n vrije dagen. Het enige jammere is dat onze handtekeningen allemaal door ICT gefikst moeten worden en ik had verzocht mijn werkdagen daarin te zetten, maar dat kan kennelijk niet in het format? Lijkt mij onzin eerlijk gezegd, maar goed, dan niet hè.
❤ 7 juni 2018
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 15 Mrt 2023 20:52

Re: Out of Office

minoessepoes schreef:Mijn standaard vrije dagen staan in mijn handtekening. Een OoO voor een standaard vrije dag vind ik irritant. Ik heb een collega die op donderdag vrij is en woensdag ( mijn vrije dag) allemaal mails er uit gooit, ik beantwoord die dan dus op donderdag en krijg dan 10 keer haar OoO, zo irritant.
Als mensen naar mijn eigen mailbox mailen hoeven ze niet direct reactie verwachten, ik deel ook een mailbox met een collega en die wordt wel dagelijks door één van ons beantwoord.

Voor vakanties of een lang weekend of iets dergelijks zet ik hem wel aan.


Hm als ik een out of office krijg en ik mail dezelfde persoon daarna nog een keer, krijg ik de OoO niet nogmaals. Zou dit aan instellingen kunnen liggen? Geen idee hoor, maar misschien waard om daar eens naar te kijken.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:23

Bericht 15 Mrt 2023 20:56

Re: Out of Office

Gympie schreef:
minoessepoes schreef:Mijn standaard vrije dagen staan in mijn handtekening. Een OoO voor een standaard vrije dag vind ik irritant. Ik heb een collega die op donderdag vrij is en woensdag ( mijn vrije dag) allemaal mails er uit gooit, ik beantwoord die dan dus op donderdag en krijg dan 10 keer haar OoO, zo irritant.
Als mensen naar mijn eigen mailbox mailen hoeven ze niet direct reactie verwachten, ik deel ook een mailbox met een collega en die wordt wel dagelijks door één van ons beantwoord.

Voor vakanties of een lang weekend of iets dergelijks zet ik hem wel aan.


Hm als ik een out of office krijg en ik mail dezelfde persoon daarna nog een keer, krijg ik de OoO niet nogmaals. Zou dit aan instellingen kunnen liggen? Geen idee hoor, maar misschien waard om daar eens naar te kijken.

Ja, dat kun je inderdaad instellen.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 15 Mrt 2023 21:02

Re: Out of Office

Bij ons kun je ook zien, voordat je de mail verzend, dat iemand een OoO aan heeft staan en wat daarin staat. Geldt alleen voor de interne mail dan.
Soms kies ik er dan voor om niet te mailen omdat het antwoord dan te lang duurt. Ik vind dat wel een fijne instelling.

Verder zet ik hem alleen aan bij “andere” vrije dagen dan normaal. M’n werkdagen staan in de handtekening.
Of mensen bekijken mijn status maar. Je kan zien wanneer je online bent (geweest), of je bezet bent etc. Is gekoppeld met teams. Ook een fijne instelling
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 15 Mrt 2023 21:52

Re: Out of Office

Bij ons krijg je intern, als je Outlook gebruikt iig, een melding bovenin het venster en geen directe reply. Dat is ook fijn.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 16 Mrt 2023 12:57

Re: Out of Office

Ik heb wel mijn out of office aan staan op mijn vaste vrije dag. Daarnaast staat het in mijn handtekening. Ik verwacht echter niet van mijn klanten dat ze dat weten/onthouden, dus alleen al daarvoor vind ik het belangrijk.

Daarnaast werk ik aan 15-20 projecten tegelijk met regelmatig strakke deadlines. Zo weet iedereen waar hij/zij aan toe is en ik beantwoord ook alles elke dag. Meestal inhoudelijk, soms een reactie wanneer ik er inhoudelijk op terug kom afhankelijk van hoe ingewikkeld het is en hoeveel haast het heeft.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 16 Mrt 2023 16:40

Re: Out of Office

Ik zet 'm niet aan voor m'n vrije dag, alleen bij vakanties of als ik ziek ben.
Onder m'n handtekening heb ik staan wat m'n vaste vrije dag is.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 17 Mrt 2023 13:42

Re: Out of Office

Bij ons wordt het wel heel erg gewaardeerd als je een out of office hebt aanstaan. Ook op je vrije dagen. En dat blijkt ook wel nodig, want de handtekening (waarin mijn werkdagen staan) wordt ook lang niet altijd gelezen. Dus ik stel hem altijd braaf in.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 21 Mrt 2023 21:10

Re: Out of Office

Zal misschien bij sommige functies nodig zijn om supersnel te reageren , maar bij mijn werk eigenlijk bij geen enkele functie echt nodig dat je binnen een dag reageert (en waar wel snelle reactie vereist voor bijvoorbeeld klanten komt het altijd in een groepsmailbox, dat gaat nooit naar individuele mailadressen). Ik zet ‘m dus ook zeker niet aan op mn vaste vrije dag of als ik een dag weg ben vanwege cursus of wat ook, want daarmee impliceer je dat normaal binnen een dag alle mail beantwoord zou worden. Als iets echt haast heeft kun je in z’n algemeenheid sowieso beter bellen. Ik vind t ook eerlijk gezegd best irritant als ik een mail of agenda-verzoek uitstuur naar een groep en er gelijk tig van die OoO’s komen met vaste vrije dagen van mensen. Mijn hele mailbox weer vol met die mails 🤓

Ik zet ‘m wel aan als ik een week of langer met vakantie ben. Als ik korter weg ben check ik ook vaak nog wel even mn mail vanaf de telefoon, mocht er dan toch spoed bij zitten kan ik daar altijd nog wat mee.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 21 Mrt 2023 21:28

Re: Out of Office

Ik lees nooit m’n email als ik niet aan het werk ben. Ik heb ook geen werk mail op m’n telefoon of op m’n privé laptop. Als ik er niet ben is er dus ook niemand die de mail leest.

Er wordt toch wel verwacht dat mail dagelijks gelezen wordt. Degene die hier zeggen dat je niet de verwachting wilt scheppen dat er binnen een dag gereageerd wordt lezen wel bijna allemaal tijdens hun vrije dagen hun mail. Dan zet ik liever een ooo aan, dan kan ik echt op gaan in m’n vrije dag(en) en hoef ik niet na te denken over werk/mail.
Een ooo mail van iemand is snel gewist. Je ziet t al aan het onderwerp, dus je hoeft de mail niet eens te lezen.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 22 Mrt 2023 06:42

Re: Out of Office

Als mijn OoO aanstaat, staat er in dat de e-mail, indien nodig, beantwoord wordt. Geeft mij ook niet iets van speling.
Ik houd voor e-mail zelf een reactie termijn van 3 dagen Max aan. Wil men sneller een reactie, sturen ze maar een chat of bellen ze maar.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 22 Mrt 2023 11:59

Re: Out of Office

Mijn out of office staat alleen aan als ik op andere dagen dan mijn vaste vrije dagen afwezig ben. Ik heb erin staan dat ik afwezig ben tot datum X, dat mail in de tussentijd beperkt gelezen wordt en dat ik na terugkomst indien nodig reageer. Daarbij noem ik geen termijn. Ik heb na twee dagen afwezig vaak al 50+ e-mails, ik wil daar gewoon rustig naar kunnen kijken.

♥♥
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers