Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bloedarmoede

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 22 Feb 2023 22:28

Bloedarmoede

Ik moest een paar weken geleden bloedprikken om te kijken hoe hoog de waarden van het antidepressivum in mijn bloed waren en toen deden ze voor de zekerheid maar wat uitgebreider onderzoek.
Nu blijkt mijn hb dus ineens te laag te zijn, voorheen was deze altijd minstens 8.1 en meestal 8.6, nu zit ik ineens op 6.8
Vandaag mijn huisarts gesproken en die wilde vanwege andere klachten gelijk van alles uitsluiten, dus vandaag bloed geprikt en ontlasting ingeleverd. Er is geprikt op o.a. schildklier, coeliakie, b12, foliumzuur en nog wat extra dingen naast hb en ontstekingsdingen enzo en ontlasting wordt onderzocht op helicobacter pilori en ontstekingseiwit of zoiets. Nu vind ik het eigenlijk toch wel een beetje spannend. Ik verwacht er enerzijds niks van, maar wat als er ineens wel wat uitkomt?

Ik mocht na het bloedprikken beginnen met een ijzerpreparaat dus dat vanmiddag allemaal gelijk maar even geregeld. Mag alleen geen kwark als ontbijt dan dus daar moet ik even goed om denken. Ik ben nogal een gewoontedier :laughcry:.

Heb je wel eens bloedarmoede gehad?
Had je een aanwijsbare oorzaak?
Hoe snel knapte je op met behandeling?
Had je last van bijwerkingen van het ijzerpreparaat?
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 23 Feb 2023 11:22

Re: Bloedarmoede

Het duurde bij mij 6 weken. Geen reden gevonden.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Feb 2023 14:35

Re: Bloedarmoede

Heb je wel eens bloedarmoede gehad? Ja was toen 4,5 op laagst
Had je een aanwijsbare oorzaak? Ja spoedoperatie met veel bloedverlies
Hoe snel knapte je op met behandeling? Nee heeft lang geduurd. Maar had ook 3 operaties in 1,5 jaar en veel afgevallen. Alles met elkaar. H
Had je last van bijwerkingen van het ijzerpreparaat? Veel last vaan mijn darmen. Heb het 2 jaar gehad gok ik ben toen gestopt toen we ivf traject in gingen. Mijn hb was binnen paar maanden weer normaal. Alleen mijn ijzer opslag niet dat moet boven de 50 zijn en was 7 uiteindelijk gestegen na 12 en daar blijft het op helaas. Daarom ook zo lang die medicijnen gehad
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 23 Feb 2023 19:01

Re: Bloedarmoede

Max schreef:Het duurde bij mij 6 weken. Geen reden gevonden.


Oh dat valt nog wel mee. Was je hb erg laag? En er verder geen last van gehad?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 23 Feb 2023 19:07

Re: Bloedarmoede

sarah1985 schreef:Heb je wel eens bloedarmoede gehad? Ja was toen 4,5 op laagst
Had je een aanwijsbare oorzaak? Ja spoedoperatie met veel bloedverlies
Hoe snel knapte je op met behandeling? Nee heeft lang geduurd. Maar had ook 3 operaties in 1,5 jaar en veel afgevallen. Alles met elkaar. H
Had je last van bijwerkingen van het ijzerpreparaat? Veel last vaan mijn darmen. Heb het 2 jaar gehad gok ik ben toen gestopt toen we ivf traject in gingen. Mijn hb was binnen paar maanden weer normaal. Alleen mijn ijzer opslag niet dat moet boven de 50 zijn en was 7 uiteindelijk gestegen na 12 en daar blijft het op helaas. Daarom ook zo lang die medicijnen gehad


Oh 4,5 is wel laag zeg. Die van mij was nu bij de tweede keer prikken 6.4.
Wat heb je dat ijzer lang moeten slikken zeg. Heb je er last van dat je ijzeropslag zo laag zit?
Ik zit nu met ferritine op 4 dus duidelijk ijzertekort ook.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 23 Feb 2023 21:37

Re: Bloedarmoede

Na mijn keizersnede vorig jaar was mijn HB 5.8. Ik was 1,5 liter bloed verloren dus een duidelijk aanwijsbare reden.
Ik heb drie weken ferrofumaraat geslikt en daarna was mijn hb weer 7.6
Ik heb door de ijzertabletten behoorlijk last van verstopping gehad, dat was vervelend.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 23 Feb 2023 21:47

Re: Bloedarmoede

Ik heb meerdere keren bloedarmoede gehad. Tien jaar geleden door chemotherapie, de waarde weet ik niet meer.
Na de bevalling van de jongste had ik een waarde van 2.7 na <3 liter bloedverlies. Ik heb toen 3 zakken bloed gekregen, waarna de waarde 4.4 was. Het duurde 5 weken tot mijn waarde weer 7.1 was.
Ik hoefde geen ijzerpreparaat omdat ze zeiden dat dit geen zin heeft als je al bloed gekregen hebt.
Nu, 2 maand na de bevalling ben ik nog niet opgeknapt. De internist zegt dat dit niet meer door het HB komt maar dat het naweeën zijn doordat al het weefsel tijdelijk geen zuurstof gehad heeft (ik was in shock door het bloedverlies) en nu dus nog moet herstellen.

Ik heb op eigen initiatief wel floradix gebruikt, hier had ik geen last van.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 24 Feb 2023 15:29

Re: Bloedarmoede

Ja, zonder direct aanwijsbare oorzaak, maar ik was toen een koolhydraatarm dieet aan het volgen en ik denk dat het daaraan lag. Ik kreeg Ferrograd en ben een paar dagen echt ziek geweest, daarna had ik een paar dagen obstipatie, maar verder ging het wel goed. Met een paar weken voelde ik echt al verschil.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 24 Feb 2023 16:25

Re: Bloedarmoede

Ik had door mijn zware menstruatie eind vorig jaar een hb van 5.5. Ik gebruik nog steeds ijzertabletten, 2x per week, want de oorzaak is niks aan te doen. De laatste keer dat ik bloed heb geprikt was mijn waarde wel gestegen naar 6.0, maar dat is natuurlijk niet voldoende. Volgende maand weer opnieuw bloedprikken, hopelijk is het dan weer gestegen.
Ik heb overigens niet echt bijwerkingen van de medicijnen.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 24 Feb 2023 17:17

Re: Bloedarmoede

Dat wordt aan de boterhammen met rosbief als ontbijt.

Bij mij is hij eens 5.3 geweest na een operatie en voelde me toen goed beroerd. Kon net aan de trap op en moest daar even uitrusten. Maar oorzaak was duidelijk en na een week of 6 was het weer op niveau. Slikte ijzertabletten, dronk volgens mij ook van die roosvicee en at me een ongeluk aan rosbief. Dat laatste overigens ook omdat er een aantal weken wel-of-niet-zwangerschap aan vooraf ging, dus als je het moet laten staan is het ineens extra lekker.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Feb 2023 17:46

Re: Bloedarmoede

Scandic schreef:Ik had door mijn zware menstruatie eind vorig jaar een hb van 5.5. Ik gebruik nog steeds ijzertabletten, 2x per week, want de oorzaak is niks aan te doen. De laatste keer dat ik bloed heb geprikt was mijn waarde wel gestegen naar 6.0, maar dat is natuurlijk niet voldoende. Volgende maand weer opnieuw bloedprikken, hopelijk is het dan weer gestegen.
Ik heb overigens niet echt bijwerkingen van de medicijnen.


Mijn huisarts vroeg ook of ik hevig menstrueer, maar stom genoeg weet ik het antwoord niet zo goed. Ik ken mensen die echt van die menstrunamies hebben, daarbij vergeleken valt het wel mee, maar ik ben wel altijd tussen de 8-14 dagen ongesteld, wel licht en dan een dag of 3/4 met zodanig bloedverlies dat ik mijn cupje moet gebruiken. En een dag dat ik die cupjes om de 3 uur wel moet legen omdat ze anders overlopen.
Wel balen dat het nog niet echt opschiet met het oplopen van je hb, wel fijn dat je er verder geen last van hebt. Ik heb er nu eentje gehad en dat is me tot nu toe ook alleszins meegevallen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Feb 2023 17:48

Re: Bloedarmoede

Nan schreef:Dat wordt aan de boterhammen met rosbief als ontbijt.

Bij mij is hij eens 5.3 geweest na een operatie en voelde me toen goed beroerd. Kon net aan de trap op en moest daar even uitrusten. Maar oorzaak was duidelijk en na een week of 6 was het weer op niveau. Slikte ijzertabletten, dronk volgens mij ook van die roosvicee en at me een ongeluk aan rosbief. Dat laatste overigens ook omdat er een aantal weken wel-of-niet-zwangerschap aan vooraf ging, dus als je het moet laten staan is het ineens extra lekker.


Oh, daar heb ik nooit van ingezien waarom het lekker is, ik houd sowieso niet zo van rood vlees haha, ik eet niet zo vaak vlees, dus dat zou ook nog een deel van de oorzaak bij mij kunnen zijn. Na zo’n operatie ineens een laag hb lijkt me ook een naar gevoel trouwens.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 24 Feb 2023 18:17

Re: Bloedarmoede

Volgens mij heb ik nu ook al jaren geen rosbief meer op, maar toen verslond ik het. :D
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 24 Feb 2023 19:33

Re: Bloedarmoede

Dat klinkt toch wel als een hevige menstruatie, Pompoen. Ook vervelend dat het zo lang aanhoudt.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Feb 2023 20:54

Re: Bloedarmoede

Pompoen schreef:
sarah1985 schreef:Heb je wel eens bloedarmoede gehad? Ja was toen 4,5 op laagst
Had je een aanwijsbare oorzaak? Ja spoedoperatie met veel bloedverlies
Hoe snel knapte je op met behandeling? Nee heeft lang geduurd. Maar had ook 3 operaties in 1,5 jaar en veel afgevallen. Alles met elkaar. H
Had je last van bijwerkingen van het ijzerpreparaat? Veel last vaan mijn darmen. Heb het 2 jaar gehad gok ik ben toen gestopt toen we ivf traject in gingen. Mijn hb was binnen paar maanden weer normaal. Alleen mijn ijzer opslag niet dat moet boven de 50 zijn en was 7 uiteindelijk gestegen na 12 en daar blijft het op helaas. Daarom ook zo lang die medicijnen gehad


Oh 4,5 is wel laag zeg. Die van mij was nu bij de tweede keer prikken 6.4.
Wat heb je dat ijzer lang moeten slikken zeg. Heb je er last van dat je ijzeropslag zo laag zit?
Ik zit nu met ferritine op 4 dus duidelijk ijzertekort ook.


Ja moest het lang slikken vond ik best flauw ook 3x per dag pillen.Heb voor die spoedoperatie wel een ijzerinfuus gehad dat hielp super goed. Maar de arts vond dat het niet geholpen had omdat daarna weer snel laag was. Maar dat kwam door die operatie daarom moest ik maar gewoon aan de pilletjes. Want ik nu merk van te laag is moe en verkleur niks in de zomer
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Feb 2023 21:58

Re: Bloedarmoede

Ik heb net even zitten kijken hoeveel er in mijn menstruatiecupje gaat en zitten bedenken hoeveel volle cupjes ik heb, ik kom dan al op 150 ml bloedverlies gedurende 2/3 dagen uit en dan heb ik ook nog een dag of 5-11 licht bloedverlies. Dus ik kom wel boven de afkapwaarden uit voor hevig menstrueel bloedverlies. Dat zal ik dan toch ook nog maar eens met de huisarts bespreken. En de volgende keer eens proberen bij te houden.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 12 Mei 2023 10:49

Re: Bloedarmoede

Ik up hem even.

Ik kreeg steeds vaker te horen dat ik er geel uitzag. Ik die week in maart wezen bloedprikken enkel op lever en galblaas afwijkingen. Was allemaal toen goed. Ik moest toevallig 3 weken geleden voor wat anders bij de huisarts zijn met mijn dochter. Kreeg ik smiddags telefoon. Dokter vond mij er toch niet zo goed uit zien. Meteen komen op praktijk geprikt 6.2. Dus wel laag. Donderdags compleet bloedonderzoek hb 5.2 Ferritine van 6. Dus ook erg laag. Meteen gestart met 2x per week ferro. Moet ze voor nu 15 weken slikken. Maar ik ben en blijf steeds zo duizelig. Vandaag is het wel heel erg extreem. Vorige week ongesteld geweest. Kan het daar weer erger van zijn geworden? Ik neem daarnaast nog 3x dgs (mits ik het niet vergeet ook nog floradix) over 2 weken moet ik opnieuw prikken om te kijken of er een stijging te zien is. Zo voelt het nog niet..
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 12 Mei 2023 11:19

Re: Bloedarmoede

Ik up hem even.

Ik kreeg steeds vaker te horen dat ik er geel uitzag. Ik die week in maart wezen bloedprikken enkel op lever en galblaas afwijkingen. Was allemaal toen goed. Ik moest toevallig 3 weken geleden voor wat anders bij de huisarts zijn met mijn dochter. Kreeg ik smiddags telefoon. Dokter vond mij er toch niet zo goed uit zien. Meteen komen op praktijk geprikt 6.2. Dus wel laag. Donderdags compleet bloedonderzoek hb 5.2 Ferritine van 6. Dus ook erg laag. Meteen gestart met 2x per week ferro. Moet ze voor nu 15 weken slikken. Maar ik ben en blijf steeds zo duizelig. Vandaag is het wel heel erg extreem. Vorige week ongesteld geweest. Kan het daar weer erger van zijn geworden? Ik neem daarnaast nog 3x dgs (mits ik het niet vergeet ook nog floradix) over 2 weken moet ik opnieuw prikken om te kijken of er een stijging te zien is. Zo voelt het nog niet..
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 12 Mei 2023 12:10

Re: Bloedarmoede

Hebben ze je bloeddruk ook gemeten? Bij mij komt duizeligheid vaak door mijn lage bloeddruk. Lage bloeddruk kan samen gaan met ijzertekort.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 12 Mei 2023 12:16

Re: Bloedarmoede

Ja bloeddruk is gecheckt. Was normaal 120/80. Dit is puur de bloedarmoede. Had gehoopt mij weer wat beter te voelen na de eerste 3 weken staaltabletten. Maar duurt lang.
Het is ook over een lange periode langzaam gezakt. Dus nu moet het er lang over doen om weer te stijgen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 12 Mei 2023 12:31

Re: Bloedarmoede

Wat vervelend Silver! Het kan zeker erger worden door je menstruatie, sterker nog, bij vrouwen is dat vaak de oorzaak. Ben je erg ongesteld? De duizeligheid kan daar ook vandaan komen.
Bij mij was het 2 weken geleden ook 5.2. Moest meteen 's middags bij mijn huisarts op het spreekuur komen. Ook weer een nieuwe kuur gehad en slik ook floradix. Dat is misschien ook handig voor jou om erbij te gaan nemen?
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 12 Mei 2023 12:55

Re: Bloedarmoede

Vervelend dat je er zo'n last van hebt Silver! Ik heb geen idee hoe snel de klachten minder zouden moeten worden, maar ik hoop dat je je snel wat beter voelt.

Ik had in september vorig jaar bloedarmoede. Werd ontdekt toen ik bloed wilde doneren en daar mijn ijzerwaarde te laag was. Bleek dat ie al maanden aan een stuk bij elke donatie steeds iets lager was. Beetje jammer dat ze pas aan de bel trokken toen ik daadwerkelijk bloedarmoede had :-S
Anyway, ijzerkuur gehad en toen was m'n ijzer weer op peil, maar even later kreeg ik haaruitval. Dus terug naar de huisarts, die zei dat dat nog een gevolg kon zijn van de bloedarmoede, dus weer een vitaminekuur met o.a. ijzer erachteraan. Die heb ik tot eind maart geslikt, maar had geen effect op m'n haaruitval. Dus ik nu toch maar weer terug naar de huisarts. Opnieuw bloed geprikt. Nu blijkt mijn ijzer wéér net onder de ondergrens te zitten (terwijl ie in november aan de bovengrens zat en ik dus tot maart nog vitaminen met o.a. ijzer heb geslikt) en ik heb een flink zinktekort. Huisarts heeft bij het doorgeven van de uitslag via een online platform ook aangegeven dat ik zink- en ijzertabletten moet gaan slikken, maar ik heb nu maar weer een nieuwe afspraak gemaakt, want ik vind het wel een beetje raar dat die ijzerwaarde zo zakt iedere keer. En zinktekort schijnt niet zo vaak voor te komen en ook best moeilijk zijn om dat te krijgen, terwijl ik dagelijks best wel wat producten eet waar zink in zit als ik het zo zie op internet. Dus ik vraag me af of het niet zinnig is om verder onderzoek te doen hoe die tekorten kunnen ontstaan. Hopelijk staat de huisarts daarvoor open.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 13 Mei 2023 09:05

Re: Bloedarmoede

Ik dacht dat het altijd wel meeviel qua bloedverlies met de menstruaties. Na 4-5 dagen ben ik er weer vanaf. Wel ben ik sinds vorig jaar wat fitte dames gaan volgen op insta en nam ik bepaalde dingen over. Naar mijn idee kreeg ik veel meer ijzer binnen met mijn ontbijt spinazie smoothies. En sinds een aantal maanden volledig gestopt met het eten van varkensvlees. Maar geen vervanger toegevoegd. (Ja, daar gaat het dus mis) ik ben nu gestart met een 10weeks fit en voedingsprogramma. De service die ik nu krijg zijn puur de menulijsten. En zodra het weer kan ga ik 3x per week flink sporten.
Ik ben alleen ook niet zo’n broodeter. Heb liever een kommetje havermout met blauwe bessen. Maar dan zit ik met de ferrityne las ik net. Breek ik zelf nu echt steeds opnieuw mijn ijzer af? Zou het daar van komen dat daar nog iets mis gaat?
En wat betreft de moeheid, na het eten kan ik niet meer rechtop zitten dan val ik letterlijk om. Tot nu toe ga ik dan maar op de bank liggen kan ik nog helpen de kids naar bed te brengen. Bedacht mij vandaag misschien moet ik maar eens toegeven en daadwerkelijk op bed gaan. Zou dat echt helpen?

Scandic, ik slik naast mijn ferro tabletten ook floradix. Als ik het niet vergeet. Gaat het bij jouw al beter met het slikken van de kuur? Moet je 2x per week 1 tablet? En een aantal weken?

Sublimo, hé bah dat lijkt mij ook naar. En ook dat er nu achteraf gezien dus stukje bij beetje je ijzer daalde na bloedafname. Waarom niet eerder aan de bel getrokken? Is daar nog een verklaring voor gegeven?
Hopelijk staat jouw Huisartspraktijk voor je vragen, haaruitval lijkt mij ook niet prettig. Heb er zelf ook last van? Hele plukken. Ik verwijs dat wel naar de bloedarmoede.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Mei 2023 17:49

Re: Bloedarmoede

@Silver, wat balen dat je hb zo laag is. Bij mij hielpen de ijzertabletten twee keer in de week niet voldoende. Ik slik ze nu elke dag. Ik weet nu nog niet hoe het nu met mijn hb zit de volgende keer bloedprikken staat over een paar maanden gepland. Ik heb een maag- en darmonderzoek gehad vanwege klachten, dat was allemaal wel goed. De mdl-arts denkt dat het een combinatie van factoren is: door de maagzuurremmers die ik slik te weinig neem ik te weinig op, daarnaast eet ik grotendeels vegetarisch waardoor ik misschien ook nog wat ijzer uit voeding mis en ik heb een redelijk zware menstruatie.
Ik ben nu, doorverwezen naar de gynaecoloog voor een eventuele novasure behandeling tegen het bloedverlies.

Mijn huisarts zei dat het toch een kraantje is wat elke maand opengaat bij vrouwen. Het kan daarom goed zijn dat dat meespeelt in je lage hb.
Hopelijk gaan de tabletten gauw werken!

@Sublimo, ik had ook online contact met de huisarts over mijn lage hb maar toen ik merkte dat ik met veel vragen zat heb ik gewoon een afspraak gepland en dat vond ze echt prima. Toen heb ik mijn vragen kunnen stellen en zorgen kunnen uiten en bepaald welke stappen we gingen nemen.
Dus ik zou zeker een afspraak inplannen!
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 23 Mei 2023 09:08

Re: Bloedarmoede

Ik merk dat ik mij wel weer wat meer energieker voel. Dus geloof dat de tabletten hun werk wel beginnen te doen. Eind van de dag ben ik wel finaal aan het einde van mijn latijn. Maar dat is beter dan al compleet vermoeid de dag beginnen. Maar knijp hem wel voor volgende week. Want dan weer ongesteld. Zal dat echt dat kraantje zijn? Dan moet dat toch maar even besproken worden..
As donderdag zal ik opnieuw hb prikken en krijg ik een volledig lab formulier mee. Zal mij heel erg benieuwen!
Sporten jullie ook nog? Of kan dat echt niet? Zal dat dat ene stukje energie zijn wat nog over is. Ik heb zo de drang om in beweging te komen. Maar heb zo’n gevoel mijzelf dan in de vingers te snijden. En hetzelfde te ervaren als met de long covid, elke stap te veel is 10 terug….
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers