Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bang voor onnozele dingen

<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 03 Jul 2022 12:52

Re: Bang voor onnozele dingen

Lady schreef:
Derpy schreef:
Dat is juist echt mijn droom! Zo heerlijk, dat stille water, het liefst heel diep, en dat je 't dan helemaal voor jou alleen hebt.

Ik vind alle dieren leuk, maar ik ben wel bang voor spinnen. M'n zus wil emdr bij me gaan doen, ik ben benieuwd of dat iets uithaalt. Voor honden ben ik niet echt bang, maar ik vertrouw ze voor geen meter en ben liever niet alleen met ze.

Ik bedoel dus een zwembad zónder water. Gewoon zo’n nare lege vierkant, diepe bak met lijnen op de grond. Horror 😵‍💫.


Ah zo, dan ben ik wel altijd bang dat ik erin val. Slaat nergens op, maar toch.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 03 Jul 2022 12:54

Re: Bang voor onnozele dingen

Oh ik kwam laatst iets tegen over de zwarte strepen in het zwembad, nu ik erover nadenk, dat vond ik vroeger ook altijd eng, van die kronkelende dingen op de bodem.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 03 Jul 2022 17:15

Re: Bang voor onnozele dingen

Feline schreef:Ik kokhals bij ongeschuurd houten bestek e.d.
Eigenlijk gewoon bij alles wat ruw is en schuurt. Typ dit zelfs met kippenvel haha. Niet bang dus maar je moet het wel uit m’n buurt houden.

Oh, en ik durf niet te duiken maar dat is meer omdat ik het niet kan en pijnlijk hard op m’n buik terecht kom. En ik durf niet scooter te rijden terwijl ik wel motor rij, ook heel vreemd maar ik blokkeer volledig op een scooter.


Houten bestek etc., verschrikkelijk inderdaad!!! Ik neem soms mijn eigen bestek mee, zodat ik relaxt kan eten. Tegenwoordig krijg je overal bij take-away van dat houten bestek, ik gruwel daarvan. Houten kookgerei ook, trouwens. Bah!

Heeeel bijzonder dat je niet op de scooter durft terwijl je wel motor rijdt! Haha! :D
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 03 Jul 2022 18:27

Re: Bang voor onnozele dingen

Wij hebben in de auto standaard twee setjes met van dat plastic Ikea kinderbestek liggen, en twee herbruikbare rietjes. Gaan we ergens geen waar we verwachten iets te eten met van dat wegwerpspul, gaat dat in de tas mee. Of als we door de drive gaan dan ligt het in de auto.
Na gebruik ff afwassen en dan gaat het direct weer in een ziplockzakje terug de auto in.
Dat houten bestek en de papieren rietjes zijn inderdaad vreselijk…
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Jul 2022 19:52

Re: Bang voor onnozele dingen

steigers bij boten. Echt ik bevries als ik daar op moet lopen. En geen idee waarom ben er nog nooit in gevallen of iets.

Tijd geleden waren we aan het wandelen in een natuurgebied laatste stuk was naar een uitkijkpunt en was ook over een houten steiger ik was echt zo bang trilde gewoon op mijn benen zo stom
Afbeelding
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 03 Jul 2022 20:29

Re: Bang voor onnozele dingen

Ik ben bang voor de zee en ander diep natuurwater. Je zal mij nooit in de zee of een meer zien zwemmen brrr. Echt no way. Never. Heeft ook een naam trouwens: Thalassofobie (angst voor diep water). En bathofobie (angst voor zee/oceaan).
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 03 Jul 2022 20:37

Re: Bang voor onnozele dingen

Wat veel kikkerfobieën! Ik heb dat ook, maar voel me er nu niet meer zo stom over. Vroeger zaken er vaak kikkertjes in de tuin (van die kleintjes) en ik loop dus bijna altijd op blote voeten in en rond huis. Soms sprong er dan ineens een kikkertje weg. Ik was altijd bang dat ik er ineens bovenop zou staan met mijn blote voeten. Van sprinkhanen kan ik ook zo schrikken.
En vissen. Brrr.

Ik heb dat met traplopen overigens ook. Soms bevries ik middenin een stap, zweeft mijn voet ergens boven een tree. Mijn zusje heeft het ook. Bovenaan de trap moet ik eerst even goed kijken ofzo en dan ga ik pas. Ik kan ook niet een trap af rennen. Ik ben altijd bang dat ik eraf val. Naar beneden is erger dan naar boven.

Ik kan ook niet een slagerij binnen, ik vind het daar zo erg stinken dat ik moet kokhalzen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Jul 2022 21:02

Re: Bang voor onnozele dingen

Oh ja zee of meer kom ik ook niet in . Doodsbang voor vissen brr
Afbeelding
<<

mannejurk

Noob

Berichten: 76

Geregistreerd: 23 Apr 2022 18:09

Bericht 15 Jul 2022 16:32

Re: Bang voor onnozele dingen

sarah1985 schreef:steigers bij boten.

En het laatste stuk was naar een uitkijkpunt en was ook over een houten steiger

Best begrijpelijk. Ik heb dat ook. Maar moest daar nu een goede, veilige reling (lees één meter hoge muur) rond staan, dan heb je dat niet. (allee, bij mij is dat toch zo).
Spreek altijd de waarheid, dan hoef je geen energie te steken in: wat heb ik wanneer tegen wie gelogen. Die energie kun je dan in je uiterlijk steken.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 15 Jul 2022 19:51

Re: Bang voor onnozele dingen

Ik ben bang om in het water te vallen/springen, ik ga in het zwembad ook altijd via het trappetje.
<<

mannejurk

Noob

Berichten: 76

Geregistreerd: 23 Apr 2022 18:09

Bericht 20 Feb 2023 14:20

Re: Bang voor onnozele dingen

Kira schreef:Oh dat heb ik met ogen! Echt ieuw.

M'n zoon weet dat en die komt wel eens met z'n oog heel dichtbij mijn oog om me te pesten.

En.... wat doe je dan als je eens bij een oogarts moet zijn en die dan jou ogen gaat onderzoeken? die hangt dan met zijn neus bijna tegen jou neus.
Spreek altijd de waarheid, dan hoef je geen energie te steken in: wat heb ik wanneer tegen wie gelogen. Die energie kun je dan in je uiterlijk steken.
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1101

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 20 Feb 2023 14:26

Re: Bang voor onnozele dingen

Dat doen ze meestal met zo'n apparaatje gelukkig.
Maar ik ben een beetje over m'n angst heen gekomen door m'n werk, gelukkig maar 😁
<<

Sunshine01

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 10 Jan 2020 11:18

Bericht 21 Feb 2023 18:54

Re: Bang voor onnozele dingen

Ik durf op een brug/viaduct niet naast een auto of vrachtwagen te rijden. Bang dat de weg te smal is...
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Feb 2023 20:22

Re: Bang voor onnozele dingen

Sunshine01 schreef:Ik durf op een brug/viaduct niet naast een auto of vrachtwagen te rijden. Bang dat de weg te smal is...



oh ja herkenbaar. Of bij van die wegversmallingen met beton blokken ook zo eng
Afbeelding
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 580

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 22 Feb 2023 13:41

Re: Bang voor onnozele dingen

Ik ben bang voor open water/zee.
Vooral als ik de bodem niet kan zien/staan.
Filmpjes die over vissen etc. gaan, zap ik meteen weg. Kan dan amper ademen.
Dit is eigenlijk meer een trauma van mij.
Als klein meisje van achteren in diep donker water geduwd. Zwemmen kon ik wel, maar dacht dat ik verzoop en wist niet hoe ik boven moest komen. Sindsdien kom ik dus niet meer in zulk water.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 23 Feb 2023 23:04

Re: Bang voor onnozele dingen

Ik ben enorm bang voor haaien en vooral voor roggen. Niet iets wat je dagelijks tegen komt, maar toen ik een snorkeltripje ging doen in Belize zat dat er standaard bij. Ik had de dag ervoor al buikpijn maar ik begreep niet zo goed waarom. Eenmaal op de plek dacht ik dapper te zijn en als eerste van de boot af te gaan. Nou volledige paniek was dat. Ik heb staan gillen in mijn snorkel! Na mij moest de rest nog van de boot af voor ik er weer op kon. Ik was echt helemaal over de zeik. Vooral die roggen vond ik doodeng.

Jaren later was ik op Terschelling in het zeeaquarium en daar heb je kleine roggen die je kan aanraken. Ik vond het zo akelig dat ik naar de volgende ruimte ben gelopen terwijl mijn kinderen ze bekeken. Was er misselijk van.

Ik ben ook doodsbang voor achtbanen. Als 12-jarige had ik dat 1x gedaan en toen dacht ik: dat doe ik nooit meer. Tot mijn man me een aantal jaar geleden overhaalde om in de vogelrock te gaan. Hij zei dat het een achtbaan voor mietjes was en dat je toch niks ziet. Nou vanaf het moment dat dat ding reed was ik volledig in paniek, ik heb alleen maar gehuild dat ik er uit wilde. Toen we er eenmaal uit waren stond ik zo te trillen op mijn benen dat ik eerst een tijdje bij moest komen en de rest van de dag was ik kotsmisselijk.

Verder ben ik op trappen vaak bang dat iemand mijn billen aanraakt of mijn enkels vastpakt, maar dat is jeugdtrauma.

Oh en ook zoiets raars, bij van die klimbossen vind ik bijna alles leuk, maar als ik ergens overheen moet met van die klimwandhandgrepen en voetdingen, van de afgeronden vormen zeg maar, dan raak ik in paniek. Anderen vonden dat het makkelijkste stukje klimbos maar ik kwam er helemaal trillend af van de spanning.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers