Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Werk en studie

<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 21 Feb 2023 18:53

Re: Vragentopic - Werk en studie

En een middenweg? 30 uur gaan werken met 1x een avond?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Feb 2023 20:37

Re: Vragentopic - Werk en studie

Ja kan misschien ook wel Sawadee. Ik ben nog beetje eerst bij mezelf aan het voelen wat ik wil en daarna het met de HR manager bespreken. Ik zou dat zelf prima te doen vinden in elk geval.

Minx, ja zeker vind ik het belangrijk om zoveel mogelijk rust voor O te creeren (ik ga zo ook update geven in het hb topic) en dat is inderdaad waarom ik zo min mogelijk hen tot 'last' wil zijn en ik die avonduren eigenlijk wel prima vind. Dat zijn toch loze uurtjes.

Nou ja ik ga er nog even goed over nadenken. Per maart zal iig al wel niet meer lukken haha.
Let's discover the world together.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 22 Feb 2023 20:47

Re: Vragentopic - Werk en studie

Even hoor, goed bedoeld richting jou, maar het is niet alleen jouw salaris versus de opvangkosten he. Ik snap waarom je dat zo vergelijkt omdat je eerst thuis was, maar echt probeer dat voor jezelf anders te zien. Je man en jij hebben beide inkomen en gezamenlijk opvangkosten.

On topic: die wissel met woe ochtend zou ik ook aantrekkelijk vinden klinken, als je werkgever dat oké zou vinden. Meer uren kan ook, ik heb zelf mn contract opgehoogd omdat ik structureel teveel uur maakte (en dan kun je er maar beter voor betaald krijgen ;)), maar merk wel dat t nu lastig is om weer terug te gaan in uren, wat ik eigenlijk wel liefste zou willen. Dus das ook wel iets om naar te kijken, hoe makkelijk is het die uren weer terug te geven als je over tijdje toch weer minder wilt (ligt aan aard van werk/functie natuurlijk, kan niet inschatten hoe dat voor jouw baan is)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Feb 2023 21:04

Re: Vragentopic - Werk en studie

Ja weet ik hoor, maar gezien je het echt vrij letterlijk tegen elkaar weg kan strepen voelt dat wel beetje zo. Wat met name lekker gaat zijn is als het kdv eraf gaat over 1.5 jaar, maar goed dat duurt nog even.

Ik heb er nog even over gedacht en ik hoef de woensdagochtend niet vrij. Dat vind ik niet nodig, die uren kan ik prima werken. Ik haal de kinderen dan om op kwart over twaalf en werk dan altijd nog even door tot 1 uur a half 2, daarna zwemles. De drukte zit 'm met name in de middag. Misschien denk ik er anders over als dochter niet meer slaapt haha. Nu slaapt zij en zit zoon achter de iPad of naast me te knutselen enzo. Een uurtje per week met naast me gaat nog wel. En ja dat is een hele goeie tip van je om mee te nemen en aan de hr manager te vragen, hoe makkelijker het terug te draaien is. Dank je voor dat advies. En lastig dat het voor jou nu inderdaad lastiger is terug te draaien.

Ik ga er dit weekend / deze week nog even goed over nadenken en ik ga in principe dus per 1 maart sowieso terug naar 28 uur en als ik toch meer wil kan ik dat allicht vragen.
Let's discover the world together.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1743

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 18 Aug 2023 20:02

Re: Vragentopic - Werk en studie

Welke opleiding heb je nodig om (autisme)coach te zijn voor kinderen?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Aug 2023 20:10

Re: Vragentopic - Werk en studie

Siesa schreef:Welke opleiding heb je nodig om (autisme)coach te zijn voor kinderen?


Ik denk dat de meeste begeleiders die kinderen met ASS zelf eerst hbo pedagogiek / Social work of een vergelijkbare richting op mbo hebben gedaan en vervolgens cursussen / trainingen in de richting van ASS volgen.

Bijvoorbeeld:
https://www.windesheim.nl/opleidingen/d ... tismecoach
08/2018
05/2021
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 18 Aug 2023 20:22

Re: Vragentopic - Werk en studie

Ja of vanuit Pabo + hbo master (S)EN
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1743

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 18 Aug 2023 21:14

Re: Vragentopic - Werk en studie

Ik krijg dus alleen die in Zwolle gevonden maar niets in de buurt van Eindhoven.
Ik zie veel coachen op internet en ik kan mij niet voorstellen dat ze allemaal naar Zwolle zijn geweest.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 18 Aug 2023 22:22

Re: Vragentopic - Werk en studie

Het is geen beschermd beroep, iedereen mag zich autismecoach noemen. Ook zonder opleiding.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1743

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 19 Aug 2023 08:21

Re: Vragentopic - Werk en studie

Oke, bedankt voor het antwoord. Komend jaar ga ik sowieso een paar cursussen volgen. Misschien wil ik er uiteindelijk iets mee gaan doen maar voor nu wil ik mijn dochter helpen.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3177

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 19 Aug 2023 09:58

Re: Vragentopic - Werk en studie

Siesa schreef:Welke opleiding heb je nodig om (autisme)coach te zijn voor kinderen?


Ik heb jarenlang op een behandelgroep voor jongeren met ASS gewerkt. Iedereen was HBO geschoold (SPH/Pedagogiek/verleegkunde/MWD) en we werden inhoudelijk aangestuurd door een GZ psycholoog.
En dan jaarlijkse scholing/training/cursussen en supervisie. Sowieso om je SKJ registratie te behouden, maar ook omdat de kennis en kunde op het gebied van ASS snel toeneemt en veranderd.

Coach is verder geen beschermde titel. Ik ben persoonlijk altijd huiverig voor mensen die coach zijn 😅 Zeker op dit gebied. Ik ben er nu een aantal jaar uit, ik ben nog steeds bevoegd om met de doelgroep te werken. Maar bekwaam, nee. Daar zou ik dan echt weer in moeten investeren.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 19 Aug 2023 18:36

Re: Vragentopic - Werk en studie

@ Siesa... In Eindhoven zitten nu al enorm veel bedrijven en coaches die hulp bieden voor autisme (Google maar eens). Ik denk dat de markt daar al aardig is verzadigd op dat gebied.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 19 Aug 2023 19:31

Re: Vragentopic - Werk en studie

Eh, waarom moet dit onder het biechtaccount in het vragentopic?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 19 Aug 2023 19:47

Re: Vragentopic - Werk en studie

Biechtje, het is niet toegestaan het biechtaccount te gebruiken buiten het biechttopic.
Als je dit niet onder je eigen naam wil plaatsen kun je een nieuw account aanmaken.

Een volgende keer word je bericht verwijderd.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1743

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 20 Aug 2023 03:59

Re: Vragentopic - Werk en studie

Ja klopt, daarom is het ook moeilijk om een goede te vinden.
Maar ons probleem is vooral, wij krijgen vanuit de gemeente geen begeleiding. Ben er al lang om aan het zeuren en krijg alleen te horen dat we het goed doen. Het kan er bij hun niet in dat wij tegen dingen aanlopen.
Dus als wij begeleiding willen, moeten we dit zelf betalen. Kosten zijn gemiddeld 1000 euro per traject zag ik.
Voor dat geld heb ik ook bijna een studie. En als ik dan de andere kinderen in mijn omgeving kan helpen, dan heb ik daar meer aan.
Maar ik zocht blijkbaar verkeerd. Ik moet geen coach hebben maar een begeleider. Die zijn wel hbo geschoold en inderdaad, niet een zelfbenoemde coach.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Dec 2023 22:02

Re: Vragentopic - Werk en studie

Wij hebben flex plekken en vanochtend zat ik al ergens en toen kwam er een collega tegenover (bureaus tegen elkaar aan) me zitten. Ze zei na een tijdje 'ja sorry ben beetje aan 't snotteren want ik heb corona'. Ik schrok daar toen zelf toch wel een beetje van en ben ergens anders gaan zitten. Vond ze geloof ik niet zo erg en wel begrijpelijk maar ik voelde me een beetje the asshole hierin. Zouden jullie ook zijn verplaatst? Ik had eigenlijk verwacht dat ze dan wel thuis zou werken (maar ze zit middenin een verhuizing dus snap ik ook wel weer). Nou ja ik vond 't beetje lastige situatie, zeker omdat ze t na een tijdje pas zei en ze t dus zelf wel wist, en ben benieuwd wat jullie hadden gedaan.
Let's discover the world together.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3609

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 28 Dec 2023 22:18

Re: Vragentopic - Werk en studie

Ik was ook ergens anders gaan zitten.
Better safe than sorry in zo’n geval.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 28 Dec 2023 22:25

Re: Vragentopic - Werk en studie

Hier hetzelfde.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 28 Dec 2023 22:38

Re: Vragentopic - Werk en studie

Vind het juist bizar/asociaal dat ze zelf niet op een plek apart ging zitten en even gelijk waarschuwde dat ze corona heeft.
Ik zou dus ook zeker ergens anders gaan zitten en ook zeggen dat ik het vervelend vind dat ze het niet gelijk zei.
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1099

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 29 Dec 2023 01:53

Re: Vragentopic - Werk en studie

Wij moeten met corona ook gewoon werken dus ik zou er eigenlijk niet verder bij hebben stil gestaan.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 29 Dec 2023 08:39

Re: Vragentopic - Werk en studie

Ik vind het bizar dat iemand met corona naar kantoor komt als je thuis kunt werken. Vind een verhuizing geen excuus daarvoor. Het is nog steeds super besmettelijk en het is hartstikke vervelend om ziek te worden, je weet ook niet hoe ziek iemand anders wordt.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 29 Dec 2023 10:34

Re: Vragentopic - Werk en studie

Nou, ik zou daar ook niet op zitten wachten joh. Zeker met de jaarwisseling in het vooruitzicht. Hetzelfde geldt voor iemand die griep heeft, blijf gewoon weg. Ik vind het vrij egoïstisch, sorry.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 29 Dec 2023 12:06

Re: Vragentopic - Werk en studie

Ja eens met iedereen hierboven. En ik vind het ook wel bijzonder in jouw branche Kira dat je gewoon moet komen werken. Er komen toch behoorlijk kwetsbare mensen langs lijkt me.

Toen mijn vriend laatst corona had ben ik ook niet op kantoor gaan werken gelet op de kwetsbare mensen die ik zie. Uiteindelijk heb ik het zelf een paar dagen later ook gekregen, dus was het maar goed ook dat ik thuis zat.
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1099

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 29 Dec 2023 12:13

Re: Vragentopic - Werk en studie

Als wij niet komen werken kunnen hele diensten niet doorgaan dus een positieve coronatest betekent gewoon werken. Als je gewoon belabberd bent kun je je wel ziek melden uiteraard maar niet als je een beetje snottert.
Ik vind het daarom juist bijzonder dat jullie er zo anders op reageren. Ik denk dat je heel veel mensen tegenkomt met corona namelijk zonder dat je het weet. Thuis blijven en überhaupt testen hoeft al lang niet meer.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 29 Dec 2023 12:40

Re: Vragentopic - Werk en studie

Het is toch logisch dat als je makkelijk thuis kunt werken dat je dat gewoon doet Kira?
Dat het bij jou anders is, of in de zorg bijvoorbeeld, logisch. Want inderdaad dat werk moet doorgaan. Maar dat is bij Marin natuurlijk totaal niet zo.
Niemand zit er op te wachten om ziek te worden neem ik aan, dus als je dat kunt voorkomen doe je dat. Heeft niks te maken met de huidige staat van corona maar gewoon een sociaal gebaar.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers