Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Invisalign beugel

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 02 Feb 2023 21:50

Invisalign beugel

Zijn er hier meer dames die een Invisalign beugel hebben? Ik heb hem sinds maandag en misschien kunnen we hier wat ervaringen uitwisselen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Feb 2023 21:42

Re: Invisalign beugel

Nee, maar ik heb er gisteren wel naar zitten kijken. Ik zou het best willen doen maar het is wel echt duur. Ik heb heel lang een beugel gehad en spalkjes maar mijn tanden zijn toch weer verschoven. Ik baal daar echt van (eigenlijk nog meer omdat mijn tandarts het steeds opmerkt).

Waarom heb jij een beugel? Zie je het? En hoe lang verwachten ze dat je hem moet dragen?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 03 Feb 2023 21:45

Re: Invisalign beugel

Hoe duur is het? En hoe werkt het precies?
❤ 7 juni 2018
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2084

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 03 Feb 2023 23:36

Re: Invisalign beugel

Ik heb er een gehad, ben inmiddels alweer een jaar of twee klaar. Tip: op Facebook is ook een groep waar ik heel wat praktische tips vandaan heb gehaald.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 04 Feb 2023 00:29

Re: Invisalign beugel

Char schreef:Ik heb er een gehad, ben inmiddels alweer een jaar of twee klaar. Tip: op Facebook is ook een groep waar ik heel wat praktische tips vandaan heb gehaald.

Ja klopt, daar ben ik gisteren lid van geworden en het is wel fijn om daar ook ervaringen te kunnen delen. Ben jij nog steeds tevreden met het resultaat? Heb je ook een nachtbeugel ofzo?

Lot schreef:Nee, maar ik heb er gisteren wel naar zitten kijken. Ik zou het best willen doen maar het is wel echt duur. Ik heb heel lang een beugel gehad en spalkjes maar mijn tanden zijn toch weer verschoven. Ik baal daar echt van (eigenlijk nog meer omdat mijn tandarts het steeds opmerkt).

Waarom heb jij een beugel? Zie je het? En hoe lang verwachten ze dat je hem moet dragen?

Ik heb hem om precies dezelfde reden genomen. Vroeger een blokjesbeugel gehad maar helaas alleen boven een spalkje gekregen. Desondanks zijn zowel boven als onder mijn tanden weer verschoven. Ook zijn mijn kaken naar binnen gedraaid. Ik heb jaren gezegd dat ik hier wel weer een beugel voor zou willen en nu met Invisalign heb ik het doorgezet.

Ik heb nu twee sets alingers meegekregen, die moet ik beide twee weken dragen. Daarna moet ik er nog twintig die ik allemaal een week draag. Daarbij krijg ik op een aantal kiezen en tanden nog attachments (een soort onzichtbare blokjes) en om sommige kiezen elastiekjes (dit schijnt heel vervelend te zijn). Ook zullen ze van mijn twee bovenste voortanden 0,1 mm per tand wegslijpen om zo meer ruimte te creëren. Na de 22 aligners wordt er gekeken of er nog een vervolg nodig is of dat we tevreden zijn. Als natraject krijg ik boven en onder een spalkje en zal ik de rest van mijn leven een nachtbeugel moeten dragen. Ik hoop dus, los van het natraject, met een maand of vijf klaar te zijn. Veel sneller dan ik had verwacht.

Ik heb hem sinds maandag en het is echt wel wennen. Je bent je er continu van bewust dat er iets in je mond zit. Maar het voelt nu op dag vier al veel minder aanwezig.

Ik moet hem 20-22 uur per dag dragen en je mag er niet mee eten en drinken (dat laatste doe ik wel gewoon) dus bijkomend voordeel is dat ik echt minder eet. Het eruit halen gaat namelijk best lastig dus dat weegt niet op tegen een koekje of bitterbal even tussendoor. Ik zit nu dus echt op drie maaltijden per dag.

Ik had het niet verwacht maar je ziet hem echt niet zitten. Alleen als je het weet en van heel dichtbij, dan zie je het. Maar ik heb hele werkdagen met collega’s zitten praten deze week en die hadden het pas in de gaten toen ik het zelf zei.
Bliss schreef:Hoe duur is het? En hoe werkt het precies?


In het voortraject krijg je een scan van je gebit en aan de hand daarvan wordt het een plan voor je opgesteld. Door middel van de verschillende alingers wordt je gebit steeds meer in de goede stand gezet. Je krijgt een 3D plan online, waarin je precies kunt zien wat er tijdens het hele proces gaat gebeuren en waar je zult eindigen. Dat is erg leuk om te zien.

De kosten zitten zo tussen de 3000 en 3500 euro. Hangt ook erg af van hoe vaak je voor controle moet enzo. Voordeel is dat je steeds in delen betaalt en dat je dus niet de hele mep in één keer moet voldoen. Een blokjesbeugel zit zo rond de 2500 euro. Dit is dit iets duurder maar ik vond het verschil klein genoeg om toch te kiezen voor de voordelen van een onzichtbare en uitneembare beugel.

Mocht je besluiten dit te gaan doorzetten dan adviseer ik je wel om het via een goede orthodontist te doen. En ook geen goedkopere ‘b-merken’. Het komt echt heel precies, ook om geen pijnklachten van bijvoorbeeld tandvlees te krijgen, dus doe het dan in één keer goed.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 05 Feb 2023 09:04

Re: Invisalign beugel

Ik heb er 1 gehad, jaren geleden alweer.
Vond t echt een uitkomst tov blokjesbeugel.
Ik heb ‘m 9 maanden gehad (nadat ik als tiener een blokjesbeugel heb gehad). Vond het heel snel wennen, maar herken wel wat je zegt Lady dat je m niet voor elk hapje/koekje uit gaat halen. Dus idd deed ik dat ook maar drie keer per dag. Drinken deed ik ook echt alleen water (met andere dranken gaat dat ding verkleuren dus dat leek me niet wat). Extra bijkomend voordeel was dat ik na die 9 maanden echt superwitte tanden had omdat ik dus geen koffie en thee meer dronk haha. Helaas dat inmiddels weer ongedaan 🙈

Ik heb nachtbeugel heel lang braaf gedragen (en heb boven en onder spalkjes). Op gegeven moment ben ik daar mee gestopt toen ik vol in misselijkheid van mn tweede zwangerschap zat en nu past ie net niet meer. Maar mn nieuwe tandarts zei dat het met beide spalkjes echt niet nodig is om nog weer nieuwe nachtbeugel aan te meten, dus nou ja 😁 ik gok het er nu op.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 05 Feb 2023 12:51

Re: Invisalign beugel

Ik heb wel advies gekregen om beide te nemen. Kan me echter ook voorstellen dat je het niet je hele leven volhoudt met een nachtbeugel. Dan is het wel heel fijn dat die spalkjes erachter zitten!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Feb 2023 14:03

Re: Invisalign beugel

Klinkt wel echt goed joh dat je hem maar zo kort in hoeft. Ik ga misschien maar een keer informeren, ik hoop eigenlijk dat ik hem dan alleen maar boven in moet. Het probleem bij mij is alleen dat ik met mijn tong tegen mijn tanden aandruk dus dat moet ik dan eigenlijk eerst afleren. Nu heb ik ook spalkjes maar die hebben dat dus niet kunnen voorkomen. Nachtbeugel denk ik ook dat ik dat niet mijn hele leven zou volhouden.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Feb 2023 14:13

Re: Invisalign beugel

Ja Lot dat is bij mij blijkbaar ook de reden dat mijn ondertanden weer wat scheef staan, ondanks spalkje. Mijn tong ligt daar standaard tegenaan ipv netjes tegen m’n gehemelte. Ik let er erg goed op nu en het gaat wel beter. Misschien is dit dan best een interessante optie!

Lady vond je zo’n traject niet spannend icm je verleden met parodontitis? Of kan dat gewoon prima? 🙏🏼
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 05 Feb 2023 14:44

Re: Invisalign beugel

In principe zou het moeten kunnen, maar het is altijd afwachten hoe het zicht ontwikkelt. Ik ga nog steeds twee keer per jaar naar de paradontologie praktijk voor controle, dus we kunnen het goed in de gaten houden. Goede mondzorg is wel extra belangrijk nu, maar daar let ik wel goed op.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Feb 2023 15:22

Re: Invisalign beugel

Dat klinkt goed!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2084

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 05 Feb 2023 16:43

Re: Invisalign beugel

Lot schreef:Klinkt wel echt goed joh dat je hem maar zo kort in hoeft. Ik ga misschien maar een keer informeren, ik hoop eigenlijk dat ik hem dan alleen maar boven in moet. Het probleem bij mij is alleen dat ik met mijn tong tegen mijn tanden aandruk dus dat moet ik dan eigenlijk eerst afleren. Nu heb ik ook spalkjes maar die hebben dat dus niet kunnen voorkomen. Nachtbeugel denk ik ook dat ik dat niet mijn hele leven zou volhouden.


Ik hoopte dat ik alleen onder nodig had, maar helaas. Mijn ortho gaf aan dat hij sowieso allebei de kaken wilde doen, want anders zouden de twee kaken niet meer goed op elkaar passen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 05 Feb 2023 21:10

Re: Invisalign beugel

Klinkt goed Lady en Lot! Ik wil dit ook binnenkort gaan doen dus lees graag updated 😀
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2084

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 05 Feb 2023 23:17

Re: Invisalign beugel

Sorry Lady, ik zie nu pas dat je nog vragen aan mij had gesteld. Ik heb spalkjes en een nachtbeugel, boven en onder. Mijn spalkje boven is al een paar keer een stukje losgegaan, duur grapje om weer vast te zetten dus daar baal ik van. Maar het losgaan komt waarschijnlijk door mijn overbeet (die kon alleen nog helemaal weggaan met een operatie en dat wilde ik niet), dus daar moet ik maar vrede mee hebben. Ik wil mijn spalkjes wel graag houden, want ik heb het idee dat het effect van mijn beugels als tiener juist minder was doordat ik geen spalkjes had. Die nachtbeugel heb ik namelijk we, echt járen nog gedragen.
Ik draag mijn nachtbeugels nu bijna elke nacht. Begin van mijn zwangerschap wat minder, maar wel genoeg om het niet te laten verschuiven. Als het een keer niet goed uitkomt met een nachtje weg oid laat ik ze nu gerust thuis.

Over het resultaat ben ik nog steeds erg tevreden. Mijn tanden schoven wat achter elkaar en waren daardoor niet zo goed schoon te houden. Dat gaat nu prima! En het ziet er ook nog steeds echt netjes uit.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 05 Feb 2023 23:43

Re: Invisalign beugel

Fijn dat je zo tevreden bent! Wel vervelend dat je spalkjes regelmatig los schieten, dat zijn van die kosten die je van te voren niet incalculeert. Mijn voormalige spalkje heeft ruim 25 jaar zonder problemen gezeten dus ik hoop dat dit straks ook zo zal zijn.

Hoe zit het met die nachtbeugel? Je zult hem toch af en toe moeten vervangen voor een nieuwe lijkt me? Omdat hij kapot gaat of slijt. Moet je dit dan zelf betalen of valt dit nog binnen het traject?

Fijn dat je nog even de moeite hebt genomen om te reageren 🙂.

Harri, ik zal af en toe een update plaatsen!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 06 Feb 2023 15:27

Re: Invisalign beugel

Hoe zit de beugel eigenlijk vast? Waar klikt hij aan vast? Heb je niet hoeven “happen” dus om de beugel te laten ontwerpen? Ook een groot voordeel lijkt me 😀.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 06 Feb 2023 21:27

Re: Invisalign beugel

Happen doen ze niet meer, tegenwoordig wordt een 3D scan van je gebit gemaakt. Heel handig!

Het is een bitje die om je tanden valt, je klikt ze erop zeg maar. Ik krijg over drie weken nog een soort blokjes op m’n tanden, zodat het nog beter aansluit ofzo.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2084

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 06 Feb 2023 23:54

Re: Invisalign beugel

Als mijn nachtbeugel versleten is moet ik inderdaad zelf een nieuwe betalen. Bij mij was dat niet inbegrepen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het materiaal wel veel beter lijkt dan 20 jaar geleden, dus ik denk dat het wel een aantal jaren meegaat.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Jan 2024 21:29

Re: Invisalign beugel

Ik zit hier weer eens naar te kijken en te bedenken of ik dit misschien toch wel wil. Harri, heb jij het inmiddels al gedaan? En zijn er verder nog nieuwe ervaringen? En hoeveel kostte het bij jullie? Mijn ondertanden staan echt heel scheef, één tand staat helemaal voor twee andere bijna. Vraag me af of dat met een Invisalign wel gaat lukken überhaupt.
❤ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 29 Jan 2024 22:58

Re: Invisalign beugel

Ik ben al twee maanden klaar! Ik heb nu spalken boven en onder en krijg begin maart nog een scan voor een eventuele nachtbeugel.

Het hele proces is me erg meegevallen en ik ben heel blij met het resultaat. Het heeft met ruim 3000 euro gekost, waarvan ik na elke behandeling een factuur kreeg. De grootste factuur was die na het plaatsen van de beugel, iets van 1800 euro. Voor de rest waren het steeds kleine(re) bedragen.

Bij de start:

Afbeelding

En nu:

Afbeelding

Niet alleen hebben ze mijn tanden rechtgezet, zowel boven als onder, ook hebben ze mijn complete kaak breder gemaakt. Ik had een kruisbeet, waarbij mijn bovenkaak helemaal naar binnen gedraaid stond. Ik kan nu ook mijn voortanden en mijn kiezen goed op elkaar zetten, dit kon ik al jaren niet meer.

Bliss, met Invisalign kunnen ze jouw tanden gegarandeerd rechtzetten. Klinkt helemaal niet heel spannend wat er bij jou moet gebeuren. Ik zou wel iedereen adviseren het bij een orthodontist te laten doen ipv bij een tandarts die ook beugels doet. Er wordt vooraf echt goed gekeken naar wat de beste keuze is voor jou en wat je precies nodig hebt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 30 Jan 2024 08:08

Re: Invisalign beugel

Wat een mooi resultaat Lady!
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers