Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic

<<

Anoniem66

Bericht 09 Dec 2013 15:15

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Bizar dat jullie allebei je relatie daarvoor op het spel willen zetten.. Sjonge.
<<

Anoniem309

Bericht 09 Dec 2013 15:15

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik vind het eerlijk gezegd ook van hem een beetje raar dat hij je niet doorstuurt naar een collega van hem. Als er wel iets zou gebeuren is hij gewoon hartstikke fout en kan gevolgen hebben voor zijn baan.
<<

Anoniem66

Bericht 09 Dec 2013 15:18

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Hij is nu al hartstikke fout. Daarvoor hoeven ze echt niet eerst sex te hebben.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 09 Dec 2013 15:25

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik ben het ermee eens dat hij ook had moeten aangeven dat zij verandert van fysio.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 09 Dec 2013 15:27

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Als hij professioneel zou zijn, had hij je doorgestuurd naar een ander. En niet gezegd dat alleen de gesprekken niet meer diepgaand 'mogen' zijn. Hou er dus rekening mee dat hij dit niet serieus neemt en slechts ziet als een uurtje spanning in de week. Of dat hij het bij meerdere meiden doet. Even een handje ergens langer laten liggen, even een aai over hun lijf, langer in de ogen aankijken, gesprekken wat verder laten gaan dan de koetjes en kalfjes.

Ik zeg niet perse dat hij het allemaal niet meent, maar hou er rekening mee dat je niet de enige hoeft te zijn bij wie hij dit doet. En als je dat wel bent, dan is hij een beetje dom dat hij je niet doorstuurt naar een collega. Want als was hij serieus met je, dan zou dat ook beter zijn voor een eventueel opkomende liefde. 'ik stuur je door, ik vind je nl leuk en ik wil kijken of het echt iets kan worden'. En dan even los van zijn vrouw. Nu heeft hij die vrouw wel en zou het moeten zijn 'ik voel me aangetrokken, ik moet afstand nemen dus ik stuur je door'.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 09 Dec 2013 15:34

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik moet bekennen dat ik het niet wilde typen, maar wel dacht wat Caro zegt. Dat hij dit misschien/waarschijnlijk ook doet bij anderen. Ook met dat laatste ben ik het eens.
<<

Anoniem58

Bericht 10 Dec 2013 07:48

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik denk dat het voor hem inderdaad een leuke bijkomstigheid is maar dat hij echt niet echt iets voor je voelt. Waarschijnlijk doet hij dit inderdaad bij meerdere. Ik zou er niet eens meer heen willen denk ik.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 10 Dec 2013 08:38

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik snap trouwens heel goed dat er een verschil zit tussen wat je zou moeten doen en wat je echt doet. Tenslotte zijn we allemaal mensen en doen we niet altijd alleen maar wat we zouden moeten doen. Maar aangezien het hier wel om een beroepsethische kwestie gaat, vind ik dat hij iig wat dat betreft op de rem moet trappen en haar moet doorverwijzen. Los van wat hij dan doet met zijn gevoelens en zijn huwelijk.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Dec 2013 10:12

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik weet zelf ook heel goed wat ik eigenlijk zou moeten doen. Het allerbeste zou zijn om gewoon naar een andere fysiotherapeut te gaan maar dan heb ik wel iets naar mijn vriend uit te leggen. Ik praat vol lof over zijn behandeling namelijk en het zou erg vreemd zijn als ik ineens de overstap naar een ander zou maken, daarbij zou ik dan ook naar een andere praktijk moeten (hij is alleen) terwijl deze praktijk vrijwel naast de deur zit.

Daarbij wil ik echt niks op het spel zetten en hij ook niet. We nemen niet voor niets afstand, ik geniet wel echt van de kriebels en de aandacht die ik van een andere man krijg. Lijkt me overigens niet raar, toch?
<<

Artemis

Bericht 10 Dec 2013 10:51

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Wat een kutsmoes. Ik denk namelijk dat als je het verhaal aan je man uitlegt hij de eerste is die
zegt dat en moet overstappen. En toch gebruik je je man als smoes om het niet te doen. Bijzonder.
En dat extra stukje rijden: ach, daar kom je ook wel overheen, wederom: ik denk dat je man je graag wegbrengt naar een andere praktijk als hij dit weet.

En nee, er is niets mis met genieten van aandacht of een beetje flirten. Maar dit gaat een stapje verder, dit is iemand die je in een intieme setting tegenkomt, die misbruik maakt van zijn positie (hij mág niet zo met je omgaan) en jullie zijn al fijn aan het bouwen aan je eigen droomwereldje door het samen te bespreken. Want wat daarmee doet is NIET een oplossing zoeken. Nee.... Je zégt wel tegen elkaar dat je afstand moet nemen en geen diepgaande gesprekken moet hebben, maar wat je feitelijk doet is bevestigen dat jullie 'iets bijzonders' hebben wat 'niet mag' en dát gaat er nou juist. voor zorgen dat je elke aanraking 10x heftiger voelt, dat alle blikken 10x zo betekenisvol worden en dat je achter alles wat gezegd wordt een diepere lading gaat zoeken.

Door het te bespreken maak je het groter, niet kleiner. Je maakt jullie band bijzonderder, de sessies nog specialer. Want er is 'iets'.

En het is jouw feestje hoor, voor mijn part laat je je therapeutisch penetreren op de behandeltafel, iedereen zijn ding, ik veroordeel je er niet om, maar ga nou niet aankomen met smoesjes als ' ik kan niet naar een andere praktijk (' zeg schat, ik weet dat ik die fysio heel ok vond, maar ik voel me niet meer zo op mijn gemak, hij doet me iets te intiem en ik voel me niet prettig, dus ik zoek een ander, ok?' Is toch een heel normaal gesprek zonder dat je op tafel gooit hoe jij je voelt), we hebben het besproken en we nemen afstand en ik geniet gewoon van aandacht.

Je zit op een glijdende helling, en dat kan heel lekker en prettig zijn, dus ik snap je volkomen, maar besef dat je erop zit, en dat je nu nog kúnt stoppen, en je een heel bewuste keus maakt om er nog even van te genieten. Met misschien tot gevolg dat je straks niet meer terug kunt omdat die helling te stijl bleek.
Laatst gewijzigd door Artemis op 10 Dec 2013 10:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Dec 2013 10:55

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Goede post van Artemis.

En inderdaad, het helpt niks om het met die fysiotherapeut te bespreken, dat maakt het alleen maar nog spannender. En wie zegt dat hij nu daadwerkelijk rustiger aan gaat doen, misschien is hij nu alleen maar getriggerd om er nog meer werk van te maken. Ik zou dus ook overstappen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Dec 2013 10:56

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Als hij echt niks op het spel zou willen zetten dan had hij echt niet tegen je gezegd dat hij kriebels had, dan had hij je er gewoon op gewezen dat hij er niet op in kan gaan en het er verder bij gelaten, of je misschien zelfs aangemoedigd om over te stappen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Artemis

Bericht 10 Dec 2013 11:02

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Susan schreef:Als hij echt niks op het spel zou willen zetten dan had hij echt niet tegen je gezegd dat hij kriebels had, dan had hij je er gewoon op gewezen dat hij er niet op in kan gaan en het er verder bij gelaten, of je misschien zelfs aangemoedigd om over te stappen.

Inderdaad. Ik werk met alleen maar mannen op mijn werk. En daar zit weleens een aantrekkelijke tussen, of één met wie het goed klikt. Maar ten eerste komt het niet in me op om over een grens te gaan, om persoonlijke dingen te bespreken anders dan therapeutisch verantwoord, ik hou juist méér afstand dan normaal, en stel dat zo'n vent op tafel zou gooien dat hij wat in me ziet of iets voelt dan zou ik daar heel duidelijk en kort over zijn en waar nodig een collega vragen om de boel over te nemen. Zeggen dat je wat moeite hebt om professioneel te blijven is niet raar hoor, ik heb dat weleens gedaan omdat het haast meer vriendschappelijk werd dan zakelijk (en dat had niets met seks en verliefdheid te maken, maar gewoon dat het met iemand goed klikt) . En dat moet je niet willen, dat brengt je werk in gevaar en is niet goed voor je client.

Dat hoort een fysio ook te weten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Dec 2013 11:12

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Off-topic, heb je een nieuwe baan?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Artemis

Bericht 10 Dec 2013 11:13

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Zelfde baan, zelfde plek, op invalbasis. Maar ik blijk veel te moeten invallen :)
Ik was er 3 maanden weg en toen mochten ze me weer een contract aanbieden, alleen een vast aantal uren mag nog niet door dezelfde reorganisatie als waardoor ik weg moest. Dus nu werk ik 0-32 uur per week.
Laatst gewijzigd door Artemis op 10 Dec 2013 11:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Dec 2013 11:14

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Nou, wel fijn. Zodra er weer een vaste plek vrijkomt dan ben je vast de eerste keuze.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem29

Bericht 10 Dec 2013 11:16

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik snap trouwens niet dat een volwassen man zijn baan op het spel zet voor een fling. Maar goed, misschien denk ik daar dan weer te luchtig over?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Dec 2013 11:22

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik denk dat hij erop gokt dat het niet uit zal komen of dat zij geen stappen zal ondernemen. Als ik het zo lees dan denk ik ook dat dat klopt, ze durft niet eens over te stappen naar een ander uit angst dat het opvalt. Als ze die man zou aanklagen heeft ze nog heel wat meer uit te leggen. Plus dat ze ook wel een soort loyaliteit naar die fysio zal voelen, of een soort 'ik was er toch zelf bij'.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Artemis

Bericht 10 Dec 2013 11:24

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Intoxicated schreef:Ik snap trouwens niet dat een volwassen man zijn baan op het spel zet voor een fling. Maar goed, misschien denk ik daar dan weer te luchtig over?

Ja.

Ik denk dat mannen van die leeftijd heel raar gaan doen van iemand die op z'n avances ingaat. Daarbij zal hij niet zo snel écht een grens overgaan, en daarnaast is het altijd nog haar woord tegen het zijne. Het is te vaag nu om iets mee te doen, dus hij hoeft zich geen zorgen te maken.

Mensen doen onlogische dingen. Ik ken best een aantal mensen die zaken doen of gedaan hebben waardoor ze hun baan kwijt konden raken of zelfs raakten. Mijn oude flat werd verhuurd aan een meisje die als stagiaire met een drugsverslaafde cliënt er vandoor was gegaan. Geen meisje van 16, maar halverwege de 20, opleiding naar de kloten en samen gaan wonen met een 20 jaar oudere ex crimineel die rechtstreeks uit de kliniek kwam.

En een begeleidster (nee 2!) van verschillende banen die die banen kwijt zijn door relaties met cliënten. Een schoonmaakster die bezwangerd werd door een client. En een leidinggevende die het bij verschillende ondergeschikten probeerde (soms met succes) en bij mij (zonder succes) terwijl hij daarmee zijn baan en nieuwe vriendin en 5 maanden oude baby kon kwijtraken. En die al meerdere keren overgeplaatst was wegens seksuele toestanden (kwam ik achter nadat ik hem vriendelijk afgeslagen had, was best een leuke vent ook nog). Oh en een leidinggevende die zijn verse vrouw (4 maanden huwelijk) aan de kant zette voor zijn stagiaire....

Net bij deze baan overigens allemaal vorige banen.
Ik bedoel maar: mensen doen soms hele hele gekke dingen als het gaat over seks of liefde.
Laatst gewijzigd door Artemis op 10 Dec 2013 11:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem66

Bericht 10 Dec 2013 11:24

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Intoxicated schreef:Ik snap trouwens niet dat een volwassen man zijn baan op het spel zet voor een fling. Maar goed, misschien denk ik daar dan weer te luchtig over?


Tja, geen collega's die hem controleren toch?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Dec 2013 14:45

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Susan schreef:Ik denk dat hij erop gokt dat het niet uit zal komen of dat zij geen stappen zal ondernemen. Als ik het zo lees dan denk ik ook dat dat klopt, ze durft niet eens over te stappen naar een ander uit angst dat het opvalt. Als ze die man zou aanklagen heeft ze nog heel wat meer uit te leggen. Plus dat ze ook wel een soort loyaliteit naar die fysio zal voelen, of een soort 'ik was er toch zelf bij'.


Natuurlijk ga ik niks naar de buitenwereld uitbrengen. Ik zet zelf daarmee dan ook mijn relatie op het spel.

Bedankt voor de kijk die jullie mij erop hebben gegeven. Soms kan het helpen om van andere te horen wat je eigenlijk moet doen omdat je zelf net even niet sterk genoeg in je schoenen staat.

Ik ben inmiddels bij hem geweest, heb hem eerlijk verteld zo niet door te willen omdat we beide te veel op het spel zetten en dat ik dus per direct over stap naar een andere praktijk. Hij had het niet verwacht maar gaf zelf aan dit de enige juiste stap te vinden.

Hij vroeg of we binnenkort nog eens samen gaan lunchen omdat hij me toch wel als een vriendin is gaan zien. We hebben ook gewoon echt een mega klik. Ik heb aangegeven afstand te willen en gezegd dat hij maar moet app-en als hij een keer tijd heeft. Of ik dan kan zullen we tegen die tijd zien.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 10 Dec 2013 15:08

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik vind het een goede keuze van je!

Verder zou ik niet met hem gaan lunchen. Je riskeert echt wat. Houd dit in je achterhoofd.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 10 Dec 2013 15:19

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Inderdaad een goede keuze van je. Al vind ik het niet handig dat je gezegd hebt dat hij mag appen. Je had beter geen contact meer kunnen houden.
<<

Anoniem173

Bericht 10 Dec 2013 15:20

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Absoluut niet met hem gaan lunchen, juist dan verplaatst het zich buiten de sfeer van de praktijk en denk ik dat de verleiding veel groter wordt!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Dec 2013 15:27

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Hij heeft me net al een app-je gestuurd. Heb duidelijk gemaakt dat ik even geen contact wil om alles voor mezelf op een rijtje te zetten. Ik ga vanavond als mijn vriend klaar is met werken hem vertellen dat ik over stap van fysio en wil me even volledig daar op kunnen focussen. Toch stuurde hij daarna direct alweer een app-je dat hij me die ruimte geeft maar me niet kwijt wil. Daarop heb ik aangegeven dat hij me daarom nu met rust moet laten, dat hij anders zijn eigen glazen in gooit. We zien elkaar sowieso meerdere keren per week omdat hij langs mijn huis komt als hij naar zijn praktijk gaat, zit aan de andere kant van de straat zeg maar.

Moeilijk hoor, als je gevoel iets totaal anders zegt dan je verstand.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers