Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lente 2023 mama’s

<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 10 Dec 2022 22:09

Re: Lente 2023 mama’s

Ik ben helaas niet met een heel lekker gevoel weg gegaan. De meting van de bovenbenen was aan de lage kant (5e percentiel) en het hoofd was ook wat klein. Y. had een vorm van dwerggroei waarbij haar ledematen verkort en asymmetrisch waren, dus ik heb wel gevraagd of ze wilden kijken of de beentjes gelijk waren en naar wat ze konden meten leek dat wel zo te zijn. In principe is de kans op herhaling ook heel laag, maar toch geeft zo’n afwijkende meting gewoon geen fijn gevoel, ondanks dat het bij Y destijds een nog groter verschil was. Ik heb de genetisch deskundige nog gesproken en op basis van de gegevens die bekend zijn is er niet direct reden om aan te nemen dat er iets mis is, dus daar hou ik me nu maar aan vast. Maar het is gewoon rot dat er toch een kleine gelijkenis is met de situatie van Y. . Op 21 December heb ik opnieuw een echo.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 11 Dec 2022 09:05

Re: Lente 2023 mama’s

Ahh Barclay, dat is niet wat je wil horen tijdens zo’n echo. Wat zal het veel omhoog gehaald hebben. Gelukkig heeft de geneticus met jullie kunnen praten over de kansen en stelt dat iets gerust.
Fijn dat jullie zo snel weer terug kunnen komen, al zal voor jou iedere dag ook wel te lang zijn…
Ik duim dat het de 21e mee gaat vallen en jullie dan een wat fijnere uitslag horen♥️!
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 11 Dec 2022 14:06

Re: Lente 2023 mama’s

Wat rot Barclay! Heel begrijpelijk denk ik dat je dat onzeker maakt. Ik hoop voor jullie dat de volgende echo zo overtuigend goed is dat je dat vervelende gevoel achter je kunt laten.

Hier was de echo goed, maar de baby ligt wat voor in groei. En ik zit er eerlijk gezegd niet echt op te wachten om een reusje te krijgen😉 Geslacht weet ik nu ook, maar deel ik verder nog niet. Maar ik kan nu wel alle plannen voor de kamer etc definitiever gaan maken 😀
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 11 Dec 2022 14:35

Re: Lente 2023 mama’s

Wat fijn Char! Goed om te horen dat alles goed gaat. En wat leuk dat je nu met het kamertje aan de slag kan.

Wij houden het kamertje zoals het is. Hadden zo’n mooi kamertje gemaakt voor ons zoontje. Nog steeds heel blij met hoe het eruit zie. Ons zoontje heeft er ook nooit geslapen. Heel fijn dat er straks wel een lief jongetje in kan slapen!
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3199

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 11 Dec 2022 17:18

Re: Lente 2023 mama’s

Oh Barclay, dat is niet fijn! Hopelijk vliegt de tijd tot de volgende echo en dan positief nieuws!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 12 Dec 2022 01:05

Re: Lente 2023 mama’s

Wat fijn dat jouw echo goed was Char. En leuk dat je nu ook echt met het kamertje aan de slag kan.

SL, wat fijn dat jullie het kamertje zo laten en dat de spulletjes die destijds zorgvuldig voor R. waren uitgekozen nu voor dit kindje gebruikt kunnen worden. Wij maken geen nieuwe babykamer. M heeft nu sinds een halfjaar een eigen kamertje, maar daarvoor sliep hij bij ons en zo gaan we dat met deze baby ook doen. Ik hoop/verwacht ook wel dat we komend jaar wel weer zullen verhuizen, dus met die visie vind ik het al helemaal zinloos om een babykamer te maken.

Iedere keer als de onzekerheid een loopje met me neemt probeer ik ook echt weer te herhalen wat de dokter zei, dat wiskundig gezien de kans op herhaling heel klein is. Daar kom ik tot nu toe wel redelijk de dagen mee door. Heb gelukkig ook wel veel afleiding want we zijn ook met de laatste klusjes bezig om het huis helemaal klaar te maken voor de verkoop. Hopelijk tikken die dagen dus snel voorbij.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 13 Dec 2022 23:22

Re: Lente 2023 mama’s

Hier ook alles goed! Ben niet zo mega actief meer op het forum maar vind het wel leuk af en toe te updaten.
Hier inmiddels alweer ruim 15 weken zwanger.
Ben op 4 juni uitgerekend :)
Inmiddels een goede Nipt en 13 weken echo gehad dus dat is echt heel fijn. Het geslacht willen we net zoals bij onze dochter ook weer niet weten dus hier druk met het verzinnen van 2 namen maar we zijn er nog niet over uit.
Vriendin van ons bevalt in januari van een meisje dus die naam willen we ook nog even afwachten.
Ben wel medisch geworden vanwege hoge bloeddruk maar dit is prima. Zit nu aan de ascal en krijg extra groei echo's. Had bij mn dochter ook een iets te hoge bloeddruk en daar is toen niks mee gedaan. En aangezien zij vrij klein was met de geboorte voor de termijn die ik was vind ik het nu wel prettig dat ik goed gecontroleerd word.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3199

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 21 Dec 2022 22:24

Re: Lente 2023 mama’s

Klinkt goed beachgirl.

Wij hebben vrijdag de 20 weken echo (GIO), lekker laat qua termijn en ook qua tijdstip (16.00). Gaat hier over het algemeen goed. Soms voel ik een vaag gevoel in mijn buik dat ik toeschrijf aan de baby.
Zo anders met zoon. Die voelde ik ergens met 15 nog wat weken.

Ook begonnen met de uitzet. Althans het lijstje. Heb wat kleertjes en een nieuwe luiertas gekocht. In januari gaan we het kamertje doen, dan ga ik de rest wel verzamelen (en kijken wat we nog hebben).

Ben daar nu zoveel meer relaxed onder dan met zoon. Herkenbaar?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 22 Dec 2022 15:58

Re: Lente 2023 mama’s

Hoe is de echo gegaan gisteren Barclay?

Wat leuk dat jullie het geslacht niet willen weten Beachgirl! Lijkt me zo spannend, maar wel erg leuk. Fijn dat je er helemaal achter staat dat je medisch bent en alles extra goed in de gaten gehouden wordt.

Heel veel succes morgen Bloom!
Wij zijn 3 jaar geleden een maand voor de bevalling nog verhuist naar onze huidige woning. Dus toen was alles ook laat af. Nu hoeven we bijna niets te doen omdat het kamertje blijft zoals hij is en we eigenlijk alle spullen al in huis hebben.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3199

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 23 Dec 2022 20:24

Re: Lente 2023 mama’s

Hier een goede 20-weken echo gehad. Met de baby is alles perfect. Wordt wel weer een grote baby, is de verwachting. Alles zat weer boven de P98.
Gek genoeg doet het mij nu niet zoveel meer. Ik weet dat ik het kan en dus zou ik niet meer kiezen voor een inleiding als het niet nodig is.

Met mij ging het wel wat slechter tijdens de echo. Ik kan niet meer op m’n rug liggen, m’n bloeddruk daalt dan drastisch. Iets met m’n grote aderen en baarmoeder die drukt. Komt normaliter pas later in de zwangerschap, dus ze wenste mij sterkte. De echo is ook grotendeels vanaf de zijkanten gemaakt. Ik kon echt niet meer.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 24 Dec 2022 10:13

Re: Lente 2023 mama’s

De echo was goed en baby is gegroeid! Hij is nog steeds wel klein, maar dat er groei is is natuurlijk een goed teken. Er was nog wel een gekke afwijking gezien, waar we ons op dit moment geen zorgen over hoeven te maken, maar de arst ging voor volgende keer nog wel meer informatie daarover bestuderen. Er is een verwijd vat gezien, maar het veroozaakt geen stuwing naar het hart, dus het lijkt niet alsof dat een gevaar is voor de kleine. 18 januari heb ik opnieuw een echo en dan zullen we er ongetwijfeld ook meer over horen.

Fijn dat jullie ook een goede echo hadden Bloom! Wat vervelend dat je bloeddruk zo daalt als je op je rug ligt. Fijn dat het uiteindelijk voornamelijk via de zijkant kon gedaan worden. Lijkt me niet prettig.

Fijn dat het met jou ook goed gaat Beachgirl. En leuk dat jullie het geslacht pas bij de geboorte willen weten.

Wat spannend dat jullie een maand voor de geboorte van jullie eerste nog zijn verhuisd. Ik hoop dat dat bij ons niet het geval gaat zijn, maar je weet het nooit hoe snel dingen kunnen gaan dus mocht dat wel zo zijn, probeer ik het ook allemaal over me heen te laten komen hoor. We zien wel hoe dat gaat lopen.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 26 Dec 2022 19:08

Re: Lente 2023 mama’s

Wat goed om te lezen dat de 20 weken echo goed was Bloom, fijn!
Hoe groot/zwaar was jullie oudste bij zijn geboorte? Dat van je bloeddruk klinkt echt ontzettend vervelend. Als je op je zij ligt heb je er helemaal geen last van?

En jullie dus ook een goede echo Barclay🥰! Dat van die afwijking klinkt direct spannend. Maar zo te lezen hebben ze je wel gerust kunnen stellen. Gelukkig maar.

Wij kregen de sleutel van ons huis op de dag dat mijn verlof begon, haha! Maar in ons nieuwe huis moest er alleen een nieuwe kleur op de muur beneden en daarna konden al onze spullen al deze kant op. Dat viel dus mee. Ik heb eigenlijk niets gedaan toen. Kregen genoeg hulp! Met een week waren we over😊. Was goed te doen.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 04 Jan 2023 11:57

Re: Lente 2023 mama’s

Bloom schreef:Klinkt goed beachgirl.

Wij hebben vrijdag de 20 weken echo (GIO), lekker laat qua termijn en ook qua tijdstip (16.00). Gaat hier over het algemeen goed. Soms voel ik een vaag gevoel in mijn buik dat ik toeschrijf aan de baby.
Zo anders met zoon. Die voelde ik ergens met 15 nog wat weken.

Ook begonnen met de uitzet. Althans het lijstje. Heb wat kleertjes en een nieuwe luiertas gekocht. In januari gaan we het kamertje doen, dan ga ik de rest wel verzamelen (en kijken wat we nog hebben).

Ben daar nu zoveel meer relaxed onder dan met zoon. Herkenbaar?


Ik ben ook een stuk relaxter nu. Heb nog helemaal niks gekocht en moet nog gaan kijken wat er allemaal bewaard is van mn dochter, staat allemaal in plastic boxen op de vliering. Vind ook dat er nog weinig leuke (voorjaar/zomer) kleertjes te koop zijn.
Het enige waar we wel mee bezig zijn is een interne verhuizing. Wij verhuizen naar zolder, onze dochter gaat naar onze huidige slaapkamer en zij krijgt dus ook een nieuwe kamer. Er moet daar geschilderd worden en behangen. De zolder is nu zo goed als af, ook daar is geverfd en fotobehang geplakt. We wachten alleen nog op onze nieuwe matrassen. Ons nieuwe bed is al geleverd en staat al gemonteerd.
De baby krijgt het huidige (baby)kamertje van mijn dochter en daar gaan we niks aan veranderen want die is unisex en vinden we nog steeds heel leuk.

Hier volgende week vrijdag (de 13e1 :eyes: ) de 20 weken echo! Ben zo benieuwd!
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3199

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 13 Jan 2023 20:58

Re: Lente 2023 mama’s

Hoe is het met iedereen?

Wij zijn druk bezig met het kamertje. Alles is geschilderd. Commode en kast staan. Volgende week op pad voor het bedje.

Vandaag was ik bij de huisarts geweest voor mijn verkoudheid. Ik liep naar buiten met een verwijzing voor een hartfilmpje, want er was een ruisje te horen. Meteen doorgereden naar het ziekenhuis en een filmpje laten maken. gelijk de uitslag gekregen.. Er is inderdaad ook iets te zien op het filmpje. De verwachting is dat dit zwangerschapsgerelateerd is. Krijg nu een verwijzing voor de cardioloog om dat definitief te laten vaststellen.
Enigszins gerustgesteld, maar heel blij ben ik er natuurlijk niet mee.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 14 Jan 2023 00:04

Re: Lente 2023 mama’s

O, wat vervelend! Wel fijn dat je meteen terecht kon. Begrijp ik goed dat het om een ruisje in jouw eigen hart gaat en niet om de baby?

Ik ben de laatste weken ook druk in het kamertje. Dit weekend komen vrienden helpen en dan is het in hoofdlijnen klaar hoop ik. De aankleding ontbreekt nog wel. Ik heb heel veel spullen gekregen, maar nog weinig geshopt. Dus alle leuke dingetjes moeten/mogen nog. Ik hoop dat ik daar de komende tijd íets meer tijd voor heb. Tegelijk denk ik ook maar zo dat de meubels etc belangrijker zijn dan of het gordijn precies matcht (er hangen nu nog ‘oude’ gordijnen). Dus hier ook druk bezig!

Ik moet binnenkort bloed laten prikken en ben eerlijk gezegd en beetje ‘bang’ dat mijn ijzer niet goed is. Ik ging op wat klachten googlen en daar herkende ik wel heel veel in. De komende tijd dus maar even wat beter op letten. Ik eet vegetarisch, dus dan vraagt ijzer wat meer ‘aandacht’. Verder gaat het gelukkig nog steeds behoorlijk goed!
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 14 Jan 2023 09:51

Re: Lente 2023 mama’s

Super leuk dat jullie beide met het kamertje bezig zijn.
Ik moet ook echt gaan opruimen daar. Komende weken maar mee aan de slag!
Inmiddels alweer 26 weken zwanger. De weken vliegen dit keer echt voorbij. Komende donderdag heb ik een normale controle bij de verloskundige en woensdag de 25e de 3D echo🥰.

Wat vervelend dat het bezoekje aan de dokter zo anders uitpakte Bloom. Maar wel goed dat er meteen zo doorgepakt wordt. Hopelijk is het inderdaad iets wat gerelateerd is aan de zwangerschap en is het na de bevalling weer voorbij.

Fijn dat het goed gaat Char. Ik heb aan het begin ook wat ijzer tekort gehad maar nu is dat weer prima. Kan mij voorstellen dat dat wat lastiger is als je vegetarisch eet.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 19 Jan 2023 21:21

Re: Lente 2023 mama’s

Vandaag weer naar de verloskundige geweest voor een controle.
Mijn bloed is geprikt voor de rhesusfactor. Dan gaan ze kijken welke factor het kindje heeft. Als die een positieve rhesusfactor heeft moet ik de volgende afspraak en na de bevalling een prik. Ze hebben ook meteen mijn ijzer gecontroleerd. Deze is wat te laag. Dus heb nu pillen gehaald bij de apotheek.

Met de baby was alles prima!

Hoe gaat het met jullie allemaal 😊?
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 19 Jan 2023 22:04

Re: Lente 2023 mama’s

Wat vervelend van het ruisje Bloom. Maar fijn dat je wel voor nu enigzins gerust gesteld bent. Hopelijk komt er meer duidelijkheid als je bij de cardioloog bent. Heb je daar al een afspraak voor?

Lijkt me inderdaad wel lastig om je ijzer goed te houden tijdens de zwangerschap als je vegetarisch bent Char. Ik eet wel regelmatig vlees, maar nu kwam er bij mij ook uit de bloedtest dat ik meer ijzer moet hebben. Heb de pilletjes afgelopen week opgehaald.

Leuk dat jullie zo bezig zijn met de kinderkamertjes. Ik heb alleen nog maar de dozen met newborn kleertjes uit de kast gehaald en de cosleeper weer in elkaar gezet. Ik ben er dus nog niet zo heel erg mee bezig, maar wij maken natuurlijk ook geen nieuwe babykamer.

Fijn dat alles goed gaat met de baby Summerlovin! Wanneer krijg je de uitslag van de rhesusfactor?

Ik heb gisteren ook weer een echo gehad. Het kindje weegt nu een kilo en dat is wel aan de kleine kant. Alle metingen waren ook vrij laag, dus als de baby de komende tijd niet hard gaat groeien dan zal hij bij de geboorte ook klein zijn. Vorige week had ik ook nog controle en de gynaecoloog vond mijn buik wel behoorlijk hard. Ze gaf ook aan dat ze dat niet graag zag. Ik weet niet wat dat nou precies betekend maar gisteren hebben ze voor de zekerheid ook nog even de baarmoedermond gecontroleerd en dat was allemaal goed gelukkig. Over 2 weken weer een nieuwe echo om naar de groei te kijken.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 19 Jan 2023 22:34

Re: Lente 2023 mama’s

Was jullie zoon ook een kleine baby Barclay?
Het klinkt toch wel wat spannend allemaal! Wel heel fijn dat je over twee weken weer terug mag komen. Gelukkig is je baarmoedermond nog goed!

Ik hoor de uitslag bij mijn volgende controle, die is 6 februari.
Ik ben rhesus negatief. En zowel mijn dochter als mijn zoon positief. Grote kans dat dat nu weer het geval is. Dat is niet erg, moet dan dus alleen die prik krijgen. Maar die geven ze gewoon bij de verloskundige.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 24 Jan 2023 10:18

Re: Lente 2023 mama’s

Nee, M. had een normaal gewicht. Ik vind het ook wel een beetje lastig omdat ik niet goed weet wat ik nu kan verwachten. Ik lees wel het een en ander op internet over kleine baby’s, maar weer ook niet hoe ze in P. daar mee om gaan. Ik heb in ieder geval een aantal vragen voor de volgende controle opgeschreven.

Fijn dat het gevaar met die prik simpel is op te lossen als het kindje positief is, SL. En geruststellend dat het met de vorige zwangerschappen ook geen probleem was.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 25 Jan 2023 15:08

Re: Lente 2023 mama’s

Heel goed dat je wat vragen opgeschreven hebt. Tijdens die afspraken schiet dat er toch snel bij in. Lastig dat je dan in een ander land bent waar je gewoon wat minder goed weet hoe ze alles aanpakken. Hopelijk wordt er bij de volgende afspraak meer duidelijk.

Wij hadden vandaag een 3D echo.
En wouw, de baby lag er zo goed voor! Zijn echt hele mooie beelden geworden🥰🥰!
We herkennen zijn broer wel wat in hem. Maar ook wel dingen van zijn grote zus. Het lijkt een mooi mixje te worden 😉!

Bij mijn vorige zwangerschappen heb ik deze echo niet laten doen. Maar nu kregen we hem natuurlijk aangeboden en ben echt heel blij met deze mooie plaatjes.

Afbeelding

En hier verscheen een prachtig glimlachje:
Afbeelding
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 25 Jan 2023 19:14

Re: Lente 2023 mama’s

Wow, wat een bijzondere beelden zeg! Ik ga geen 3D echo doen denk ik, maar ik snap wel heel goed dat het leuk is om te zien!
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 31 Jan 2023 22:56

Re: Lente 2023 mama’s

Wat mooi die 3d echo plaatjes!! Ik wil het deze keer ook graag gaan doen. Bij mn vorige zwangerschap wilde mn man het niet want die was bang dat we aan het hoofdje dan misschien konden zien wat het geslacht zou zijn. Bij een fijner hoofdje een meisje bijv en bij wat grover een jongen maar hier geloof ik dus echt niks van. Dus deze keer wil ik het wel gaan doen aangezien dit ook ons laatste kindje is.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3199

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 22 Feb 2023 17:16

Re: Lente 2023 mama’s

Hoe is het met iedereen?

Ik zal ook eens een update plaatsen…
Ik ben een tijd flink ziek geweest. Verkouden, met daardoor een aantal lichamelijke klachten waaronder een gescheurde tussenribspier. Daardoor ook vier weken in de ziektewet gezeten. De rust heeft mijn herstel goed gedaan. Momenteel werk ik sinds deze week halve dagen tot begin verlof, en dat gaat tot nu toe oké.

Nu ruim 29 weken zwanger. Baby doet het goed. Wel helaas zwangerschapsdiabetes, helaas. Vooralsnog alleen de nuchtere waarde niet goed. Dus morgen naar de diabetesverpleegkundige. De gynaecoloog (daar ben ik dus naar overgedragen) heeft goede hoop dat met meer bewegen deze waarde ook onder controle komt. Door het hoesten is het bewegen er namelijk totaal niet van gekomen.
Groeiecho gehad vandaag. Buikje is ver van de curve. Dus nu om de twee weken een groeiecho. Ze heeft geprobeerd een 3D foto te maken, maar helaas lagen de armen en navelstreng voor het gezicht.

De babykamer is zo goed als af. Alleen nog de gordijnen, die moeten nog binnenkomen. En de lampen en schilderijen ophangen, zijn al in huis. De eerste wasjes zijn ook al gedaan. En de nieuwe kinderwagen is besteld en verwachten we spoedig.
Zoon maakt ook opeens springen in zijn zelfstandigheid. Super leuk om te zien!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 22 Feb 2023 18:29

Re: Lente 2023 mama’s

Fijn dat het weer beter met je gaat Bloom! Ik hoop dat je de komende weken nog wat rust gegund is.

Hier inmiddels al 31 weken en dat vind ik vooral heel ‘gek’. Over een aantal weken is de kleine er gewoon al, tegelijk kan het ook zo nog maar ruim twee maanden duren. Lichamelijk gaat nog steeds goed, maar ik begin wel echt last te krijgen van snel buiten adem zijn bij inspanning en mijn rug werkt ook niet meer helemaal mee. En mijn slapen is heel wisselend. Ik heb gelukkig nog hele goede nachten, maar ook halve nachten wakker liggen zonder duidelijke reden. Dat is soms wel zwaar icm drukte op mijn werk. Het kamertje is hier zo goed als af en ik heb bijna alle spullen wel in huis. Nog niks gewassen en gekregen spullen ook nog niet schoongemaakt, maar daar heb ik nog even voor. Alleen het geboortekaartje moet ik nu wel echt mee aan de slag. Ik weet precies wat ik wil, maar heb nog helemaal niks concreet uitgezocht of ontworpen….
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers