Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #3

<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 31 Jan 2023 14:55

Re: Sollicitatietopic #3

Ik was benieuwd of ze nu hun voorstel nog bijgesteld hebben, maar zo te horen niet.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 31 Jan 2023 21:17

Re: Sollicitatietopic #3

Oeps, ik heb gesolliciteerd! Was ik helemaal niet van plan maar ik kwam een vacature tegen die mij leuk lijkt. Kan flexibel onder school dus als mijn kind vandaag ziek is, kan ik morgen werken of zelfs thuis! Het is maar een paar uurtjes maar voor mij voldoende om er weer in te komen en te bedenken of dit is wat ik wil.
Helaas niet mijn vakgebied dus er is een grote kans dat iemand reageert met meer ervaring.
Ik vind het spannend, vooral omdat ik niet weet of ik nu alweer wil werken. Maar we gaan het zien.
Overigens weet mijn man het nog niet want hij is nog aan het werk en wil het even face to face bespreken. Dus hopelijk morgen!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 01 Feb 2023 20:36

Re: Sollicitatietopic #3

Nee, ze hebben het niet bijgesteld. Telefoongesprek was ook kort. Ik merk dat ik er helemaal oke mee ben dus het is goed zo.
Siesa, wat leuk! Spannend ook. Werk je al een poosje niet meer of pas net niet aan het werk?
:heart: :heart: 2011
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 02 Feb 2023 07:43

Re: Sollicitatietopic #3

Al een aantal jaar niet meer. Dus echt spannend! Vooral ook omdat mijn man niet kan bijspringen door zijn werk. Gelukkig wel veel familie in de buurt voor nood.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Feb 2023 15:32

Re: Sollicitatietopic #3

Bij mijn huidige of inmiddels ex werk heb ik aangegeven dat het hem niet gaat worden. Wel gevraagd of zij willen opzeggen en dat doen ze, dus ik houd recht op ww, waar ik denk ik effe een paar maandjes in blijf om te onderzoeken wat ik wel wil een gelukkig van kan worden qua werk.
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 10:09

Bericht 02 Feb 2023 15:34

Re: Sollicitatietopic #3

Fred schreef: onderzoeken wat ik wel wil een gelukkig van kan worden qua werk.


Succes daarmee!
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 02 Feb 2023 15:37

Re: Sollicitatietopic #3

Heb je zelf al enig idee wat het gaat worden Fred? Zelfde soort werk of deze keer iets heel anders? Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, ik heb steeds werk waar ik niet heel gelukkig van word. Probleem is alleen dat ik niks anders kan. Ik wil van alles, maar ik heb verder nergens ervaring in. Maar steeds bij een ander bedrijf hetzelfde doen wordt hem ook niet. Hoewel ik wel banen heb gehad waar ik het echt heel leuk vond, omdat de sfeer, de werkomgeving en de collega's voor mij het allerbelangrijkst zijn. Helaas moest ik daar overal weg (2x faillissement en 2x reorganisatie).
Nu zit ik weer ergens waar het op papier perfect is, maar waar ik dus op een kamer zit waar ik niet tussen pas.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Feb 2023 16:30

Re: Sollicitatietopic #3

Nee, ik weet echt even niet. Liefst wil ik een dynamische functie maar dat is qua kantoorbaan lastig. Hele dag op een stoel achter je pc trek ik steeds minder merk ik. Bij deze werkgever zat ik zelfs alleen in een kamer. Nu word ik van een kantoortuin al helemaal niet gelukkig, maar alleen op een kamer ook niet.

Echter ik word letterlijk dagelijks benaderd op LinkedIn dus kan zo iets nieuws vinden als het moet (tijdens dat ik dit bericht typ komen zelfs 2 berichten daarvan binnen). Al vrees ik als ik weer te snel ja zeg op iets om maar iets te hebben dat ik het wederom vrij snel saai ga vinden.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Feb 2023 20:15

Re: Sollicitatietopic #3

Waarom laat je je dan niet omscholen, Fred?
❤ 7 juni 2018
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 02 Feb 2023 21:08

Re: Sollicitatietopic #3

Bliss schreef:Waarom laat je je dan niet omscholen, Fred?


Dat vind ik ook een goeie. Ik ben nu zelf druk bezig met cursussen, totaal ander vakgebied en ik voel me nog niet zeker genoeg om hier nu al iets mee te gaan op professioneel vlak, maar ik ga er wel mee door. Ik ga denk ik een loopbaancoach zoeken om uit te vissen welke kant ik nou precies op wil en kan en hoe ik dat aan moet pakken. Tijd is een beetje een ding, ik vind studeren naast een baan en gezin (en man die veel weg is) wel echt pittig.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Feb 2023 22:48

Re: Sollicitatietopic #3

Zou kunnen Bliss, maar ik zie studeren echt niet zitten.

Ik zoek voornamelijk iets waarbij ik het gevoel heb dat de dag voorbij vliegt en dat lijkt bij een kantoorbaan voor mij niet te kunnen vrees ik.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 03 Feb 2023 01:19

Re: Sollicitatietopic #3

Tja, er worden genoeg opties aangedragen elke keer, maar als je alles wegwuift, weet ik het ook niet meer hoor. Dan blijf je nog maar dertig jaar zeuren en klagen.
❤ 7 juni 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 03 Feb 2023 08:28

Re: Sollicitatietopic #3

Heb je al eens geïnvesteerd in een traject bij een loopbaanadviseur, Fred? Als je dan toch een paar maanden ww gaat trekken, zorg dan in ieder geval dat je dat niet nog vaker gaat doen uit eigen beweging omdat je dag op kantoor niet snel genoeg gaat. Klinkt zó privileged.

En geloof me, werkgeluk vinden is heel wat waard. Maar dit trial & error gedrag en dan vervolgens je contract niet laten verlengen heel berekenend met behoud van ww vind ik gewoon zeer weinig ballen tonen. Daar is de ww toch niet voor bedoeld.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 03 Feb 2023 08:34

Re: Sollicitatietopic #3

Fred ga de zorg in, daar vliegt de dag letterlijk voorbij en je krijgt veel voldoening (bij de juiste doelgroep).
Of docent, lijkt mij ook heel gevarieerd en de dag voorbij vliegen.

Ja je moet weer gaan leren maar dat is max een paar jaar en dan haal je misschien meer voldoening uit jouw werk. En een loopbaancoach is geen slecht idee.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 03 Feb 2023 09:47

Re: Sollicitatietopic #3

Zonder te leren kom je niet ver vrees ik inderdaad. Dus daar ben ik zelf wel druk mee bezig nu. Of het iets oplevert zien we dan wel weer, maar ik vind het wel echt iets toevoegen om nu ergens mee bezig te zijn dat me echt boeit.
Ik vond het wel altijd heel leuk om naast mijn financiële taken ook secretariële dingen te doen, en dan niet de moeilijkere dingen, maar meer koffie halen voor bezoek, tickets boeken, bloemen laten bezorgen, relatiegeschenken uitzoeken enzo. Dan gingen mijn dagen echt snel voorbij. Onlangs zag ik weer zo’n functie, maar dat was voor 20 uur verdeeld over 5 dagen en dat wil ik niet.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 03 Feb 2023 10:34

Re: Sollicitatietopic #3

Alexis als je dat soort werk leuk vindt (lijkt mij ook leuk trouwens), dan kun je ook eens kijken naar Office manager banen. Die regelen vaak naast alles in t pand ook de team events, lunch, post voor t hele bedrijf, alle kantoor artikelen, als er een nieuw iemand begint een welkom voorbereiden, als er iemand weggaat afscheid voorbereiden etc.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 03 Feb 2023 11:16

Re: Sollicitatietopic #3

Ja en volgens mij hoef je je voor office manager niet eerst om te laten scholen, ik heb daar ooit ook op gesolliciteerd en zat toen bij de laatste twee.
❤ 7 juni 2018
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 03 Feb 2023 11:23

Re: Sollicitatietopic #3

Nee daar hoef je je niet voor om te laten scholen inderdaad. Je moet gewoon goed zijn in organiseren/regelen en t leuk vinden zelf dingen uit te vogelen.
Daarbij ook een groot pluspunt dat je kunt bijspringen/enkele uren per week op de finance afdeling kunt maken. Eventueel kunt helpen bij company/MT presentaties opmaken mbt het financiele gedeelte.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 03 Feb 2023 11:26

Re: Sollicitatietopic #3

Oh en kijk eens naar bedrijven die veel events organiseren zoals media bedrijven of grote consumenten merken. Er komen dan vaak spoedjes tussendoor die "dan maar op kantoor" plaatsvinden. Daar speelt de office manager vaak ook een rol bij.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 03 Feb 2023 11:50

Re: Sollicitatietopic #3

Dat een dag niet voorbij kan vliegen met een kantoorbaan ben ik het niet mee eens.
Ik werk bij een gemeente, kantoorbaan dus, en de dag vliegt echt voorbij. Zit ook echt op m'n plek. Fijne werkomgeving, fijn werkklimaat, fijne collega's. En dat terwijl ik al bij veel gemeenten heb gewerkt.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 03 Feb 2023 12:46

Re: Sollicitatietopic #3

Even ego post maar heb net gesprek gehad. Was super positief dus krijg nu officieel sollicitatiegesprek met nog 2 anderen erbij. Ik vroeg heel direct of dit in de nabije toekomst kon, omdat ik anders nog andere sollicitatiebrieven kon versturen waarop zij zei: ‘NEE, geen andere brieven versturen. Wat mij betreft is dit rond, maar we moeten nog even de officiële route bewandelen’. Yay!! Denk ik, haha. Gesprek is begin maart, hopelijk contract voor april 🤞.
Laatst gewijzigd door Marsy31 op 03 Feb 2023 13:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 03 Feb 2023 13:02

Re: Sollicitatietopic #3

Leuk toch? In ieder geval al voorzichtig gefeliciteerd!
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 03 Feb 2023 13:04

Re: Sollicitatietopic #3

Amandine schreef:Dat een dag niet voorbij kan vliegen met een kantoorbaan ben ik het niet mee eens.
Ik werk bij een gemeente, kantoorbaan dus, en de dag vliegt echt voorbij. Zit ook echt op m'n plek. Fijne werkomgeving, fijn werkklimaat, fijne collega's. En dat terwijl ik al bij veel gemeenten heb gewerkt.

Helemaal mee eens. Ik doe ook veel kantoorbaan opdrachten en ik zit nooit de klok weg te kijken. Sterker nog in sommige functie's moet ik een reminder op m'n telefoon zetten zodat ik niet vergeet te lunchen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 03 Feb 2023 13:07

Re: Sollicitatietopic #3

Amandine schreef:Leuk toch? In ieder geval al voorzichtig gefeliciteerd!


Dank!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 03 Feb 2023 13:22

Re: Sollicitatietopic #3

De kantoorbaan die jij hebt is niet te vergelijken Amandine. Jij hebt veel contact met verschillende instanties. Ik totaal niet. Stel rapportages op en die bespreek ik vaak intern (vaak 1x per maand) etc... Verder heb ik nauwelijks contact met externe partijen etc. Hooguit als een factuur te laat is betaald of zo. Echt saai.

Daarnaast is bij een gemeente werken totaal niet te vergelijken met werken bij een profit organisatie.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers