Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boeken challenge #2

<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 05 Jan 2023 19:17

Re: Boeken challenge #2

Ik heb mijn Goodreads weer afgestoft, stuur maar een pm.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 06 Jan 2023 00:32

Re: Boeken challenge #2

Werkt die goed voor Android? Ik wil wel een app maar weet niet zo goed welke haha
⁠♡♡♡
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 07:13

Bericht 06 Jan 2023 07:24

Re: Boeken challenge #2

Uffe schreef:Werkt die goed voor Android? Ik wil wel een app maar weet niet zo goed welke haha


Dat weet ik niet, ik heb een iPhone. 🙈
Daar vind ik hem heel fijn op werken. Vind de aanbevelingen ook erg leuk. Daardoor heb ik al een leuk boek op mijn lijstje gezet om nog te lezen.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 07:13

Bericht 06 Jan 2023 07:29

Re: Boeken challenge #2

Mijn eerste boek uit 2023 is uit.

1. Cilla Börjlind - Zwarte dageraad

Omschrijving:
Olivia Rönning heeft besloten terug te keren bij de politie en wordt op een zaak gezet in de provincie Skåne. In een naburig stadje is een gruwelijke kindermoord gepleegd. Een paar dagen later wordt er nog een kind gedood, deze keer in een dorpje vlak buiten Stockholm. Bij beide kinderen, de zeven jaar oude Aram en de driejarige Emelie, is de nek op dezelfde manier gebroken.
De brute moorden op de onschuldige kinderen veroorzaken een schokgolf door het hele land.
Mette Olsäter van de Rijksrecherche is betrokken bij het onderzoek. Ze verdenkt een racistische groep die bedreigingen heeft geuit naar de ouders van de kinderen.
Als een onderzoeker van het Nationaal Instituut voor Forensische Wetenschappen iets op het spoor komt, neemt ze contact op met Mette Olsäter. De testuitslag geeft de zaak een zeer onverwachte wending…

Ik zit helemaal in deze serie nu en vond het echt een heel tof boek. Erg spannend en verrassend.
Als je van Scandinavische thrillers houdt is deze reeks wel een aanrader.

Nu lees ik heel wat anders, ‘wie naar de sterren grijpt’ van Kristin Hannah. We keken de serie Firefly lane, maar die stopte halverwege seizoen 2. Daarna kwam ik erachter dat er ook 2 boeken zijn. Dus gisteren begon ik in het eerste boek.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 06 Jan 2023 14:56

Re: Boeken challenge #2

Believe schreef:Zijn er hier in het topic nog meer die de app ‘goodreads’ hebben?
Lijkt me leuk om een paar mensen te volgen daar. 😄

Ik gebruik hem al twee jaar. Ben door de app gestopt met reageren in dit topic. Voelde een beetje dubbel om beide hij te houden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 08 Jan 2023 15:26

Re: Boeken challenge #2

Eerste boek van 2023 is uit.
1. Renee Olsthoorn - Plankgas Sabine/Sportschool serie 3

Beschrijving van het boek:
Smash or pass: Pepijn of toch Gary? Je leest het in 'Plankgas, Sabine', het derde deel van de feelgood Sportschool-serie van Renée Olsthoorn.

Sabine wordt als enige vrouwelijke sollicitant uit ruim 70 sollicitanten gekozen om de opleiding tot ambulancechauffeur te volgen. Nadat ze met vlag en wimpel slaagt, is ze klaar voor haar eerste klus in Den Haag. Ze krijgt een relatie met Pepijn, maar weet niet zeker of hij wel de ware is voor haar. Dan leert ze Gary kennen. Hij volgt kickbokslessen op een sportschool, en laat zij nou net een gevorderde kickbokser zijn die de instructeur wel wil helpen de beginnelingen de basisprincipes bij te brengen... Pepijn zet ze al snel aan de kant door zijn bijzondere levensstijl en persoonlijkheid. Gary daarintegen niet, ze worden verliefd en eind goed al goed:)

Ik vond dit een hele leuke serie! Lekker luchtig en makkelijk weg te lezen.

Volgende boek word er eentje van Suzanne Vermeer: Roadtrip

Ik ken de app Goodreads trouwens ook niet, ga even kijken!
Wat als het lukt
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 07:13

Bericht 08 Jan 2023 22:50

Re: Boeken challenge #2

1. Cilla Börjlind - Zwarte dageraad
2. Kristin Hannah - Wie naar de sterren grijpt

Omschrijving:
Kate en Tully zijn hartsvriendinnen. De serieuze Kate komt uit een liefdevol gezin. Tully is een druktemaker en houdt van glamour, maar de situatie bij haar thuis is erg gespannen. De meisjes sluiten een pact dat ze altijd op elkaar kunnen rekenen, een belofte die dertig jaar stand zal houden.

Inmiddels is Tully een beroemd journaliste geworden en Kate heeft gekozen voor een huwelijk met John en voor het moederschap. Na een bittere ruzie verliezen de twee vrouwen elkaar lange tijd uit het oog. Tot Tully een dringende oproep krijgt…

Ik vond het echt een heel mooi boek. Wel veel andere gebeurtenissen dan in de serie, maar alsnog heel aangrijpend om te lezen.
Ik ga gelijk door in deel twee, ben erg benieuwd naar het vervolg.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 09 Jan 2023 10:05

Re: Boeken challenge #2

1. De wensenwinkel - Saskia Oudshoorn en Chantal Claassen
2. Toeval - Susan Muskee
3. Toekomst - Susan Muskee
4. Toegift - Susan Muskee
5. De verrassing - Jet van Vuuren
6. Verzoeking - Harlan Coben
Dan is jeugdhulpverlener. Het telefoontje is zoals vele anderen: een dertienjarig meisje, vermoedelijk misbruikt, een adres en de opdracht poolshoogte te nemen. Als hij het huis betreedt en de tv-camera's ziet, de verslaggever tegen hem hoort schreeuwen over zijn seksuele omgang met een minderjarige en de politie hem in de boeien slaat, beseft Dan dat zijn leven voorbij is. Drie maanden later is Dan verdwenen, dood gewaand nadat de vader van het slachtoffer verklaarde de verkrachter van zijn dochter te hebben vermoord. Wendy, de journaliste die Dan voor de ogen van de natie wist te ontmaskeren, volgt op dat moment het verhaal van een vermist meisje uit een nabijgelegen wijk. Maar dan krijgt Wendy een vreemd telefoontje. Enkele lang verborgengeheimen komen bovendrijven, en Wendy vraagt zich af of ze destijds wel echt zo'n goed onderzoek heeft gedaan, of dat een onschuldige man het slachtoffer is geworden van een veel groter schandaal.

Ik ben echt fan van de boeken van Harlan Coben, ik vind zijn schrijfstijl erg fijn en het plot meestal erg verrassend. Bij dit boek lukte het me ook niet goed om het weg te leggen, ik wilde graag door blijven lezen. Het is al een wat ouder boek (10 jaar ofzo), maar ik vond het zeker wel de moeite waard.

7. Zes jaar - Harlan Coben
Zes jaar geleden moest Jake Fisher toezien hoe Natalie met een ander trouwde. Zes jaar lang verborg hij zijn gebroken hart en stortte hij zich op zijn werk als academicus. Zes jaar hield hij zich aan zijn belofte haar met rust te laten.
Als hij leest dat Natalies echtgenoot Todd is overleden, besluit hij bij de begrafenis een glimp op te vangen van zijn grote liefde. Maar de weduwe is een volstrekte onbekende en blijkt al meer dan tien jaar met Todd getrouwd!
Jake laat het er niet bij zitten. Maar zijn beeld van Natalie brokkelt steeds verder af. Oude vrienden zijn onvindbaar of lijken zich Jake helemaal niet te herinneren. Natalie is in geen jaren door iemand gezien. Jakes zoektocht naar de vrouw die zijn hart brak, brengt al snel zijn eigen leven in gevaar...

Deze vond ik wel wat minder dan de vorige, maar nog steeds lekker weglezen.

8. De eerste zin - Astrid Harrewijn
Elkie, nog net geen dertig, heeft maar één droom. Ze wil bibliothecaris worden en de mooiste bibliotheken van de wereld bezoeken. Als die droom in duigen valt, gaat ze op dwingend advies van haar familie naar een vriend van haar vader die in Florida een sportschool heeft. Het wordt namelijk tijd dat Elkie gaat nadenken over haar leven; hoe nu verder?
Maar Elkie zou Elkie niet zijn als in Florida alles compleet anders loopt. Een serie misverstanden maakt haar verblijf tot een rollercoaster aan toestanden. Gelukkig weet ze zich gesteund door de voornamelijk bejaarde clientèle van de sportschool en haar vriendinnen Soda en Milou met wie ze een bijzonder verbond heeft gesloten om elkaar nooit meer uit het oog te verliezen.

Dit was de eerste uit een reeks van 3, ik vond het niet super, maar wel leuk genoeg om de twee vervolgen ook te lezen.

9. Help me - Elliot Hyland
Ze staart met een verdrietige blik naar buiten, waarna ze twee woorden op de beslagen ruit van haar treinwagon schrijft: help me. Inez' grote droom is om gelukkig oud te worden met Joachim, de man van haar leven, en samen een gezinnetje te starten. Maar wanneer hij haar na twaalf jaar compleet onverwacht laat staan voor een ander, stort Inez' wereld in. Dan leert ze Thomas kennen, de perfecte man. Hij is zorgzaam, wil niets liever dan voortdurend bij haar zijn en het beste van al: ze hebben geen geheimen voor elkaar.

Redelijk kort boek, denk dat ik het in 2 uur uitgelezen heb. Voor tussendoor wel oké, geen super aanrader.

En nu is de vakantie voorbij en gaat het leestempo weer omlaag helaas.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 14 Jan 2023 19:44

Re: Boeken challenge #2

1. Renee Olsthoorn - Plankgas Sabine/Sportschool serie 3
2. Suzanne Vermeer - Koraalrif (Vervolg op Roadtrip)

Paula Visser wordt door de weduwe van haar kennis Jim om hulp gevraagd. Zeven jaar geleden werd Jim in verband gebracht met de verdachte dood van zijn assistent Lucy. Om Jims naam te zuiveren moet Paula er tijdens haar reis door Amerika samen met privédetective Stewart achter komen wat er met Lucy is gebeurd.Terwijl Paula en Stewart het leven van een vrouw die zo onzichtbaar mogelijk door het leven ging proberen te ontrafelen, worden zij met harde hand tegengewerkt. Wanneer hun zoektocht hen van L.A. naar Mexico leidt, komt een noodlottige confrontatie steeds dichterbij…

Mega spannend boek! En echt een heel verrassend einde.

Ik ga straks of morgen beginnen in een ander boek van Suzanne Vermeer: Gletsjer
Wat als het lukt
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 18 Jan 2023 11:02

Re: Boeken challenge #2

[quote="MrsMath"]1. De wensenwinkel - Saskia Oudshoorn en Chantal Claassen
2. Toeval - Susan Muskee
3. Toekomst - Susan Muskee
4. Toegift - Susan Muskee
5. De verrassing - Jet van Vuuren
6. Verzoeking - Harlan Coben
7. Zes jaar - Harlan Coben
8. De eerste zin - Astrid Harrewijn
9. Help me - Elliot Hyland
10. De eerste stap - Astrid Harrewijn
Deel 2 van een trilogie.
Milou heeft haar leven weer redelijk op orde na haar scheiding van Pepijn, maar heeft nog wel een diepgewortelde kinderwens. Als ze voor haar baan als docent diëtiek een collega moet vervangen, wordt ze als stagebegeleider uitgezonden naar het buitenland. Daar komt het gemak waarmee ze uit balans gebracht kan worden al snel aan het licht. Hoewel ze haar angst voor spinnen, slangen en links rijden weet te overwinnen, gooit uiteindelijk een handelaar in dieetbladeren alsnog roet in het eten. Terwijl de stagiaires de tijd van hun leven hebben, probeert Milou nieuwe stappen te zetten en bedenkt ze een plan om in haar eentje een kind te krijgen. De vraag is alleen: wie kan je vertrouwen?

Leuk tussendoor boek, ik was wel meteen benieuwd ook naar het laatste deel.

11. De eerste keer - Astrid Harrewijn
Deel 3 van een trilogie
Welke keuzes moet je maken als van de ene op de andere dag je leven in elkaar stort, en je jezelf uit het oog dreigt te verliezen? Het overkomt Soda. Wanneer ze in twee dagen tijd haar relatie én haar baan bij een gerenommeerd architectenbureau op de klippen ziet lopen, besluit ze te gaan werken voor het Noorse bedrijf Think Big. Ze stort zich, als architecte die dol is op de stad, op het ontwerpen van tiny houses midden in de natuur.

Soda trekt alles uit de kast om weer haar oude vertrouwde, stoere en vooral grappige zelf te worden. Als ze vlak voor Kerst wordt gevraagd naar Canada te vliegen voor een meeting met een belangrijke investeerder, komt ze erachter dat als je jezelf en het leven weer wilt omarmen er meer nodig is dan slechts het omzetten van een knop... Maar gelukkig is er altijd nog de eerste van de maand!

Leuke afsluiter van de trilogie, ik vond het ook het leukste deel.

12. Versplinterd - Dani Atkins
Wat als je de kans krijgt om je leven over te doen? Vijf jaar geleden stortte Rachels wereld in toen bij een ongeluk haar beste vriend Jimmy overleed en zijzelf gewond raakte. Haar relatie met Matt overleefde de klap niet, ze verhuisde naar Londen en van haar dromen is niets terechtgekomen. Nu ziet ze de vriendengroep van vroeger weer voor het eerst bij een etentje omdat haar beste vriendin gaat trouwen. Als ze die avond Jimmy’s graf bezoekt, wordt ze overmand door hoofdpijn en raakt buiten bewustzijn. Als ze bijkomt, blijkt haar leven heel anders te zijn dan ze zich herinnert: het ongeluk van vijf jaar geleden is nooit gebeurd, zij en Matt zijn nog bij elkaar, en Jimmy leeft nog... Rachel kan het niet geloven, het is bijna te mooi om waar te zijn. Of is ‘bijna’ niet het goede woord…?

Ik was benieuwd naar dit boek omdat ik eerder een ander boek van haar gelezen heb en daar erg van onder de indruk was. Deze vond ik wel leuk, maar niet zo bijzonder als de andere. Toch heb ik ook haar andere boeken op mijn leeslijstje gezet.

13. Het Beest - Thomas Sijtsma
Biografie over de wielrenner Lieuwe Westra, ik heb het gelezen naar aanleiding van zijn overlijden afgelopen week.

14. Amalia - Claudia de Breij
Portret van Amalia ter gelegenheid van haar 18e verjaardag.
I
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 20 Jan 2023 23:11

Re: Boeken challenge #2

1. Martine Letterie - Waarom de maan verdwijnt (Lotti’s oorlog)
2. Jet van Vuuren - De verrassing
3. Karen Swan - Het winterse avontuur

Lee kwam naar Amsterdam met een pasgeboren baby en een diep weggestopt geheim. Inmiddels is haar zoontje Jasper vijf en is ze een succesvolle fotograaf, bekend om haar celebrityportretten. Na haar turbulente verleden als oorlogsfotograaf in Syrië vindt ze eindelijk rust en kan ze genieten van haar fijne leven aan de grachten.

Dit verandert in één klap als ze in haar fietsmandje een boek vindt, waar een noodkreet in geschreven staat. Ze spoort de schrijver van het boek op in de hoop meer te weten te komen over de onheilspellende boodschap. Terwijl het in het winterse Amsterdam steeds kouder wordt, wordt Lee langzaam ingehaald door haar verleden en zal ze haar traumatische herinneringen eindelijk onder ogen moeten zien...

Ik vond het een heerlijk boek! Jammer dat het al uit is 😉
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 21 Jan 2023 15:21

Re: Boeken challenge #2

1. Renee Olsthoorn - Plankgas Sabine/Sportschool serie 3
2. Suzanne Vermeer - Koraalrif (Vervolg op Roadtrip)
3. Suzanne Vermeer - Gletsjer

Gletsjer gaat over de twee zussen Maaike en Judith. Ze gaan samen naar het wintersportgebied Garmisch-Partenkirchen. Maaike irriteert zich aan Judith omdat ze 24/7 met haar werk bezig is, ze zit in de politiek en is fel tegen alles wat ‘slecht’ is voor de natuur. Wanneer Judith niet op komt dagen tijdens hun lunchafspraak slaat Maaike alarm en wordt Judith levensloos in de gletsjer gevonden. Maaike vertrouwt het niet, zij denkt dat Judith is vermoord en gaat op onderzoek uit. Ze komt er al snel achter in welke wereld Judith leefde en wat voor smerige spelletjes er worden gespeeld en dat sommigen letterlijk over lijken gaan… Een typisch Suzanne Vermeer boek maar wel weer heel spannend! Het einde was anders dan ik verwacht had.

Mijn volgende boek wordt geen thriller maar een chicklit van Chantal Claassen: Flessenpost deel 1
Wat als het lukt
<<

Esperanza

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:42

Bericht 22 Jan 2023 16:23

Re: Boeken challenge #2

1. Nachtstad - Arnaldur Indridason

Ik heb ondertussen 2 boeken gelezen en vooral van de laatste ben ik erg onder de indruk. Zeker een aanrader!

2. Niets te verliezen - Lee Child
Weer een boek uit de Jack Reacher serie. Ik lees deze boeken meestal voordat ik ga slapen. Leest lekker weg en gebeuren geen dingen waar ik te veel over ga nadenken.
Wanneer Jack Reacher in Niets te verliezen, de twaalfde Jack Reacher-thriller van bestsellerauteur Lee Child, in Colorado te voet van het woestijnstadje Hope naar Despair reist, wordt hij aan de gemeentegrens aangehouden en teruggestuurd. Reacher is een rechtlijnige man. Hij wil vooruit, niet achteruit, en dus besluit hij te onderzoeken waarom hij niet welkom is in Despair, een stad die geregeerd wordt door de tirannieke eigenaar van een immense staalfabriek.

3. Tussen twee werelden (wat bijna doodgaan mij leerde over het leven) - Suleika Jaouad
Dit boek heeft heel erg indruk op mij gemaakt en kan ik zeker aanraden. Het is wel een heftig boek, dus ik zou het niet lezen als je aan iets luchtigs toe bent.

Tussen twee werelden is Suleika Jaouads ongelooflijke verhaal over rouw en dankbaarheid, gebaseerd op haar columns in Life, Interrupted, The New York Times die bekroond werd met een Emmy Award.

De zomer waarin Suleika Jaouad afstudeerde kreeg ze de diagnose leukemie, overlevingskans: 35%. Ze was tweeëntwintig. Een groot deel van de vier jaar die volgden bracht ze door in een ziekenhuisbed, vechtend voor haar leven. Toen ze eindelijk ontslagen werd was ze volgens de dokters ‘genezen’. Maar eigenlijk was dat proces pas net begonnen. Ze had vijftienhonderd dagen lang wanhopig geprobeerd te overleven, en nu dat haar gelukt was, realiseerde ze zich dat ze geen idee had hoe je opnieuw de wereld in gaat na zo’n ervaring.

Veel lezers van haar column hadden Suleika prachtige brieven gestuurd. Ze besluit dat ze als eerste stap in het ‘gewone leven’ graag een paar van die brievenschrijvers wil ontmoeten. Samen met haar smoezelige terriër Oscar begint ze aan een roadtrip van honderd dagen en 24.000 kilometer, dwars door Amerika. Door haar intense ontmoetingen ontdekt ze dat de scheidslijn tussen ziek en gezond fluïde is, dat de meesten van ons op en neer reizen tussen beide werelden.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 30 Jan 2023 14:44

Re: Boeken challenge #2

1. Renee Olsthoorn - Plankgas Sabine (Sportschool serie 3)
2. Suzanne Vermeer - Koraalrif (Vervolg op Roadtrip)
3. Suzanne Vermeer - Gletsjer
4. Chantal Claassen - Flessenpost deel 1

Spoiler: weergeven
1. Renee Olsthoorn - Plankgas Sabine/Sportschool serie 3
Smash or pass: Pepijn of toch Gary? Je leest het in 'Plankgas, Sabine', het derde deel van de feelgood Sportschool-serie van Renée Olsthoorn. Sabine wordt als enige vrouwelijke sollicitant uit ruim 70 sollicitanten gekozen om de opleiding tot ambulancechauffeur te volgen. Nadat ze met vlag en wimpel slaagt, is ze klaar voor haar eerste klus in Den Haag. Ze krijgt een relatie met Pepijn, maar weet niet zeker of hij wel de ware is voor haar. Dan leert ze Gary kennen. Hij volgt kickbokslessen op een sportschool, en laat zij nou net een gevorderde kickbokser zijn die de instructeur wel wil helpen de beginnelingen de basisprincipes bij te brengen... Pepijn zet ze al snel aan de kant door zijn bijzondere levensstijl en persoonlijkheid. Gary daarintegen niet, ze worden verliefd en eind goed al goed:) Ik vond dit een hele leuke serie! Lekker luchtig en makkelijk weg te lezen.
2. Suzanne Vermeer - Koraalrif (Vervolg op Roadtrip)
Paula Visser wordt door de weduwe van haar kennis Jim om hulp gevraagd. Zeven jaar geleden werd Jim in verband gebracht met de verdachte dood van zijn assistent Lucy. Om Jims naam te zuiveren moet Paula er tijdens haar reis door Amerika samen met privédetective Stewart achter komen wat er met Lucy is gebeurd.Terwijl Paula en Stewart het leven van een vrouw die zo onzichtbaar mogelijk door het leven ging proberen te ontrafelen, worden zij met harde hand tegengewerkt. Wanneer hun zoektocht hen van L.A. naar Mexico leidt, komt een noodlottige confrontatie steeds dichterbij…
Mega spannend boek! En echt een heel verrassend einde
3. Suzanne Vermeer - Gletsjer
Gletsjer gaat over de twee zussen Maaike en Judith. Ze gaan samen naar het wintersportgebied Garmisch-Partenkirchen. Maaike irriteert zich aan Judith omdat ze 24/7 met haar werk bezig is, ze zit in de politiek en is fel tegen alles wat ‘slecht’ is voor de natuur. Wanneer Judith niet op komt dagen tijdens hun lunchafspraak slaat Maaike alarm en wordt Judith levensloos in de gletsjer gevonden. Maaike vertrouwt het niet, zij denkt dat Judith is vermoord en gaat op onderzoek uit. Ze komt er al snel achter in welke wereld Judith leefde en wat voor smerige spelletjes er worden gespeeld en dat sommigen letterlijk over lijken gaan… Een typisch Suzanne Vermeer boek maar wel weer heel spannend! Het einde was anders dan ik verwacht had.
4. Chantal Claassen - Flessenpost deel 1:
‘Flessenpost’ van Chantal Claassen gaat over Chloë. Na een mislukte relatie trekt ze tijdelijk in bij beste vriendin Babs. Nu ze weer alleen is, voelt ze het gemis van haar overleden ouders en broertje des te meer. Ook het feit dat de gezondheid van haar oma zo achteruitgaat, baart haar zorgen. Als ze op het strand van Hoek van Holland een fles in de zee gooit met een wens voor haar oma, ziet ze dat er bij Beachclub Esperanza personeel wordt gezocht. Chloë aarzelt geen moment en solliciteert. Nogal rücksichtslos, maar misschien wel haar beste zet in tijden. Ik moest er wel even inkomen maar daarna is het echt een heel leuk, grappig en luchtig boek.


Ik heb de beschrijvingen in één spoiler gezet zodat het berichtje zelf overzichtelijk blijft :)
Laatst gewijzigd door Pannetoet op 02 Feb 2023 12:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
Wat als het lukt
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 02 Feb 2023 12:30

Re: Boeken challenge #2

1. Renee Olsthoorn - Plankgas Sabine (Sportschool serie 3)
2. Suzanne Vermeer - Koraalrif (Vervolg op Roadtrip)
3. Suzanne Vermeer - Gletsjer
4. Chantal Claassen - Flessenpost deel 1:
5. Linda van Rijn - Playa Blanca

Spoiler: weergeven
1. Renee Olsthoorn - Plankgas Sabine/Sportschool serie 3
Smash or pass: Pepijn of toch Gary? Je leest het in 'Plankgas, Sabine', het derde deel van de feelgood Sportschool-serie van Renée Olsthoorn. Sabine wordt als enige vrouwelijke sollicitant uit ruim 70 sollicitanten gekozen om de opleiding tot ambulancechauffeur te volgen. Nadat ze met vlag en wimpel slaagt, is ze klaar voor haar eerste klus in Den Haag. Ze krijgt een relatie met Pepijn, maar weet niet zeker of hij wel de ware is voor haar. Dan leert ze Gary kennen. Hij volgt kickbokslessen op een sportschool, en laat zij nou net een gevorderde kickbokser zijn die de instructeur wel wil helpen de beginnelingen de basisprincipes bij te brengen... Pepijn zet ze al snel aan de kant door zijn bijzondere levensstijl en persoonlijkheid. Gary daarintegen niet, ze worden verliefd en eind goed al goed:) Ik vond dit een hele leuke serie! Lekker luchtig en makkelijk weg te lezen.
2. Suzanne Vermeer - Koraalrif (Vervolg op Roadtrip)
Paula Visser wordt door de weduwe van haar kennis Jim om hulp gevraagd. Zeven jaar geleden werd Jim in verband gebracht met de verdachte dood van zijn assistent Lucy. Om Jims naam te zuiveren moet Paula er tijdens haar reis door Amerika samen met privédetective Stewart achter komen wat er met Lucy is gebeurd.Terwijl Paula en Stewart het leven van een vrouw die zo onzichtbaar mogelijk door het leven ging proberen te ontrafelen, worden zij met harde hand tegengewerkt. Wanneer hun zoektocht hen van L.A. naar Mexico leidt, komt een noodlottige confrontatie steeds dichterbij…
Mega spannend boek! En echt een heel verrassend einde
3. Suzanne Vermeer - Gletsjer
Gletsjer gaat over de twee zussen Maaike en Judith. Ze gaan samen naar het wintersportgebied Garmisch-Partenkirchen. Maaike irriteert zich aan Judith omdat ze 24/7 met haar werk bezig is, ze zit in de politiek en is fel tegen alles wat ‘slecht’ is voor de natuur. Wanneer Judith niet op komt dagen tijdens hun lunchafspraak slaat Maaike alarm en wordt Judith levensloos in de gletsjer gevonden. Maaike vertrouwt het niet, zij denkt dat Judith is vermoord en gaat op onderzoek uit. Ze komt er al snel achter in welke wereld Judith leefde en wat voor smerige spelletjes er worden gespeeld en dat sommigen letterlijk over lijken gaan… Een typisch Suzanne Vermeer boek maar wel weer heel spannend! Het einde was anders dan ik verwacht had.
4. Chantal Claassen - Flessenpost deel 1:
‘Flessenpost’ van Chantal Claassen gaat over Chloë. Na een mislukte relatie trekt ze tijdelijk in bij beste vriendin Babs. Nu ze weer alleen is, voelt ze het gemis van haar overleden ouders en broertje des te meer. Ook het feit dat de gezondheid van haar oma zo achteruitgaat, baart haar zorgen. Als ze op het strand van Hoek van Holland een fles in de zee gooit met een wens voor haar oma, ziet ze dat er bij Beachclub Esperanza personeel wordt gezocht. Chloë aarzelt geen moment en solliciteert. Nogal rücksichtslos, maar misschien wel haar beste zet in tijden. Ik moest er wel even inkomen maar daarna is het echt een heel leuk, grappig en luchtig boek.
5. Linda van Rijn - Playa Blanca
Laura gaat met vrienden op vakantie naar het zonnige Lanzarote. Maar een verschrikkelijke gebeurtenis op een feest doet de gezellige trip omslaan in een bizarre nachtmerrie… Met haar vriend Ruben en een aantal vrienden vertrekt Laura van Diemen naar het zonnige Lanzarote voor een welverdiende vakantie. De afgelopen tijd hebben ze elkaar maar weinig gesproken en Laura kijkt ernaar uit om bij te praten en te relaxen met de mensen die zo belangrijk voor haar zijn. Eenmaal op het eiland is de vakantie alles wat ze ervan had verwacht: het hotel is geweldig, het weer heerlijk en ze genieten van lekker eten, het mooie eiland en het fijne strand. Het strand van het dorp Playa Blanca is ook de plek waar ze Mike en Cynthia ontmoeten, een Nederlands stel dat een paar maanden in een villa op Lanzarote verblijft. Laura en haar vrienden raken aan de praat met de Nederlanders, die hen vervolgens uitnodigen voor een feest bij hen thuis. Dat feest blijkt alle verwachtingen te overtreffen: er is een dj, een bar en heel veel mensen. Laura kijkt haar ogen uit en geniet met volle teugen, tot ze zich ineens vreemd begint te voelen. Het volgende wat ze weet, is dat ze wakker wordt in haar hotelbed en dat haar hele lichaam pijn doet. Zowel Ruben als haar vriendin Benthe denkt dat Laura gedrogeerd is en ze halen haar over om naar de politie te gaan. Die onderzoekt de zaak en doet een vreselijke ontdekking… Echt een heftig maar ook spannend boek met een compleet ander eind dan ik verwacht had.


Ik heb de beschrijvingen in één spoiler gezet zodat het berichtje zelf overzichtelijk blijft :)
Wat als het lukt
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 17 Feb 2023 14:50

Re: Boeken challenge #2

1. Martine Letterie - Waarom de maan verdwijnt (Lotti’s oorlog)
2. Jet van Vuuren - De verrassing
3. Karen Swan - Het winterse avontuur
4. Annet Schaap - Lampje

Dit is een verhaal over de zee. Over geheimzinnige zeewezens en woeste piraten. Over het Zwarte Huis van de Admiraal, waarvan ze zeggen dat er een monster woont. Over een grijze vuurtoren op een eiland dat nog net vastzit aan het vaste land. Over Lampje, de dochter van de vuurtorenwachter, die iedere avond de eenenzestig treden beklimt om het licht aan te steken. Over een stormachtige avond, waarop de lucifers op zijn en alles misgaat.
Maar vooral over dapper zijn en meer kunnen dan je ooit had gedacht.

Een jeugdboek, ik vond het erg leuk. Mijn dochter leest het nu en hierna zullen we de serie gaan kijken.

5. Karen Swan - Een Noorse winternacht

In Een Noorse winternacht van Karen Swan leidt Bo een leven waar vele anderen van dromen. Samen met haar vriend Zac krijgt ze betaald om te reizen en haar sprankelende avonturen te delen met haar online volgers.

De kerstdagen komen eraan en Bo verheugt zich op hun volgende trip: een reis naar de besneeuwde Noorse fjorden, waar ze een paar weken zullen verblijven in een pittoresk landhuis onder het romantische Noorderlicht.

Maar omgeven door de bevroren watervallen en sneeuwwitte bergen komen er scheurtjes in de relatie en drijven er diep verstopte geheimen naar boven. Bo kan de confrontatie met zichzelf niet langer uit de weg: is dit wel wie ze is?

Ik houd van de boeken van deze schrijfster!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 24 Feb 2023 10:09

Re: Boeken challenge #2

1. Renee Olsthoorn - Plankgas Sabine (Sportschool serie 3)
2. Suzanne Vermeer - Koraalrif (Vervolg op Roadtrip)
3. Suzanne Vermeer - Gletsjer
4. Chantal Claassen - Flessenpost deel 1:
5. Linda van Rijn - Playa Blanca
6. Carla Kovach - Haar duistere hart
7. Lisette Jonkman - Langste kerst ooit

Spoiler: weergeven
1. Renee Olsthoorn - Plankgas Sabine/Sportschool serie 3
Smash or pass: Pepijn of toch Gary? Je leest het in 'Plankgas, Sabine', het derde deel van de feelgood Sportschool-serie van Renée Olsthoorn. Sabine wordt als enige vrouwelijke sollicitant uit ruim 70 sollicitanten gekozen om de opleiding tot ambulancechauffeur te volgen. Nadat ze met vlag en wimpel slaagt, is ze klaar voor haar eerste klus in Den Haag. Ze krijgt een relatie met Pepijn, maar weet niet zeker of hij wel de ware is voor haar. Dan leert ze Gary kennen. Hij volgt kickbokslessen op een sportschool, en laat zij nou net een gevorderde kickbokser zijn die de instructeur wel wil helpen de beginnelingen de basisprincipes bij te brengen... Pepijn zet ze al snel aan de kant door zijn bijzondere levensstijl en persoonlijkheid. Gary daarintegen niet, ze worden verliefd en eind goed al goed:) Ik vond dit een hele leuke serie! Lekker luchtig en makkelijk weg te lezen.
2. Suzanne Vermeer - Koraalrif (Vervolg op Roadtrip)
Paula Visser wordt door de weduwe van haar kennis Jim om hulp gevraagd. Zeven jaar geleden werd Jim in verband gebracht met de verdachte dood van zijn assistent Lucy. Om Jims naam te zuiveren moet Paula er tijdens haar reis door Amerika samen met privédetective Stewart achter komen wat er met Lucy is gebeurd.Terwijl Paula en Stewart het leven van een vrouw die zo onzichtbaar mogelijk door het leven ging proberen te ontrafelen, worden zij met harde hand tegengewerkt. Wanneer hun zoektocht hen van L.A. naar Mexico leidt, komt een noodlottige confrontatie steeds dichterbij…
Mega spannend boek! En echt een heel verrassend einde
3. Suzanne Vermeer - Gletsjer
Gletsjer gaat over de twee zussen Maaike en Judith. Ze gaan samen naar het wintersportgebied Garmisch-Partenkirchen. Maaike irriteert zich aan Judith omdat ze 24/7 met haar werk bezig is, ze zit in de politiek en is fel tegen alles wat ‘slecht’ is voor de natuur. Wanneer Judith niet op komt dagen tijdens hun lunchafspraak slaat Maaike alarm en wordt Judith levensloos in de gletsjer gevonden. Maaike vertrouwt het niet, zij denkt dat Judith is vermoord en gaat op onderzoek uit. Ze komt er al snel achter in welke wereld Judith leefde en wat voor smerige spelletjes er worden gespeeld en dat sommigen letterlijk over lijken gaan… Een typisch Suzanne Vermeer boek maar wel weer heel spannend! Het einde was anders dan ik verwacht had.
4. Chantal Claassen - Flessenpost deel 1:
‘Flessenpost’ van Chantal Claassen gaat over Chloë. Na een mislukte relatie trekt ze tijdelijk in bij beste vriendin Babs. Nu ze weer alleen is, voelt ze het gemis van haar overleden ouders en broertje des te meer. Ook het feit dat de gezondheid van haar oma zo achteruitgaat, baart haar zorgen. Als ze op het strand van Hoek van Holland een fles in de zee gooit met een wens voor haar oma, ziet ze dat er bij Beachclub Esperanza personeel wordt gezocht. Chloë aarzelt geen moment en solliciteert. Nogal rücksichtslos, maar misschien wel haar beste zet in tijden. Ik moest er wel even inkomen maar daarna is het echt een heel leuk, grappig en luchtig boek.
5. Linda van Rijn - Playa Blanca
Laura gaat met vrienden op vakantie naar het zonnige Lanzarote. Maar een verschrikkelijke gebeurtenis op een feest doet de gezellige trip omslaan in een bizarre nachtmerrie… Met haar vriend Ruben en een aantal vrienden vertrekt Laura van Diemen naar het zonnige Lanzarote voor een welverdiende vakantie. De afgelopen tijd hebben ze elkaar maar weinig gesproken en Laura kijkt ernaar uit om bij te praten en te relaxen met de mensen die zo belangrijk voor haar zijn. Eenmaal op het eiland is de vakantie alles wat ze ervan had verwacht: het hotel is geweldig, het weer heerlijk en ze genieten van lekker eten, het mooie eiland en het fijne strand. Het strand van het dorp Playa Blanca is ook de plek waar ze Mike en Cynthia ontmoeten, een Nederlands stel dat een paar maanden in een villa op Lanzarote verblijft. Laura en haar vrienden raken aan de praat met de Nederlanders, die hen vervolgens uitnodigen voor een feest bij hen thuis. Dat feest blijkt alle verwachtingen te overtreffen: er is een dj, een bar en heel veel mensen. Laura kijkt haar ogen uit en geniet met volle teugen, tot ze zich ineens vreemd begint te voelen. Het volgende wat ze weet, is dat ze wakker wordt in haar hotelbed en dat haar hele lichaam pijn doet. Zowel Ruben als haar vriendin Benthe denkt dat Laura gedrogeerd is en ze halen haar over om naar de politie te gaan. Die onderzoekt de zaak en doet een vreselijke ontdekking… Echt een heftig maar ook spannend boek met een compleet ander eind dan ik verwacht had.
6. Carla Kovach - Haar duistere hart
Deel 5 van de Gina Harte-serie
Als Mary erachter komt dat haar dochter Susan haar jongste kind niet van de crèche heeft opgehaald en ook de rest van de avond niets van zich laat horen, wordt ze ongerust. Susan houdt zielsveel van haar drie kinderen en zou ze nooit de rug toekeren. Nog diezelfde avond belt Mary de politie. Inspecteur Gina Harte denkt aanvankelijk aan een standaard vermissingszaak, maar als er aan de rand van het stadje Cleevesford een vermoorde man wordt gevonden, blijkt niets minder waar. Het slachtoffer heeft een connectie met Susan en de verlammende vraag rijst of zij het volgende slachtoffer zal zijn… Ik moest er echt even inkomen maar het is uiteindelijk weer een heel mooi, spannend boek. Het eind had ik echt niet verwacht.
7. Lisette Jonkman - Langste kerst ooit
Noëlle is gek op kerst. Ieder jaar op eerste kerstdag organiseert ze een diner voor een select groepje vrienden en familie. Steevast valt ze op kerstavond in slaap met de wens dat het elke dag kerst was. Alleen gaat deze keer alles fout. Maar dan ook echt álles. Haar dure kristallen glazen sneuvelen, de stroom valt uit, een servet vliegt in de hens, de vliezen van haar hoogzwangere zus breken tijdens het hoofdgerecht, haar ouders halen herinneringen op aan Noëlles ex en tot overmaat van ramp neemt haar broer een onverwachte gast mee. Als Noëlle ’s avonds eindelijk in bed ligt, is ze opgelucht dat het niet écht elke dag kerst is. Maar dan wordt ze de volgende ochtend wakker. Op eerste kerstdag. Ze zit vast in een tijdlus en ze zet alles op alles om eerste kerstdag 'perfect' te maken. Ondanks dat het veel herhaling is, is het echt een heel grappig en luchtig boek.


Ik heb de beschrijvingen in één spoiler gezet zodat het berichtje zelf overzichtelijk blijft :)
Wat als het lukt
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 23 Mrt 2023 14:36

Re: Boeken challenge #2

Jeetje, laatste reactie is van een maand geleden :omg: Lezen we nog?

1. Renee Olsthoorn - Plankgas Sabine (Sportschool serie 3)
2. Suzanne Vermeer - Koraalrif (Vervolg op Roadtrip)
3. Suzanne Vermeer - Gletsjer
4. Chantal Claassen - Flessenpost
5. Linda van Rijn - Playa Blanca
6. Carla Kovach - Haar duistere hart
7. Lisette Jonkman - Langste kerst ooit
8. Kiki van Dijk - London
9. Chantal Claassen - Briefpost

Spoiler: weergeven
1. Renee Olsthoorn - Plankgas Sabine/Sportschool serie 3
Smash or pass: Pepijn of toch Gary? Je leest het in 'Plankgas, Sabine', het derde deel van de feelgood Sportschool-serie van Renée Olsthoorn. Sabine wordt als enige vrouwelijke sollicitant uit ruim 70 sollicitanten gekozen om de opleiding tot ambulancechauffeur te volgen. Nadat ze met vlag en wimpel slaagt, is ze klaar voor haar eerste klus in Den Haag. Ze krijgt een relatie met Pepijn, maar weet niet zeker of hij wel de ware is voor haar. Dan leert ze Gary kennen. Hij volgt kickbokslessen op een sportschool, en laat zij nou net een gevorderde kickbokser zijn die de instructeur wel wil helpen de beginnelingen de basisprincipes bij te brengen... Pepijn zet ze al snel aan de kant door zijn bijzondere levensstijl en persoonlijkheid. Gary daarintegen niet, ze worden verliefd en eind goed al goed:) Ik vond dit een hele leuke serie! Lekker luchtig en makkelijk weg te lezen.
2. Suzanne Vermeer - Koraalrif (Vervolg op Roadtrip)
Paula Visser wordt door de weduwe van haar kennis Jim om hulp gevraagd. Zeven jaar geleden werd Jim in verband gebracht met de verdachte dood van zijn assistent Lucy. Om Jims naam te zuiveren moet Paula er tijdens haar reis door Amerika samen met privédetective Stewart achter komen wat er met Lucy is gebeurd.Terwijl Paula en Stewart het leven van een vrouw die zo onzichtbaar mogelijk door het leven ging proberen te ontrafelen, worden zij met harde hand tegengewerkt. Wanneer hun zoektocht hen van L.A. naar Mexico leidt, komt een noodlottige confrontatie steeds dichterbij…
Mega spannend boek! En echt een heel verrassend einde
3. Suzanne Vermeer - Gletsjer
Gletsjer gaat over de twee zussen Maaike en Judith. Ze gaan samen naar het wintersportgebied Garmisch-Partenkirchen. Maaike irriteert zich aan Judith omdat ze 24/7 met haar werk bezig is, ze zit in de politiek en is fel tegen alles wat ‘slecht’ is voor de natuur. Wanneer Judith niet op komt dagen tijdens hun lunchafspraak slaat Maaike alarm en wordt Judith levensloos in de gletsjer gevonden. Maaike vertrouwt het niet, zij denkt dat Judith is vermoord en gaat op onderzoek uit. Ze komt er al snel achter in welke wereld Judith leefde en wat voor smerige spelletjes er worden gespeeld en dat sommigen letterlijk over lijken gaan… Een typisch Suzanne Vermeer boek maar wel weer heel spannend! Het einde was anders dan ik verwacht had.
4. Chantal Claassen - Flessenpost deel 1:
‘Flessenpost’ van Chantal Claassen gaat over Chloë. Na een mislukte relatie trekt ze tijdelijk in bij beste vriendin Babs. Nu ze weer alleen is, voelt ze het gemis van haar overleden ouders en broertje des te meer. Ook het feit dat de gezondheid van haar oma zo achteruitgaat, baart haar zorgen. Als ze op het strand van Hoek van Holland een fles in de zee gooit met een wens voor haar oma, ziet ze dat er bij Beachclub Esperanza personeel wordt gezocht. Chloë aarzelt geen moment en solliciteert. Nogal rücksichtslos, maar misschien wel haar beste zet in tijden. Ik moest er wel even inkomen maar daarna is het echt een heel leuk, grappig en luchtig boek.
5. Linda van Rijn - Playa Blanca
Laura gaat met vrienden op vakantie naar het zonnige Lanzarote. Maar een verschrikkelijke gebeurtenis op een feest doet de gezellige trip omslaan in een bizarre nachtmerrie… Met haar vriend Ruben en een aantal vrienden vertrekt Laura van Diemen naar het zonnige Lanzarote voor een welverdiende vakantie. De afgelopen tijd hebben ze elkaar maar weinig gesproken en Laura kijkt ernaar uit om bij te praten en te relaxen met de mensen die zo belangrijk voor haar zijn. Eenmaal op het eiland is de vakantie alles wat ze ervan had verwacht: het hotel is geweldig, het weer heerlijk en ze genieten van lekker eten, het mooie eiland en het fijne strand. Het strand van het dorp Playa Blanca is ook de plek waar ze Mike en Cynthia ontmoeten, een Nederlands stel dat een paar maanden in een villa op Lanzarote verblijft. Laura en haar vrienden raken aan de praat met de Nederlanders, die hen vervolgens uitnodigen voor een feest bij hen thuis. Dat feest blijkt alle verwachtingen te overtreffen: er is een dj, een bar en heel veel mensen. Laura kijkt haar ogen uit en geniet met volle teugen, tot ze zich ineens vreemd begint te voelen. Het volgende wat ze weet, is dat ze wakker wordt in haar hotelbed en dat haar hele lichaam pijn doet. Zowel Ruben als haar vriendin Benthe denkt dat Laura gedrogeerd is en ze halen haar over om naar de politie te gaan. Die onderzoekt de zaak en doet een vreselijke ontdekking… Echt een heftig maar ook spannend boek met een compleet ander eind dan ik verwacht had.
6. Carla Kovach - Haar duistere hart
Deel 5 van de Gina Harte-serie
Als Mary erachter komt dat haar dochter Susan haar jongste kind niet van de crèche heeft opgehaald en ook de rest van de avond niets van zich laat horen, wordt ze ongerust. Susan houdt zielsveel van haar drie kinderen en zou ze nooit de rug toekeren. Nog diezelfde avond belt Mary de politie. Inspecteur Gina Harte denkt aanvankelijk aan een standaard vermissingszaak, maar als er aan de rand van het stadje Cleevesford een vermoorde man wordt gevonden, blijkt niets minder waar. Het slachtoffer heeft een connectie met Susan en de verlammende vraag rijst of zij het volgende slachtoffer zal zijn… Ik moest er echt even inkomen maar het is uiteindelijk weer een heel mooi, spannend boek. Het eind had ik echt niet verwacht.
7. Lisette Jonkman - Langste kerst ooit
Noëlle is gek op kerst. Ieder jaar op eerste kerstdag organiseert ze een diner voor een select groepje vrienden en familie. Steevast valt ze op kerstavond in slaap met de wens dat het elke dag kerst was. Alleen gaat deze keer alles fout. Maar dan ook echt álles. Haar dure kristallen glazen sneuvelen, de stroom valt uit, een servet vliegt in de hens, de vliezen van haar hoogzwangere zus breken tijdens het hoofdgerecht, haar ouders halen herinneringen op aan Noëlles ex en tot overmaat van ramp neemt haar broer een onverwachte gast mee. Als Noëlle ’s avonds eindelijk in bed ligt, is ze opgelucht dat het niet écht elke dag kerst is. Maar dan wordt ze de volgende ochtend wakker. Op eerste kerstdag. Ze zit vast in een tijdlus en ze zet alles op alles om eerste kerstdag 'perfect' te maken. Ondanks dat het veel herhaling is, is het echt een heel grappig en luchtig boek.
8. Kiki van Dijk - London
In de huiveringwekkende thriller Londen van bestsellerauteur Kiki van Dijk woont de Nederlandse journalist Kate al jaren met haar zoon in Londen. Om rond te kunnen komen na haar scheiding moet ze keihard werken, dus maakt ze voor haar Instagramkanaal elke dag zoveel mogelijk paparazzifoto’s van celebrity’s. En met succes: haar volgersaantal blijft maar stijgen. Maar dan worden er vips vergiftigd – soms zelfs met een dodelijke afloop. Er lijkt er een link te zijn met het account van Kate, en plotseling keert de online-wereld zich tegen haar. Kate moet er zo snel mogelijk achter komen wie haar verdacht probeert te maken. Een levensgevaarlijk kat-en-muisspel volgt, waarin ze niemand meer zomaar kan vertrouwen... Ik vond het geen leuk boek, kwam er heel moeilijk doorheen en het pakte mij helemaal niet. Wat ik jammer vond want haar andere boeken zijn goed.
9. Chantal Claassen - Briefpost
Na haar studie is Kaat blijven hangen bij haar bijbaan in de beachclub. Als ze bevriend raakt met Oliver, een van de klanten, vertelt hij dat het niet goed gaat tussen hem en zijn vriendin Liv. Hij probeert de relatie te redden met gedichten en liefdesbrieven die bol staan van de clichés. Kaat schiet direct in de actiestand. In het geheim herschrijft ze Olivers liefdesbrieven aan Liv. Met succes: de relatie tussen die twee bloeit weer op. Maar Kaat raakt in de war als ze jaloezie voelt; dit was toch juist wat ze wilde? Net als haar vorige boek was dit echt een heerlijk boek :D


Ik heb de beschrijvingen in één spoiler gezet zodat het berichtje zelf overzichtelijk blijft :)
Wat als het lukt
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 01 Mei 2023 10:54

Re: Boeken challenge #2

Lezen we nog? :)

1. Renee Olsthoorn - Plankgas Sabine (Sportschool serie 3)
2. Suzanne Vermeer - Koraalrif (Vervolg op Roadtrip)
3. Suzanne Vermeer - Gletsjer
4. Chantal Claassen - Flessenpost
5. Linda van Rijn - Playa Blanca
6. Carla Kovach - Haar duistere hart
7. Lisette Jonkman - Langste kerst ooit
8. Kiki van Dijk - London
9. Chantal Claassen - Briefpost
10. Susan Muskee - Nooit meer hetzelfde
11. Lucinda Riley - De geheimen van de kostschool

Spoiler: weergeven
1. Renee Olsthoorn - Plankgas Sabine/Sportschool serie 3
Smash or pass: Pepijn of toch Gary? Je leest het in 'Plankgas, Sabine', het derde deel van de feelgood Sportschool-serie van Renée Olsthoorn. Sabine wordt als enige vrouwelijke sollicitant uit ruim 70 sollicitanten gekozen om de opleiding tot ambulancechauffeur te volgen. Nadat ze met vlag en wimpel slaagt, is ze klaar voor haar eerste klus in Den Haag. Ze krijgt een relatie met Pepijn, maar weet niet zeker of hij wel de ware is voor haar. Dan leert ze Gary kennen. Hij volgt kickbokslessen op een sportschool, en laat zij nou net een gevorderde kickbokser zijn die de instructeur wel wil helpen de beginnelingen de basisprincipes bij te brengen... Pepijn zet ze al snel aan de kant door zijn bijzondere levensstijl en persoonlijkheid. Gary daarintegen niet, ze worden verliefd en eind goed al goed:) Ik vond dit een hele leuke serie! Lekker luchtig en makkelijk weg te lezen.
2. Suzanne Vermeer - Koraalrif (Vervolg op Roadtrip)
Paula Visser wordt door de weduwe van haar kennis Jim om hulp gevraagd. Zeven jaar geleden werd Jim in verband gebracht met de verdachte dood van zijn assistent Lucy. Om Jims naam te zuiveren moet Paula er tijdens haar reis door Amerika samen met privédetective Stewart achter komen wat er met Lucy is gebeurd.Terwijl Paula en Stewart het leven van een vrouw die zo onzichtbaar mogelijk door het leven ging proberen te ontrafelen, worden zij met harde hand tegengewerkt. Wanneer hun zoektocht hen van L.A. naar Mexico leidt, komt een noodlottige confrontatie steeds dichterbij…
Mega spannend boek! En echt een heel verrassend einde
3. Suzanne Vermeer - Gletsjer
Gletsjer gaat over de twee zussen Maaike en Judith. Ze gaan samen naar het wintersportgebied Garmisch-Partenkirchen. Maaike irriteert zich aan Judith omdat ze 24/7 met haar werk bezig is, ze zit in de politiek en is fel tegen alles wat ‘slecht’ is voor de natuur. Wanneer Judith niet op komt dagen tijdens hun lunchafspraak slaat Maaike alarm en wordt Judith levensloos in de gletsjer gevonden. Maaike vertrouwt het niet, zij denkt dat Judith is vermoord en gaat op onderzoek uit. Ze komt er al snel achter in welke wereld Judith leefde en wat voor smerige spelletjes er worden gespeeld en dat sommigen letterlijk over lijken gaan… Een typisch Suzanne Vermeer boek maar wel weer heel spannend! Het einde was anders dan ik verwacht had.
4. Chantal Claassen - Flessenpost deel 1:
‘Flessenpost’ van Chantal Claassen gaat over Chloë. Na een mislukte relatie trekt ze tijdelijk in bij beste vriendin Babs. Nu ze weer alleen is, voelt ze het gemis van haar overleden ouders en broertje des te meer. Ook het feit dat de gezondheid van haar oma zo achteruitgaat, baart haar zorgen. Als ze op het strand van Hoek van Holland een fles in de zee gooit met een wens voor haar oma, ziet ze dat er bij Beachclub Esperanza personeel wordt gezocht. Chloë aarzelt geen moment en solliciteert. Nogal rücksichtslos, maar misschien wel haar beste zet in tijden. Ik moest er wel even inkomen maar daarna is het echt een heel leuk, grappig en luchtig boek.
5. Linda van Rijn - Playa Blanca
Laura gaat met vrienden op vakantie naar het zonnige Lanzarote. Maar een verschrikkelijke gebeurtenis op een feest doet de gezellige trip omslaan in een bizarre nachtmerrie… Met haar vriend Ruben en een aantal vrienden vertrekt Laura van Diemen naar het zonnige Lanzarote voor een welverdiende vakantie. De afgelopen tijd hebben ze elkaar maar weinig gesproken en Laura kijkt ernaar uit om bij te praten en te relaxen met de mensen die zo belangrijk voor haar zijn. Eenmaal op het eiland is de vakantie alles wat ze ervan had verwacht: het hotel is geweldig, het weer heerlijk en ze genieten van lekker eten, het mooie eiland en het fijne strand. Het strand van het dorp Playa Blanca is ook de plek waar ze Mike en Cynthia ontmoeten, een Nederlands stel dat een paar maanden in een villa op Lanzarote verblijft. Laura en haar vrienden raken aan de praat met de Nederlanders, die hen vervolgens uitnodigen voor een feest bij hen thuis. Dat feest blijkt alle verwachtingen te overtreffen: er is een dj, een bar en heel veel mensen. Laura kijkt haar ogen uit en geniet met volle teugen, tot ze zich ineens vreemd begint te voelen. Het volgende wat ze weet, is dat ze wakker wordt in haar hotelbed en dat haar hele lichaam pijn doet. Zowel Ruben als haar vriendin Benthe denkt dat Laura gedrogeerd is en ze halen haar over om naar de politie te gaan. Die onderzoekt de zaak en doet een vreselijke ontdekking… Echt een heftig maar ook spannend boek met een compleet ander eind dan ik verwacht had.
6. Carla Kovach - Haar duistere hart
Deel 5 van de Gina Harte-serie
Als Mary erachter komt dat haar dochter Susan haar jongste kind niet van de crèche heeft opgehaald en ook de rest van de avond niets van zich laat horen, wordt ze ongerust. Susan houdt zielsveel van haar drie kinderen en zou ze nooit de rug toekeren. Nog diezelfde avond belt Mary de politie. Inspecteur Gina Harte denkt aanvankelijk aan een standaard vermissingszaak, maar als er aan de rand van het stadje Cleevesford een vermoorde man wordt gevonden, blijkt niets minder waar. Het slachtoffer heeft een connectie met Susan en de verlammende vraag rijst of zij het volgende slachtoffer zal zijn… Ik moest er echt even inkomen maar het is uiteindelijk weer een heel mooi, spannend boek. Het eind had ik echt niet verwacht.
7. Lisette Jonkman - Langste kerst ooit
Noëlle is gek op kerst. Ieder jaar op eerste kerstdag organiseert ze een diner voor een select groepje vrienden en familie. Steevast valt ze op kerstavond in slaap met de wens dat het elke dag kerst was. Alleen gaat deze keer alles fout. Maar dan ook echt álles. Haar dure kristallen glazen sneuvelen, de stroom valt uit, een servet vliegt in de hens, de vliezen van haar hoogzwangere zus breken tijdens het hoofdgerecht, haar ouders halen herinneringen op aan Noëlles ex en tot overmaat van ramp neemt haar broer een onverwachte gast mee. Als Noëlle ’s avonds eindelijk in bed ligt, is ze opgelucht dat het niet écht elke dag kerst is. Maar dan wordt ze de volgende ochtend wakker. Op eerste kerstdag. Ze zit vast in een tijdlus en ze zet alles op alles om eerste kerstdag 'perfect' te maken. Ondanks dat het veel herhaling is, is het echt een heel grappig en luchtig boek.
8. Kiki van Dijk - London
In de huiveringwekkende thriller Londen van bestsellerauteur Kiki van Dijk woont de Nederlandse journalist Kate al jaren met haar zoon in Londen. Om rond te kunnen komen na haar scheiding moet ze keihard werken, dus maakt ze voor haar Instagramkanaal elke dag zoveel mogelijk paparazzifoto’s van celebrity’s. En met succes: haar volgersaantal blijft maar stijgen. Maar dan worden er vips vergiftigd – soms zelfs met een dodelijke afloop. Er lijkt er een link te zijn met het account van Kate, en plotseling keert de online-wereld zich tegen haar. Kate moet er zo snel mogelijk achter komen wie haar verdacht probeert te maken. Een levensgevaarlijk kat-en-muisspel volgt, waarin ze niemand meer zomaar kan vertrouwen... Ik vond het geen leuk boek, kwam er heel moeilijk doorheen en het pakte mij helemaal niet. Wat ik jammer vond want haar andere boeken zijn goed.
9. Chantal Claassen - Briefpost
Na haar studie is Kaat blijven hangen bij haar bijbaan in de beachclub. Als ze bevriend raakt met Oliver, een van de klanten, vertelt hij dat het niet goed gaat tussen hem en zijn vriendin Liv. Hij probeert de relatie te redden met gedichten en liefdesbrieven die bol staan van de clichés. Kaat schiet direct in de actiestand. In het geheim herschrijft ze Olivers liefdesbrieven aan Liv. Met succes: de relatie tussen die twee bloeit weer op. Maar Kaat raakt in de war als ze jaloezie voelt; dit was toch juist wat ze wilde? Net als haar vorige boek was dit echt een heerlijk boek :D
10. Susan Muskee - Nooit meer hetzelfde
Claudette heeft alles. Als de succesvolste relatietherapeut van het land weet ze elke relatie weer op de rit te krijgen. Haar praktijk heeft een ellenlange wachtlijst, haar boek met relatietips is toe aan de twaalfde druk en een plekje bemachtigen voor haar onlinecursus is slechts weggelegd voor the lucky few. Ook haar eigen huwelijk met jeugdliefde Lammert is er een volgens het boekje, met als kers op de taart hun tweeling Rijk en Eloise. Kortom: Claudettes leven is perfect. Totdat Lammert op een doodgewone woensdagavond de drie woorden uitspreekt die ze nooit had verwacht: ‘Ik wil scheiden.’ Het kunnen lijmen van andermans huwelijk is één ding, maar hoe red je dat van jezelf?
-> Leuk en fijn boek om te lezen
11. Lucinda Riley - De geheimen van de kostschool
In de spannende roman De geheimen van de kostschool van Lucinda Riley, bekend van de internationale hitserie De zeven zussen wordt op een kleine, exclusieve kostschool in Norfolk een leerling dood aangetroffen. De schokkende gebeurtenis is volgens het schoolhoofd een tragisch ongeval, maar de politie is daar niet zo zeker van. Detective Jazz Hunter wordt op de zaak gezet en probeert door te dringen in de gesloten wereld van de kostschool. Maar al snel nemen de gebeurtenissen een verontrustende wending, en blijkt er veel meer aan de hand dan een noodlottig ongeval.
-> Ik kwam er moeilijk in maar wou hem persé uitlezen haha het einde was wel spannend



Ik heb de beschrijvingen in één spoiler gezet zodat het berichtje zelf overzichtelijk blijft :)
Wat als het lukt
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 04 Mei 2023 13:12

Re: Boeken challenge #2

1. Renee Olsthoorn - Plankgas Sabine (Sportschool serie 3)
2. Suzanne Vermeer - Koraalrif (Vervolg op Roadtrip)
3. Suzanne Vermeer - Gletsjer
4. Chantal Claassen - Flessenpost
5. Linda van Rijn - Playa Blanca
6. Carla Kovach - Haar duistere hart
7. Lisette Jonkman - Langste kerst ooit
8. Kiki van Dijk - London
9. Chantal Claassen - Briefpost
10. Susan Muskee - Nooit meer hetzelfde
11. Lucinda Riley - De geheimen van de kostschool
12. Floortje Sander - Hotel Happiness

Spoiler: weergeven
1. Renee Olsthoorn - Plankgas Sabine/Sportschool serie 3
Smash or pass: Pepijn of toch Gary? Je leest het in 'Plankgas, Sabine', het derde deel van de feelgood Sportschool-serie van Renée Olsthoorn. Sabine wordt als enige vrouwelijke sollicitant uit ruim 70 sollicitanten gekozen om de opleiding tot ambulancechauffeur te volgen. Nadat ze met vlag en wimpel slaagt, is ze klaar voor haar eerste klus in Den Haag. Ze krijgt een relatie met Pepijn, maar weet niet zeker of hij wel de ware is voor haar. Dan leert ze Gary kennen. Hij volgt kickbokslessen op een sportschool, en laat zij nou net een gevorderde kickbokser zijn die de instructeur wel wil helpen de beginnelingen de basisprincipes bij te brengen... Pepijn zet ze al snel aan de kant door zijn bijzondere levensstijl en persoonlijkheid. Gary daarintegen niet, ze worden verliefd en eind goed al goed:)
-> Ik vond dit een hele leuke serie! Lekker luchtig en makkelijk weg te lezen.
2. Suzanne Vermeer - Koraalrif (Vervolg op Roadtrip)
Paula Visser wordt door de weduwe van haar kennis Jim om hulp gevraagd. Zeven jaar geleden werd Jim in verband gebracht met de verdachte dood van zijn assistent Lucy. Om Jims naam te zuiveren moet Paula er tijdens haar reis door Amerika samen met privédetective Stewart achter komen wat er met Lucy is gebeurd.Terwijl Paula en Stewart het leven van een vrouw die zo onzichtbaar mogelijk door het leven ging proberen te ontrafelen, worden zij met harde hand tegengewerkt. Wanneer hun zoektocht hen van L.A. naar Mexico leidt, komt een noodlottige confrontatie steeds dichterbij…
-> Mega spannend boek! En echt een heel verrassend einde
3. Suzanne Vermeer - Gletsjer
Gletsjer gaat over de twee zussen Maaike en Judith. Ze gaan samen naar het wintersportgebied Garmisch-Partenkirchen. Maaike irriteert zich aan Judith omdat ze 24/7 met haar werk bezig is, ze zit in de politiek en is fel tegen alles wat ‘slecht’ is voor de natuur. Wanneer Judith niet op komt dagen tijdens hun lunchafspraak slaat Maaike alarm en wordt Judith levensloos in de gletsjer gevonden. Maaike vertrouwt het niet, zij denkt dat Judith is vermoord en gaat op onderzoek uit. Ze komt er al snel achter in welke wereld Judith leefde en wat voor smerige spelletjes er worden gespeeld en dat sommigen letterlijk over lijken gaan…
-> Een typisch Suzanne Vermeer boek maar wel weer heel spannend! Het einde was anders dan ik verwacht had.
4. Chantal Claassen - Flessenpost deel 1:
‘Flessenpost’ van Chantal Claassen gaat over Chloë. Na een mislukte relatie trekt ze tijdelijk in bij beste vriendin Babs. Nu ze weer alleen is, voelt ze het gemis van haar overleden ouders en broertje des te meer. Ook het feit dat de gezondheid van haar oma zo achteruitgaat, baart haar zorgen. Als ze op het strand van Hoek van Holland een fles in de zee gooit met een wens voor haar oma, ziet ze dat er bij Beachclub Esperanza personeel wordt gezocht. Chloë aarzelt geen moment en solliciteert. Nogal rücksichtslos, maar misschien wel haar beste zet in tijden.
-> Ik moest er wel even inkomen maar daarna is het echt een heel leuk, grappig en luchtig boek.
5. Linda van Rijn - Playa Blanca
Laura gaat met vrienden op vakantie naar het zonnige Lanzarote. Maar een verschrikkelijke gebeurtenis op een feest doet de gezellige trip omslaan in een bizarre nachtmerrie… Met haar vriend Ruben en een aantal vrienden vertrekt Laura van Diemen naar het zonnige Lanzarote voor een welverdiende vakantie. De afgelopen tijd hebben ze elkaar maar weinig gesproken en Laura kijkt ernaar uit om bij te praten en te relaxen met de mensen die zo belangrijk voor haar zijn. Eenmaal op het eiland is de vakantie alles wat ze ervan had verwacht: het hotel is geweldig, het weer heerlijk en ze genieten van lekker eten, het mooie eiland en het fijne strand. Het strand van het dorp Playa Blanca is ook de plek waar ze Mike en Cynthia ontmoeten, een Nederlands stel dat een paar maanden in een villa op Lanzarote verblijft. Laura en haar vrienden raken aan de praat met de Nederlanders, die hen vervolgens uitnodigen voor een feest bij hen thuis. Dat feest blijkt alle verwachtingen te overtreffen: er is een dj, een bar en heel veel mensen. Laura kijkt haar ogen uit en geniet met volle teugen, tot ze zich ineens vreemd begint te voelen. Het volgende wat ze weet, is dat ze wakker wordt in haar hotelbed en dat haar hele lichaam pijn doet. Zowel Ruben als haar vriendin Benthe denkt dat Laura gedrogeerd is en ze halen haar over om naar de politie te gaan. Die onderzoekt de zaak en doet een vreselijke ontdekking…
-> Echt een heftig maar ook spannend boek met een compleet ander eind dan ik verwacht had.
6. Carla Kovach - Haar duistere hart
Deel 5 van de Gina Harte-serie
Als Mary erachter komt dat haar dochter Susan haar jongste kind niet van de crèche heeft opgehaald en ook de rest van de avond niets van zich laat horen, wordt ze ongerust. Susan houdt zielsveel van haar drie kinderen en zou ze nooit de rug toekeren. Nog diezelfde avond belt Mary de politie. Inspecteur Gina Harte denkt aanvankelijk aan een standaard vermissingszaak, maar als er aan de rand van het stadje Cleevesford een vermoorde man wordt gevonden, blijkt niets minder waar. Het slachtoffer heeft een connectie met Susan en de verlammende vraag rijst of zij het volgende slachtoffer zal zijn…
-> Ik moest er echt even inkomen maar het is uiteindelijk weer een heel mooi, spannend boek. Het eind had ik echt niet verwacht.
7. Lisette Jonkman - Langste kerst ooit
Noëlle is gek op kerst. Ieder jaar op eerste kerstdag organiseert ze een diner voor een select groepje vrienden en familie. Steevast valt ze op kerstavond in slaap met de wens dat het elke dag kerst was. Alleen gaat deze keer alles fout. Maar dan ook echt álles. Haar dure kristallen glazen sneuvelen, de stroom valt uit, een servet vliegt in de hens, de vliezen van haar hoogzwangere zus breken tijdens het hoofdgerecht, haar ouders halen herinneringen op aan Noëlles ex en tot overmaat van ramp neemt haar broer een onverwachte gast mee. Als Noëlle ’s avonds eindelijk in bed ligt, is ze opgelucht dat het niet écht elke dag kerst is. Maar dan wordt ze de volgende ochtend wakker. Op eerste kerstdag. Ze zit vast in een tijdlus en ze zet alles op alles om eerste kerstdag 'perfect' te maken.
-> Ondanks dat het veel herhaling is, is het echt een heel grappig en luchtig boek.
8. Kiki van Dijk - London
In de huiveringwekkende thriller Londen van bestsellerauteur Kiki van Dijk woont de Nederlandse journalist Kate al jaren met haar zoon in Londen. Om rond te kunnen komen na haar scheiding moet ze keihard werken, dus maakt ze voor haar Instagramkanaal elke dag zoveel mogelijk paparazzifoto’s van celebrity’s. En met succes: haar volgersaantal blijft maar stijgen. Maar dan worden er vips vergiftigd – soms zelfs met een dodelijke afloop. Er lijkt er een link te zijn met het account van Kate, en plotseling keert de online-wereld zich tegen haar. Kate moet er zo snel mogelijk achter komen wie haar verdacht probeert te maken. Een levensgevaarlijk kat-en-muisspel volgt, waarin ze niemand meer zomaar kan vertrouwen...
-> Ik vond het geen leuk boek, kwam er heel moeilijk doorheen en het pakte mij helemaal niet. Wat ik jammer vond want haar andere boeken zijn goed.
9. Chantal Claassen - Briefpost
Na haar studie is Kaat blijven hangen bij haar bijbaan in de beachclub. Als ze bevriend raakt met Oliver, een van de klanten, vertelt hij dat het niet goed gaat tussen hem en zijn vriendin Liv. Hij probeert de relatie te redden met gedichten en liefdesbrieven die bol staan van de clichés. Kaat schiet direct in de actiestand. In het geheim herschrijft ze Olivers liefdesbrieven aan Liv. Met succes: de relatie tussen die twee bloeit weer op. Maar Kaat raakt in de war als ze jaloezie voelt; dit was toch juist wat ze wilde?
-> Net als haar vorige boek was dit echt een heerlijk boek :D
10. Susan Muskee - Nooit meer hetzelfde
Claudette heeft alles. Als de succesvolste relatietherapeut van het land weet ze elke relatie weer op de rit te krijgen. Haar praktijk heeft een ellenlange wachtlijst, haar boek met relatietips is toe aan de twaalfde druk en een plekje bemachtigen voor haar onlinecursus is slechts weggelegd voor the lucky few. Ook haar eigen huwelijk met jeugdliefde Lammert is er een volgens het boekje, met als kers op de taart hun tweeling Rijk en Eloise. Kortom: Claudettes leven is perfect. Totdat Lammert op een doodgewone woensdagavond de drie woorden uitspreekt die ze nooit had verwacht: ‘Ik wil scheiden.’ Het kunnen lijmen van andermans huwelijk is één ding, maar hoe red je dat van jezelf?
-> Leuk en fijn boek om te lezen
11. Lucinda Riley - De geheimen van de kostschool
In de spannende roman De geheimen van de kostschool van Lucinda Riley, bekend van de internationale hitserie De zeven zussen wordt op een kleine, exclusieve kostschool in Norfolk een leerling dood aangetroffen. De schokkende gebeurtenis is volgens het schoolhoofd een tragisch ongeval, maar de politie is daar niet zo zeker van. Detective Jazz Hunter wordt op de zaak gezet en probeert door te dringen in de gesloten wereld van de kostschool. Maar al snel nemen de gebeurtenissen een verontrustende wending, en blijkt er veel meer aan de hand dan een noodlottig ongeval.
-> Ik kwam er moeilijk in maar wou hem persé uitlezen haha het einde was wel spannend
12. Floortje Sander - Hotel Happiness
Hotel Happiness is het eerste deel van een nieuwe tweedelige feelgoodserie van Floortje Sanders. In deze serie probeert Lana opnieuw haar geluk te vinden in Amsterdam. Halsoverkop vertrekt Lana uit haar boerderij bij het Franse Annecy als ze erachter komt dat haar vriend Julien is vreemdgegaan. Ze gaat aan de slag in hartje Amsterdam bij het gezellige Hotel Happiness, waar ze omringd wordt door een tikje excentrieke maar hartelijke collega’s. Ook maakt ze kennis met Lenie uit de Jordaan, die zich als een moederkloek over Lana ontfermt. En als ze ook nog eens in de armen belandt van de aantrekkelijke Omar, wijst alles op een happy end. Maar het grote verdriet uit haar verleden heeft Lana nog geen plek gegeven. Kunnen Julien en zij écht zonder elkaar?
-> Echt een heel leuk boek! Luchtig maar ook met een verhaal



Ik heb de beschrijvingen in één spoiler gezet zodat het berichtje zelf overzichtelijk blijft :)
Wat als het lukt
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 05 Mei 2023 10:24

Re: Boeken challenge #2

1. Renee Olsthoorn - Plankgas Sabine (Sportschool serie 3)
2. Suzanne Vermeer - Koraalrif (Vervolg op Roadtrip)
3. Suzanne Vermeer - Gletsjer
4. Chantal Claassen - Flessenpost
5. Linda van Rijn - Playa Blanca
6. Carla Kovach - Haar duistere hart
7. Lisette Jonkman - Langste kerst ooit
8. Kiki van Dijk - London
9. Chantal Claassen - Briefpost
10. Susan Muskee - Nooit meer hetzelfde
11. Lucinda Riley - De geheimen van de kostschool
12. Floortje Sander - Hotel Happiness
13. Linda van Rijn - Voetbalvrouwen

Spoiler: weergeven
1. Renee Olsthoorn - Plankgas Sabine/Sportschool serie 3
Smash or pass: Pepijn of toch Gary? Je leest het in 'Plankgas, Sabine', het derde deel van de feelgood Sportschool-serie van Renée Olsthoorn. Sabine wordt als enige vrouwelijke sollicitant uit ruim 70 sollicitanten gekozen om de opleiding tot ambulancechauffeur te volgen. Nadat ze met vlag en wimpel slaagt, is ze klaar voor haar eerste klus in Den Haag. Ze krijgt een relatie met Pepijn, maar weet niet zeker of hij wel de ware is voor haar. Dan leert ze Gary kennen. Hij volgt kickbokslessen op een sportschool, en laat zij nou net een gevorderde kickbokser zijn die de instructeur wel wil helpen de beginnelingen de basisprincipes bij te brengen... Pepijn zet ze al snel aan de kant door zijn bijzondere levensstijl en persoonlijkheid. Gary daarintegen niet, ze worden verliefd en eind goed al goed:)
-> Ik vond dit een hele leuke serie! Lekker luchtig en makkelijk weg te lezen.
2. Suzanne Vermeer - Koraalrif (Vervolg op Roadtrip)
Paula Visser wordt door de weduwe van haar kennis Jim om hulp gevraagd. Zeven jaar geleden werd Jim in verband gebracht met de verdachte dood van zijn assistent Lucy. Om Jims naam te zuiveren moet Paula er tijdens haar reis door Amerika samen met privédetective Stewart achter komen wat er met Lucy is gebeurd.Terwijl Paula en Stewart het leven van een vrouw die zo onzichtbaar mogelijk door het leven ging proberen te ontrafelen, worden zij met harde hand tegengewerkt. Wanneer hun zoektocht hen van L.A. naar Mexico leidt, komt een noodlottige confrontatie steeds dichterbij…
-> Mega spannend boek! En echt een heel verrassend einde
3. Suzanne Vermeer - Gletsjer
Gletsjer gaat over de twee zussen Maaike en Judith. Ze gaan samen naar het wintersportgebied Garmisch-Partenkirchen. Maaike irriteert zich aan Judith omdat ze 24/7 met haar werk bezig is, ze zit in de politiek en is fel tegen alles wat ‘slecht’ is voor de natuur. Wanneer Judith niet op komt dagen tijdens hun lunchafspraak slaat Maaike alarm en wordt Judith levensloos in de gletsjer gevonden. Maaike vertrouwt het niet, zij denkt dat Judith is vermoord en gaat op onderzoek uit. Ze komt er al snel achter in welke wereld Judith leefde en wat voor smerige spelletjes er worden gespeeld en dat sommigen letterlijk over lijken gaan…
-> Een typisch Suzanne Vermeer boek maar wel weer heel spannend! Het einde was anders dan ik verwacht had.
4. Chantal Claassen - Flessenpost deel 1:
‘Flessenpost’ van Chantal Claassen gaat over Chloë. Na een mislukte relatie trekt ze tijdelijk in bij beste vriendin Babs. Nu ze weer alleen is, voelt ze het gemis van haar overleden ouders en broertje des te meer. Ook het feit dat de gezondheid van haar oma zo achteruitgaat, baart haar zorgen. Als ze op het strand van Hoek van Holland een fles in de zee gooit met een wens voor haar oma, ziet ze dat er bij Beachclub Esperanza personeel wordt gezocht. Chloë aarzelt geen moment en solliciteert. Nogal rücksichtslos, maar misschien wel haar beste zet in tijden.
-> Ik moest er wel even inkomen maar daarna is het echt een heel leuk, grappig en luchtig boek.
5. Linda van Rijn - Playa Blanca
Laura gaat met vrienden op vakantie naar het zonnige Lanzarote. Maar een verschrikkelijke gebeurtenis op een feest doet de gezellige trip omslaan in een bizarre nachtmerrie… Met haar vriend Ruben en een aantal vrienden vertrekt Laura van Diemen naar het zonnige Lanzarote voor een welverdiende vakantie. De afgelopen tijd hebben ze elkaar maar weinig gesproken en Laura kijkt ernaar uit om bij te praten en te relaxen met de mensen die zo belangrijk voor haar zijn. Eenmaal op het eiland is de vakantie alles wat ze ervan had verwacht: het hotel is geweldig, het weer heerlijk en ze genieten van lekker eten, het mooie eiland en het fijne strand. Het strand van het dorp Playa Blanca is ook de plek waar ze Mike en Cynthia ontmoeten, een Nederlands stel dat een paar maanden in een villa op Lanzarote verblijft. Laura en haar vrienden raken aan de praat met de Nederlanders, die hen vervolgens uitnodigen voor een feest bij hen thuis. Dat feest blijkt alle verwachtingen te overtreffen: er is een dj, een bar en heel veel mensen. Laura kijkt haar ogen uit en geniet met volle teugen, tot ze zich ineens vreemd begint te voelen. Het volgende wat ze weet, is dat ze wakker wordt in haar hotelbed en dat haar hele lichaam pijn doet. Zowel Ruben als haar vriendin Benthe denkt dat Laura gedrogeerd is en ze halen haar over om naar de politie te gaan. Die onderzoekt de zaak en doet een vreselijke ontdekking…
-> Echt een heftig maar ook spannend boek met een compleet ander eind dan ik verwacht had.
6. Carla Kovach - Haar duistere hart
Deel 5 van de Gina Harte-serie
Als Mary erachter komt dat haar dochter Susan haar jongste kind niet van de crèche heeft opgehaald en ook de rest van de avond niets van zich laat horen, wordt ze ongerust. Susan houdt zielsveel van haar drie kinderen en zou ze nooit de rug toekeren. Nog diezelfde avond belt Mary de politie. Inspecteur Gina Harte denkt aanvankelijk aan een standaard vermissingszaak, maar als er aan de rand van het stadje Cleevesford een vermoorde man wordt gevonden, blijkt niets minder waar. Het slachtoffer heeft een connectie met Susan en de verlammende vraag rijst of zij het volgende slachtoffer zal zijn…
-> Ik moest er echt even inkomen maar het is uiteindelijk weer een heel mooi, spannend boek. Het eind had ik echt niet verwacht.
7. Lisette Jonkman - Langste kerst ooit
Noëlle is gek op kerst. Ieder jaar op eerste kerstdag organiseert ze een diner voor een select groepje vrienden en familie. Steevast valt ze op kerstavond in slaap met de wens dat het elke dag kerst was. Alleen gaat deze keer alles fout. Maar dan ook echt álles. Haar dure kristallen glazen sneuvelen, de stroom valt uit, een servet vliegt in de hens, de vliezen van haar hoogzwangere zus breken tijdens het hoofdgerecht, haar ouders halen herinneringen op aan Noëlles ex en tot overmaat van ramp neemt haar broer een onverwachte gast mee. Als Noëlle ’s avonds eindelijk in bed ligt, is ze opgelucht dat het niet écht elke dag kerst is. Maar dan wordt ze de volgende ochtend wakker. Op eerste kerstdag. Ze zit vast in een tijdlus en ze zet alles op alles om eerste kerstdag 'perfect' te maken.
-> Ondanks dat het veel herhaling is, is het echt een heel grappig en luchtig boek.
8. Kiki van Dijk - London
In de huiveringwekkende thriller Londen van bestsellerauteur Kiki van Dijk woont de Nederlandse journalist Kate al jaren met haar zoon in Londen. Om rond te kunnen komen na haar scheiding moet ze keihard werken, dus maakt ze voor haar Instagramkanaal elke dag zoveel mogelijk paparazzifoto’s van celebrity’s. En met succes: haar volgersaantal blijft maar stijgen. Maar dan worden er vips vergiftigd – soms zelfs met een dodelijke afloop. Er lijkt er een link te zijn met het account van Kate, en plotseling keert de online-wereld zich tegen haar. Kate moet er zo snel mogelijk achter komen wie haar verdacht probeert te maken. Een levensgevaarlijk kat-en-muisspel volgt, waarin ze niemand meer zomaar kan vertrouwen...
-> Ik vond het geen leuk boek, kwam er heel moeilijk doorheen en het pakte mij helemaal niet. Wat ik jammer vond want haar andere boeken zijn goed.
9. Chantal Claassen - Briefpost
Na haar studie is Kaat blijven hangen bij haar bijbaan in de beachclub. Als ze bevriend raakt met Oliver, een van de klanten, vertelt hij dat het niet goed gaat tussen hem en zijn vriendin Liv. Hij probeert de relatie te redden met gedichten en liefdesbrieven die bol staan van de clichés. Kaat schiet direct in de actiestand. In het geheim herschrijft ze Olivers liefdesbrieven aan Liv. Met succes: de relatie tussen die twee bloeit weer op. Maar Kaat raakt in de war als ze jaloezie voelt; dit was toch juist wat ze wilde?
-> Net als haar vorige boek was dit echt een heerlijk boek :D
10. Susan Muskee - Nooit meer hetzelfde
Claudette heeft alles. Als de succesvolste relatietherapeut van het land weet ze elke relatie weer op de rit te krijgen. Haar praktijk heeft een ellenlange wachtlijst, haar boek met relatietips is toe aan de twaalfde druk en een plekje bemachtigen voor haar onlinecursus is slechts weggelegd voor the lucky few. Ook haar eigen huwelijk met jeugdliefde Lammert is er een volgens het boekje, met als kers op de taart hun tweeling Rijk en Eloise. Kortom: Claudettes leven is perfect. Totdat Lammert op een doodgewone woensdagavond de drie woorden uitspreekt die ze nooit had verwacht: ‘Ik wil scheiden.’ Het kunnen lijmen van andermans huwelijk is één ding, maar hoe red je dat van jezelf?
-> Leuk en fijn boek om te lezen
11. Lucinda Riley - De geheimen van de kostschool
In de spannende roman De geheimen van de kostschool van Lucinda Riley, bekend van de internationale hitserie De zeven zussen wordt op een kleine, exclusieve kostschool in Norfolk een leerling dood aangetroffen. De schokkende gebeurtenis is volgens het schoolhoofd een tragisch ongeval, maar de politie is daar niet zo zeker van. Detective Jazz Hunter wordt op de zaak gezet en probeert door te dringen in de gesloten wereld van de kostschool. Maar al snel nemen de gebeurtenissen een verontrustende wending, en blijkt er veel meer aan de hand dan een noodlottig ongeval.
-> Ik kwam er moeilijk in maar wou hem persé uitlezen haha het einde was wel spannend
12. Floortje Sander - Hotel Happiness
Hotel Happiness is het eerste deel van een nieuwe tweedelige feelgoodserie van Floortje Sanders. In deze serie probeert Lana opnieuw haar geluk te vinden in Amsterdam. Halsoverkop vertrekt Lana uit haar boerderij bij het Franse Annecy als ze erachter komt dat haar vriend Julien is vreemdgegaan. Ze gaat aan de slag in hartje Amsterdam bij het gezellige Hotel Happiness, waar ze omringd wordt door een tikje excentrieke maar hartelijke collega’s. Ook maakt ze kennis met Lenie uit de Jordaan, die zich als een moederkloek over Lana ontfermt. En als ze ook nog eens in de armen belandt van de aantrekkelijke Omar, wijst alles op een happy end. Maar het grote verdriet uit haar verleden heeft Lana nog geen plek gegeven. Kunnen Julien en zij écht zonder elkaar?
-> Echt een heel leuk boek! Luchtig maar ook met een verhaal
13. Linda van Rijn - Voetbalvrouwen
Voetbalvrouw Michelle gaat mee op trainingskamp naar Gran Canaria. Maar wat een gezellige week belooft te worden, eindigt in een nachtmerrie. Voetbalclub dks - Door Kracht Sterker - speelt voor het eerst in zijn bestaan in het betaald voetbal. Richard Jongsma, de jonge aanvallende middenvelder, staat in de belangstelling van diverse grote eredivisieclubs. Tot nu toe weet hij zijn concurrent, de getalenteerde aanvaller Fernando, nog te overklassen. Michelle, de vriendin van Richard, gunt haar vriend zijn gedroomde carrière, maar moet weinig hebben van de hysterische wereld van voetbalvrouwen. Ze houdt niet eens van shoppen. In de winterstop gaat dks op trainingskamp naar Gran Canaria. De vrouwen mogen mee, dus naast trainen is er tijd voor leuke uitstapjes. Het voelt voor Michelle bijna als vakantie. Tot een noodlottig ongeval alles verandert. Michelle vermoedt opzet en wil uitvinden wie dit op zijn geweten heeft. Maar hoe meer ze ontdekt, hoe meer ze merkt dat er mensen zijn die niet willen dat de waarheid boven tafel komt...
-> Vrij dun boekje (160blz) dus ik had hem zo uit maar wel heel leuk en spannend!


Ik heb de beschrijvingen in één spoiler gezet zodat het bericht zelf overzichtelijk blijft :)
Wat als het lukt
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 16 Mei 2023 11:23

Re: Boeken challenge #2

1. Jennifer Lynn Barnes - De Erfenis
2. Isa Maron - IJskoud
3. Colleen Hoover - Nooit meer
4. Colleen Hoover - Vanaf nu
5. Isa Maron - Ritueel

Ga nu beginnen aan 'de Hulp' van Freida McFadden. Lees daar veel goede recensies over.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 17 Mei 2023 15:43

Re: Boeken challenge #2

1. Jennifer Lynn Barnes - De Erfenis
2. Isa Maron - IJskoud
3. Colleen Hoover - Nooit meer
4. Colleen Hoover - Vanaf nu
5. Isa Maron - Ritueel
6. Freida McFadden - de Hulp

Leest lekker weg!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Tess_droom

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 01 Mei 2023 16:07

Bericht 28 Mei 2023 13:45

Re: Boeken challenge #2

Hoe komen jullie aan je boeken?

is kobo plus aan te raden of juist niet aan te raden??

(Ik heb een oude ipad en wil die eigenlijk leeg gaan gooien en puur gebruiken als e-reader. Hebben jullie daar ervaring mee? fijn of juist niet fijn?

Dank je!!

groetjes Tess

ps: Ik wil ook weer meer gaan lezen!
.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 28 Mei 2023 14:14

Re: Boeken challenge #2

1. Het Walvistheater - Joanna Quinn
2. Eindelijk Maandag - Mabel Duchossoy & Crystal Kwee
3. Mungo - Douglas Stuart
4. Zachtop lachen - Malou Holshuijsen

Prachtig, indringend en ook heel grappig autobiografisch boek over haar jeugd, ingrijpend jeugdtrauma en de verwerking hiervan.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers