Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Allerhande vragen omtrent huisdieren

<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 08 Jan 2023 18:30

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Hier ook een hondenvraag; wie heeft er ervaring met het adopteren van een hond (evt. ook uit het buitenland)? Heb je tips of kun je me vertellen hoe dat ongeveer gaat?
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 09 Jan 2023 23:22

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Dank jullie wel voor de uitgebreide reactie Lexi en Elisabeth. Hele fijne tips.
De cursus tip had ik inderdaad al gekregen. We gaan ons er in verdiepen.
Ook de trimsalon ga ik alvast benaderen. Er zit er heel toevallig hier 1 om de hoek. Zou ideaal zijn haha.

We halen de pup op als hij 12 weken is. Paar weken later dan normaal wat wij hebben nog een vakantie staan waar de hond niet naar mee kan. We hebben enorme mazzel dat zij de pup iets langer kunnen houden. Hopelijk is hij dan al iets zindelijker haha. Ik zag dat zij ook de matjes gebruiken. Ben benieuwd.

Een bench zullen wij verwacht ik wel in huis nemen. Zullen dan goed naar de grootte kijken.

Het zal inderdaad aanpoten zijn, maar hopelijk brengt het ook een hoop op. De kinderen kijken er enorm naar uit al. Lekker spelen en knuffelen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 10 Jan 2023 00:12

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Hier is het alle drukke tijden (we zitten er nu ook middenin) echt helemaal waard. De kinderen, en dan in het bijzonder mijn zoon, zijn helemaal gek met de honden. Ze hebben echt heel veel toegevoegd aann ons gezin. Veel geluk met jullie pup alvast!
2010 2012
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1101

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 10 Jan 2023 08:44

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Je hebt al veel tips gekregen, inderdaad niet teveel aanschaffen, wat je mist kun je bijkopen.
Reken erop dat zindelijk worden een half jaar duurt. Zo jong hebben ze nog geen controle over hun blaas dus de taak is aan jou om de pup buiten te zetten. Na elk slaapje, na het eten, tijdens en na het spelen en nog heel vaak tussendoor. Plasmatjes ben ik geen fan van, dubbel werk ze dat aan te leren en daarna leren dat het eigenlijk buiten moet.
Verder heeft een pup heeeel veel rust nodig, met kleine kinderen kun je dat op voorhand al aangeven. Niet constant spelen, als pupje slaapt echt met rust laten etc. Van drukte worden ze overprikkeld. Op Facebook zijn ook pagina's te vinden met tips en ervaringen.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 10 Jan 2023 11:56

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Agnes schreef:Hier ook een hondenvraag; wie heeft er ervaring met het adopteren van een hond (evt. ook uit het buitenland)? Heb je tips of kun je me vertellen hoe dat ongeveer gaat?


Voor een hond uit het buitenland: doe goed onderzoek op Google naar organisaties (er zijn heel dubieuze organisties met toch redelijk bekende namen) en zorg dat je een hond uit het buitenland eerst hier mag ontmoeten bij een gastgezin om te zien of er een klik is. Er zijn puppymills in oostbloklanden waarvan de pups/ouderhonden vervolgens worden verkocht als zielige straathondjes, wat ze dus helemaal niet zijn, maar puur omdat het een trend is in westerse landen om buitenlandse honden te adopteren en handelaren daar een markt in zien. Vergeet ook niet dat buitenlandse honden vaak niet de makkelijkste zijn door trauma's of gebrek aan opvoeding.

Voor een hond uit het asiel wordt vaak gevraagd om een mail te sturen met je gezinssituatie, hoe je woont en hoe vaak er iemand thuis is. Vervolgens kijken ze dan welke goed bij je zou passen.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 10 Jan 2023 21:37

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Agnes, ik heb een adoptiehond. Voor mij was het belangrijk dat de hond al in Nederland was bij een gastgezin zodat ze zijn karakter al een beetje kenden.
Ik wilde een hond zonder trauma’s die al zindelijk was, niet waaks en goed alleen kon zijn.
Mijn ervaring met adoptiehonden is dat honden uit het Oostblok vaak getraumatiseerd zijn dus dat zou ik je afraden.
Als je wilt kan ik je mijn organisatie doorsturen. Twee vrienden van me hebben inmiddels ook al een hond via hen.
We hebben ook een FB-groep met alle baasjes en daar houden we elkaar op de hoogte hoe het nu gaat. Ik vind het een prettige organisatie in ieder geval.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 11 Jan 2023 18:57

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Dankjewel Derpy en Feline voor jullie ervaringen/kennis! Heel fijn :) Hoor graag van je welke organisatie jij je hond vandaan hebt, Feline.

Wel bizar dat ze dus in de oostblokken 'gebruik' maken van onze adoptie-wilskracht. Dat is ook wel iets om over na te denken.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 22 Jan 2023 23:13

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Hoi! Wie heeft er hier cavia's? Hoeveel heb je er en in wat voor hok? Hoeveel geld ben je er maandelijks aan kwijt en hoeveel aandacht krijgen ze thuis en hoe vaak verschoon je het hok?

Ik heb vroeger cavia's gehad en heb sowieso een zwak voor die dingen. Vandaag zag ik ze weer ergens en heb ik het in m'n hoofd gehaald dat ik er twee wil. M'n vriend is nog niet overtuigd en zegt dat we er ook geen plek voor hebben, op zich heeft hij daar een punt. 😇 Maar als ik een beetje creatief met de ruimte omga, lukt het misschien wel. Voor m'n dochter lijkt het me ook leuk. Ze is nu nog bang voor veel dieren, maar daarom lijkt het me juist goed dat ze ermee leert omgaan.
❤ 7 juni 2018
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 23 Jan 2023 17:32

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

@Bliss: moi, maar ik heb er maar eentje omdat hij niet sociaal is met andere cavia's. Vanuit de cavia opvang hanteerde we altijd per cavia een schuilplek en hok van minimaal 1.20.

Ik ben er maandelijks niet zo veel aan kwijt. Dat komt mede doordat ik hem op fleece heb zitten (incl puppymatjes, maar je kunt ook grote fleecepads op internet kopen). Deze was ik in een speciale waszak en kan ik steeds blijven herbruiken. Ik denk dat ik gemiddeld 10-20 euro per maand kwijt ben en dat kan misschien zelfs veel zijn. Ik koop ook bijna alles (voer, snacks en speeltjes) bij de opvang. Daar is het ook goedkoper dan bij een dierenwinkel. Als je wilt kan ik de link sturen. Stuur dan maar een privé berichtje :)
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 23 Jan 2023 17:59

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

De stiefdochter van mijn vriend haalde vroeger ook adoptiehondjes uit Spanje.
Maar ik vraag me af....zitten er geen adoptievriendjes in onze eigen asiels dan.
Dit is absoluut geen kritiek..echt serieus bedoelde vraag.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Jan 2023 19:21

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Thanks Agnes! Ik denk niet dat het iets wordt bij ons, m'n vriend is er nogal stellig in dat hij het niet wil en er geen plek voor is. Misschien wonen we ooit nog eens wat ruimer en doen we het dan alsnog, maar denk dat ik het idee maar weer even loslaat nu.
❤ 7 juni 2018
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 23 Jan 2023 19:37

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Bliss schreef:Thanks Agnes! Ik denk niet dat het iets wordt bij ons, m'n vriend is er nogal stellig in dat hij het niet wil en er geen plek voor is. Misschien wonen we ooit nog eens wat ruimer en doen we het dan alsnog, maar denk dat ik het idee maar weer even loslaat nu.

Ah das jammer zeg😞
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 23 Jan 2023 19:38

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Danny schreef:De stiefdochter van mijn vriend haalde vroeger ook adoptiehondjes uit Spanje.
Maar ik vraag me af....zitten er geen adoptievriendjes in onze eigen asiels dan.
Dit is absoluut geen kritiek..echt serieus bedoelde vraag.

Die zitten er zeker. Maar hier in de omgeving zijn het vooral oude en erg grote honden (we willen een niet al te grote hond en ook niet te oud). Maar houden we wel ook in de gaten. Je weet het nooit😊
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 30 Jan 2023 07:42

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Onze kat is een aantal dagen vermist geweest, we hebben hem uiteindelijk gevonden, hij zat ergens opgesloten zonder water en eten. Alles is goed afgelopen maar jemig, wat was ik bezorgd. 😑 Nu denk ik eraan om een GPS halsband aan te schaffen. Iemand ervaring mee? Gaat dit niet wat ver?
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 30 Jan 2023 09:53

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Sogood, je was bezorgd. Met een gps halsband kun je deze eventuele zorgen grotendeels wegnemen, mocht het in de toekomst nog eens gebeuren. Ik vind dit absoluut niet te ver gaan, in tegendeel zelfs. Gewoon doen!
Wat fijn dat hij weer bij jullie terug is! Lekker veel knuffelen nu.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 01 Feb 2023 01:03

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Mijn zus haar katten hebben een Apple air tag halsband.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 01 Feb 2023 08:16

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Bedankt voor jullie reactie. AirTag is binnen en bijbehorende halsband komt vandaag. 😇
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 01 Feb 2023 08:17

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Mamsie schreef:Mijn zus haar katten hebben een Apple air tag halsband.


Ik las: Mijn zus en haar katten..
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 01 Feb 2023 11:41

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

SoGood schreef:
Mamsie schreef:Mijn zus haar katten hebben een Apple air tag halsband.


Ik las: Mijn zus en haar katten..


Hahahahahaa ja vindt haar man wel zo fijn.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 06 Feb 2023 00:38

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Het wordt steeds gangbaarder. Ik snap ook heel goed dat eigenaren dat een fijn idee vinden.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers