Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Jan 2023 17:35

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Ik heb het niet gedaan. Koken geeft me ontspanning en plezier en ik houd niet zo van ingevroren maaltijden.
Let's discover the world together.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 23 Jan 2023 18:22

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Haha bloom mijn vriend heeft ook een eigen zaak en neemt juist daarom flexibel lang vrij. Hij kan overigens wel heel goed koken.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 23 Jan 2023 18:24

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Marin schreef:Ik heb het niet gedaan. Koken geeft me ontspanning en plezier en ik houd niet zo van ingevroren maaltijden.

Ik vind sommige maaltijden wel lekker als t even heeft gestaan zoals curry. Heb nog nooit eerder een maaltijd ingevroren. Ben benieuwd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Jan 2023 18:43

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Mijn kraamzorg wilde trouwens echt zo graag koken voor ons, wat heel lief was maar het was niet echt nodig. Ik kon zelf al vrij snel weer koken en m'n man ging ook wel veel koken omdat hij vrij was. Ze bleef er om vragen of ze t echt niet kon doen dus hebben we maar een keer gezegd dat ze aardappelen en broccoli mocht koken, stonden keurig twee pannetjes met eten onder water klaar. Zo eten wij nooit haha.
Let's discover the world together.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 23 Jan 2023 19:00

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Max schreef:Haha bloom mijn vriend heeft ook een eigen zaak en neemt juist daarom flexibel lang vrij. Hij kan overigens wel heel goed koken.


Fijn dat dat kan. Hier helaas geen optie.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Jan 2023 19:12

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

onze kraamverzorgster wilde elke dag wel een ovenschotel maken. Ze heeft 1x voor ons aardappels geschild. We deden die week makkelijk keer pizza, mijn moeder en broer kwamen eten, eten gehaald bij ons favoriete restaurant kregen toen een fles champagne. En aardappels. Stond gewoon zelf te koken.
Afbeelding
<<

Anoniem335

Bericht 23 Jan 2023 19:47

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Ik kon zelf echt niet koken de eerste weken, was ik veel te duizelig voor. Maar mijn vriend kookte gewoon elke dag (maar dat doet hij nu ook haha). Onze kraamzorg vroeg wel elke dag of het ging lukken met eten, dus denk dat ze ook wel had willen koken. Vriend wilde graag trainen savonds en had toen zijn ouders gevraagd om op mij en de baby te passen want ik kon zelf nog niks, dat vonden ze alleen maar leuk haha.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 23 Jan 2023 21:56

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Ik had niks in de vriezer en de kraamzorg kookte ook niet bij ons. Hoefde ook niet want ik had liever dat mijn man gewoon kookte. Het ging verder prima zo, heb het niet gemist dat we niets hadden liggen.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 23 Jan 2023 22:26

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Onze kraamhulp bij de oudste kookte niet. Ik Had niet vooruit gekookt, niemand die me die tip had gegeven 😅 we hebben van de buren en van mijn schoonzus maaltijden gehad en mijn schoonmoeder kookte vaak voor ons mee en bracht het dan langs.

Bij de jongste had ik wel enkele maaltijden in de vriezer, nasi, soep, pasta saus en twee ovenschotels. Het was al best een opgave om eraan te denken ze op tijd uit de vriezer te halen, maar het was wel heel handig. Ook nu kookte mijn schoonmoeder vaker voor ons en kregen we eten van schoonzus en zwager.

De eerste weken, zowel bij de oudste als bij de jongste, voelden we ons aardig geleefd. Koken lijkt zo'n kleine opgave, maar het kan heel groot voelen dan. Ik was echt blij met alles wat we kregen en alvast klaar hadden.
december 2016
juli 2019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 24 Jan 2023 06:55

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Haha wat retro Marin die pannetjes!

De eerste keer kraamzorg was er een stagiair bij dus ze hadden tijd teveel. Voor ons hoefde het niet per se maar zij vond het leuk om te koken. Op z’n oost-Gronings haha. Ze heeft een gigantische pan macaroni (volgens mij zelfs met smack 🤣) gemaakt. Ze deed er ook nog ketchup als topping op en heel veel kaas. Ik heb de avond dat we voor het eerst thuis waren echt zitten schranzen daarvan haha! Smaakte me zó goed! Ik heb echt heel warme herinneringen aan dat gekneuter met hun die week.

2e x hebben we volgens mij zelf gekookt en af en toe deed de kraamhulp wat. Ik vind het wel luxe en fijn!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 25 Jan 2023 07:34

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Maar als je haar specifiek vraagt om aardappels en broccoli te koken, dan op zich toch niet heel wereldvreemd dat ze dat in 2 pannetjes doet. Of ben ik zo retro 🤓

Hier kookten ze niet van de kraamzorg, volgens mij is dat ook expliciet gezegd bij intake dat dat geen onderdeel was van de zorg. Weet eigenlijk niet meer of we veel vooraf hadden ingevroren, wat pastasauzen en zo misschien? Stom hoe snel je dat vergeet ook weer. Maar mn man was bij beide kinderen lang vrij, dus ook wel tijd en ruimte om zelf te koken, snelle en makkelijke gerechten dan vooral denk ik. Los van ingevroren had ik volgens mij ook wel wat kant en klare soep in blik/zak bijvoorbeeld. Broodje erbij en klaar. En oh ook kant en klare diepvriesmaaltijden van iglo, die hebben een aantal die echt wel lekker zijn en ook genoeg groente bevatten. Ook in die zin kun je het jezelf makkelijk maken, wie weet nog een tip 😄
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jan 2023 07:46

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Haha nou ik kook überhaupt nooit broccoli, dat rooster ik eigenlijk altijd. Maar ze zei het steeds zo van 'als ik vast wat aardappelen klaar moet zetten...' en uiteindelijk zei ik ja doe maar hoor en toen is ze met m'n pinpas naar de winkel gegaan om het te halen want dat hadden we überhaupt niet in huis.
Let's discover the world together.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 25 Jan 2023 07:49

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Oh zo haha, ja nee dan is t anders.
Ik dacht zij voert gewoon braaf uit “kook maar aardappels en broccoli voor ons” 🤓
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 875

Geregistreerd: 22 Apr 2021 17:38

Bericht 25 Jan 2023 20:04

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Ik had wel best wat van te voren ingevroren:

- lasagna
- verschillende soorten pasta’s
- pesto kip wraps
- bami
- soepen
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 26 Jan 2023 07:05

Re: Maaltijden om in te vriezen (voor na bevalling)

Hoe rooster je broccoli?

Oke, ik ben dus echt van de boerenkoken avg.

Verder ben ik een kieskeurige eter en wilde dus liever niet dat ze kookte. Of mijn boterham smeerde haha. Dat kan gewoon niemand zo lekker als ikzelf.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers