Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vaak per jaar weg?

Hoe vaak ga jij per jaar weg?

0 keer
2
3%
1 keer
4
6%
2 a 3 keer per jaar
37
54%
4 a 5 keer per jaar
16
24%
Meer dan 5 keer per jaar
9
13%
 
Aantal stemmen : 68
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jan 2023 21:38

Hoe vaak per jaar weg?

Hoe vaak ga jij per jaar weg? Op vakantie naar het buitenland of bijvoorbeeld een weekendje of nachtje weg in Nederland?

Zie poll!

En voor de mensen met kinderen: Gaan jullie elke schoolvakantie iets doen? Of is het ook wel eens gewoon thuis blijven de hele vakantie?

Merci!
Let's discover the world together.
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 10:09

Bericht 24 Jan 2023 21:41

Re: Hoe vaak per jaar weg?

Geen idee, dat verschilt zo per jaar, en ik hou het niet bij. Als je festivalletjes enzo meetelt vast 5 x of vaker.

Edit: ff geteld voor 2023 en dan kom ik sowieso op 11, wat nu in het vat zit. Keer weekendje weg met m’n zus, een keer met m’n broer, twee keer alleen, een keer met m’n zoon, een keer met vrienden, een keer met de hele familie, drie keer met vriend en kinderen en een festival.

En nee wij gaan niet iedere vakantie weg. Dit jaar een weekje in de meivakantie en twee keer in de zomervakantie.
Laatst gewijzigd door Morrisey op 25 Jan 2023 07:34, in totaal 2 keer gewijzigd.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 24 Jan 2023 21:46

Re: Hoe vaak per jaar weg?

Wij blijven in de vakanties regelmatig de hele vakantie thuis.
We gaan in de zomer twee weken op vakantie en vaak in een andere vakantie nog een week of midweek.
Verder met beide kanten van de familie een weekendje weg.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 24 Jan 2023 21:47

Re: Hoe vaak per jaar weg?

Wij gaan niet iedere vakantie weg. Het verschilt heel erg per jaar. Afgelopen jaar zijn we een week in de meivakantie naar Denemarken geweest. In de zomervakantie een week naar Frankrijk en anderhalve week met de boot weg in Friesland. Volgens mij zijn we ook nog een weekendje naar Texel geweest in de voorjaarsvakantie. De herfst- en kerstvakantie waren we thuis.

Ik heb nu een weekendje weg geboekt voor in de voorjaarsvakantie. In de zomer wil ik graag nog een week naar het buitenland en we zullen vast nog met de boot weggaan. Bij mooi weer zullen we weekends ook wel met de boot weg zijn, maar dit hangt heel erg af van het weer en onze planning.

Wij gaan overigens altijd met de kinderen weg en nooit samen.
2011 2012 2017
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 24 Jan 2023 21:51

Re: Hoe vaak per jaar weg?

Meestal 2-3 keer per jaar.
Één lange, verre reis en één of twee stedentrips.

Ik heb in het verleden wel uitschieters van 4 of 5 keer per jaar gehad. Toen ging ik ook echt naar het buitenland.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 24 Jan 2023 21:53

Re: Hoe vaak per jaar weg?

Ik heb 0x gestemd want in de afgelopen 10 jaar ben ik misschien 3x weggeweest?
Dus nee wij gaan niet iedere schoolvakantie weg, kon je niet raden he 😜
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Jan 2023 21:54

Re: Hoe vaak per jaar weg?

In 2022 zijn we 2x weg geweest. 1x in de zomer met J en 1x een weekend met zijn tweeen.

2023 zal waarschijnlijk 3x worden. Een week in de zomer, een midweek in de meivakantie en dan nog een weekend in het najaar met zijn tweeën.
2015 💙
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 24 Jan 2023 22:06

Re: Hoe vaak per jaar weg?

Meestal wel meerdere keren. Dit jaar staan er 3 vakanties geplast (waarvan 1 lang weekend), vriend nog een weekend extra.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jan 2023 22:18

Re: Hoe vaak per jaar weg?

Wij gaan zelf zo'n 2 a 3 keer per jaar. Althans, eigenlijk gaan we één keer per jaar echt op vakantie als gezin de laatste jaren en ik ga zelf her en der nog wel weg omdat ik anders te onrustig word.
Ik zou wat mij betreft nog wel vaker weg willen, als gezin, met z'n tweetjes, ik in m'n eentje, ik met anderen. Ik wil altijd wel haha.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Jan 2023 22:26

Re: Hoe vaak per jaar weg?

Ik heb gestemd op 4-5 keer per jaar, maar daar kom ik dit jaar overheen geloof ik. Ga in m'n eentje weg, in mei met z'n drieën, dagje festival + nachtje hotel met vriendin, zomervakantie, weekend weg met m'n vriend en met kerst een paar dagen met z'n vieren. Misschien ook nog eens een nachtje met m'n dochter alleen.

Vorig jaar ook zoiets denk ik. Ik hou ervan om er even tussenuit te gaan, kan daar echt naar uitkijken altijd. Even de dagelijkse sleur doorbreken.
❤ 7 juni 2018
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 24 Jan 2023 22:33

Re: Hoe vaak per jaar weg?

Wij gaan zeker niet iedere vakantie weg. Toch ook heerlijk voor de kinderen om gewoon lekker vrij te hebben en thuis te zijn?
Verder verschilt het heel erg per jaar. Vorig jaar zijn we in de meivakantie een paar dagen weg geweest, een weekend weg met de schoonfamilie, in de zomervakantie 2 keer een week en ik ben met mijn man een nachtje weg geweest. Zoiets is redelijk gemiddeld voor ons denk ik.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jan 2023 22:36

Re: Hoe vaak per jaar weg?

Bliss schreef:
Vorig jaar ook zoiets denk ik. Ik hou ervan om er even tussenuit te gaan, kan daar echt naar uitkijken altijd. Even de dagelijkse sleur doorbreken.


Ja snap ik zo goed!

Maar ik vind tijdens de schoolvakanties het ook lekker om thuis te zijn trouwens. Afgelopen kerstvakantie was heel fijn en rustig thuis. Ook belangrijk voor de kinderen zeker nu ze zoveel minder thuis zijn doordeweeks. En ik ga vaak naar m'n moeder toe in de vakanties, anders kan ik daar ook bijna niet meer komen.

Ik zou zelf nog wel wat meer weg willen.
Ik heb ook altijd honderd ideeën maar komt er nooit van. Stom eigenlijk. 😅
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 24 Jan 2023 22:40

Re: Hoe vaak per jaar weg?

Wij gaan niet elke schoolvakantie weg maar wel vaak, meestal dan een paar dagen en niet meteen een hele week.

Zo waren we in de kerstvakantie 1 nachtje naar een stad, hotel met familiekamer en zwembad en dus twee dagen weg geweest.

Volgende maand gaan we een weekendje weg met vrienden en hun gezin in twee huisjes naast elkaar. En mijn man en ik gaan samen een weekend weg, in een hotel.
Ook ga ik elk jaar een keer met vriendinnen weg en mijn man en ik met onze hele vriendengroep, zonder kinderen.
In de meivakantie en de herfstvakantie gaan we meestal een lang weekend weg als gezin. Vorig jaar mei naar Friesland een huisje met een bootje en in de herfstvakantie een lang weekend naar Texel geweest. Vaak dus in Nederland of in ieder geval op redelijke afstand rijden.
En vorig jaar nog een lang weekend Disney met mijn schoonfamilie maar dat is niet jaarlijks terugkerend.
En dan in de zomervakantie, rond de twee weken naar het buitenland ( we hebben drie weken vrij).

Straks in de voorjaarsvakantie gaan we niet weg maar gaan de kinderen wel bij opa en oma logeren, dus zijn ze er wel even uit.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Jan 2023 22:43

Re: Hoe vaak per jaar weg?

Marin schreef:
Bliss schreef:
Vorig jaar ook zoiets denk ik. Ik hou ervan om er even tussenuit te gaan, kan daar echt naar uitkijken altijd. Even de dagelijkse sleur doorbreken.


Ja snap ik zo goed!

Maar ik vind tijdens de schoolvakanties het ook lekker om thuis te zijn trouwens. Afgelopen kerstvakantie was heel fijn en rustig thuis. Ook belangrijk voor de kinderen zeker nu ze zoveel minder thuis zijn doordeweeks. En ik ga vaak naar m'n moeder toe in de vakanties, anders kan ik daar ook bijna niet meer komen.

Ik zou zelf nog wel wat meer weg willen.
Ik heb ook altijd honderd ideeën maar komt er nooit van. Stom eigenlijk. 😅


Ja ik ben ook graag thuis in de vakanties hoor, ga juist liever tussen de vakanties door weg. Maar met m'n dochter is dat over een paar maanden afgelopen helaas. In de zomer gaan we maar een weekje en de rest zijn we gewoon thuis, denk dat ik wel vier weken vrij neem. Ga dan ook gewoon dagjes weg of juist een beetje thuis aanrommelen, heerlijk.

Ik doe liever meer korte tripjes, zoals weekendjes weg etc, dan één lange vakantie. Ben al jaren niet meer langer dan een week achter elkaar weggeweest.
❤ 7 juni 2018
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 24 Jan 2023 22:48

Re: Hoe vaak per jaar weg?

Wij hebben nu 6 dingen geboekt staan, maar dat is nooit heel lang en de meeste niet ver weg. 1 weekend, 4 lange weekenden en een week. Ik verwacht dat we nog 1 weekend boeken en dat dat het wel is voor dit jaar.
En ik ga nog een nachtje met de oudste bedenk ik net.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 24 Jan 2023 23:00

Re: Hoe vaak per jaar weg?

Ik heb sowieso niet genoeg vrije dagen om alle vakanties weg te gaan! Wel is het makkelijk om af en toe een dagje aan een weekend vast te plakken. We zorgen altijd voor een fijne mix voor de kinderen van wat vakantie BSO en wat vrije dagen. Dan werken wij halve dagen bijvoorbeeld.

Wij gaan als gezin denk ik 3 a 4x weg. Zomervakantie, altijd een weekend vlie met familie en dan vaak nog zelf in het voorjaar naar een Waddeneiland. Dit jaar en vorig jaar daarbij ook nog een vakantie naar het buitenland in de voorjaarsvakantie.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jan 2023 23:14

Re: Hoe vaak per jaar weg?

Jaa bummer Bliss! Hoewel het ook wel weer duidelijke structuur geeft vind ik. Alleen helaas wel duur in de schoolvakanties.

Zora ja dat heb ik nu met de kerst, krokus, mei en herfstvakantie ook gedaan. Steeds een donderdag vrij genomen, waardoor ik eigenlijk vanaf woensdagmiddag al een lang weekend heb. Best handig! Kan ik idd naar m'n moeder of toch nog eens een weekendje weg.

Wat heerlijk, Vlieland!
Let's discover the world together.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 24 Jan 2023 23:16

Re: Hoe vaak per jaar weg?

Voor dit jaar staan er sowieso nog drie dingen gepland. Weekje in de mei vakantie en in de zomervakantie. Met Sinterklaas een weekend weg. In de kerstvakantie zijn we twee nachtjes in een hotel geweest.

We zijn dus niet elke vakantie weg. Ik vind thuis ook fijn met leuke activiteiten. Afgelopen jaar waren we met hemelvaart ook nog een weekend weg. Dat verschilt eigenlijk steeds of ik wat boek of niet.
:heart: :heart: 2011
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 25 Jan 2023 00:46

Re: Hoe vaak per jaar weg?

In de zomervakantie een weekje weg, en verder gaan we nog 2x per jaar met gezin en of schoonfamilie een weekendje weg. Vaak zo gepland tegelijk met studiedagen.
Ik ga nooit een nachtje samen met mijn vriend of alleen weg. Moet ik maar eens gaan doen.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 705

Geregistreerd: 11 Okt 2022 21:24

Bericht 25 Jan 2023 08:15

Re: Hoe vaak per jaar weg?

Ik ga meestal een midweek in de meivakantie, 2 weken in de zomervakantie en dan nog ergens in de zomer een familieweekend in Zeeland. 3 keer dus. Ik vind de herfstvakantie en kerstvakantie hele fijne vakanties om thuis te zijn en activiteiten thuis of in omgeving te doen. Alleen de voorjaarsvakantie vind ik een minder leuke vakantie. Vooral als het nog grijs, nat en koud is. Maar ik zou niet snel meer in het vliegtuig stappen om zomaar even de zon op te zoeken. Ik kan niet skiën of snowboarden, dus wintersport wordt het ook niet. En in Europa iets ondernemen in februari met kinderen trekt me ook niet echt. Dus dan maar thuisblijven.

3x dus, waarvan 2x in de zomervakantie en 1x een weekend buiten de vakanties. Ik vind het ook genoeg. Ik heb helemaal geen behoefte om zelf zonder de kinderen weg te gaan.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 25 Jan 2023 08:21

Re: Hoe vaak per jaar weg?

Ik denk meer dan vijf keer. Dit jaar staan tot nu toe 3 dingen gepland, 2 keer met het gezin en een weekendje met vrienden. Meestal ga ik met mijn man ook nog wel 2 keer een nachtje weg en gedurende het jaar wordt er met vriendinnen vaak ook nog wel een paar dingen gepland.

We hebben wel het geluk dat mijn ouders twee vakantiehuisjes hebben waar we, als het niet gereserveerd is, gebruik van mogen maken.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 25 Jan 2023 08:41

Re: Hoe vaak per jaar weg?

Is bij ons heel verschillend. We hebben geen kinderen dus hoeven ook geen rekening te houden met schoolvakanties. Vorig jaar zijn we denk ik 4x ofzo weg geweest. Maar ik denk dat we dit jaar niet veel weg zullen gaan. 1 of 2x denk ik. Maar bij ons weet je het nooit, soms krijgen we ineens zin om weg te gaan en dan boeken we wat.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 25 Jan 2023 09:12

Re: Hoe vaak per jaar weg?

In mijn eentje denk ik 2/3x per jaar.
Met de kinderen 1x, toevallig krijg ik nu een week weg met de meiden via een stichting. Dus dit jaar 2x. Anders alleen de zomervakantie.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 25 Jan 2023 09:42

Re: Hoe vaak per jaar weg?

Hier gaan we in de zomer een paar weken weg. En misschien de herfstvakantie ook nog. Weekendjes tussendoor eigenlijk niet. Vind dat met jonge kinderen maar een gedoe en doen wat we echt zouden willen is lastig. Centerparcs of Landal ofzo zou een optie zijn, maar dat vind ik vreselijk. Dus voor nu houden we het alleen bij de vakanties van minstens 1 week.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 25 Jan 2023 10:00

Re: Hoe vaak per jaar weg?

Het wisselt per jaar. Sinds we een camper hebben gaan we welk vaker een weekendje weg.

Afgelopen kerst vakantie zijn we een week naar Noorwegen geweest. In de voorjaarsvakantie zijn we afgelopen jaren ook steeds weg geweest (met camper) maar dit jaar daar nog geen plannen voor.

In de meivakantie willen we met de trein naar Parijs, met Pinksteren gaan we een weekend kamperen met vrienden en in de zomer gaan we 2/3 weken naar het buitenland.

Voor de herfstvakantie en komende kerstvakantie hebben we nog geen plannen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers