Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nog (steeds) niet zindelijk

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Jan 2023 22:12

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Wat bedoel je? Dat hij over de rand plast? Benoemen dat de billen iets dieper in de wc kunnen zakken en plasser naar beneden moet wijzen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jan 2023 22:15

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

"Piemel naar beneden duwen!"
Let's discover the world together.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 24 Jan 2023 22:20

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Ja dat hij over het randje plast ja, van het potje in dit geval. Dat benoemen denk ik niet aan maar is waarschijnlijk wel de clue.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jan 2023 22:27

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Ja mijn zoon doet het nu (pakweg negen van de tien keer) wel goed dus het is wel aan te leren!
Let's discover the world together.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 24 Jan 2023 22:37

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Wij zeiden gewoon elke keer dat z'n piemeltje in het potje moest zitten, maar ze gingen al snel op de wcbril en daar lieten we ze een beetje doorzakken.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 24 Jan 2023 23:33

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Piemel in de pot! Riep ik altijd
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 25 Jan 2023 07:50

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Hier gaat hij gewoon zitten. Moet soms wel even samen zijn plasser even richten/losmaken. Maar een natte pot heb ik nog nooit gehad.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 25 Jan 2023 07:53

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Haha Ja losmaken. Dan hebben ze een slakkenhuisje zegt M altijd 😆
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 25 Jan 2023 18:38

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Marin schreef:"Piemel naar beneden duwen!"

Haha ja dit inderdaad! In het begin hielpen we daar ook wel mee. Ze doen het nu nog steeds. Heel soms vergeet de jongste het nog wel eens, dan komt het tussen de wcbril en de pot door en is alles nat.
2011 2012 2017
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 17 Mrt 2023 20:14

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Oh ik durf het bijna niet te typen, maar het kwartje lijkt hier eindelijk gevallen bij de jongste! Afgelopen maandag besloot mijn vriend dat de luiers af zou blijven (maandag is hij thuis met de kinderen) en dat ging erg goed, een ongelukje na drie bekers water tijdens een filmpje. Twee dagen opvang helemaal door gebleven, thuis een enkel ongelukje, maar hij voelt het verder echt goed aan. Bijzonder was dat hij sinds maandag dus ook steeds met een droge luier wakker werd 's ochtends. En vanavond wilde hij zonder luier naar bed... we hebben wel het plastic overbroekje erover gedaan, dus ik vind het best spannend 😅 mijn vriend was al akkoord gegaan, ik had anders nee gezegd. Duimen jullie mee? 😁
december 2016
juli 2019
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 17 Mrt 2023 21:24

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Ik duim mee!

Ik vind het nog elke avond spannend zonder luier. Maar sinds 1 januari slechts 1 ongelukje gehad in de nacht.

Overdag opeens wel weer veel ongelukjes. Hij is gewoon te druk om te plassen op de wc. Potje heeft hij beneden niet meer, dus nu moet hij echt 'weg' van het spelen etc. Ik twijfel om weer even in de buurt het potje te zetten..
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 22 Mrt 2023 13:57

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Wat goed Niekske! Is hij droog gebleven?

Hier zijn de kinderen alledrie al tijden zindelijk, maar één van mijn dochters heeft in fases nog steeds ongelukjes. Voornamelijk omdat ze geen zin heeft om naar de wc te gaan, of als ze een spijkerbroek aan heeft waarvan ze de knoop niet makkelijk los krijgt. Wij krijgen vrijdag een nieuwe bank omdat de oude dus letterlijk ondergepist is meerdere keren en echt dikke kringen heeft, maar ik ben bang dat we iets te vroeg zijn gaan shoppen. Het gaat nu overigens alweer een paar weken goed, maar toch. Zo gek, ze is echt al bijna een jaar zindelijk, maar die ongelukjes houden maar niet op. Ik kan me dat van mijn oudste helemaal niet herinneren.

♥♥
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 31 Mrt 2023 19:30

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Hier ook nog ongelukjes hoor. Vooral als hij in een spel of tv kijkt. Dan wil hij natuurlijk niets missen.

Het gaat nu alweer wat dagen goed. Maar hij is weleens 'te laat'.

S nachts nu al 3 maanden zindelijk met maar 1 ongelukje. Ik vind het echt zo enorm knap.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 31 Mrt 2023 20:54

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Hier gaat het al bijna drie weken goed! Die ene nacht had hij wel in zijn onderbroek geplast 😅 maar met een plastic broekje erover (van wasbare luiers) was gelukkig niet zijn hele bed nat. Hij draagt nu wel weer luierbroekjes in de nacht. Zo af en toe zit er een klein plasje in, maar meestal zijn ze droog. Als hij er 's nachts wakker van wordt, gaat hij zelf op het potje.

Ik ben echt zo trots, hij lijkt ineens weer een stuk ouder en groter 🥰 zijn hele bewegen ziet er ouder uit zonder die luierkont 😁
december 2016
juli 2019
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 15 Apr 2023 18:01

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Hier lijkt hij eindelijk het inzicht heeft. Vandaag vanaf het douchen luier af en helemaal droog gebleven. ‘S nachts zie ik nog niet gebeuren maar dat is oké. Voor overdag gaat het al zoveel schelen 🥳
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 15 Apr 2023 20:08

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Bij ons kwam het inzicht ook ineens, ruim een week geleden. Vanuit het niks ineens dag en nacht droog. In de nacht doen we voor de zekerheid nog een luier aan, maar vanochtend moest die ook meteen uit om te plassen. Wij liepen ook al maanden te leuren met het potje, maar madam gaat gewoon naar de wc, wat nou potje. Morgen wel de vuurdoop, meteen een hele dag dierentuin.

Ik vind dat kontje inderdaad ook zo leuk nu! Ze was al niet groot, maar nu is ze weer een maatje gekrompen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Apr 2023 20:09

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Mijn jongste is eigenlijk nu goed plaszindelijk overdag. Ze poept alleen in haar broek. Altijd. Dat is wel jammer. Geen idee hoe we haar kunnen leren dat poep op de wc moet. Joep de poepfabriek zijn we nu aan het lezen. Ze zegt elke keer 'oke', en 'ja' als ik zeg dat poep op de wc moet.
Ze heeft denk ik drie of vier keer perongeluk op de wc gepoept. Maar er valt geen kwartje. Ik wil haar nu volgend weekend in blote kont laten lopen, misschien dat dat helpt?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 18:57

Bericht 15 Jun 2023 11:01

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Wij zijn momenteel ook druk bezig met zindelijkheid! Plassen gaat helemaal goed, ook al meteen 's nachts, ik was helemaal verbaasd. Maar hij wil het nog niet op de wc proberen, ook niet met zitverkleiner. Alleen op het potje. We hebben het potje wel al naast het toilet staan, gooien de plas en poep erin zodat hij weet dat het daar hoort. Komt dit vanzelf? Ik heb hem wel eens gewoon erop gezet maar dat wil hij echt niet en ik wil hem liever niet dwingen. Op de opvang wil hij ook nog een luier aan, dat is verder prima (hij is pas net 3) maar ze hebben daar ook logischerwijs alleen (kleine) wc's en geen potje. Dat is ook een reden dat het wel fijn zou zijn als hij op de wc durft.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 15 Jun 2023 12:33

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Wat knap van hem! Ik zou denken dat het vanzelf komt. Mijn dochter was vroeg zindelijk maar heeft lang met name op het potje gezeten. Ze durfde op zich wel op de wc, maar het duurde wel een poos voor ze dat standaard deed. Heb het op zn beloop gelaten. Op de opvang idd op de lage wc altijd prima. Denk dat ze pas echt standaard op de wc thuis ging, toen ze daar zelf handig op kon komen.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 18:57

Bericht 15 Jun 2023 13:09

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Ja klopt, ik denk ook dat het deels de hoogte/balans houden is. Hij zei ik ga vallleeeeen toen ik hem erop zette :angel: Zelfs met krukje was het niet hoog genoeg (hebben een wc boven die hoger dan gemiddeld hangt). Ben benieuwd of het eerder op de opvang lukt omdat die veel lager zijn inderdaad.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Jun 2023 13:37

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Ik heb een verwijzing naar de poeppoli gevraagd. Ze blijft in haar broek poepen. Inmiddels ook met een luierbroekje aan naar school. Tot nu toe plast ze er niet in, maar ik ben bang dat dat wel gaat gebeuren. Ex ziet het probleem niet en laat thuis dat luierbroekje lekker aan. Ik doe het uit zodra we thuis zijn. Ze heeft toevallig maandagavond een keer op de wc gepoept. Ik zag haar staan om te gaan poepen en heb toen gezegd dat we snel naar de wc gingen. Helemaal de hemel in geprezen, raamsticker mogen plakken. Eenmalig succes...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 15 Jun 2023 14:00

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Wij hadden dat ook, net voor de zomervakantie.
Ze poepte altijd rond hetzelfde moment in haar broek, tussen 9 en 10 smorgens.
Ze moest dan van ons rond die tijd naar de wc en net zolang blijven zitten tot ze had gepoept, met een boekje ofzo erbij. Dit een week volgehouden en sindsdien nooit meer in de broek gepoept.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Jun 2023 14:06

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Helaas is dat hier niet het geval.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Jun 2023 14:29

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Wat lastig Jip. Goed dat je hulp gaat zoeken.
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen en onderzoeken.

Ik heb ook een vraag ingediend bij de schoolarts die binnenkort langs komt. Begint hier ook tijd te worden. Gisteren heb ik 'm moeten ophalen op school omdat hij in z'n broek had gepoept.
Let's discover the world together.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 20 Jun 2023 19:42

Re: Nog (steeds) niet zindelijk

Onze oudste wil 's nachts zo graag zonder luier.
Ze is ál 5 volgens haarzelf en moet nu toch echt zonder luier.

We hebben haar al laten plassen 's avonds, maar dan toch nog vaak 's morgens een natte luier.

Nu las ik hier de top een heleboel pagina's terug om een tussenoplossing te proberen. Dus ze ligt nu in een onderbroek, daaroverheen een luier en daarover heen weer een onderbroek om de luier op zn plek te houden.
De eerste nacht kwam ze 's ochtends dat ze nat was. Maar haar luier was nog droog, was alleen een drupje in de onderbroek en daarna op de wc.
Vanmorgen was ze helemaal droog.

Hopelijk helpt dit haar.😊
08♡02♡2018
07♡04♡2020
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers