Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mijn lieve papa…

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 23 Jan 2023 09:25

Re: Mijn lieve papa…

Wat een rollercoaster lieve Chava. Dat vond ik persoonlijk het meest moeilijk. Ik wilde mijn moeder niet missen maar ik keek soms ook uit naar het moment waarop ze overleden was, omdat ik dan eindelijk wist waar ik aan toe was. Die onzekerheid is zo slopend.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 23 Jan 2023 12:28

Re: Mijn lieve papa…

Het is precies zoals jij het zegt, Lady.

Ik merk nu ook dat ik lichamelijk wat last begin te krijgen van deze stressvolle periode.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 23 Jan 2023 17:13

Re: Mijn lieve papa…

Wat een zware tijd Chava. Het lukte me steeds niet om te reageren, omdat het zo herkenbaar is.
Ik voelde net zoals lady ook een soort opluchting toen het voorbij was. Ik stond de weg ernaartoe constant op spanning en toen was de datum daar dat we echt voor het laatst afscheid namen. Hij kreeg een spuitje en infusen en 2 dagen later overleed hij.
Ik heb zijn vingerafdruk nog genomen en hem laten zien welke ring ik daarvan ging laten maken. Hij vond het mooi en elke keer als ik naar mijn ring kijk, voelt hij dichtbij, omdat hij hem heeft gezien (op de foto. Ik was pas een half jaar na zijn overlijden klaar om de ring te laten maken). Misschien is dat ook een idee voor je?

Wij waren heel bang voor de klap die zou komen. Maar achteraf gezien vond ik de dagen voor het overlijden zwaarder dan het moment van overlijden. Het ging bij ons heel rustig en vredig. Ook het regelen van de uitvaart hebben wij als heel prettig ervaren (ik weet even geen beter woord). Het was in Corona tijd, dus we was bijna niemand op de uitvaart helaas. We hadden elkaar oook al 10 maanden niet aangeraakt, dus dat heb ik mijn vader voor zijn overlijden gevraagd en toen hebben we gelukkig nog geknuffeld.

Het is nu 2 jaar geleden. Ik mis hem heel erg, de laatste tijd weer heel veel (de datum is net weer geweest). Maar de laatste momenten waren zo waardevol. Daar ben ik echt heel dankbaar voor.

Hopelijk kun jij het straks ook ervaren. Mijn vader zei, het is goed zo. Ik heb er nu vrede mee en ik ben niet verdrietig of bang. Dat maakte het ook wat draagbaarder voor ons.

Heel veel sterkte.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 23 Jan 2023 18:40

Re: Mijn lieve papa…

Wat een lieve en uitgebreide reactie, Alexis.
En heel verdrietig om te lezen dat ook jij dit hebt moeten meemaken. En dan ook nog eens in coronatijd 😞

Het grootste deel van de uitvaart hebben we, samen met mijn vader, al geregeld en dat vind ik ook heel fijn. We hebben ook een geweldige, betrokken uitvaartondernemer.

Wat mooi dat je een ring met de vingerafdruk van je vader hebt laten maken. Ik ga een tatoeage in het handschrift van mijn vader laten zetten. Ik heb er al een in mijn moeders handschrift. Zo zijn ze straks niet alleen weer samen daarboven, maar ook met zijn tweeën vereeuwigd op mijn onderarm.

Mijn vader is gelukkig ook niet bang om te sterven. En ik zal er ook absoluut vrede mee hebben als hij aangeeft wanneer het écht niet langer meer gaat.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 987

Geregistreerd: 22 Okt 2021 17:55

Bericht 23 Jan 2023 18:54

Re: Mijn lieve papa…

Heel veel sterkte, Chava. Wat vreselijk allemaal. 🖤
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Jan 2023 21:57

Re: Mijn lieve papa…

Sterkte Chava. Ik moet veel aan jullie denken.
Let's discover the world together.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 24 Jan 2023 07:18

Re: Mijn lieve papa…

Wat vreselijk Chava :( Heel veel sterkte!
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1679

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 24 Jan 2023 08:03

Re: Mijn lieve papa…

Het lijkt mij een rare dag vandaag in de wetenschap dat vandaag eigenlijk de dag was.
Ik blijf aan jullie denken ❤
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 24 Jan 2023 20:55

Re: Mijn lieve papa…

Het is inderdaad een heel raar besef, maar ik moet ook toegeven dat ik er niet heel erg bij stilgestaan heb.

Zo ontzettend lief dat er hier aan mij gedacht wordt 💕
Blijf dat toch echt iets heel bijzonders vinden.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 01 Feb 2023 10:59

Re: Mijn lieve papa…

Hoe gaat het nu met jullie, Chava?
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 01 Feb 2023 11:24

Re: Mijn lieve papa…

Wat lief dat je ernaar vraagt 🙂

Er is niet heel erg veel veranderd.
Mijn vader vindt de kleine momenten nog steeds leuk genoeg. Wel merkt hij steeds meer achteruitgang. Zondag was ik bij hem en toen had hij een vrij slechte dag, hij was erg moe.

Met mijzelf gaat het redelijk. De ene dag heb ik meer verdriet dan de andere. Vooral als ik bij mijn vader geweest ben heb ik het moeilijk. Dan besef ik weer eens te meer wat ik straks niet meer heb en moet gaan missen.

Morgen heb ik een uitje met mijn vakgroep van het werk. Laagdrempelige manier om collega’s weer even te zien. Een andere collega die momenteel ook overspannen thuis zit, gaat ook mee.

Maandag heb ik een afspraak met de bedrijfsarts. Daar zie ik wel een beetje tegenop.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 01 Feb 2023 11:46

Re: Mijn lieve papa…

Ik weet even niet zo goed wat te zeggen, maar wilde ook niet wegklikken zomaar. Veel sterkte met alle emoties die steeds zo door elkaar heen lopen en hopelijk heb je morgen een beetje leuke afleiding met het uitje.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1679

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 06 Feb 2023 13:58

Re: Mijn lieve papa…

Hoe is het?
Hoe ging het bij de bedrijfsarts en heb je wel een fijn uitje gehad?
Denk aan jullie ❤
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 06 Feb 2023 14:42

Re: Mijn lieve papa…

In de gezondheid van mijn vader zit nog niet veel verandering. Hij bekijkt per dag hoe het gaat.

Het uitje was gezellig (escaperoom). Fijn om mijn directe collega’s weer te zien en andersom waren ze ook blij om mij te zien.
Was ‘s avonds wel doodmoe.

Het gesprek met de bedrijfsarts was fijn. Ik moet heel rustig weer een paar uurtjes per week gaan werken en dan taken doen die niet veel concentratie en nadenken vereisen. Ben ik het wel mee eens. De stap om weer aan het werk te gaan wordt anders te groot.

Zit nog wel met een enorm dilemma: eind december heb ik een reis geboekt voor in maart. Dit in de wetenschap dat mijn vader in januari zou komen te overlijden en ik wel wat afleiding kon gebruiken.
Nu kan ik die afleiding natuurlijk nog steeds wel gebruiken, maar wat als mijn vader ineens erg achteruit gaat als ik in het buitenland zit?
Natuurlijk kan ik altijd terugkomen en vermoedelijk ben ik ook nog op tijd om afscheid te nemen.
Het kan ook altijd zo zijn dat mijn vader voor die tijd besluit ermee te stoppen.

Mijn vader zegt dat ik gewoon moet gaan.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 06 Feb 2023 15:52

Re: Mijn lieve papa…

Ahh ja, lastig. Ik weet nog wel dat alle vakanties hier altijd spannend waren omdat je niet wist of je kon gaan en of je terug moest komen. Hoe voel je je er zelf bij om te gaan? En hoe lang ga je weg?

Anders zou ik wel gaan en idd terug komen als het nodig is.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1679

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 06 Feb 2023 16:02

Re: Mijn lieve papa…

Waar ga je naar toe? Als je straks op safari zit met bijna geen bereik en ook niet snel terug in Nederland, dan zou ik de annuleringsverzekering bellen. En je hebt nog een paar weken om even te kijken hoe het gaat.

Fijn dat je een goed uitje hebt gehad. Even afleiding is altijd fijn. En ook dat je weer wat gaat opbouwen. Ga niet snel en denk aan jezelf.
Sterkte!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 06 Feb 2023 18:37

Re: Mijn lieve papa…

Ik ga drie weken naar Laos en Cambodja.
Niet echt dichtbij dus, maar ook niet ver van de bewoonde wereld. Ik neig nu naar wel gaan, maar dat is vooral omdat mijn vader daar zo stellig in is. Ook de bedrijfsarts geeft aan dat het wellicht goed voor me zou zijn.
Sowieso moet ik toestemming vragen aan mijn werkgever nu ik niet (volledig) werk.

Het werk ga ik inderdaad niet te snel opbouwen en ik wil het liefst voorlopig vanuit huis blijven werken. Op kantoor klampen collega’s je toch aan, waardoor je sneller (en makkelijker) over je grens heengaat. Thuis kan ik na twee uur werken gewoon de laptop uitzetten.

Dat is trouwens ook nog een voorstel van de bedrijfsarts: ondersteuning bij het aangeven van grenzen. Denk zeker dat ik daar baat bij heb, aangezien ik nogal over me heen laat lopen op dat gebied.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Feb 2023 16:00

Re: Mijn lieve papa…

Oh wat lastig Chava. Logisch dat je daar mee zit, maar ook dat je in ziet dat het je goed zou kunnen doen. Ik kan je daar niet echt in adviseren, behalve dat ik denk dat je daarin maar goed naar je gevoel moet luisteren. En dat het oke is om iets voor jezelf te willen en keuzes voor jezelf te maken nu. Dat dat ook mag. Lief en fijn dat je vader je daarin ook steunt.
Let's discover the world together.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 07 Feb 2023 18:05

Re: Mijn lieve papa…

Wat moeilijk Chava... ik kan me helemaal voorstellen dat je even weg wil van alles en dat zal je ongetwijfeld goed doen, maar dat het aan de andere kant niet goed voelt om weg te gaan. Ik heb geen advies voor je, elke keuze die je hierin maakt, is goed. Als het maar echt jouw eigen keuze is.
december 2016
juli 2019
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 14 Feb 2023 17:52

Re: Mijn lieve papa…

Even een update.
Er is eigenlijk niet veel veranderd in de gezondheid van mijn vader, maar omdat jullie allemaal zo meeleven, wilde ik het toch even melden.

Afgelopen zondag was ik voor het laatst bij hem en toen had hij een vrij goede dag.
Hopelijk blijft zijn toestand voor nu stabiel, maar ik houd ook zeker in mijn achterhoofd dat het ineens om kan slaan de verkeerde kant op.
Mijn vader probeert in elk geval zoveel mogelijk te genieten van zijn bonustijd.

Vandaag heb ik ook voor het eerst weer een paar uurtjes gewerkt. Naast alle afleiding die ik al zelf zoek, was het fijn om ook weer wat te kunnen doen.
Morgen en donderdag moet ik ook nog werken.

Vanmiddag heb ik ook nog in de tuin van het zonnetje kunnen genieten. Beetje vitamine D doet een mens goed!
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 14 Feb 2023 20:45

Re: Mijn lieve papa…

Fijn om wat van je te horen Chava. Hoop dat je van deze momenten met je vader kunt genieten. Hopelijk mogen er nog veel volgen. Ook fijn dat je wat afleiding hebt. Hebben je collega's begrip voor je situatie?
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 15 Feb 2023 07:29

Re: Mijn lieve papa…

Mijn collega’s zijn echt heel lief.
Ook in de periode dat ik nog volledig thuis zat, hoorde ik regelmatig iets van ze.

Een klein deel van mijn werkzaamheden is gelukkig overgenomen.

Wat me wel heel erg steekt, is dat mijn manager nooit wat van zich heeft laten horen. Toen ze belde over de afspraak met de bedrijfsarts, sprak ik haar voor het eerst. Zelfs toen had ze niet even de beleefdheid om te vragen hoe het met me ging.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 15 Feb 2023 11:50

Re: Mijn lieve papa…

Fijn dat je kan genieten van de extra tijd met je vader. En dat werk een prettige afleiding is, zeker als je fijne collega's om je heen hebt. Je manager klinkt niet bepaald empatisch. Ik zou dat misschien wel een keer aangeven. Kan me voorstellen dat je daar nu geen zin in hebt, maar ik heb helaas ook ervaring met een leidinggevende die een aantal zaken naar mijn idee niet goed deed en op enkele vlakken bijzonder weinig empathie toonde (ook na het overlijden van mijn vader). Ik heb dat ook niet direct aangegeven, maar ik kropte het op en dat zorgde voor steeds meer frustratie. Aangespoord door onze directeur ben ik toen toch de confrontatie aan gegaan en dat voelde wel heel fijn achteraf.

Hopelijk vind je een fijne balans nu tussen tijd met je vader en afleiding (werk enzo), sterkte met alles!
december 2016
juli 2019
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 15 Feb 2023 16:48

Re: Mijn lieve papa…

Fijn dat je collega's lief voor je zijn. Wel jammer van je manager. Maar hopelijk heb je (of krijg je) zo wat meer rust en balans.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1679

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 09 Mrt 2023 06:13

Re: Mijn lieve papa…

Hoe is het nu met jou en jouw vader? Zijn ze goede momenten nog steeds goed genoeg om het vol te houden?

Hopelijk kan je genieten van jouw vakantie, alvast veel plezier!
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers