Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight watchers groepje

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 22 Jan 2023 15:54

Re: Weight watchers groepje

Valkyrie schreef:1200 calorieën? Wow dat is gewoon hetzelfde aantal calorieën als een peuter eet.
Dat kan toch niet kloppen?
Of misschien wel, in het verdienmodel van WW: dmv crashdieet afvallen, weer aankomen als je normaal gaat eten en dus weer lid worden van WW.
Dit is toch niet sustainable.


Ik vind WW juist alles behalve crashen... Want in principe mag en kan alles, maar met mate. Wat eigenlijk logisch is, want er moet minder in aan energie, dan er uit gaat, anders verbrand je niets.

Olivia, hoe gaat het?

Ik ben ondertussen nu weer 3 weken bezig en er is 2,8 kilo af. Eerste week 1.1 kilo, toen weer 1.1 kilo en deze week 6 ons. Doordeweeks lukt het me goed om me aan de 23 punten te houden en in het weekend neem ik wat lekkers, maar ook hier, gewoon met mate. Een bakje chips ipv de hele zak etc.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 22 Jan 2023 22:17

Re: Weight watchers groepje

Nou ja, 1200 kcal per dag is natuurlijk wel degelijk een crashdieet, maar ik vraag me af of die waarde klopt, althans, ik denk dat die waarde niet het totale plaatje weergeeft. Misschien dat het aantal punten per dag dat je krijgt overeenkomt met 1200 kcal, maar ik geloof dat er ook veel dingen geen punten zijn, toch? Op z’n minst groente en fruit. Als je rekent dat je twee stuks fruit en 300 g groente eet, komt er makkelijk 300 kcal bij, en dan is het ineens al veel minder crashen.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 17:55

Bericht 23 Jan 2023 04:02

Re: Weight watchers groepje

Globaal is het 1200 kcal. Maar er zijn zoveel zero points dat het geen crash dieet kan zijn.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 23 Jan 2023 09:11

Re: Weight watchers groepje

Sublimo schreef:Nou ja, 1200 kcal per dag is natuurlijk wel degelijk een crashdieet, maar ik vraag me af of die waarde klopt, althans, ik denk dat die waarde niet het totale plaatje weergeeft. Misschien dat het aantal punten per dag dat je krijgt overeenkomt met 1200 kcal, maar ik geloof dat er ook veel dingen geen punten zijn, toch? Op z’n minst groente en fruit. Als je rekent dat je twee stuks fruit en 300 g groente eet, komt er makkelijk 300 kcal bij, en dan is het ineens al veel minder crashen.

Ik weet het niet zeker hè maar ik meen me te herinneren dat het daar ongeveer rond uitkomt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 09:09

Bericht 23 Jan 2023 10:44

Re: Weight watchers groepje

Wat raar eigenlijk dat calorieën worden omgerekend naar punten. Dat je daar dan naar gaat leven terwijl je niet weet hoeveel kcal je binnenkrijgt.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Jan 2023 10:47

Re: Weight watchers groepje

Ja het voelt een beetje arbitrair, maar toch vind ik het zelf prettig werken. Er zit wel een formule achter maar die weet ik niet.
Let's discover the world together.
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 09:09

Bericht 23 Jan 2023 10:49

Re: Weight watchers groepje

Marin schreef:Er zit wel een formule achter maar die weet ik niet.


I could never.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 23 Jan 2023 11:05

Re: Weight watchers groepje

Ik snap dat dus niet aan ww. Bijv een banaan is al snel 125 cal. Als alle fruit en groenten geen punten zijn dan kun je je toch een ongeluk aan cal eten en werkt het dieet niet? Dan heb je alsnog geen idee wat je binnen krijgt en wat een gezonde en gebalanceerde eet dag is.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 23 Jan 2023 11:15

Re: Weight watchers groepje

Het vergt ook wel wat inzicht en logisch nadenken, want je moet natuurlijk niet dagelijks een tros bananen naar binnen werken omdat die toevallig nul punten zijn. Voor mij werkte het destijds goed, maar nu kan ik me er gewoon niet meer toe zetten en probeer ik zelf maar wat (zonder al te veel succes vooralsnog).
❤ 7 juni 2018
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 02 Feb 2023 09:42

Re: Weight watchers groepje

Ik heb me weer aangemeld! Voor 3 maanden. Ik denk dat dat voldoende is om de knop weer om te zetten.

Ik zal eens teruglezen wie nog meer actief is op dit moment. Een beetje support is welkom.

Ik mag trouwens 24 punten per dag!

Vanmorgen woog ik 89.4. Ik bedacht onder de douche dat ik er echt klaar mee was en heb me na het douchen en half aangekleed gewogen. Morgen maar even opnieuw.

Ik wil onder de 80 kg komen. Tot nu toe al jaren zonder succes. Mijn eerste doel is weer onder de 85.

Kan ik jullie terugvinden op ww? Lijkt me leuk om jullie te volgen.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 17:55

Bericht 02 Feb 2023 21:26

Re: Weight watchers groepje

Ik ben 14 februari lid af. Maar ik ben in de tijd dat ik lid was, ruim 2jaar, zeer bewust met voedsel omgegaan. Meer fruit en groente, minder, veel minder, ongezonde kcal. Geen idee hoe de punten werken, maar heb ze gevolgd, durfde fruit weer te eten als tussendoortje, zit weer op een gezond bmi, na 15 kg + te zijn afgevallen en vooral als je eetgestoord bent, net als ik, is het een aanrader. Ik heb weer leren eten en goed en fout van elkaar leren onderscheiden.

Komen ze opnieuw met een leuke aanbieding, dan vind ik het leuk om te houden. Maar 25 euro is teveel nu ik mijn eerste doel heb bereikt.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 04 Feb 2023 07:19

Re: Weight watchers groepje

Voorheen kon je kortingcodes weggeven. Ik kan voor je uitzoeken of dat nog wat oplevert, Mia. Wel fijn dat je er zoveel aan gehad hebt. Blijf je ook consequent invullen?

Ik ben de vorige keer naar een paar weken gestopt met invullen, maar daarna kon ik het zelf nog prima doorzetten. Ik merk dat ik nu meer moeite heb. Ik vul nu twee dagen in en ben beide dagen ruim boven budget gekomen terwijl ik voor m'n gevoel niks geks doe. Ik had nog geen boodschappen op ww in huis hoor, maar met een bordje volkorenpasta 18 punten verspillen 😅. En ook mijn alpro vanille yoghurt moet er aan geloven. Ook suikervrije muesli is een no-go geworden. Ik bespaar namelijk liever op ontbijt dan op lunch of diner. Maarja.. wat blijft er dan over? In de app zie ik lekkere ontbijtjes, maar ik ga geen pannenkoeken bakken voor werktijd.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 17:55

Bericht 04 Feb 2023 20:09

Re: Weight watchers groepje

De vorige keer kreeg ik net voor het einde een mail met een aanbieding. Daar zit ik eigenlijk op te wachten. 🙈😇

In het begin hield ik alles bij in de app. Nu nog maar soms. En vooral wanneer ik twijfel aan het aantal punten of iets heb gegeten wat veel punten is. Maar meer globaal en vooral om te zorgen dat iets extra's/anders eten heus mag, maar dat ik het daarna weer minstens een week niet mag. Meer een geheugensteuntje, zeg maar. :)
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 14 Feb 2023 07:50

Re: Weight watchers groepje

Emma schreef:Succes dames!
Ik ga vrijdag weer beginnen met tellen, zou heel graag 10 kg kwijt willen. Was vorig jaar al begonnen en ben nu 7 kg lichter dan begin vorig jaar maar op de een of andere manier versloft het dan altijd weer bij mij. Dit jaar moet het gewoon, mijn doel is in ieder geval om eind mei onder de 70 kg te wegen zodat ik een leuke outfit kan kopen voor de verjaardag van mijn zoon. Kan nu natuurlijk ook maar dat is een goede stok achter de deur. Moet haalbaar zijn, 8 kg in 5 maanden.


Hoe gaat het bij jullie dames? Bij mij schiet het nog niet echt op, ook echt mijn eigen schuld hoor. Ik ben tot nu toe gemiddeld 3 ons per week afgevallen dus zo ben ik er wel met de kerst 😱
Ben gisteren weer echt serieus begonnen, heb voor de hele week al een planning gemaakt qua eten en merkte gisteren al dat ik me er dan ook veel beter aan kan houden.
Welke dag wegen jullie? Ik hou het nu even op de maandag, hoop dat ik me dan in het weekend ook beter kan beheersen.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 15 Feb 2023 00:06

Re: Weight watchers groepje

Hier op zich wel goed. Ik ga op woensdag ochtend altijd naar een workshop en dan meteen daar wegen. Ben benieuwd morgen, denk wel iets eraf.

Ik vul de app wel altijd in, toch wel bewustwording. Baal alleen dat m’n smartwatch voor reparatie opgestuurd is, nu houd ik mijn beweging niet nakeuring bij.

Ik ben eind januari geswitcht met m’n abonnement, betaal nu €18 p/m.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 15 Feb 2023 06:46

Re: Weight watchers groepje

Snap ik dat je daarvan baalt Kreeft, is toch wel makkelijk!
Heeft het voor jou echt een meerwaarde om naar de bijeenkomsten te gaan of is het echt een stok achter de deur?
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 15 Feb 2023 08:50

Re: Weight watchers groepje

Nou meer een stok achter de deur hoor!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 15 Feb 2023 14:24

Re: Weight watchers groepje

Hier gaat het ook goed. Het blijft wat zoeken qua portiegrootte en wat een betere keus is om te eten, maar ik ben niet ontevreden. Ik heb er nu 1,5 kg af. Ik vul de app ook netjes in.

Vrijdag is mijn weegdag trouwens.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 15 Feb 2023 15:04

Re: Weight watchers groepje

Snap ik wel kreeft! Als het mij nu niet zelf lukt ga ik dat ook eens overwegen.
Goed bezig Olivia!

Ik ben vandaag vrij, dan vind ik het toch wel lastig hoor!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Feb 2023 15:30

Re: Weight watchers groepje

Hier gaat het r*k..
Het gaat een week of 3 supergoed, vervolgens is er niets vanaf (nu de tweede keer dat dat gebeurt) en dan heb ik er zo de pest in, dat ik denk: zoek het uit, waar doe ik het voor!
En dan ga ik weer eten en zit alles er in no-time weer aan..

Heb ook weer de cursus overwogen, omdat je dan je moet 'verantwoorden' aan iemand.. misschien dat toch maar gaan doen..
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Mrt 2023 07:32

Re: Weight watchers groepje

<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1678

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 17 Mrt 2023 07:53

Re: Weight watchers groepje

Ik wilde het ook weer gaan opstarten en dan met cursus maar helaas. De app alleen is voor mij niet voldoende.
De diëtist hier vond ik ook niets. Dus even kijken wat dan.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 19 Mrt 2023 07:40

Re: Weight watchers groepje

Ik heb er dit keer bewust voor gekozen om wat actiever mee te schrijven op 'connect' in ww. Het is hier wat stil en ik wil m'n omgeving ook niet stalken met afvalspam terwijl ik merk dat het wel stimuleert als je niet alleen bent.

Het afvallen gaat niet super goed trouwens. Ik was afgelopen week jarig en heb daardoor slechte keuzes gemaakt. Het gaat een beetje op en af. Maar ik maak wel betere keuzes. Zeg niet tegen alles ja. Ik ga dus maar gewoon door en zal uiteindelijk langzaam afvallen.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1678

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 03 Apr 2023 11:57

Re: Weight watchers groepje

Is er iemand die lid is een het recept voor de big Mac roll kan delen?
Ik krijg het nergens meer gevonden en ik had de kinderen beloofd dat ik die weer zou maken.
Die ik op internet gevonden heb zijn volgens mij niet dezelfde.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 03 Apr 2023 19:00

Re: Weight watchers groepje

Siesa schreef:Is er iemand die lid is een het recept voor de big Mac roll kan delen?
Ik krijg het nergens meer gevonden en ik had de kinderen beloofd dat ik die weer zou maken.
Die ik op internet gevonden heb zijn volgens mij niet dezelfde.


Ik kan hem je sturen! Weet alleen niet hoe ik foto’s moet plaatsen. Als je in een pb je nummer stuurt, app/sms ik het recept.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers