Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Punch needle

<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 21 Jan 2023 21:14

Punch needle

Ik zoek een hobby en dit leek mij wel wat voor op de bank.
Heeft iemand ook deze hobby en kan mij een beetje op weg helpen?

Ik wil dit pakket bestellen: https://www.breibrink.nl/borduurpakket- ... googlebase

Welke punchnaald moet ik dan bestellen?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 22 Jan 2023 00:04

Re: Punch needle

Ik ken het niet maar het eerste wat ik lees is "niet voor beginners" 🙈
R. 2013
D. 2016
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 22 Jan 2023 06:13

Re: Punch needle

Ze geven deze aan als gerelateerd product:

https://www.breibrink.nl/durable-punchn ... alden.html
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 22 Jan 2023 06:38

Re: Punch needle

Spencer schreef:Ik ken het niet maar het eerste wat ik lees is "niet voor beginners" 🙈


5x gelezen en las er steeds overheen 😱 bedankt
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Jan 2023 09:20

Re: Punch needle

Mijn grootste tip is; bespaar niet op de punch needle zelf. Die van de action brak super snel.

Verder 1 keer gedaan en vond het erg leuk. Zeker een aanrader voor op de bank.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 22 Jan 2023 09:25

Re: Punch needle

Bedankt tabbie! Wist niet dat ze het zelfs bij de action hadden. Voor nu heb ik een borduurpakket gevonden uit een doos van mijn oma. Ze is halverwege gekomen dus die ga ik afmaken.
Maar tips zijn nog altijd welkom!
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 22 Jan 2023 13:31

Re: Punch needle

Ik heb het een tijd geleden geprobeerd, maar het is niet zo makkelijk als het lijkt. Ik heb nog pakketten liggen, maar eigenlijk nog niet de behoefte gehad het opnieuw te proberen...
<<

Bronx

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:05

Bericht 22 Jan 2023 14:44

Re: Punch needle

Ik ben sinds kort ook hiermee gestart. Ik heb eerst dit pakket gemaakt: https://www.handwerk.nl/punchpakket-abstract-groen.html?gclid=EAIaIQobChMI14zU3Zfb_AIVAYxoCR0_HwONEAQYDSABEgKmavD_BwE

En ik heb deze naald aangeschaft:https://www.bol.com/nl/nl/p/punch-naald-set-met-3-maten-naalden-punch-needle-tool-te-gebruiken-met-borduurgaren-dunne-wol-en-haakkatoen-eco-punch-naald/9200000118560256/?Referrer=ADVNLGOO002027-G-144319112345-S-1934043308848-9200000118560256&gclid=EAIaIQobChMIpYychJjb_AIVj9Z3Ch3GOAUfEAQYASABEgJrYvD_BwE

Zowel het pakket als de naald bevallen goed. Voor het pakket heb ik de kleinste naald gebruikt. Inmiddels ben ik begonnen met punchen op een canvas tas (met haakgaren en de middelste naald). Dat gaat erg goed en vind ik zelfs makkelijker dan het pakket. Hiervoor heb ik wel een plastic borduurring aangeschaft. Met deze ring blijft het canvas erg strak vast zitten. Dat viel met de houten ring uit het pakket soms wat tegen.

Ik vind het leuk om te doen en het gaat mij goed af. Vooral ervoor zorgen dat de naald lang genoeg is, draad bij de naald past qua dikte en het draad niet klem zit.
♡2015
♡2018
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 22 Jan 2023 20:40

Re: Punch needle

@ Bronx, ik heb exact hetzelfde pakket maar mij lukt het gewoon echt niet. Bij mij blijft het niet of niet goed in de stof zitten en op de een of andere manier 'splijt' de stof ook (blijft uit elkaar staan waardoor de lussen weer loskomen). Heb echt veel filmpjes gekeken en na gedaan, maar ik krijg het niet voor elkaar. Misschien heb jij dé tip? Want zou zonde zijn als het zo in de kast blijft liggen..
<<

Bronx

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:05

Bericht 22 Jan 2023 21:17

Re: Punch needle

Agnes schreef:@ Bronx, ik heb exact hetzelfde pakket maar mij lukt het gewoon echt niet. Bij mij blijft het niet of niet goed in de stof zitten en op de een of andere manier 'splijt' de stof ook (blijft uit elkaar staan waardoor de lussen weer loskomen). Heb echt veel filmpjes gekeken en na gedaan, maar ik krijg het niet voor elkaar. Misschien heb jij dé tip? Want zou zonde zijn als het zo in de kast blijft liggen..


Wat jammer dat het niet lukt. Inderdaad zonde als het blijft liggen. Waar ik tegen aan ben gelopen is:
- De naald is te dun voor de garen. Daardoor trek je de gaten sneller uit de stof. De garen moeten echt soepel door de naald glijden.
- De naald is niet lang genoeg afgesteld. De naald uit mijn linkje heb ik op 1,5 cm ongeveer vanaf de opening, dus van topje tot het hout ongeveer 2cm. Dan prik je best diep en komen de garen ook minder snel los.
- Ik sleep met de naald over de stof, zodat de naald niet te hoog komt wanneer ik weer in de stof wil prikken. Wanneer ik hem te hoog op til, gaan de garen er sneller uit.
- Wat mij het meeste gebeurt is dat mijn garen niet vrij liggen. Dat ik er dus met mijn hand per ongeluk op lig of dat het onder mijn werk terecht komt. Dan liggen de garen dus niet los en hierdoor blijven de lussen tijdens het prikken niet zitten. Dit komt bij mij nu nog steeds geregeld voor:)

Heb je wel de naald de juiste kant op qua opening?

En ik moet zeggen, mijn werk op de canvas tas (gewone basic van de Xenos) icm de haakgaren 2,5-3cm (en dus de naald uit mijn linkje) gingen stuk makkelijker dan het pakket.

Hopelijk heb je iets aan mijn tips!
♡2015
♡2018

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers