Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Foto album maken

<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 14 Jan 2023 08:47

Foto album maken

Ik wil een fotoalbum gaan maken van mijn dochter. Maar ik heb er nog nooit eentje gemaakt 🙈
Hebben jullie tips? Welke site vinden jullie goed? Doen jullie groot of klein? Vierkant, liggend of staand?
Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten?
Dan ga ik vandaag eerst maar eens beginnen met sorteren van die honderden foto's 😅
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 14 Jan 2023 09:56

Re: Foto album maken

Ik maak elk jaar een boek voor beide kinderen. Het eerste boek is van geboorte tot en met haar eerste verjaardag, en het volgende boek start dan direct na haar verjaardag tot en met de volgende verjaardag. En zo voort. Zo heb ik er voor de oudste nu 12 en voor de jongste 6.

Ik doe het altijd bij albelli en dan staand L. Ze hebben meerdere keren per jaar (volgende is in mei) de actie dat alle extra pagina’s gratis zijn
08-03-2010
08-02-2016
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 14 Jan 2023 10:11

Re: Foto album maken

Ik ben ook begonnen per jaar voor zoon maar loop nu al 1,5 jaar achter 😂. Ik maak albums ook bij Albelli maar dan liggend L, tijdens de gratis pagina’s actie. Platliggend vind ik altijd een mooie extra
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 14 Jan 2023 10:29

Re: Foto album maken

Scheelt dat zo veel, die actie? Want zag dat ze nu bijvoorbeeld 25% korting hebben. Anders wacht ik gewoon tot die actie er weer is, want ik weet nu al dat ik pagina's te kort kom :D
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 14 Jan 2023 10:35

Re: Foto album maken

Ja als je veel extra pagina’s gebruikt scheelt dat heel veel. De actie loopt nog tot overmorgen. Ik red het net niet en wacht dan weer tot mei.

Ik heb een boek gemaakt van de eerste 1,5 jaar en nu doe ik het per kalenderjaar. Mijn brein kwam er niet uit of ik het verjaardagsfeestje eind boek 1 zou moeten doen of begin boek 2. En als we haar verjaardag nou een paar dagen later zouden vieren, of juist eerder, wat dan? Kortom, kortsluiting in mijn hoofd en daarom doe ik het per kalenderjaar.

Ik maak gedurende het jaar mapjes per maand zodat ik alvast foto’s kan uitzoeken en het niet zo’n eindeloze klus is.

Ik doe ook liggend en L. En dan alle luxe opties erbij.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 14 Jan 2023 10:55

Re: Foto album maken

Ik maak ook bij albelli en maak de eerste jaren per jaar per kind. Van verjaardag tot vlak ervoor zodat elk boek begint met de verjaardag. Oh en ik heb van elk kind ook een boek van ontdekking zwangerschap tot en met eerste maand, omdat vooral in de kraamweek er zoveel foto’s waren van eerste keren enz. Dat ik het wel leuk vond om dat apart te hebben.
Ik ga nu voor de oudste wel 2 jaren per boek doen.
De gratis pagina’s actie scheelt bij heel veel extra pagina’s wel echt het meeste. Bij niet hele volle boeken is een 25% actie ook leuk, maar bij de jaarboeken loont die extra pagina’s wel echt het meest.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 14 Jan 2023 12:18

Re: Foto album maken

Ik maak het al jaren bij Albelli. Boeken van na de verjaardag tot en met de verjaardag, elk jaar weer.
Als die af is niet meteen bestellen maar even zoeken naar kortingscodes of je inschrijven voor de nieuwsbrief, ze hebben regelmatig kortingscodes.
:heart: :heart: 2011
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11846

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 14 Jan 2023 12:50

Re: Foto album maken

Ik maak altijd mijn jaarboeken bij Albelli en dan ook met de gratis pagina actie.
Ik heb altijd het vierkant model van 30 bij 30.

Ik loop nu wel wat jaren achter, maar dat is deels corona geweest, maar ook dat ik het prettig vind om het te maken met een extra scherm en ik die mogelijkheid niet echt veel gehad heb. Straks als we klaar zijn met verbouwen hebben we een kantoor en dan komt daar een extra scherm te staan waar we een laptop aan kunnen hangen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 14 Jan 2023 13:40

Re: Foto album maken

Ik gebruik meestal Pixum. Cewe maakt dacht ik gebruik van dezelfde creator (software). Dus als die af is kun je kijken wat die het goedkoopste is. Lang niet meer gedaan trouwens. Ik loop er nog een paar achter.
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 240

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:10

Bericht 14 Jan 2023 14:04

Re: Foto album maken

Ik gebruik Albelli of de Hema. Nu heeft de Hema 30% op fotoboeken.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Roxi3

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 14 Jan 2023 18:26

Re: Foto album maken

Ik heb toevallig net het fotoalbum binnen van het eerste jaar van mijn zoon. Ik heb het via de app van Once Upon gemaakt. Simpel bij te houden en ik ben tevreden over de kwaliteit.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 14 Jan 2023 21:01

Re: Foto album maken

Ik doe het ook altijd via Albelli, vierkant xl platliggend en met glanzende pagina's en foto op omslag. Werk ze normaal elk jaar in januari bij zodat ik ze kan bestellen met de actie maar dit keer niet gelukt dus maar voor de volgende keer. Ik maak de boeken niet per jaar maar per hoeveel erin past. Kan dus ook anderhalf jaar zijn. Stop dan wel op een logisch moment dus niet middenin een vakantie. De "alle extra pagina's gratis" is dan de goedkoopste actie daarvoor.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 16 Jan 2023 11:54

Re: Foto album maken

Ik wil dit jaar een fotoboek maken voor mijn dochter, heb ik nog niet eerder gedaan en ze wordt dit jaar 9. Ik had het wel eerder willen doen op zich maar ik wil haar ook niet 1 boek per jaar aandoen. Ik heb stapels fotoboeken van vroeger. Superlief hoor van mijn ouders maar het staat te verstoffen in de kast en wat gaat mijn dochter ermee doen als ik er later niet meer ben? Dan doe ik liever 1 dik groot boek en over een aantal jaren dan weer.

Als je van plan bent om er meerdere te maken, kies dan een formaat dat ook nog fijn in kasten past en iedere keer hetzelfde formaat. Ik bestel zelf altijd via Albelli en wacht sowieso op een aanbieding. Het ligt aan je boek, welke aanbieding het handigste is. Ik had er laatst 2 nodig van dezelfde dus dan wacht ik op 1+1 gratis. Een boek is al snel vrij duur namelijk als je voor extra's of meer pagina's kiest. Als je vooral een dik boek maakt dan zijn de gratis pagina's ideaal. Ik ga binnenkort beginnen en neem er de tijd voor dus hopelijk komt tegen die tijd dan weer een goede aanbieding voorbij voor mij :).

Kijk vooral goed naar alle mogelijkheden. Je kunt een boek zo simpel en zo versierd maken als je wilt.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 16 Jan 2023 13:33

Re: Foto album maken

Ik maak zo ook altijd via Albelli, als ik het doe maak ik gebruik van ‘alle extra pagina’s gratis’ actie. Dit scheelt serieus veel geld. Grote nadeel van de albelli app vind ik dat je nauwelijks keuzemogelijkheden heb wat betreft de lay-out. Op pc of laptop kun je er de mooiste boeken maken, maar wij hebben alleen maar tablets thuis.

Een vriendin van mij bestelt haar album altijd in meervoud, eentje voor hunzelf en eentje voor de kinderen om later mee uit huis te nemen. Best slim maar ik vind dat toch wat te prijzig.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Jan 2023 13:48

Re: Foto album maken

Hier ook albelli altijd liggend L. En ook met de extra pagina's actie. Jaarboek voor zoon is xl liggend. En bestel dan een L versie voor ons.
Afbeelding
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 16 Jan 2023 13:50

Re: Foto album maken

Wow, dat is inderdaad een hoop geld Lady. Sowieso gaan die boeken toch uiteindelijk naar de kinderen denk ik dan persoonlijk. Ik zou dan eerder gebruik willen maken van een extra pagina's gratis aanbieding in plaats van 1 plus 1 gratis. Toen wij het huis uitgingen stond mijn moeder te springen om me mijn fotoboeken te geven. Vond ze zo lekker opruimen :haha:.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25126

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 16 Jan 2023 15:03

Re: Foto album maken

Carra schreef:Ja als je veel extra pagina’s gebruikt scheelt dat heel veel. De actie loopt nog tot overmorgen. Ik red het net niet en wacht dan weer tot mei.

Ik heb een boek gemaakt van de eerste 1,5 jaar en nu doe ik het per kalenderjaar. Mijn brein kwam er niet uit of ik het verjaardagsfeestje eind boek 1 zou moeten doen of begin boek 2. En als we haar verjaardag nou een paar dagen later zouden vieren, of juist eerder, wat dan? Kortom, kortsluiting in mijn hoofd en daarom doe ik het per kalenderjaar.

Ik maak gedurende het jaar mapjes per maand zodat ik alvast foto’s kan uitzoeken en het niet zo’n eindeloze klus is.

Ik doe ook liggend en L. En dan alle luxe opties erbij.


Haha ik eindig elk boek inderdaad met de verjaardag van m'n dochter, ongeacht of dit nou een paar dagen later gevierd wordt. En in het nieuwe boek begin ik met een paginagrote foto van die verjaardag.

Ik heb inmiddels vier van deze boeken voor m'n dochter, ik weet eigenlijk niet hoe lang ik hiermee doorga. Maar voorlopig nog wel. Voor deze boeken doe ik altijd maat L, staand, platliggend premium bij Albelli. En er is altijd wel een kortingscode die je kunt gebruiken.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25126

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 16 Jan 2023 15:04

Re: Foto album maken

M'n dochter is trouwens gek op deze boeken, regelmatig pakt ze er een uit de kast om te 'lezen', of allemaal achter elkaar. Heel leuk!
❤ 7 juni 2018
<<

Ilske

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:22

Bericht 16 Jan 2023 15:27

Re: Foto album maken

Ik doe het ook bij Albelli, maar dan om de 3 jaar. Dan hebben ze 6 boeken tot ze 18 zijn en dat leek me een mooi aantal. Daarna mogen ze t zelf gaan doen 😉
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Jan 2023 16:51

Re: Foto album maken

Ik maak alles in Albelli, al vanaf de geboorte van mijn dochter, voor haar van verjaardag tot verjaardag (in haar geval 30 januari, dus eigenlijk bijna gewoon een kalender-jaarboek)
Toen ik mijn huidige man leerde kennen en zijn 3 zoons in mijn leven kwamen ben ik ook gestart met boeken voor hen, maar dan per kalenderjaar.
Ook maak ik van mijn man en en mij elk jaar een jaarboek (ook kalenderjaar).
Ben ook lid van de facebook van de Albelli club en daar heb ik echt wel een hoop geleerd om de boeken nog gaver te maken!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 26 Mrt 2023 01:38

Re: Foto album maken

Even dit topic erbij gezocht. Ik heb net eindelijk het boek 0-1 van mijn dochter gemaakt. Ze moet nog twee worden maar het stond voor mijn gevoel al eeuwen op mijn to-do lijst. Mijn zoon heeft ook zo’n boek, hij is 4. Ik vind dit ook wel het belangrijkste jaar, mijn eigen babyboek is me ook dierbaar. Voor de rest heb ik nog geen boeken gemaakt voor ze. Maar hoe houd ik dit bij joh? Ik wil er nu niet elk jaar één maken dat vind ik wat teveel. En las ook ooit ergens (of hier?) om één boek voor beide te maken. Maar hoe sorteer ik dan de foto’s als ik maar een boek per paar jaar maak? Ik heb al wel bedacht om de leukste foto’s bij te houden in een mapje maar ik weet nu al dat ik dat niet ga doen. Nu had ik foto’s op telefoon en op camera. Had al bedacht om alleen maar foto’s met telefoon te maken want al dat uitzoeken. Mijn man zegt dat hij geen klap geeft om zijn eigen boeken dus snapt niet waarom ik dat wil bijhouden. Hoe doen jullie dit?

Hoe zit het trouwens met jullie camerarol op telefoon? Ik maak vaak meerdere foto’s van een moment maar verwijder dan niet degene die het minst leuk zijn. Kan de kinderen later ook de foto’s via iCloud geven maar dat is dus niet echt op orde 😀. Harde schijf is ook zo ouderwets denk ik, hoe doen jullie dat ook met filmpjes?

Oké, ik denk dat ik de lat weer te hoog leg, hoe doe je dit op een manier die te behappen is en leuk is voor later?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 26 Mrt 2023 01:52

Re: Foto album maken

Ik maak elk jaar een boek voor de kinderen en dat blijf ik denk ik tot hun 18e doen. Ze worden vanzelf dunner. Enige waar ik spijt van hem is de website waar ik hem bestel; ik krijg wel korting steeds maar ze zijn prijzig. Maar mijn OCD wil persé dat de boeken hetzelfde zijn zodat ze makkelijk naast elkaar in een kast kunnen. En 18 boeken is veel, dat besef ik, misschien doe ik tot high school (12) en dan nog 1 of 2. Maar wat me nog dierbaarder is zijn de jaarfilmpjes die mijn man maakt, elk jaar 3-6 minuten in beeld. Alle eerste keren erop (kruipen, lachen, lopen, kapper, school, zwemles etc). Die kijken we met het gezin regelmatig en je ziet ze echt groeien in de filmpjes, zo mooi. Ik kijk zelf ook nog graag in mijn eigen fotoboeken, en zoveel tijd kost het me nou ook weer niet, die paar uur in een jaar besteed ik er graag aan; ik maak van elke maand een mapje waar ik de foto’s van internet download en dan zet ik ze er zo in. Geen tekst erbij in elk geval, dat is me teveel werk.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 26 Mrt 2023 20:39

Re: Foto album maken

Ik maak ook elk jaar een boek voor mijn dochter, van haar verjaardag tot net voor de volgende verjaardag.
Ik maak het in Albelli en gebruik altijd de extra pagina's gratis actie.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 26 Mrt 2023 21:43

Re: Foto album maken

Ik heb een aantal boeken gemaakt bij Colorland via Groupon. Met een goede actie betaalde ik dan rond de 25 euro voor een boek van 30x30cm met 120 pagina's. Ik wil voor mijn dochter ook een boek maken en als die actie er nog is, doe ik het weer daar.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Mrt 2023 19:23

Re: Foto album maken

Ik maak voor alle 4 de kids in de basis hetzelfde boek, qua lay-out. Al hebben ze allemaal hun eigen basiskleur (blauw, geel, groen en paars). Dat verwerk ik in de achtergrond en in de losse cliparts etc die bij de foto's staan.

Voor 95% zijn de foto's en blz hetzelfde, dus ik start met 1 fotoboek van 1 van de kids en die bewerk ik dan voor de andere kids. Foto's waar we met z'n allen op staan, die zitten bij iedereen in het boek en verder doe ik hun persoonlijke foto's erbij. In ieder boek komen de verjaardagen van iedereen aan bod, maar als degene van dat boek zelf jarig is, worden het wat meer blz.
Zo is de middelste van mijn man bijv ook me egeweest op Scoutingkamp, hij heeft dan die blz extra in zijn boek zitten, enz.

Ik laad ook een aantal van de filmpjes die ik gedurende het jaar gemaakt heb, op mijn eigen youtube (prive) kanaal en verwerk die dan met een QR-code in het fotoboek.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers