Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Financiële doelen 2023

<<

Anoniem336

Bericht 04 Jan 2023 16:46

Financiële doelen 2023

En ook op financieel vlak kunnen er natuurlijk allerlei doelen worden gesteld.

* Naast het reguliere spaarpotje hebben wij ook een potje voor vakanties. Hier gaat geld in wat ik 'verdien' met verkopen van allerlei spullen en kleding, spaarzegels, verjaardaggeld van mij, restant maandbudget, ..
Hier zit momenteel ruim 4700 euro in. Dit wil ik voor de meivakantie op 5000 hebben staan, en aan het eind van het jaar hoop ik dat er nog 2000 minimaal in zit, om volgend jaar ook weer met een buffertje te kunnen starten. Het idee is nu om in de meivakantie, zomervakantie en kerstvakantie met de camper weg te gaan.

* Boodschappen: waar het een tijdje geleden nog 90-95 Euro per week betrof, is het inmiddels ca 115-120. Dit wil ik proberen te reduceren naar een gemiddelde van 105.

* We willen meer gaan beleggen. Moet nog met man een plan opstellen, hoeveel en op welke manier.

* Ik wil proberen of ik wat (meer) geld uit side hustles kan genereren. Een concreet doel heb ik nog niet gesteld, wil eerst inventariseren hoe ik dit het beste aan kan pakken.

* Verder geen concrete spaardoelen. We hebben altijd een minimumbedrag dat we achter de hand willen houden, dat is eigenlijk nog nooit een issue geweest.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 04 Jan 2023 18:15

Re: Financiële doelen 2023

- Weer een stukje aflossen van de hypotheek. Ik bepaal zelf altijd een soort van grens, maar de overheid gaat in 2023 die bepaalde grens verhogen en dat is op dat gebied gunstig. Echter het is juist ongunstig voor mijn extra aflossing plan voor de hypotheek.

- Beleggen. Wil ik al lang mee beginnen, maar ik stel het constant uit omdat ik mij er geen zin in heb om in te verdiepen. Eft's lijken mij een goede optie. Sowieso geen crypto.

- In de tuin wil ik eigenlijk een leuk zitje onder een overkapping hebben. Echter ik heb geen overkapping. Dus wellicht wat meer geld in de tuin steken.

@ Elja, ik hanteer juist een maximum bedrag. Wat daar overheen komt aan het einde van het jaar gaat als extra aflossing richting de hypotheek.
Laatst gewijzigd door Fred op 04 Jan 2023 18:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 04 Jan 2023 18:24

Re: Financiële doelen 2023

Fred schreef:- In de tuin wil ik eigenlijk een leuk zitje onder een onderkapping hebben. Echter ik heb geen onderkapping. Dus wellicht wat meer geld in de tuin steken.
.


Lijkt me vrij beroerd zitten onder een onderkapping…..


- Meer sparen voor J (is al ingesteld dus moet goed gaan)
- spaarrekening naar bedrag x brengen en alles wat daarboven zit extra aflossen op de hypotheek.
- door blijven gaan met mijn beleggingsrekening. Ik heb daar het risico wel van aangepast.
2015 💙
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 04 Jan 2023 18:31

Re: Financiële doelen 2023

- Doorgaan met beleggen voor mijn pensioen
- Minimaal €5000 extra aflossen op de hypotheek
- Minimaal €5000 sparen voor een nieuwe auto. Ik verwacht dat onze auto nog wel een paar jaar meegaat, maar we willen graag een hybride kopen dus kunnen we maar beter alvast gaan sparen.
- En het overige geld gewoon lekker uitgeven want je leeft tenslotte maar één keer 😁
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 04 Jan 2023 18:42

Re: Financiële doelen 2023

We hebben nu wat grote aankopen gedaan (bed/eetkamerstoelen/ bestrating voor veranda) dus dat is voorlopig niet nodig.

Wij willen

- aflossen op de hypotheek dit jaar

- meer sparen voor de kinderen (ook automatisch ingesteld)

- opletten met boodschappen, ik heb op het moment geen idee.

- inzicht houden in energieverbruik om zo een hoge eindafrekening te voorkomen.

- boek moneyplanner van Portorenee kopen dan gaan gebruiken.
⁠♡♡♡
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 04 Jan 2023 18:44

Re: Financiële doelen 2023

Scandic schreef:- En het overige geld gewoon lekker uitgeven want je leeft tenslotte maar één keer 😁


Dit zou ik ook moeten doen. Die ik eigenlijk te weinig, maar op de aankomende skivakantie ga ik niet bezuinigen. Ook heb ik in de kerstvakantie ook al nieuw materiaal gehaald voor een van hobby's. Koste bijna 150 euro.

Wellicht wat vaker buiten de deur eten. Doe ik nu nauwelijks terwijl ik daar best van kan genieten.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 04 Jan 2023 20:34

Re: Financiële doelen 2023

- weer extra aflossen op de hypotheek of hem volledig aflossen;
- blijven sparen en beleggen;
- iets losser worden met het uitgeven van geld en mezelf af en toe wat extra’s gunnen. Buiten het reizen om geef ik nauwelijks geld uit aan mezelf.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Jan 2023 20:38

Re: Financiële doelen 2023

Ik wil van m'n eigen salaris sparen voor een cadeau voor m'n moeder om samen een reisje te maken naar Engeland voor haar 65e verjaardag.

Meer financiële doelen heb ik niet.
Let's discover the world together.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 705

Geregistreerd: 11 Okt 2022 21:24

Bericht 04 Jan 2023 20:46

Re: Financiële doelen 2023

Ik wil vooral minder kopen. Ik ben altijd erg makkelijk geweest in het kopen van kleren, boeken, spullen, nog meer spullen en kleren. Ik wil dat drastisch minderen vooral in het kader van duurzaamheid. Geld dat ik daarmee bespaar wil ik niet uitgeven, maar sparen of investeren in nog verdere verduurzaming van mijn huis. Ik heb verder geen korte termijnplannen, maar wil over 10 jaar wel groot deel hypotheek afgelost hebben.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 04 Jan 2023 21:01

Re: Financiële doelen 2023

Ik ga over een week met zwangerschapsverlof en krijg dan alleen het minimum loon uitgekeerd van het UWV. Tegen mijn belastingtarief houd je dan vrij weinig over. Oftewel er zal een stuk minder binnen komen in 2023 dan normaal en onze kosten zullen hoger worden (bijv kinderopvang voor de tweede helft van het jaar).

Desondanks:
> Maandelijks blijven beleggen met dezelfde inleg.
> Weinig nieuwe spullen kopen net als in 2022.
> Geld uitgeven aan verzorging/ontspanning, reizen en ervaringen.
> Alleen een nieuwe klus aannemen in de 2e helft van het jaar met een goede fit.
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 505

Geregistreerd: 28 Jun 2022 11:22

Bericht 04 Jan 2023 21:31

Re: Financiële doelen 2023

- Blijven sparen voor dochter zoals we nu doen, iedere maand een vast bedrag.

- Bezuinigen op boodschappen. Zoals bij bijna iedereen is het hier ook flink meer dan wat maanden geleden. We kunnen het missen, maar als ik slimmer boodschappen ga doen kunnen we er zeker op besparen.

- Onze spaarrekening weer voller krijgen. Hebben wat grote aankopen gedaan en we gaan de trap nog aanpakken dit voorjaar, dus is wat leeggelopen, dat willen we graag weer omhoog.

- Nog meer inzicht krijgen op wat er per maand in en uit gaat.

Wat betreft mezelf;
- Minder geld uitgeven aan onzinnige dingen en zo dus mijn eigen spaarrekening ook weer aanvullen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 04 Jan 2023 22:44

Re: Financiële doelen 2023

- ik ga komend jaar weer een aantal keer behoorlijk omhoog met mijn salaris. Erg fijn. Maar dat zal deels vast ook meteen gekort worden op KOT. Doel is om er iig niet op achteruit te gaan 🙃
- ik blijf structureel inleggen bij Peaks, op de zilvervlootjes voor de kinderen en hun aparte spaarrekeningen. Verandert niks maar heeft ook geen doel
- als we een camper kopen is in 1 klap veel spaargeld weg. Spaardoel wordt dan verdeeld over weer ‘gewoon’ sparen en sparen voor (onderhoud en stalling etc van) de camper
- ik wil vaker tweedehands kopen
- ik wil meer spullen verkopen!
- koopzegels had ik steeds als spaarpotje maar neem ik nu bij het Max gespaarde (520,-) op om meteen op de spaar te zetten. Dat blijf ik doen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 05 Jan 2023 00:22

Re: Financiële doelen 2023

Gaaf, een camper kopen, Zora! Hebben jullie er al een op het oog?

Lijkt me heerlijk als je je hypotheek kunt aflossen, Chava. Ik hoor alleen vaak dat je beter een klein bedrag kunt laten staan, hoe zit dat bij jou?

Ik wil dit jaar minder impulsaankopen doen. Gericht boodschappen en kleding alleen als het nodig is. Vaste bedragen voor cadeautjes bepalen, weer een overzicht maken met inkomen en uitgaven en op basis daarvan bepalen hoeveel we maandelijks waaraan kunnen besteden.
Ik ben weer begonnen met de 52 weken spaarchallenge. Vorig jaar ook gedaan en ging goed, mooi bedrag gespaard en daar nieuwe gordijnen van kunnen kopen. Oh ja en belangrijkste doel is alleen iets kopen als ik het geld ervoor heb, dus niet meer online bestellen en achteraf betalen. Geen geld is niks kopen.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 05 Jan 2023 11:28

Re: Financiële doelen 2023

Het schijnt tegenwoordig nauwelijks nog iets uit te maken.

Ik doe het ook met het oog op het zoeken naar een andere baan. Ga sowieso minder verdienen dan dat ik nu doe. Als ik geen hypotheeklast meer heb en geen geld apart hoef te zetten voor de extra aflossing, kan ik die inkomensdaling opvangen zonder dat ik er heel veel op moet gaan inleveren.

Dat van de koopzegels van de AH doe ik inderdaad ook.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 05 Jan 2023 13:14

Re: Financiële doelen 2023

Vorig jaar had ik met aflossen van mijn hypotheek willen beginnen maar het werd een gek jaar en uiteindelijk heb ik geen plan gemaakt en dus niets afgelost. Ik ben dit jaar wel begonnen met een plan en ben er ook al aan begonnen dus ik heb er vertrouwen in. Ik moet minimaal €5000 euro afbetalen als ik dit doel wil halen.

Verder wil ik mijn noodpotje ophogen naar €3000 en daar heb ik nog €1900 voor nodig. En geld voor een andere auto waar ik nog zo'n €1000 a €1500 voor wil sparen.

Ik heb nog wat kleinere spaarpotjes maar daarin spaar ik wat ik per maand nog extra kan missen.

Ik kijk ook of ik mee kan doen aan wat spaar challenges van iemand die ik online volg. Maar dat probeer ik dan met cash geld te doen.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 16 Jan 2023 16:53

Re: Financiële doelen 2023

Dit jaar is het voor mij ineens heel anders, aangezien ik een eigen winkel ben begonnen.

Mijn doel is om dit jaar winstgevend te worden en zo langzaam mijn spaargeld weer te kunnen aanvullen.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 16 Jan 2023 20:02

Re: Financiële doelen 2023

Wat cool Mamsie! Wat voor winkel?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 16 Jan 2023 20:53

Re: Financiële doelen 2023

Mamsie schreef:Dit jaar is het voor mij ineens heel anders, aangezien ik een eigen winkel ben begonnen.

Mijn doel is om dit jaar winstgevend te worden en zo langzaam mijn spaargeld weer te kunnen aanvullen.

Loopt het een beetje? Het ziet op je FB in ieder geval top uit!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 16 Jan 2023 22:14

Re: Financiële doelen 2023

Mocht ik ooit in de buurt zijn ga ik daar echt langs. Ik vind macarons echt zo lekker en zit elke keer te kwijlen bij de foto’s.
2015 💙
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 894

Geregistreerd: 22 Apr 2021 18:38

Bericht 16 Jan 2023 23:46

Re: Financiële doelen 2023

Harrison schreef:Wat cool Mamsie! Wat voor winkel?


Jaaaa hier wil ik ook meer van weten!😃
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 17 Jan 2023 01:58

Re: Financiële doelen 2023

Zoals Minx al zei ik heb een Macaron zaakje geopend met mijn zelfgemaakte Macarons. 😊 G.ivisa Macarons op FB en Insta.

Lady, ja ik mag niet klagen. Mensen moeten me natuurlijk nog een beetje weten te vinden en januari is niet echt een goede maand (zeker niet met goede voornemens om af te vallen en de hand op de knip te houden). Maar er komen toch al best wat mensen langs en ook meerdere mensen die ook al voor een 2e of 3e keer zijn gekomen. Momenteel ben ik 3 dagen per week open en de andere dagen ben ik aan het bakken/voorbereiden.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 17 Jan 2023 10:30

Re: Financiële doelen 2023

Ik ben je gaan volgen Mamsie. Ze zien er prachtig en heerlijk uit!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 18 Jan 2023 23:13

Re: Financiële doelen 2023

Leuk zora! Dank je ☺️
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3181

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 19 Jan 2023 07:23

Re: Financiële doelen 2023

Leuk Mamsie!

Ons doel is verhuizen. Maar niet tegen de hoofdprijs of met enorme rente. Gisteren een eerste oriënterend gesprek gehad voor een nieuwe hypotheek.
Als verhuizen op bovenstaande voorwaarden niet lukt, dan blijven we nog even in dit huis en kijken we welke investeringen we hier nog willen doen, die iets van hun waarde behouden.
Dat is ons doel dus ook. Sparen voor de verhuizing/verbouwing.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers