Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic #3

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 09 Jan 2023 11:47

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Door er niet tegen te vechten maar het er te laten zijn. Ben maar verdrietig en voel je ellendig, wil geen datum wanneer het beter zal zijn. Het zal vanzelf beter worden, niet op datum en tijd. Liefs.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 09 Jan 2023 13:14

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Inderdaad, jank wanneer je kunt en laat het er zijn. Wees lief voor jezelf en gun jezelf ook deze tijd. Het zou raar zijn als het je niets zou doen toch na zo een lange tijd. Het is inderdaad niet te zeggen hoe lang het zal duren. Een toekomst alleen klinkt misschien eng maar je hebt de keuze gemaakt omdat een toekomst met je ex ook niet meer was wat je wilde. Je hebt nu de mogelijkheid je toekomst zelf in te kleuren en wel gelukkig te worden. Met hem werd je dat niet.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Jan 2023 10:44

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Heel lief, dank jullie wel! Ik vind het echt heel moeilijk want ik heb dit nog nooit zo gehad, lijkt wel alsof je ouder bent dat het dan veel heftiger is. Rationeel weet ik dat dit beter is en dat we geen toekomst samen hebben maar gevoelsmatig vliegt het mij echt aan. Ik ben niet zo goed in alleen zijn geloof ik. Tijdens werk gaat het wel, als ik sport voel ik mij ook even fijn maar daarna hakt het er weer zo hard in :(
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17341

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Jan 2023 07:37

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Wat moeilijk Biechtje. Gelukkig kun je op momenten genoeg afleiding vinden maar ik denk dat het ook goed is het niet uit de weg te gaan. Probeer jezelf voor te houden dat elke dag weer een stapje dichterbij je beter voelen is, ook al merk je het verschil misschien nog niet meteen. Sterkte!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 15 Jan 2023 12:26

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Mijn relatie loopt ontzettend stroef, moeizaam en alles behalve fijn.
Ik wil heel graag dat het anders gaat maar ik weet niet hoe. Van het idee om uit elkaar te gaan wordt ik heel verdrietig en is echt niet wat ik zou willen maar aan de andere kant hoe het nu al een hele lange tijd gaat daar word ik ook heel verdrietig van.

Grootste punt waar ik tegen aan loop is dat ik vind dat hij niet geïnteresseerd is in mij of wat ik hem vertel. Ik vertel hem op maandagavond dat ik de volgende dag een belangrijk gesprek heb. De volgende dag ga ik weg en dan zegt hij wat ga je doen? Vervolgens vertel ik hem savonds wat er bij dat gesprek besproken is en dat er op terug gekomen wordt. Hij vraagt dan vervolgens nooit meer ergens na. En dit is een voorbeeld maar zo heb ik er wel 100 en altijd op deze manier. Ik vertel wat, hij weet het niet meer, heeft geen idee wat ik heb vertelt en zo weet hij dus niks van mij. Ik vind het echt complete desinteresse in mij. Hij geeft aan dat hij heel geïnteresseerd in mij is, als ik dan vraag hoe hij die voorbeelden dan wil noemen geeft hij geen antwoord.
Ik heb hier last van, en ook echt wel behoorlijk veel. Ik heb dit bespreekbaar met hem gemaakt, aangegeven dat ik het niet leuk vind maar ook er erg verdrietig van wordt. Hij geeft aan dat het hem spijt en dat hij het echt anders gaat doen. Maar dat anders doen gebeurd niet.
Omdat ik zo teleurgesteld ben in hem, maar ook wel echt verdrietig en gekwetst(het zijn echt gebeurtenissen die steeds terug keren, het gebeurd bijna wel elke week) is ons intieme leven ook tot het vriespunt gedaald. Ik vind dat het komt omdat hij totaal geen interesse in mij heeft wat ik wel belangrijk vind en daardoor voel ik niet dat ik intiem wil zijn met hem. En nu tegenwoordig zegt hij, waarom zou ik geïnteresseerd in jou zijn als jij niet intiem wilt zijn.
We zitten dus in een enorme vicieuze cirkel, het maakt me ongelukkig.
Dan denk ik soms dat ik maar moet accepteren dat mijn eigen partner niks van me onthoud en dat ik het daar mee moet doen. Maar van die gedachte word ik verdrietig, in mijn ogen is dat geen gelijkwaardige relatie en dat is niet wat ik wil. Maar van wat er nu gebeurd word ik ook verdrietig en is er eigenlijk alleen maar gezeik tussen ons en dat is ook niet wat ik wil.

Iemand tips voor mij, wat kan ik doen?
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 15 Jan 2023 14:59

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Poeh wat lastig zeg Biechtje, ik wou het niet zomaar wegklikken maar heb ook niet dé tip voor je vrees ik.
Ik vind het wel in enige mate herkenbaar, mijn partner vergeet ook wel regelmatig iets, zo kan hij gerust op vrijdag vragen wat ik ga doen terwijl ik dan al jaren een zelfde soort werkdag heb. Maar belangrijke gebeurtenissen onthoudt hij wel gelukkig.
Goed dat je al wel besproken hebt met hem dat je er verdrietig van wordt. Heb je het er ook met hem over gehad hoe hij dit dan wil gaan aanpassen? Helpt het om bijvoorbeeld een gezamenlijke agenda te hebben waar die dingen in staan? Of dat je samen afspreekt dat je wel altijd je nieuwtjes moet vertellen, ook al vraagt hij er niet om, omdat als hij het eenmaal hoort hij het wel interessant vindt? Misschien voelt het kinderachtig, maar ik zou dus kijken of je samen tot zo'n soort afsprak kan komen, dat jij je niet elke keer gekwetst hoeft te voelen.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 15 Jan 2023 18:39

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Wat ontzettend moeilijk Biechtje! Ik kan me voorstellen dat je niet op zo'n manier nog jaren verder wilt.
Mijn eerste gedachte is dat relatietherapie misschien iets voor jullie is. Je kunt dan samen bespreken waar jij/jullie tegenaan lopen in jullie relatie en vanuit daar kijken of dingen verbeteren.
Sterkte Biechtje, dit lijkt me een moeilijke situatie.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 15 Jan 2023 19:30

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Girli, ik heb dat al meerdere keren voorgesteld. Hij vindt het niet nodig.

Henque, bedankt. Een gezamenlijke agenda was ook zijn idee. Dit een poosje gedaan, ik zette er van alles in. Maar hij keek niet, dus hij wist nog steeds niks. Dat irriteerde me zo want ik was nu weer mijn best aan het doen dat hij dingen van mij kon onthouden maar hij deed er niks aan. Dus ik ben gestopt met die gezamenlijk agenda.
Hij zegt ook wat jij zegt dat ik het gewoon moet vertellen. En ik doe dat ook echt wel bij dingen. Maar dan nog zit hij me zo vaak schaapachtig aan te kijken, hij heeft geen idee waar ik het over heb. Dus dan moet ik eerst weer vertellen wat ik hem al eens vertelt had en dan kan ik vervolg vertellen. Het zou een oplossing kunnen zijn maar dan moet ik accepteren dat ik alles 2 of 3 keer moet vertellen als een verhaal een vervolg heeft. Maar ik mis dan gewoon interesse van zijn kant, waarom kan hij mij niet iets vragen,of van me onthouden? Ik vraag me echt af of ik dan zoveel van hem vraag. Ik vind het namelijk echt iets heel normaals dat je dingen van elkaar onthoudt.
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 09:09

Bericht 15 Jan 2023 19:46

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Biechtje schreef: En nu tegenwoordig zegt hij, waarom zou ik geïnteresseerd in jou zijn als jij niet intiem wilt zijn.


Dit vind ik een enorme joekel van een rode vlag. En dat hij relatietherapie ‘niet nodig’ vindt ook. Nou en, jij vindt toch wel nodig?

Biechtje, jij ervaart zijn houding van vergeten als een gebrek aan interesse in jou. Merk je aan andere dingen wel dat hij in je is geïnteresseerd?
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 15 Jan 2023 19:48

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Maar ik denk dat daar de hele kern van het probleem zit Biechtje, in jouw laatste zin! Mijn vriend en ik verschillen ook enorm en de dingen die ik verwacht en doodnormaal vind, daar denkt hij niet aan en andersom.
Even als voorbeeld.. mijn vriend is enorm extravert en wil heel graag mensen om zich heen. Ik ben heel graag alleen en vind het soms heel lastig om het niet op mezelf te betrekken dat hij dan wéér met vrienden wil zijn en niet met mij. Hij snapt niet dat ik me niet dood verveel alleen, ik snap niet dat ie aan mij alleen niet genoeg heeft :)
Dit gaat nooit veranderen en dus moeten we het óf accepteren óf beslissen dat het ons beiden te ongelukkig maakt.

Ik denk oprecht niet dat je vriend met opzet niets aan je vraagt maar er gewoon echt niet aan denkt.

Waarin doet hij wel z’n best om je te laten zien dat je veel voor hem betekent? Kun je daar meer de focus op leggen? Misschien helpt je dat om met de teleurstelling van de dingen die hij niet doet om te gaan.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 15 Jan 2023 21:15

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Biechtje schreef:Girli, ik heb dat al meerdere keren voorgesteld. Hij vindt het niet nodig.
Wat mij betreft vraag je niet te veel van iemand als je wilt dat iemand interesse in je toont en dingen van je onthoudt.

Ik sluit me een beetje aan bij Morrisey. Ik vind dit ook wel een rode vlag.
Heb je het gevoel dat jullie dingen samen doen? Samen leuke dingen en, bijv., samen, voor het huishouden zorgen (als je samen woont of als je samen bent)? Of heb je meer het gevoel dat je alleen dingen doet?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 15 Jan 2023 21:36

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Heb je dan in de avond wel een leuk gesprek over werk bijvoorbeeld? Of moet je dan ook alles uit hem trekken?

Het zou kunnen dat hij erg vergeetachtig is maar als hij graag zijn best zou willen doen dan kan hij hier echt wel aan werken. Als je iets vertelt meteen noteren of zelfs een wekkertje zetten als herinnering op telefoon of horloge. Het klinkt in ieder geval niet alsof hij erg zijn best doet.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 16 Jan 2023 10:44

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Misschien vat ik je verhaal verkeerd op hoor maar is het niet ook een gebrek aan enthousiasme? Ik bedoel, mensen moeten mij ook weleens een verhaal 2 keer vertellen maar als ze dat dan doen is het meestal zo'n OH JA! moment en ben ik enthousiast en wil ik weten wat het vervolg is. Als je vriend ook een gebrek aan enthousiasme heeft naar jou dan zou ik me heel hard afvragen waarom je eigen zo graag nog bij hem wilt blijven? Je hebt gepraat, meerdere malen, je hebt geprobeerd een agenda bij te houden en je hebt relatietherapie voorgesteld. Dat alles haalt niks uit maar hij verwacht wel intimiteit van jou. Beetje krom als je het mij vraagt. Natuurlijk is het fijn te weten wat je hebt al is het nog zo bagger. Als het uit is ben je echt op jezelf aangewezen en dat klinkt wellicht onzeker maar echt, je kunt je in dit soort relaties zo veel eenzamer voelen dan als je daadwerkelijk alleen bent. Hoezo zou je je neer moeten leggen bij een relatie waar jij niet gelukkig van wordt? Jij verdient dat toch ook gewoon net als ieder ander? En tja, uitmaken zal je inderdaad verdrietig maken maar het is niet dat je nu zo gelukkig bent toch? Het verdriet van het uitmaken heeft is veel tijdelijker dan het verdriet als je bij hem blijft.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 18 Jan 2023 15:24

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik heb even rustig over jullie berichtjes nagedacht. Toen ik het typte was ik erg gefrustreerd dus zou mijn reactie sowieso negatief zijn.

We doen eigenlijk niet zo veel samen, onze interesses liggen ook echt ergens anders en eigenlijk heb ik dat nooit als een probleem ervaren maar ik vind het wel jammer. De keren dat we wel wat samen doen is het op mijn initiatief en dan reageert hij 9 van de 10 keer wel enthousiast.
Als we savonds praten over de dag vraagt hij wel dingen over mijn dag, dat heus wel. Maar hij is 9,5 van de 10 keer vergeten wat ik hem heb vertelt. Gebrek aan enthousiasme wil ik het niet noemen, hij weet het gewoon niet. En ja hij zegt dat hij zijn best doet, door dingen op te schrijven, maar als ik hem dan vraag wat hij dan echt allemaal heeft opgeschreven is niks of een ding. Dus dat werkt niet. Hij zegt daarop ook dat hij vindt dat hij het gewoon moet onthouden omdat ik het hem vertel en dat hij het daarom niet op schrijft. Maar goed hij schrijft het dus niet op en hij onthoudt het niet, dus hij weet dan niet wat ik hem heb vertelt of onthoud niet iets wat belangrijk voor mij is.
Ik moet er nog maar eens rustig over nadenken. Ik weet ook niet meer hoe dit veranderd kan worden dat ik me er ook prettig bij voel.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 19 Jan 2023 14:03

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Is hij altijd zo geweest? Is een medische oorzaak wel uit te sluiten zeg maar?
Kijk, dat hij zo is, kan hij wellicht niks aan doen maar hij wil ook niks doen voor verbetering. Hij wil niet opschrijven, hij wil niet in therapie en jij hebt er dan maar mee te leven. Niet helemaal fair als je duidelijk aan hebt gegeven dat je dit zo veel doet. Dat zou voor mij de red flag zijn hierin. Niet dat hij het vergeet maar dat hij er ook niks aan wil doen. En ja, dan kan hij zo zijn maar dat wil niet zeggen dat jij dat maar te accepteren hebt natuurlijk. Jammer ook dat hij amper initiatief neemt om samen dingen te ondernemen. Dat lijkt me juist zo belangrijk om nog een balans te houden.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 25 Jan 2023 22:20

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Wat vinden julie te veel drank?

Ik pieker de laatste tijd over het drinken van mijn vriend. Hij hield altijd al van biertjes, maar de laatste tijd drinkt hij vaak rode wijn. Een glaasje of 2, en ik krijg de indruk dat hij dat bijna elke dag wel doet. Dat helpt hem om lekker te slapen, zegt hij.

Ik vind dat eigenlijk te veel. En sowieso vind ik het zorgwekkend als je drinkt om lekker te kunnen slapen. Dat heb ik ook wel gezegd, maar dan wuift hij het een beetje weg (hij is geen alcoholist, zegt hij dan, hij kent heel veel mensen die zoveel drinken, enz). Dus ik vraag me nu af of ik niet nog een keer duidelijker moet aangeven dat ik wil dat hij wat mindert.

Aan de andere kant vraag ik me dan ook af of ik niet te veel zeur. Want heel erg is het ook niet: het is niet alsof hij zoveel drinkt dat hij zich anders gaat gedragen, ik zie hem nooit stomdronken of zo, hij drinkt vaak alleen 's avonds, enz. En iedereen heeft natuurlijk wel ongezonde gewoontes.

Ik drink zelf zelden en mijn vriendinnen drinken ook weinig, dus wat dat betreft ben ik ook niet veel gewend. Of heb ik hier wel gegronde redenen om me zorgen te maken?
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1045

Geregistreerd: 30 Apr 2022 06:39

Bericht 26 Jan 2023 06:08

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik vind een glas of twee echt niet zorgelijk eerlijk gezegd.. Ikzelf zou me er niet druk om maken. Lekker slapen is wel een wat gekke reden, maar ik zou er niet teveel achter zoeken.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 26 Jan 2023 07:01

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik heb daarvoor 2 belangrijke vragen:

1. Wijgert hij om een keer niet die 2 glazen te drinken?

2. Drinkt hij dan stiekem?

Is het antwoord hierop ja. Dan zou ik mij zeker zorgen maken. Is het nee, dan is het eerder een gewoonte dan verslaving.

Overigens zou ik het ook onnodig vinden en hebben wij hier thuis ook weleens een andere mening over.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1676

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 26 Jan 2023 07:55

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik vind iedere dag 2 glazen drinken wel teveel. Volgens mij valt dat al onder verslaving? Even gekeken en 14 glazen in de week (voor een man).
Dus ja, ik zou hier zeker het gesprek over aangaan. 2 wordt snel 3 en dan in het weekend nog wat bier erbij en je bent verder van huis.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 26 Jan 2023 11:09

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Als hij elke dag twee glazen drinkt, vind ik dat wel veel. Er wordt al gesproken van een alcoholprobleem bij 14 glazen per week en bij minder dan 2 dagen per week niet drinken.

Drinkt hij inderdaad elke dag? En hoe makkelijk komt er een derde glaasje bij? En hoe zit het bijeen borrel/etentje/feestje?

Ik zou het ook ontzettend lastig vinden om erover te praten, zeker als hij het zo weg wuift. Misschien kun je bij de huisarts om advies vragen?
december 2016
juli 2019
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Jan 2023 16:08

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik zou dit zeker wel teveel vinden. Zeker ook omdat hij aangeeft dan beter te slapen. Wanneer je naar alle lichaamsfuncties kijkt zie je dat de kwaliteit van je slaap zelfs minder is nadat je gedronken hebt. Hij praat het daarmee voor zichzelf goed.
2015 💙
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 09:09

Bericht 28 Jan 2023 06:42

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Dat vind ik nogal een interpretatie Minx. Veel mensen ervaren een ontspannend effect van alcohol en slapen daardoor beter in. Alcohol wordt niet voor een niets een slaapmutsje genoemd.

Inderdaad zorgt alcohol juist voor een meer oppervlakkige slaap, objectief gezien. Maar dat gevoel is er, dat is niet ‘goed praten’.

On topic biechtje gaat het erover wat jij vindt en wil. Ik vind het niet zorgelijk, maar als jij dat wel vindt, rest je weinig anders dan het gesprek aangaan. Ik zou dat wel met hem doen en niet met een huisarts.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 28 Jan 2023 08:24

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Biechtje schreef:
Ik vind dat eigenlijk te veel. En sowieso vind ik het zorgwekkend als je drinkt om lekker te kunnen slapen. Dat heb ik ook wel gezegd, maar dan wuift hij het een beetje weg (hij is geen alcoholist, zegt hij dan, hij kent heel veel mensen die zoveel drinken, enz).

Ik vind elke dag drinken teveel. En wat je hier zegt, dat zou ik ook het vervelende en zorgwekkende vinden. Wat Minx al benoemt, feitelijk slaap je juist minder goed.

Zeggen dat je wilt dat hij minder drinkt heeft denk ik weinig zin. Daar gaat hij zelf over.
Ik zou het gesprek met hem blijven aangaan en bespreken waarom hij het nodig heeft om zo in slaap te vallen en of hij dat misschien ook anders aan kan pakken.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 29 Jan 2023 08:11

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Uiteindelijk is het zijn lichaam, zijn keuze en heb je er niet zoveel over te zeggen. Je kunt het alleen bespreekbaar maken en uitleggen waar de zorg zit. Zonder er een aanval van te maken of iets af te dwingen. Hopelijk zet hem dat aan het denken.

Ik heb dit ooit bij mijn vriend ook gedaan. Hij reageerde eerst afwijzend. Toen is hij uit nijdigheid wat minder gaan drinken, daarna ging hij er nog eens over nadenken en uiteindelijk is de verandering vanuit hemzelf gekomen.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 29 Jan 2023 10:01

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik ben het met Carra eens. Het kan ook heel averechts werken als je teveel je eigen mening op dringt. Ik zou het wel bespreekbaar maken, maar niet veroordelend. Ik zou dus niet mijn mening erover geven, maar af en toe een keer een vraag stellen die hopelijk zaadjes planten.
Of dingen zeggen als "dit en dat schijnt ook goed te werken voor een betere nachtrust. Misschien interessant om een keertje uit te proberen". Als je een keer een artikel tegenkomt over alcohol in relatie tot nachtrust etc dat doorsturen via whatsapp. Zou dit wel heel gedoseerd doen en dus niet elke dag of erger nog meerdere keren op een dag.

Ik ben zelf iemand die veel in fases doet. Misschien heeft je man dat ook? Dan houdt t gewoon ineens een keer op en gaat ie iets anders doen/drinken/eten.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers