Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Goede regenjas (voor op reis)

<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Jan 2023 07:41

Goede regenjas (voor op reis)

Ik ben op zoek naar een goede, waterdichte regenjas voor op reis. Nu twijfel ik een beetje tussen zo'n dun jasje wat je makkelijk in je tas kun stoppen, of een trenchcoat-achtige jas, die je tegelijk als gewone jas kunt gebruiken. Wat zou in de praktijk het handigst zijn.
Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald merk? Als ik voor zo'n trenchcoat ga, moet hij wel goed ademen, niet dat ik er zo in loop te plakken.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 13 Jan 2023 18:58

Re: Goede regenjas (voor op reis)

Ik heb deze en die voldoet aan bijna al je eisen. Althans, het is een regenjas. Ik gebruik hem ook als gewone jas omdat het vaak 'vies' weer is, je gaat er niet in plakken, hij is ademend.
Alleen... Hij kan geen stortbuien of lang regen achter elkaar aan. Niet zo goed als een echte echte regenjas. Maar in principe ben ik met dat weer ook gewoon niet buiten. Ik wandel veel, ook als het licht regent en dan vind ik deze ideaal.

https://www.bol.com/nl/nl/p/agu-seq-reg ... oductTitle

Edit: ik lees nu in de titel 'voor op reis'. Weet niet precies wat ik me daarbij moet voorstellen!
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Jan 2023 07:58

Re: Goede regenjas (voor op reis)

Bedankt voor je tip Joey!

Omdat het voor op reis is twijfel ik tussen zo'n dun jasje wat je makkelijk in je tas propt en er uit trekt als je het nodig hebt, of een die je gewoon echt als jas draagt (bijvoorbeeld die jij tipte). Ik ben er nog niet over uit wat in de praktijk fijner zal zijn.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 14 Jan 2023 13:27

Re: Goede regenjas (voor op reis)

Waar ga je naartoe?

Ik heb zelf een simpel regenjasje van de Decathlon die je gewoon klein in je tas kan stoppen. Ideaal voor tijdens vakanties vind ik! Maar hangt wel van je bestemming af. Meegehad naar bv Japan, had geen gewone jas verder mee, alleen truien. En dan kon ik dus ook deze regenjas aan doen over mn trui als het wat kouder was of als het regende.
Als je dus naar een warme bestemming gaat zou ik zo'n dun regenjasje kopen. Als je naar een koude bestemming gaat zou ik zo'n jas als die van Joey doen!
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Jan 2023 15:16

Re: Goede regenjas (voor op reis)

Ik ga in het voorjaar naar Japan, dan is het daar over het algemeen niet warmer dan 20 graden. Dus vandaar de twijfel om hem ook al jas te kunnen dragen, of makkelijk in een tas te kunnen stoppen.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 15 Jan 2023 14:54

Re: Goede regenjas (voor op reis)

Oh ook Japan! Leuk! Welke plekken ga je bezoeken?

Wij gingen in oktober naar Japan en toen was het daar wel net wat warmer inderdaad, maar ook niet tropisch hoor, denk 22 graden ofzo? En toen heb ik echt geen jas gemist.
Als je teveel twijfelt zou ik gewoon voor een jas gaan die je ook elke dag kan dragen. Dan kan je die op warme dagen altijd in je hotel achterlaten en alleen een vest aandoen.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers