Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwanger en de vijfde ziekte

<<

Mila

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 07 Okt 2013 13:43

Bericht 09 Dec 2013 10:31

Zwanger en de vijfde ziekte

Ik begin me nu toch een beetje zorgen te maken.
Ik ben 39 weken zwanger en mijn zoontje heeft de vijfde ziekte. Hij kan mij nu niet meer besmetten, dat zou dan een week geleden al gebeurd moeten zijn.
Na bloedprikken eerder in de zwangerschap is gebleken dat ik de vijfde ziekte vroeger niet gehad heb, en dus geen antistoffen heb. Mocht ik tijdens de zwangerschap besmet raken met deze kinderziekte, zou dat vooral in de eerste 20 weken gevaarlijk zijn.
Nu loop ik al op het eind en maakte ik me eigenlijk niet zoveel zorgen, tot ik begon te googlen..
Daarnet las ik namelijk dat, mocht ik besmet zijn, de baby hierdoor ernstige bloedarmoede kan ontwikkelen, met alle gevolgen van dien, en er zelfs een bloedtransfusie nodig is.
Hier ben ik toch wel erg van geschrokken.
Gelukkig heb ik vanmiddag al een afspraak staan bij de verloskundige, dus hopelijk krijg ik dan meer duidelijkheid.
Maar is er hier toevallig iemand die hier meer vanaf weet, of mij gerust kan stellen?
Alvast bedankt!
B. 2009
A. 2013


Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Dec 2013 10:44

Re: Zwanger en de vijfde ziekte

Ik zou het melden, desnoods ook aan de huisarts, en afwachten wat zij zeggen. Volgens mij kunnen ze zo nagaan of er sprake is van bloedarmoede, en jij bent ook al zo ver in de zwangerschap dat ze de baby zouden kunnen halen als er enig risico is. Dat scheelt denk ik al wel. Maar ik zou het wel zeker even melden, zowel aan de huisarts als aan de verloskundige.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem 42

Bericht 09 Dec 2013 11:42

Re: Zwanger en de vijfde ziekte

Wat Susan zegt, en als de huisarts zegt dat het ongevaarlijk is, zou ik hem wijzen op wat je hebt gelezen op internet. In Nederland wordt volgens mij niet onderkend dat het gevaarlijk is na de 20 weken maar dat is het wel.

Gelukkig is de vijfde ziekte niet zo besmettelijk en heb je het waarschijnlijk gewoon niet opgelopen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron