Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kerstmenu 2022

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Dec 2022 12:43

Kerstmenu 2022


Wie is er al bezig met het kerstmenu voor deze kerst?
Wat ga je maken?


Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Dec 2022 12:53

Re: Kerstmenu 2022

Ik en m'n moeder zijn gisteren een beetje begonnen met nadenken. Ik wil graag een keer zo'n mooie klassieke Britse raised pie maken, zo'n soort terrine achtige pastei en dan mooi met deeg versierd. Ik denk met wild erin, maar ben er nog niet helemaal uit.

Zoiets:

Afbeelding


En dan wil m'n moeder er een lekkere salade bij maken.

Verder zijn we nog niet haha maar ik kan me zo lekker verliezen in het uitzoeken van het perfecte recept.
Let's discover the world together.
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 10:09

Bericht 07 Dec 2022 13:21

Re: Kerstmenu 2022

Ziet er mooi uit. Ik vind het jammer dat er bij Kerst voor veel mensen zo'n nadruk op vlees ligt.

Wat ik eerste Kerstdag ga maken weet ik nog niet, maar op Kerstavond eten we van een restaurant hier in de stad. Zo'n zelfbouw-pakket wat je tijdens corona ook veel zag. Het menu:

AMUSE
TARTELETTE, CRÈME VAN KASTANJE EN KROKANTE CHAMPIGNONS

ENTREE
KOHLRABI CEVICHE, CRÈME VAN YUZU, GEBRANDE WITTE DRUIF EN EEN VINAIGRETTE VAN PONZU

TUSSEN I
TARTAAR VAN KNOLSELDERIJ, MAYONAISE VAN SHISO, CRUNCH VAN CASHEW EN EEN VINAIGRETTE VAN SAMBAI EN HOOI

TUSSEN II
GEPOFTE RODE BIET, BEURRE BLANCE MET GEROOKTE BOTER EN VILLA MANODORI ACETO BALSAMICO

PIECE
LITTLE GEM VAN DE BBQ, CRÈME VAN KNOLSELDERIJ EN LAVAS, KRUIDENSALSA MET ZWARTE KNOFLOOK EN PISTACHE

DESSERT
MOUSSE VAN AARDPEER, KROKANT VAN GEKARAMELISEERDE HAZELNOOT EN CASSIA EN KOFFIE

FRIANDISES
BONBON EN NOUGAT

En dan met een wine pairing erbij.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Dec 2022 14:04

Re: Kerstmenu 2022

Morrisey schreef:Ik vind het jammer dat er bij Kerst voor veel mensen zo'n nadruk op vlees ligt.
.


Ja snap ik wel.
Ik geef zelf niet veel om zo'n grote kalkoen, maar ik ben zelf wel een vleesliefhebber.

Klinkt allemaal heerlijk van jouw restaurant menu. Dessert met aardpeer, daar zou ik benieuwd naar zijn.
Let's discover the world together.
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 07 Dec 2022 14:42

Re: Kerstmenu 2022

Yes ik ben er ook al uit;

Coquilles met salie-boter en pastinaakcrème, vooraf.

Edelhertenbiefstuk met gepofte bieten en aardappelpuree, hoofd.

Petit grand dessert au chocolat, na
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1036

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 07 Dec 2022 15:01

Re: Kerstmenu 2022

Kerstavond met de schoonfamilie. Nog onduidelijk wat we doen met het eten 😏

Eerste kerstdag komt mijn familie hier en ‘s avonds logeren.
Wij regelen het hoofdgerecht, voorgerecht en toetje doen m’n broers + aanhang.
Wij maken risotto met prei, sjalot, citroen en peterselie. Met wat lekkere kaas erdoor (nog even kijken welke, misschien een goede parmezaan of zo) en krokante schijfjes aardpeer.
In de middag heb ik een hot chocolate & cookies borrelplank en kunnen m’n nichtjes peperkoekhuisjes bouwen en versieren 🤩

Tweede Kerstdag ben ik samen met m’n man. We gaan buiten onder de overkapping kaasfonduen, houtkachel aan en op de beamer een kerstfilm kijken 🥰 Ik denk the Grinch!
Laatst gewijzigd door Ginny op 09 Dec 2022 20:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1843

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 09 Dec 2022 12:29

Re: Kerstmenu 2022

Wij doen een potluck etentje dus heb eigenlijk geen idee wat er op t menu staat.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 09 Dec 2022 12:56

Re: Kerstmenu 2022

Ik krijg honger van dit topic haha.

Ik bedenk en verzorg dit jaar alle 3 de kerstdagen het eten. Ik wil graag een mix van makkelijk, snel, maar toch speciaal en lekker.

Kerstavond met ons 4en als gezin. Traditie is een kerstfilm kijken met hapjes op de bank. Ik maak het makkelijk en klik gewoon allemaal lekkere dingetjes aan bij de online supermarkt ;)

1e Kerstdag is bij mijn ouders thuis en mijn tante komt ook altijd.
Voorgerecht koud: garnalencocktail met mandarijn.
Voorgerecht warm: gerookte zalm, boursin en bieslook onderin een ramequin doen en daarbovenop een eitje breken, dat gaat in de oven.
Bij: Luxe brood met goede boter.

Het voorgerecht voor de kinderen wordt waarschijnlijk poffertjes met aardbeien. Zoon zal wel ook wat garnalencocktail willen.

Soep: Pompoensoep met feta.

Dan een pauze met cadeaus uitpakken en dan wil ik bij de koffie/thee iets van petit fours, bonbons en koekjes.

Hoofd: Eerst wilde ik varkenshaas vullen met brie en daarbij een rode wijn-cranberrysaus maken, maar omdat ik voor 2e kerstdag toch bij de slager ga bestellen, heb ik daar varkenshaas besteld die al gevuld is en met saus.
Bij: Knolselderijgratin, een salade van ui, ei komkommer en appel, en iets aardappeligs (to be determined).
De kinderen krijgen bospeen als alternatief.

Dessert: Dame blanche met (noten)toppings, warme chocoladesaus en slagroom.

2e kerstdag komt de schoonfamilie naar ons. Dit om mijn schoonmoeder te ontzien. Ze heeft altijd veel moeite met ontspannen als we allemaal bij haar thuis zijn. We doen altijd gourmetten dus dat doen we nu dan ook.
Soep: Bosuisoep. Ik denk ook met nog iets erbij of topping(s).
Hoofd: Voor op de gourmet: Vlees, champignons en courgette met pesto. Stokbrood met kruidenboter. Diverse salades. Fruit en rauwkost. En waarschijnlijk van die kleine pannenkoekjes (er zijn 4 kinderen bij).
Dessert: Kant en klaar ijs, verschillende soorten. Met slagroom en fruit voor de liefhebber.

Allemaal best traditioneel, maar de ouderen die mee eten zijn ook al allemaal 70+ (op mijn moeder na) en die houden daar wel van.
<<

Millie

Noob

Berichten: 200

Geregistreerd: 15 Nov 2020 22:22

Bericht 09 Dec 2022 13:18

Re: Kerstmenu 2022

Heel leuk om te lezen en nog een beetje inspiratie op te doen.
Kerstavond: nog geen idee, we zijn met zijn met het gezin. Ik denk pizzaretten.
1e kerstdag bij mijn familie. We nemen allemaal wat mee. Ik maak hertenbiefstuk met cranberrysaus, stoofpeertjes en hasselback aardappelen (met wat topping)
Dessert verzorg ik voor 15 man, moet ik nog even inspiratie voor op doen.
2e kerstdag: mijn kinderen zijn naar hun vader dus alleen met zijn vijven. Ik denk dat ik dan wat uitgebreider kook maar dit ligt nog open. Nog geen idee wat
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Dec 2022 13:20

Re: Kerstmenu 2022

Eerste kerstdag geen idee dan maakt de schoonmoeder van mijn broertje een 8?-gangen diner

Tweede kerstdag heeft mijn moeder deze box besteld.
https://eatsous.com/products/borrelbox- ... 774318#box
2015 💙
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1757

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 09 Dec 2022 16:36

Re: Kerstmenu 2022

Oh leuk! Ik ga hier inspiratie opdoen! En sorry, hier ook een enorme vlees liefhebber dus veel vlees.
Maar tot nu toe:
Voor: carpaccio
Soep: zondagse soep
Hoofd: aardappelsoesjes, 3 kleuren wortels uit de oven, een salade en dan moet ik nog het vlees bedenken. Ik denk aan biefstuk of varkenshaas. Maar ik wil eigenlijk iets luxers dus ik ben nog aan het zoeken.
Nagerecht: 2 soorten bavarois werd er gevraagd maar ik wil eigenlijk eens een grand dessert maken, dus met allemaal kleine desserts.

En ik had nog een recept gezien van een spoon dus die wil ik tussendoor ook nog ergens geven.

Maar ik kan nog alles omgooien, ik hou van koken dus ik wil mijzelf uitdagen en weer iets nieuws proberen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11847

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 09 Dec 2022 18:59

Re: Kerstmenu 2022

Eerste kerstdag gaan wij bij mijn ouders weer lekker voor een poke bowl. Ik heb gezegd wat Soja saus mee te nemen. Ik heb laatst een vrij pittige gekocht die ik zelf lekker vind.
Verder ga ik kijken hoe ik hier zonder keuken een nagerecht kan maken, moet vast wel te doen zijn,

Tweede kerstdag hebben wij een reservering bij de Rosario in Helmond gemaakt.
Daar hebben we het volgende menu
* Coquille, met rettich, radijs, dashi, knol en truffel
* Tarbot, sinaasappel, passievrucht, pompoen, vadouvan
* Spicy strak tartaat, kaviaar, truffel aardappelijs, gerookte eidooier, pepertje mayo, petjil, kletskop sesam, atjar,
* Langoustine en kreeft, pomtayer, wortel, hollandse garnalen, tom yum
* Rendang, ijsmango, kokos en Sereh, tuintje oost indische kers
* Rund, paddensoelen, 5 spice, schorseneren, sptuirblad, paddo XP, ganzenlever terrine, gebakken ganzenlever, krokante peperkoek, appel
* Death bij Chocolate
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 09 Dec 2022 19:16

Re: Kerstmenu 2022

Kerstavond zijn we als gezin thuis, ik denk dat we lekkere hapjes eten en home alone of iets dergelijks op tv kijken.

Eerste kerstdag zijn we bij mijn schoonouders, mijn schoonmoeder had al besloten dat we gaan gourmetten ( de horror) en daar was geen speld tussen te krijgen.

Tweede kerstdag zijn mijn ouders bij ons. Dan maak ik steak tartaar vooraf, dan een soep ( maar ik weet nog niet wat) en daarna zalm voor mijn man en moeder en ik denk entrecote voor mijzelf en mijn vader en kipnuggets in de vorm van een kerstboom of zo iets voor de kinderen. Daar maak ik een aardappelgratin bij en een warme en koude groente, maar ook dat moet ik nog verzinnen.
Daarna iets van een dessert, geen idee nog wat. Mijn moeder heeft een dieet zonder ( riet)suiker dus dat is wel een kleine uitdaging, maar moet goed komen.
Daarnaast nog koffie met koekjes ( gebakken met suiker vervanger) en bonbons van de chocolatier hier met fructose ipv gewone suiker 👍🏻
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1711

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 09 Dec 2022 20:13

Re: Kerstmenu 2022

Kerstavond is hier traditie met hapjes (en all you need is love).
1e kerstdag thuis gourmetten
2e kerstdag bij mijn ouders, weet nog niet precies wat. In iedergeval als voorgerecht carpaccio en garnalencocktail. Toetje zal wel viannetta worden met advocaat en slagroom en voor de kinderen zo’n toetje die je zelf kan versieren
Juli 2019
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15978

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 09 Dec 2022 22:15

Re: Kerstmenu 2022

Ik vind dit altijd een heel leuk topic om te lezen maar ben dan ook heel blij dat ik zelf niet zoveel moeite hoef te doen.

Eerste Kerstdag heeft mijn man dienst en ben ik alleen met de twee jongens. Ik ben van plan om begin van de middag even langs mijn vader en z’n vrouw te gaan en om dan ‘s avonds gewoon lekker thuis te eten. De jongens zouden dolgelukkig worden van pizzarette dus misschien doe ik dat wel.

Tweede kerstdag vieren we bij mijn schoonfamilie. We gaan oldskool gourmetten en ik hoef alleen voor wat lekkere wijntjes te zorgen.

Ik vind het altijd heerlijk om tijdens de feestdagendrukte door de supermarkten te lopen en gewoon een simpel lijstje te kunnen afwerken, zonder enige vorm van stress 🙂.
Laatst gewijzigd door Lady op 11 Dec 2022 13:38, in totaal 2 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Dec 2022 23:17

Re: Kerstmenu 2022

Hier niks bijzonders.

Kerstavond gaan met met z'n drieën gourmetten

Met kerst zelf 1 dag na mijn ouders volgens mij is er besloten chinees te halen. Hoeft van mij niet hou ik niet.

Verder geen idee. In ieder geval niet zo luxe als de rest
Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 09 Dec 2022 23:37

Re: Kerstmenu 2022

Ik heb nog geen idee eigenlijk. Ik zat vandaag in de Kerstallerhande te bladeren en ik dacht alleen maar bij alles, blegh wat veel werk. Dus het zal wel niet veel bijzonders worden hier dit jaar😅
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 10 Dec 2022 02:26

Re: Kerstmenu 2022

Kerstavond vier ik met m'n buurman. Gezellig all you need kijken en we hadden het over pizza gehad. Ik denk dat ik als verrassing een toetje regel, moet alleen even kijken wat. Hij heeft namelijk suikerziekte.. Als iemand tips heeft?

1e kerstdag met een vriend uit eten. We hebben beiden geen zin in dat gedoe om zelf wat te maken en regelen.

2e kerstdag gourmet met een andere vriend. Gewoon lekker traditioneel, met de top 2000 op.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1114

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 10 Dec 2022 13:33

Re: Kerstmenu 2022

Kerstavond is altijd pasteitjes bij m'n ouders. M'n moeder maakt zo'n magnifieke saus met paddenstoelen en vlees. Zoon verheugt zich daar het hele jaar op.
Eerste kerstdag gaan we uit eten.
Tweede kerstdag denk ik hier thuis gourmetten.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 10 Dec 2022 16:33

Re: Kerstmenu 2022

Kerstavond is met z’n drieën. Ik kijk even of we ergens kunnen bestellen.

Eerste kerstdag komen mijn moeder en schoonouders. Ik doe een uitgebreide borrel met hapjes aan het eind van de middag.

Zondag wederom met z’n drieën. Ik denk iets simpels met rollade, sperziebonen en aardappelkroketjes
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 10 Dec 2022 20:12

Re: Kerstmenu 2022

Haha ik weet niet eens nog waar we kerstmis vieren; ga dit topic eens lezen voor inspiratie sowieso!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Millie

Noob

Berichten: 200

Geregistreerd: 15 Nov 2020 22:22

Bericht 11 Dec 2022 12:15

Re: Kerstmenu 2022

Ik ben inmiddels uit het toetje; ik maak een Citroen tiramisu met limoncello, dat serveer ik dan met een bolletje (nog nader te bepalen) ijs, slagroom en een Citroen meringue toefje. Misschien nog een koekje erbij.

Voor de kinderen kerst ijsjes uit de supermarkt
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 11 Dec 2022 12:45

Re: Kerstmenu 2022

Kerstavond samen met ons gezin. Kaasfondue op verzoek van ons kind. 1e kerstdag naar mijn schoonouders. Mijn schoonmoeder is nog bezig met het samenstellen van het menu, wij zorgen voor het dessert. Tweede kerstdag gaan we met mijn familie gourmetten. Ik vind dat juist gezellig!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 19 Dec 2022 12:09

Re: Kerstmenu 2022

Mizz_S schreef:Ik heb nog geen idee eigenlijk. Ik zat vandaag in de Kerstallerhande te bladeren en ik dacht alleen maar bij alles, blegh wat veel werk. Dus het zal wel niet veel bijzonders worden hier dit jaar😅


De conclusie is dat we eerste dag bij mijn ouders gaan eten en tweede dag een bruch bij zwagers, en ik hoef beide dagen niets mee te nemen. 😇
Kerstavond doen we Italiaanse hapjes. Ik ga met zoontje kerstboompizza's maken en verder doen we er wat kaas, vleeswaren en olijven bij, en wat rauwkost en ciabatta. Oh en arancini. Toetje nog bedenken, maar ik gok iets kant en klaars van de AH.
Tweede kerstdag maak ik 's avonds wat simpels voor de kinderen (vissticks met wortels en ovenfrietjes of zo) en eten wij 's avonds lekker borrelhapjes.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 19 Dec 2022 12:24

Re: Kerstmenu 2022

Kerstavond zijn we samen thuis en eten we denk ik soep en hapjes.
Eerste kerstdag gaan we naar mijn ouders. Daar brunchen we met 7 volwassenen en 3 kinderen. Mijn moeder maakt soep, ik maak in ieder geval iets van bladerdeeghapjes en een dessert met mango, kokosroom en meringue. Daar komen nog wat meer hapjes bij, maar nog geen idee wat.
Tweede kerstdag hebben we nog geen plannen, maar misschien komen vrienden langs en kunnen we gourmetten. Als die vrienden niet langs komen zijn we samen en dan eten we iets makkelijks. Ik denk iets kant-en-klaars wat alleen nog in de oven hoeft.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron