Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Is een buikdrager echt zo slecht?

<<

Kruidkoek

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 02 Sep 2013 23:25

Bericht 06 Sep 2013 22:21

Is een buikdrager echt zo slecht?

Wij wonen midden in het bos, er zijn op onze oprijlaan na daargelaten geen wegen en zelfs onze oprijlaan bestaat uit leem en grind en is dus erg ongelijk/hobbelt.
Daarom kan ik, als ik met onze zoon de hond uitlaat, hem niet meenemen in de wandelwegen omdat hij dan echt gehusseld wordt.
De paden die er zijn, zijn namelijk heel smal en begroeit met gras of mulle zandpaden.

Daarom neem ik K altijd mee in de buikdrager van babybjorn, wel de hoge versie waarbij hij nog een steuntje in de nek heeft. Hij zit ook altijd met zijn gezicht naar mij toe en de wandelingen duren hooguit een halfuur.
Hij lijkt het erg leuk te vinden, kijkt vrolijk rond en piept ook niet als hij erin of er uit gaat.
Waar maak je je dan druk om zou je denken, nou ik las dit onderstaand artikel en vraag me nu dus af wat jullie van het gebruik van de buikdrager vinden.

http://moeders.nu/ergonomische-draagzak ... babybjorn/
Afbeelding
<<

Anoniem25

Bericht 06 Sep 2013 22:24

Re: Is een buikdrager echt zo slecht?

Niet alle buikdragers zijn hetzelfde. Er bestaan ook ergonomische buikdragers zoals de stokke mycarrier bijvoorbeeld. Voor een babybjorn zou ik zelf niet zo gauw kiezen ivm de slechte ondersteuning in de heupjes.
<<

Anoniem 42

Bericht 06 Sep 2013 22:27

Re: Is een buikdrager echt zo slecht?

Voor een half uurtje lijkt het me niet gelijk desastreus voor zijn rug, maar er bestaan inderdaad veel betere (meer ergonomische) dragers.
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 06 Sep 2013 22:53

Re: Is een buikdrager echt zo slecht?

stokke is ook geen goede ergonomische, door t bredere rugpand bij de heupen wel beter als bb maar hij is voorgevormd en daardoor kan de rug van de baby de bolling niet goed maken.

Dagelijks een half uur bungelen lijkt me niet aan te raden. Vergelijk t maar met op een fietszadel zitten zonder enige houvast en dat t dan ook nog wiebelt.

Goede ergenomische dragers zijn bv. bondolino, manduca, wompat, mei tai of een (geweven).draagdoek.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 06 Sep 2013 22:55

Re: Is een buikdrager echt zo slecht?

Een drager is inderdaad handig voor kleine wandelingetjes. Kindje lekker dicht bij je, klik klik zo om... Ik zweer erbij.
Maar ja, babybjorns zijn niet heeellll ergonomisch. Als je zelf er goed naar kijkt en hoe je kind erin ziet, kan iedereen zich daar wat bij voorstellen denk ik. Stel je voor dat jij een tijdje zo op je kruis gedragen wordt... Dus ja, ik raad ook een ergonomische drager aan. En tuurlijk is het niet zo dat je kindje meteen rugklachten of weet ik veel wat ervan zal krijgen, een kindje kan veel hebben. maar goed, het kan beter en prettiger zeg maar...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Red rose

Noob

Berichten: 231

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:07

Bericht 07 Sep 2013 06:47

Re: Is een buikdrager echt zo slecht?

Een babybjorn is idd niet ergonomisch. Ik zou als ik jou was een ergonische drager aanschaffen. Dat zal voor jou ook fijner dragen, lijkt me. Je kan ook naar een inloopochtend van een draagwinkel gaan, dan kun je verschillende dragers testen.
februari 2011
april 2013
<<

Anoniem66

Bericht 07 Sep 2013 08:07

Re: Is een buikdrager echt zo slecht?

Ik zou gewoon een ergonomische drager aanschaffen. Beter voor jou en ook veel beter voor je kindje.
<<

Anoniem 82

Bericht 07 Sep 2013 08:10

Re: Is een buikdrager echt zo slecht?

Sinds ik weet wat er slecht aan is en waarom, zou ik er zelf nooit eentje aanschaffen. Ik neem niet aan dat een kindje van af en toe een kort stukje erin meteen wat krijgt, maar ik zou geen risico willen lopen. Ook ik zou een andere drager nemen, die wel ergonomisch is.
<<

Anoniem7

Bericht 07 Sep 2013 08:18

Re: Is een buikdrager echt zo slecht?

Maar jouw kindje is toch al groot, Kruidkoek? Lukt het dan nog steeds, in díé drager, met zijn gezicht naar jouw toe? Ik mijn beleving is jouw zoontje al zeker 9 maanden?
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 07 Sep 2013 09:05

Re: Is een buikdrager echt zo slecht?

Slecht vind ik zelf niet het juiste woord. (Jonge) kinderen vinden het fijn om gedragen te worden, waarbij ik denk dat een baby bjorn beter is dan helemaal niet dragen. Er zijn alleen veel alternatieven die beter zijn, voor zowel jou als je kindje. Bij een baby bjorn wordt je kindje niet goed ondersteund, hij 'hangt' er zeg maar in. Bij een ergonomische drager wordt hij veel beter ondersteund, waardoor het veel minder belastend is voor zijn ruggetje en heupen. Ook voor jou zal een ergonomische drager prettiger zijn, daarmee kun je veel langer en tot op een latere leeftijd comfortabel dragen. Mijn dochter is nu 19 maanden, en haar draag ik nog steeds regelmatig.
Misschien is een ssc (soft structured carrier) wat voor je, of een ring sling. Bij een ring sling draag je je zoontje op je heup, waardoor hij ook mee kan kijken. Er zijn meerdere (web)winkels in Nederland die deze producten verkopen, maar ook tweedehands is er erg veel in te krijgen.
februari 2012
november 2015
<<

Moa

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:22

Bericht 07 Sep 2013 10:27

Re: Is een buikdrager echt zo slecht?

Wij hebben de manduca. Met deze drager kun je rug, bui en heupdragen. Erg fijn ding. Ook voor mijzelf draagt het fijn. T is nu ongeveer 12 kilo maar merk daar niets van.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Juutje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 104

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:10

Bericht 07 Sep 2013 11:44

Re: Is een buikdrager echt zo slecht?

Ik had ook een baby bjorn, gekregen van een collega en hoorde ook de verhalen over baby bjorn. Mijn zoontje vindt het wel super fijn in een draagzak dus heb besloten om een manduca aan te schaffen. Heb hem van de week binnen gekregen en ik vind het een wereld van verschil. Zowel hoe mijn zoontje er in zit als hoe hij draagt. Het zit veel beter.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 07 Sep 2013 12:53

Re: Is een buikdrager echt zo slecht?

Aimee schreef:Niet alle buikdragers zijn hetzelfde. Er bestaan ook ergonomische buikdragers zoals de stokke mycarrier bijvoorbeeld. Voor een babybjorn zou ik zelf niet zo gauw kiezen ivm de slechte ondersteuning in de heupjes.


Die is ook niet ergonomisch hoor, die is net als de baby björn van hard materiaal waardoor die zich niet goed naar het lichaam van de baby vormt en de baby in een bepaalde houding gedwongen word.

Er zijn een heleboel soorten dragers die wél geschikt zijn en niet kwalijk voor de heupjes, zeker als je kindje het fijn vind en je 'm vaak gebruikt een hele goede investering. Ik zelf heb de Manduca maar die vond ik in het begin nog niet zo prettig. Het fijne is wel dat je die nog heel lang kunt gebruiken en later ook op de rug.
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 07 Sep 2013 13:05

Re: Is een buikdrager echt zo slecht?

Wat ben ik blij met dit topic!!! Ik wil ook heeeel graag dragen, maar zie het niet zo zitten om te knopen met doeken enz. Dus wilde een draagzak. Ik heb nog niet echt een zoektocht er naar gedaan, maar als ik in een babyzaak kwam zag overal al wel de baby bjorns liggen. Heb net even snel gekeken wat een baby bjorn kost en zo'n manduca bijvoorbeeld en voor die paar euro koop ik dan liever een ergonomische draagzak!! Ik bedoel wat is 10-20 euro op comfort voor jou en je kindje :angel: Ze zijn wel duur dus dan wil ik het wel graag in 1 keer zo goed mogelijk doen. Ik ga me er nog even verder in verdiepen voor ik iets koop.
Afbeelding
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 07 Sep 2013 13:11

Re: Is een buikdrager echt zo slecht?

Stokstaartje schreef:Wat ben ik blij met dit topic!!! Ik wil ook heeeel graag dragen, maar zie het niet zo zitten om te knopen met doeken enz. Dus wilde een draagzak. Ik heb nog niet echt een zoektocht er naar gedaan, maar als ik in een babyzaak kwam zag overal al wel de baby bjorns liggen. Heb net even snel gekeken wat een baby bjorn kost en zo'n manduca bijvoorbeeld en voor die paar euro koop ik dan liever een ergonomische draagzak!! Ik bedoel wat is 10-20 euro op comfort voor jou en je kindje :angel: Ze zijn wel duur dus dan wil ik het wel graag in 1 keer zo goed mogelijk doen. Ik ga me er nog even verder in verdiepen voor ik iets koop.


Én dan zijn ergonomische dragers ook nog eens aardig waardevast. Mocht je hem ooit weer willen verkopen, dan levert een ergonomische drager nog best wel wat op, terwijl een bb niet veel meer waard zal zijn.
februari 2012
november 2015

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers