Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leuke uitjes voor december & kerstvakantie

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Dec 2022 23:00

Re: Leuke uitjes voor december & kerstvakantie

https://caprera.nu/agenda/kerst-in-caprera/

In openlucht theater Caprera in Bloemendaal is op 18 december een soort kerst evenement. Niet echt een kerstmarkt geloof ik maar van alles wat. Ik kan helaas niet anders was ik graag gegaan. Zo mooi daar.
Let's discover the world together.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 07 Dec 2022 23:48

Re: Leuke uitjes voor december & kerstvakantie

Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 07 Dec 2022 23:53

Re: Leuke uitjes voor december & kerstvakantie

https://www.delumineuzenachten.nl/

Kasteel de Haar (Utrecht) vormt deze kerstvakantie het unieke decor van een magische vertelling. Tijdens een wandeling door het kasteelpark nemen indrukwekkende projecties je mee terug in de tijd.

Ontdek de geschiedenis van dit sprookjeskasteel en vier het kerstfeest met de internationale jetset. Het worden adembenemende avonden vol betovering voor het hele gezin!

Verwonder je en laat je meevoeren op een winteravond die je nooit meer zult vergeten
Tijdens de wonderlijke nacht wijst een magisch verlicht pad je de weg
rond het grootste kasteel van Nederland.

wanneer16/12 - 08/01
afstand 2,5 km duur 1,5 u
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 07 Dec 2022 23:56

Re: Leuke uitjes voor december & kerstvakantie

Was al genoemd door Anansi bij haar leuke tips maar kwam net deze link tegen dus plaats die toch nog

Lumen in Utrecht

https://www.ontdek-utrecht.nl/lumen?utm ... m3kKr_w_dI
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 07 Dec 2022 23:59

Re: Leuke uitjes voor december & kerstvakantie

Kaarsjesavond in Nieuwpoort 🕯
Op woensdag 14 december branden vanaf 19.00 uur honderden kaarsen achter de ramen in het historische stadscentrum van Nieuwpoort. De straatverlichting wordt deze avond speciaal gedoofd.

Tijdens een wandeling door het pittoreske Nieuwpoort kun je genieten van optredens van een aantal koren en muziek- gezelschappen. Het met ontelbare kaarsen verlichte stadhuis, het imposante Arsenaal, muziek in de kerk en de creativiteit in en om de huizen van de stadsbewoners maken dit sfeervolle evenement compleet.

Kaarsjesavond sluit om 21.00 uur en dan gaat de straatverlichting weer aan. Een evenement dat je niet mag missen! Kijk voor een plattegrond en meer informatie op onze website https://oudehollandsewaterlinie.nl/even ... oort-2022/
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Dec 2022 08:15

Re: Leuke uitjes voor december & kerstvakantie

Dit weekend is er ook Winterwelvaart in de haven van Zoutkamp. Volgend weekend in Groningen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1756

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 08 Dec 2022 15:05

Re: Leuke uitjes voor december & kerstvakantie

Het klok en peelmuseum heeft ook iets leuks in de vakantie. Leuk voor kinderen!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 08 Dec 2022 17:09

Re: Leuke uitjes voor december & kerstvakantie

It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1756

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 08 Dec 2022 21:30

Re: Leuke uitjes voor december & kerstvakantie

Sam schreef:Tover route in Roermond
https://www.weareroermond.com/tover-route-roermond/


Ja die bedoelde ik! Geen lichtjes route maar toverroute. Ik wil die nog steeds een keer doen met de kinderen, heb jij het al een keer gelopen?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 08 Dec 2022 23:35

Re: Leuke uitjes voor december & kerstvakantie

Het Lemmer Dickens Festijn. Zaterdag 10 december en zondag 11 december. Dit ziet er op de teller zo ontzettend leuk uit:

https://youtu.be/3T-zYOcNfqg

Na een lange periode van stilte zijn de straten van het Lemster Dickens dorp weer tot leven gekomen! Het gonst en bruist als een grote stad rond eind 19e eeuw. De bewoners kijken uit naar de kerstperiode vol sfeer en gezelligheid en zijn benieuwd wat er waar is van de geruchten die door het dorp gaan…

Naar verluid wordt het kantongerecht in ere herstelt en strijkt rechter Franciscus Visscher neer in het dorp om recht te spreken over een aantal onverkwikkelijke zaken. De bekende Bonkeschudders hebben hun Steampunk machine omgebouwd tot een destilleerderij en de nieuw opgerichte boksschool ‘De vuistregel’ organiseert haar eerste toernooi.

Dat er weer bijzondere dingen gebeuren in het Dickens dorp staat dus wel vast. Kom het meemaken en ontdek zelf de kunsten van de Mad Magician, luister naar muziek en wees onder het genot van heerlijke hapjes en drankjes getuige van het Christmas Family Dinner. De bewoners van het Dickens dorp kijken uit naar een magische kerst, jullie ook?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 09 Dec 2022 09:40

Re: Leuke uitjes voor december & kerstvakantie

Siesa schreef:
Sam schreef:Tover route in Roermond
https://www.weareroermond.com/tover-route-roermond/


Ja die bedoelde ik! Geen lichtjes route maar toverroute. Ik wil die nog steeds een keer doen met de kinderen, heb jij het al een keer gelopen?


Nee! Gaan wij 27e doen. Lijkt me gezellig.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 09 Dec 2022 09:41

Re: Leuke uitjes voor december & kerstvakantie

Dickens Night in Helmond (Brandevoort) op 18 december.

https://dickensnight.nl/
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 15 Dec 2022 20:58

Re: Leuke uitjes voor december & kerstvakantie

Niet zozeer een uitje maar om tv te kijken:

Er is een serie gemaakt van het boek Lampje van Annet Schaap, 2 tm 5 januari op de VPRO te zien maar nu al via NPO+ en NLZIET.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Dec 2022 19:26

Re: Leuke uitjes voor december & kerstvakantie

Heeft iemand een tip voor een (kunst)ijsbaan rond Heerenveen/Zwolle/Vollenhove?

Mijn kinderen willen graag schaatsen, maar ik vind het natuurijs te onbetrouwbaar. Thialf is ook een optie maar die is in mijn herinnering vrij sfeerloos.
R. 2013
D. 2016
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 16 Dec 2022 19:54

Re: Leuke uitjes voor december & kerstvakantie

Misschien Deventer en dan ook nog zwemmen bij de Scheg. Vroeger heb ik een keer schaatskamp gehad daar, wij sloten af met een paar uur zwembad, maar misschien zijn ze dan al te moe of hebben ze daar geen zin meer in. Verder is elke ijsbaan sfeerloos ja, misschien dat er nog iets van een kerst programma is bij Thialf of de Scheg.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 17 Dec 2022 20:44

Re: Leuke uitjes voor december & kerstvakantie

Een paar jaar geleden gingen we in Middelburg schaatsen, op zo'n plein. Dat vind ik echt leuk 😅 De Scheg wil ik sowieso nog eens heen, dus dat is wel een goede, even opwarmen :)

Vandaag hebben we geschaatst in Slagharen. Op vakantieveiling kaartjes voor in totaal nog geen 25 euro gekocht, en het schaatsen dus gecombineerd met attracties 😊 was ook erg leuk!
R. 2013
D. 2016
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 24 Dec 2022 10:13

Re: Leuke uitjes voor december & kerstvakantie

Ik kwam dit gisteren tegen, lees er elk jaar wel over, ook afgelopen jaren toen het niet mocht. Wil de komende week echt eens naar Ampies Berg toe.

Kerst en oudjaar komen er aan, wat betekent dat de tuin van Ampie Bouw in ’t Harde, bekend als Ampies Berg, weer in de verlichting is gestoken. Het lichtfestijn trekt elk jaar vele bezoekers, en ook dit jaar hoopt Ampie weer veel mensen te mogen verwelkomen

https://www.rtvnunspeet.nl/36119-ampies ... het-donker
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 24 Dec 2022 10:20

Re: Leuke uitjes voor december & kerstvakantie

24 november 2022 t/m 6 januari 2023
vanaf 13:00 uur tot 21:00 uur

Op 24 november start bij Zandverhalen in Elburg een speciale kerstexpositie. Deze tentoonstelling, die tot 6 januari zal duren, is een aanvulling op de permanente expositie.

Eén van ’s werelds grootste overdekte zandsculpturen tentoonstellingen: Bijbelverhalen in zand. Met een oppervlakte van 5000 m², zo’n 4000 m³ zand, tientallen sluisdeuren, 1000 jaren oude olijfbomen, botters en beeldhouwwerken, komen de verhalen over onze cultuur van bijbels en botters tot stand.

De kersttentoonstelling is een reis van Kerst naar Pinksteren. Het kindje in de kribbe vinden, is het wonder niet. Begrijpen wie Hij is, gebeurt op de weg terug.

Volg de drie wijzen op een spannende lampionnentocht langs de verhalen in zand.
https://zandverhalen.nl/

https://fb.watch/hCrLkurvcS/
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Dec 2022 22:46

Re: Leuke uitjes voor december & kerstvakantie

Mocht iemand nog iets lezen over iets leuks in de kerstvakantie in het hoge noorden (liefst Groningen, Drenthe en Friesland mag ook) voor volgend weekend 5/6/7/8 januari) dan hoor ik het graag. Voor met kinderen.
Let's discover the world together.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 30 Dec 2022 02:11

Re: Leuke uitjes voor december & kerstvakantie

Ik ben er zelf nog niet geweest, kwam het recent pas tegen, maar staat op mijn lijstje voor volgende week: museumplein Grootegast

https://www.kidsproof.nl/groningen/erop ... 0vliegtuig.

https://www.museumpleingrootegast.nl/

Grootegast - In het voormalige pand van LEGO Nederland is tegenwoordig een uitgebreide collectie LEGO te zien. In het museum is een enorme LEGO-stad gebouwd van duizenden legosteentjes. Er staan bekende gebouwen zoals de Martinitoren, het stadhuis van Groningen en vuurtoren de Brandaris op Terschelling. Bovendien leer je er van alles over de geschiedenis van het beroemde bedrijf. Ook kun je er gamen met echte LEGO games en een film kijken in de museumbioscoop. Gek op deze kleine bouwsteentjes? Kom gauw naar Grootegast om te kijken, bouwen en spelen.

Er zijn dus drie museum in 1, ook het Victory museum en het Drukkerij museum.

En ze hebben een American Dinner, ik kan geen menukaart vinden. Maar leek me alles bij elkaar voor mezelf wel leuke bestemming.

Doezo in Leens
https://www.visitgroningen.nl/nl/doen/m ... ren/doezoo

Kan in combinatie met de zeehonden in Pieterburen.

Zeeaquarium Delfzijl
https://www.kidsproof.nl/Groningen/erop ... m-delfzijl

https://www.kidsproof.nl/Groningen/Blog ... ie-uittips
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1756

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 30 Dec 2022 08:05

Re: Leuke uitjes voor december & kerstvakantie

Wat heb je toch altijd leuke ideeën rapa nui! Helaas is het voor ons 3 uur rijden anders was ik daar naar toe gegaan.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 30 Dec 2022 08:52

Re: Leuke uitjes voor december & kerstvakantie

Ja het Legiomuseum is leuk Marin! Ik ben ook nog op zoek naar een activiteit volgende week. Het forum is altijd leuk natuurlijk. Helaas mis je deze week het Roald Dahlfestival, da’s altijd tof. Volgende week zijn er ook wel activiteiten maar niets groots. Wel voorleesuurtjes en knutselen enzo.

Edit: woensdag heeft bezoekerscentrum reitdiep een ‘winterdoemiddag’ zie ik nu. Daar is het ook altijd leuk!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Dec 2022 09:03

Re: Leuke uitjes voor december & kerstvakantie

Oh leuke tips zeg! Wow kende dat hele Lego museum nog niet eens. Wat een goede tip. Ga even de openingstijden checken wanneer het uit komt.

Zora ja zo jammer van Roald Dahl, dat zag ik vorige week al toen ik daar was en zat dat Sjakie en de chocoladefabriek ook in het Martiniplaza speelt en las toen ook over het Roald Dahl festival Dat had ik zelf heel leuk gevonden.

Ik heb m'n zus wel op de Assepoester musical in het Martiniplaza gewezen. Misschien neem ik zoon daar ook wel mee naar toe, gaan we met z'n viertjes.
Let's discover the world together.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1034

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 30 Dec 2022 09:06

Re: Leuke uitjes voor december & kerstvakantie

Marin schreef:Mocht iemand nog iets lezen over iets leuks in de kerstvakantie in het hoge noorden (liefst Groningen, Drenthe en Friesland mag ook) voor volgend weekend 5/6/7/8 januari) dan hoor ik het graag. Voor met kinderen.


China Lights in Emmen misschien? En dan in combinatie met WildNights in the Wildlands.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Dec 2022 09:18

Re: Leuke uitjes voor december & kerstvakantie

Wat tof! Moet even kijken of dat haalbaar is met kinderen dan 's avonds terug rijden vanuit Emmen en dan in slaap overhevelen naar bed (dat gaat op zich altijd wel goed).
Sowieso wil ik graag nog een keer naar Wildlands met ze, ben ik zelf ook nog nooit geweest (vroeger alleen het Noorder dierenpark, daar hadden we een abonnement op). Maar dat lijkt me in de zomer fijner.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers