Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De invloed van social media

<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1745

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 03 Dec 2022 06:16

De invloed van social media

Ik las dit artikel:
https://www.looopings.nl/weblog/21311/E ... ebook.html

En zo zijn er natuurlijk zoveel verhalen.
In dit geval gaat het over een moeder met een zieke peuter. Ze moeten hun last-minute vakantie annuleren omdat de peuter opeens longontsteking heeft.
Ze belt met de efteling en hun zeggen pech, je bent je geld kwijt.
Moeder plaatst het op fb en opeens kan het dan wel.
En zo zijn er nog vele verhalen, kleine en grote verhalen.

Waarom zeggen bedrijven dat het niet kan maar na de invloed van social media kan het opeens allemaal wel? Moeten we onze klachten voortaan maar altijd op fb zetten om iets voor elkaar te krijgen? En als je het niet doet, heb je maar pech en zegt een bedrijf voortaan standaard nee?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 03 Dec 2022 10:33

Re: De invloed van social media

Zembla (geloof ik) ging hier van de week over. Hoe ongelofelijk veel de wereld veranderd is door de komst van Instagram. Echt bizar als je dat hoort.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1745

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 03 Dec 2022 10:57

Re: De invloed van social media

Oh wist ik niet, ik ga eens kijken of ik dat nog terug kan kijken. Vind dat wel interessant, bedankt voor de tip!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 03 Dec 2022 11:27

Re: De invloed van social media

Ja interessant docu was het. Het ging eigenlijk vooral over het idee achter Insta en hoe dat helemaal niet zo verkeerd was maar dat het vooral sinds de overname door fb een heel ander platform is geworden.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Jolieke

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 26 Aug 2022 12:50

Bericht 03 Dec 2022 16:42

Re: De invloed van social media

Volgens mij had peuter leukemie, en kreeg een longontsteking daarbij. Niet zomaar ziek, dat maakt het verhaal een tikkie anders. Maar misschien juist daarom ingewikkelder. Ouders konden ook zelf een annuleringsverzekering afsluiten, maar ik vind dat de Efteling ook wat coulanter mocht zijn als het kanker betreft.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1745

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 03 Dec 2022 20:26

Re: De invloed van social media

Jolieke schreef:Volgens mij had peuter leukemie, en kreeg een longontsteking daarbij. Niet zomaar ziek, dat maakt het verhaal een tikkie anders. Maar misschien juist daarom ingewikkelder. Ouders konden ook zelf een annuleringsverzekering afsluiten, maar ik vind dat de Efteling ook wat coulanter mocht zijn als het kanker betreft.


Ow dat zeker maar ik snap niet waarom ze eerst nee zeggen maar na een bericht op social media kan het opeens wel. Wat voor een ruggengraat heeft een bedrijf dan nog? Waarom niet eerst overleggen en dan pas beslissen?
<<

Jolieke

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 26 Aug 2022 12:50

Bericht 03 Dec 2022 23:44

Re: De invloed van social media

Dat is idd bijzonder ja.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 04 Dec 2022 08:20

Re: De invloed van social media

Ik deed zo’n zwangerschapscursus, was geen kont aan maar 1 les keek ik naar uit en dacht dat ik daar wel wat aan zou hebben. Mn vader overleed en ik had pech, mocht hem niet inhalen niks (waren genoeg avonden om dit te doen) want ik was te laat met doorgeven. Ik ben niet van het online klagen maar was zo boos en verdrietig dat ik het idd online gooide en ja hoor, toen kon het wel. Ondanks dat het goed kwam hoop ik dat mensen die review wel lezen voor wat het is; geen coulante organisatie.

Uitzonderingen worden alleen gemaakt zodra er zieltjes mee gewonnen moeten worden. Ik lees zelf ook altijd reviews/ fb reacties en zou het dus wel zo lezen.

Voor wat betreft een vakantie, tja heel rot verhaal maar daar kun je je wel tegen verzekeren natuurlijk. Nu wil je dat je -zonder verzekering- een uitzondering bent omdat het erg genoeg is. Ik vind het nogal een dubbel verhaal.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Okidoki

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 16 Jan 2014 19:06

Bericht 04 Dec 2022 08:47

Re: De invloed van social media

Wat ik vooral vreemd vind is dat er door deze reden meteen een crowdfunding opgezet wordt voor de familie. Er is inmiddels al bijna €2400 opgehaald. Zo duur zal dat dagje Efteling niet geweest zijn! Nu geven mensen natuurlijk vrijwillig een donatie en dat is helemaal prima maar ik vind het wel raar dat het zo gewoon is om overal maar een crowdfunding voor te starten.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 04 Dec 2022 12:12

Re: De invloed van social media

Siesa schreef:
Jolieke schreef:Volgens mij had peuter leukemie, en kreeg een longontsteking daarbij. Niet zomaar ziek, dat maakt het verhaal een tikkie anders. Maar misschien juist daarom ingewikkelder. Ouders konden ook zelf een annuleringsverzekering afsluiten, maar ik vind dat de Efteling ook wat coulanter mocht zijn als het kanker betreft.


Ow dat zeker maar ik snap niet waarom ze eerst nee zeggen maar na een bericht op social media kan het opeens wel. Wat voor een ruggengraat heeft een bedrijf dan nog? Waarom niet eerst overleggen en dan pas beslissen?

Bedrijven kunnen natuurlijk niet elke annulering of klacht in een groep gaan overleggen. Daar zijn nou eenmaal niet voldoende mensen voor. Deze ouders hebben waarschijnlijk 1 call center medewerker gesproken en die heeft een beslissing gemaakt (op basis van de regels).
Als je iets op social media post zien veel meer mensen het, dus ook meer mensen van het bedrijf zelf. In speciale gevallen worden er dan dus wel gesprekken opgestart en dan kan er wel een uitzondering gemaakt worden. Je kunt het ook zien als een slechte inschatting/beslissing van een callcenter medewerker. Als deze ouders een klacht hadden ingediend via de klantenservice dan was de beslissing waarschijnlijk ook ingetrokken. Het is eerder dat mensen tegenwoordig alles graag openbaar delen.
<<

ChiQ

Bericht 04 Dec 2022 12:54

Re: De invloed van social media

Max schreef:
Siesa schreef:
Ow dat zeker maar ik snap niet waarom ze eerst nee zeggen maar na een bericht op social media kan het opeens wel. Wat voor een ruggengraat heeft een bedrijf dan nog? Waarom niet eerst overleggen en dan pas beslissen?

Bedrijven kunnen natuurlijk niet elke annulering of klacht in een groep gaan overleggen. Daar zijn nou eenmaal niet voldoende mensen voor. Deze ouders hebben waarschijnlijk 1 call center medewerker gesproken en die heeft een beslissing gemaakt (op basis van de regels).
Als je iets op social media post zien veel meer mensen het, dus ook meer mensen van het bedrijf zelf. In speciale gevallen worden er dan dus wel gesprekken opgestart en dan kan er wel een uitzondering gemaakt worden. Je kunt het ook zien als een slechte inschatting/beslissing van een callcenter medewerker. Als deze ouders een klacht hadden ingediend via de klantenservice dan was de beslissing waarschijnlijk ook ingetrokken. Het is eerder dat mensen tegenwoordig alles graag openbaar delen.


Precies dit! Ik werk voor een premium automerk met begin letter A. Echt, je wil niet weten hoeveel mensen via omwegen proberen toch iets voor elkaar te krijgen. Gewoon geen genoegen nemen met een Nee - want. Er was zelfs een man, die belt in de ochtend (afspraak is om 7:30 auto brengen) belt om 09:00 dat hij het niet haalde de auto om 7:30 te brengen en dat hij er 10:30 kon zijn. Dus ik overleg met de planning en de service, zij zeggen meneer mag auto brengen maar misschien is de auto niet klaar om 17:00 en dan loopt de auto over naar morgen (logisch, als je 3u later je auto brengt) dat vertel ik meneer. Meneer zegt ik moet perse mijn auto terug vanavond want ik moet morgen naar Verwegistan. Dus we overleggen en ik zeg het beste is dan om de afspraak te annuleren en opnieuw in te plannen. Meneer vindt dat een prima oplossing. Begin van de middag A. Duitsland aan de telefoon. Waarom wij meneer niet hebben geholpen...? Had hij overal zijn gal gespuid op social media. En dat hij dan pas over 3 weken terecht kon. Resultaat, meneer mocht auto toch brengen. Andere auto's moesten daardoor overlopen want er is simpelweg niet genoeg mankracht en tijd om alles af te krijgen. En deze meneer had het lef ook nog ons om
16:30 te bellen of de auto al klaar was... en zo heb ik nog 100den voorbeelden.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 04 Dec 2022 13:30

Re: De invloed van social media

Dat soort verhalen vind ik dus echt absurt chiq, dan doe je zelf dingen fout en moeten anderen er voor opdraaien. Dat vind ik niet netjes.

Ik heb dit verhaal gelezen en ik vermoed dat een annuleringsverzekering niet kon omdat het last minute geboekt was.

Alleen je merkt inderdaad met veel dingen dat de menselijke maat wel een beetje zoek is. Ik ben absoluut geen voorstander van klagen op sociale media maar het is soms de enige manier waarop bedrijven in actie komen. Ook al sta je volledig in je recht soms.
2015 💙

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers