Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar haal jij kookinspiratie vandaan?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Nov 2022 22:53

Waar haal jij kookinspiratie vandaan?

Waar haal jij je kookinspiratie vandaan?

Ik doe elke vrijdag weekboodschappen en als ik tussendoor ergens zin in heb schrijf ik het vast op in m'n notities.
Ik lees graag kooktijdschriften. Grote favoriet is de BBC Good Food maar ik vind de Allerhande ook leuk voor de dagelijkse dingen. Uit beiden maak ik regelmatig wat. Ik ben zo'n ouderwetse oortjes vouwer maar ik knip niks uit en plak niks in. Dus na verloop van tijd tot tijd gooi ik 't tijdschrift weg en verdwijnt 't gerecht uit m'n repertoire tenzij ik 't zelf uit m'n hoofd weet of opsla in de AH app bijv.
En in de bieb lees ik vaak de Delicious en maak dan foto's.

Ik houd ook van TV programma's kijken over eten. Ik vind Jamie Oliver programma's leuk omdat het past bij mijn manier van koken.

Kookboeken heb ik ook meer dan genoeg. Stom genoeg vergeet ik ze vaak te gebruiken maar eens in de zoveel tijd gebruik ik ze als inspiratiebron.

Oh en natuurlijk het wat eten we vandaag topic!
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Nov 2022 23:17

Re: Waar haal jij kookinspiratie vandaan?

Vroeger keek ik heel graag 24 kitchen maar dat vind ik nu niet zo leuk meer en heb er ook weinig tijd meer voor.

Ik haal de meeste inspiratie van Insta, specifiek van chickslovefood en ohmyfoodness. Meestal maak ik dan alsnog niet precies dat recept, maar gebruik ik het om ideeen op te doen. Of ik zoek met de ingrediënten die ik het lekkerst vind een ander recept via Google gewoon of via de appie.

Haal ook wel inspiratie uit de allerhande. Oh en ook het Volkskrant magazine. Yvette van Boven heeft vaak leuke en lekkere recepten.

Ik gebruik de Receptenmaker-app op recepten op te slaan of zelf aan te maken.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 09 Nov 2022 00:32

Re: Waar haal jij kookinspiratie vandaan?

Ik kijk voor ik boodschappen ga bestellen wat er in de bonus is, en dan bedenk ik daar (deels) gerechten bij. Of als we bijvoorbeeld zin hebben in gnocchi ga ik gewoon op zoek naar gerechten, bijvoorbeeld in de AH app of gewoon via Google.
Verder zie ik weleens wat voorbijkomen op Facebook (Allerhande, Boodschappen, Lekker en simpel bv.) en dan maak ik zo'n gerecht of iets wat er op lijkt. Ik lees ook altijd de tijdschriften Allerhande en Boodschappen.
Hier op het forum doe ik ook inspiratie op. Ik vind het ook altijd heel leuk om weeklijstjes te lezen maar dat topic is niet zo actief dus dan heb ik zelf ook geen zin meer om ze te posten. Maar goed ik heb net weer een weeklijstje af dus ik ga nog eens een poging doen.
Oh en ik heb ook allerlei kookboeken maar die gebruik ik eigenlijk bijna nooit.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1756

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 09 Nov 2022 11:34

Re: Waar haal jij kookinspiratie vandaan?

Ik vind het ah blad juist niet fijn en van de jumbo vind ik iets fijner. Maar de 'boodschappen' van bv de plus vind ik veel fijner. Dat past meer bij mijn kookstijl.
Ik knip dus ook alles uit en bewaar de recepten als ze een succes zijn.

Verder insta en pinterest vind ik een uitkomst. Of picky. Kan je ook swipen, niet op mannen maar lekkere recepten dus 😋 leuk voor tussendoor
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 09 Nov 2022 12:43

Re: Waar haal jij kookinspiratie vandaan?

Ik doe wekelijks boodschappen bij ah online, de meeste gerechten haal ik ook van hun website en die sla ik dan op. Als ik iets speciaals wil maken dan zoek ik random op internet. Ik hou wel op mijn telefoon (notities) alle gerechten bij die ik dagelijks/wekelijks eet omdat ik anders vergeet welke ingrediënten bij welk recept horen. Ondertussen is dat een hele lijst dus als ik geen inspiratie heb dan kijk ik ook wel in mijn notities.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Nov 2022 12:55

Re: Waar haal jij kookinspiratie vandaan?

Ik kijk vaak op de site van AH, lees de allerhande en blader ook regelmatig even door mijn kookbijbels. Daarnaast sla ik lekkere gerechten op op mijn insta en als ik inspiratie nodig heb scroll ik daar doorheen om iets te vinden wat we lang niet gegeten hebben.
2015 💙
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 09 Nov 2022 13:22

Re: Waar haal jij kookinspiratie vandaan?

Ook haal ik regelmatig weleens wat leuke recepten het forum. Misschien moeten we weer een topic opnemen waar iedereen zijn/haar favo recept plaatst voor inspiratie?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Nov 2022 13:25

Re: Waar haal jij kookinspiratie vandaan?

Ja leuk, ga je gang!
Let's discover the world together.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 09 Nov 2022 13:38

Re: Waar haal jij kookinspiratie vandaan?

Niet, ik kook nooit maar we eten wel gevarieerd omdat we Hello Fresh wekelijks hebben. Mijn vriend houdt enorm van koken en kijkt regelmatig 24 kitchen en via mijn schoonmoeder krijgen we soms het blad van Miljushka. Ik kijk er zelf nooit in dus ik weet niet of het inspirerend is.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 09 Nov 2022 13:43

Re: Waar haal jij kookinspiratie vandaan?

Marin schreef:Ja leuk, ga je gang!

<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 09 Nov 2022 13:51

Re: Waar haal jij kookinspiratie vandaan?

Veel van wat al is genoemd gebruik ik ook voor inspiratie. Ik heb nog wel een toevoeging! In de AH app heb je bij Recepten 'Deze week voor jou'. Je kan bij Voorkeuren aangeven wat je wil zien vis/vlees/vega, wel of geen curry etc maar ook ingrediënten die je niet wilt gebruiken. Elke week krijg je dan een lijstje recepten te zien en daar haal ik vaak mijn kook inspiratie uit 😻
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1756

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 09 Nov 2022 13:53

Re: Waar haal jij kookinspiratie vandaan?

Ik heb trouwens gisteren de soep van Lady gemaakt. Die vind mijn dochter heerlijk! Gisteren heeft ze 2 borden gegeten 😋
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 13 Nov 2022 20:39

Re: Waar haal jij kookinspiratie vandaan?

Ik kijk veel in de allerhande voor recepten. Met mijn moeder wissel ik ook veel recepten uit als we wat nieuws geprobeerd hebben. Verder veel uit kookboeken of van internet (chicks love food vind ik leuk, oh my food ook en regelmatig ook op leuke recepten)
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 13 Nov 2022 20:39

Re: Waar haal jij kookinspiratie vandaan?

Oh ja, ik lees steeds over de soep van Lady. Ik ben benieuwd, wil iemand het recept delen?
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 14 Nov 2022 08:57

Re: Waar haal jij kookinspiratie vandaan?

Pinterest haha niet zo heel spannend :)
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Nov 2022 09:03

Re: Waar haal jij kookinspiratie vandaan?

Heb je daar nog leuke tips of zoektermen voor DT? Ik vind het vaak veel van hetzelfde. Veel met kaas of veel met zalm en asperges of kip haha. Wel lekker hoor!
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Nov 2022 09:56

Re: Waar haal jij kookinspiratie vandaan?

Marin schreef:Heb je daar nog leuke tips of zoektermen voor DT? Ik vind het vaak veel van hetzelfde. Veel met kaas of veel met zalm en asperges of kip haha. Wel lekker hoor!


Dat is echt het algoritme, je kan het beste zoeken op het type gerecht en ingrediënt wat je wil gebruiken. Ik krijg standaard veel boerenkool 🤣🤣
2015 💙
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 14 Nov 2022 10:01

Re: Waar haal jij kookinspiratie vandaan?

Misschien heb je daar veel van opgeslagen dat het in het algoritme zit ofzo? Zoektermen is maar net wat je wilt natuurlijk. Ik vind sheetpans leuk om te doen maar ik zoek ook gerust op een bepaald land om te zien wat daar te halen is :P. Ook loont het vaak om te term BEST EVER te gebruiken in een zoekterm haha. Ik ben verder geen kookwonder overigens en heb er ook weinig energie voor. Ik las eens over iemand die een heel alfabet had gekookt qua landen. Dus een gerecht/ recept uit Amerika, Bulgarije, Cuba, Denemarken etc. Is dat niet leuk voor je om te doen?
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers