Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Organiseren gescheiden afval

<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 06 Nov 2022 11:10

Re: Organiseren gescheiden afval

Wij hebben een la onder de gootsteen met 5 afvalbakjes. 3 grote voor pmd, papier en restafval en 2 kleintjes voor gft en glas/batterijen. We gooien het afval in de kliko als het afvalbakje vol is. Dat is bij pmd en gft 2-3 keer per week en bij restafval en papier soms maar 1 keer in de 2 weken.

Lege statiegeldflessen staan in de trapkast en die nemen we mee als we boodschappen gaan doen. We sparen dus niet op totdat we er veel hebben, soms nemen we maar 1 lege fles mee.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1748

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 09 Nov 2022 21:57

Re: Organiseren gescheiden afval

Ik heb een bak staan voor gft. Die leeg ik iedere dag, spoel ik uit en om de andere dag gaat hij in de vaatwasser.

In de keuken staat een prullenbak met 3 bakken.
1 voor pmd
1 voor papier
1 voor rest
De rest wordt ongeveer 2x per jaar leeg gemaakt voor de container aan straat gaat. Zit amper wat in dan.
Papier en pmd leeg ik 2x per week.
In de garage staat dan een grotere bak voor papier en een zak voor pmd.
Daar staat ook een bak voor elektrische apparaten, een bakje batterijen en een bak textiel. Dat wordt 2x per jaar leeggemaakt.
En dan hebben we nog een bak voor flessen die we moeten inleveren. Dat doe ik na een verjaardag en misschien tussendoor nog een keer maar ik denk 1x in de 2 maanden. Wij drinken bijna geen frisdrank.
En glas wordt in de garage verzameld en dat breng ik iedere maand weg.
Ik heb voor dit alles 2 planken van een stellingskast voor ingericht met bakken van de ikea. Die zijn stapelbaar maar toch iedere bak is te openen. Dat zorgt ervoor dat de garage niet rommelig oogt.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 10 Nov 2022 16:25

Re: Organiseren gescheiden afval

We hebben 3 kliko's; 1 voor restafval, 1 voor papier en 1 voor gft. Pmd (plastic, metaal en drankkartons) wordt in plastic zakken opgehaald.

Klein restafval gaat in de prullenbak in de keuken. Groot spul gaat meteen de kliko in die buiten staat.

Gft verzamelen we in de deksel van onze aardappelbak en gaat na het opruimen/afruimen van de tafel in de kliko.
Zo'n ding dus: Afbeelding

Papier gaat in een krat in een kast in de bijkeuken. Is de krat vol dan wordt ie geleegd in de kliko.

De zak voor het plastic e.d. wordt in een afvalbak gehangen die in de garage staat. Als de zak vol is wordt ie vervangen en blijven de volle zakken liggen in de garage tot ze opgehaald worden. Afbeelding
A 06-11-2017
M 23-03-2020
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers