Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cilinderafwijking

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 28 Okt 2022 18:31

Cilinderafwijking

Nadat ik mijn ogen heb laten laseren, heb ik een cilinder van min 1 gekregen. Ik kan overdag best goed zien (niet zo goed als voorheen met lenzen toen ik min 5 had), maar in de schemering of als ik moe ben zie ik niet zo goed.

Vroeger had ik aan één kant cilinder min 0,25 en daarvoor wel een keer een lens gehad, maar daar kon ik niet goed mee zien.

Ik kan het nog eens laten laseren, maar ik durf niet meer. Heeft er iemand een bril met cilinder? Zie je in de schemering en in het donker dan beter, of blijft dat wazige dan ook? En draag je die bril dan de hele dag of alleen op de momenten dat het minder is?
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3199

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 28 Okt 2022 19:19

Re: Cilinderafwijking

Ik heb een en cilinder, en in het donker blijven sommige dingen wazig. Zeker de combi donker, regen en autorijden is dan niet chill. Ik krijg de lampen en bewegende onderdelen nooit scherp.

Nooit gedacht dat het aan m’n cilinderafwijking zou liggen, eigenlijk.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 28 Okt 2022 19:23

Re: Cilinderafwijking

Ik draag inmiddels een jaar of 10 dagelijks een bril met cilinder. Qua sterkte is het weinig (-0,25/-0,50) maar de cilindrische afwijking is wel heel groot.

Ik kan dus prima zien zonder bril, alleen heb ik dan snel hoofdpijn omdat m’n ene oog heel hard moet compenseren.

Als het donker is en het regent zie ik ook wazig. Met autorijden maakt me dat erg onzeker dus dat doe ik liever niet.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6199

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 28 Okt 2022 19:30

Re: Cilinderafwijking

Bloom schreef:Ik heb een en cilinder, en in het donker blijven sommige dingen wazig. Zeker de combi donker, regen en autorijden is dan niet chill. Ik krijg de lampen en bewegende onderdelen nooit scherp.

Nooit gedacht dat het aan m’n cilinderafwijking zou liggen, eigenlijk.

Hey ja zelfde hier. Ik rij ook echt liever niet meer in het donker en/of regen.

Overdag heb ik mn bril vaak niet op. Terwijl ik wel redelijke afwijking en grote cilinder heb. Met autorijden heb ik hem altijd op. En ik probeer met werken zoveel mogelijk.
<<

Anoniem332

Bericht 28 Okt 2022 23:36

Re: Cilinderafwijking

Heb ik ook, voor mij staan de letters weer stil.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 29 Okt 2022 14:17

Re: Cilinderafwijking

Ik heb een bril met cilinder en prisma. Ik kan prima zonder zien, maar krijg er moeie ogen van. Ik weet overigens niet of zoiets te laseren is. Nooit over nagedacht. Als ik namelijk geen zin heb in de bril, dan laat ik hem af. Met moeie ogen op de koop toe nemend.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 29 Okt 2022 16:23

Re: Cilinderafwijking

Mia schreef:Ik heb een bril met cilinder en prisma. Ik kan prima zonder zien, maar krijg er moeie ogen van. Ik weet overigens niet of zoiets te laseren is. Nooit over nagedacht. Als ik namelijk geen zin heb in de bril, dan laat ik hem af. Met moeie ogen op de koop toe nemend.



Nee, dat kan niet
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 29 Okt 2022 16:58

Re: Cilinderafwijking

Tegen mij zeiden ze bij FEYO dat een cilinder te laseren is.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Okt 2022 17:04

Re: Cilinderafwijking

Cilinder is inderdaad wel te laseren. Verschilt wel per persoon, want het hangt van meerdere factoren af (zoals de dikte van je hoornvlies en de grootte van de cilinder).

Wat prisma is weet ik niet.
❤ 7 juni 2018
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 29 Okt 2022 18:42

Re: Cilinderafwijking

Alexis schreef:Tegen mij zeiden ze bij FEYO dat een cilinder te laseren is.



Cilinder misschien wel, maar prismasterkte kan alleen met een bril gecorrigeerd worden.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 29 Okt 2022 20:18

Re: Cilinderafwijking

Ik zie 's avonds ook slecht, vooral lampen zijn dan een grote vlek. Nooit bedacht dat dat door de cilinder zou kunnen komen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Okt 2022 20:21

Re: Cilinderafwijking

Ik ben ook nogal nachtblind, vooral bij schemer zie ik geen drol voor m'n gevoel. En autorijden in het donker vind ik ook niet relaxed, al doe ik het wel. Heb een kleine cilinder, maar ook nooit deze link gelegd verder. Cilinder zit ook alleen in m'n bril en niet in m'n lenzen volgens mij (die ik dus altijd in heb met rijden), dus op zich kan het wel kloppen dat dat dus niet gecorrigeerd wordt en ik daardoor minder goed zie. Nou ja geen idee ook eigenlijk.
❤ 7 juni 2018
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 29 Okt 2022 21:04

Re: Cilinderafwijking

Ik ga denk ik nog een keer naar de plaatselijke opticien en dan probeer ik een bril met die cilinder erin. Als dat scheelt, gebruik ik die wel met autorijden en tv kijken en ga ik niet opnieuw laseren. Ik vind die lasek methode toch wel erg spannend.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers