Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vriendin appt niet terug

<<

amber0123

Noob

Berichten: 34

Geregistreerd: 12 Mei 2022 14:30

Bericht 20 Okt 2022 21:02

Vriendin appt niet terug

Hi,
Ik heb een vriendin die vroeger echt mijn beste vriendin was. We kennen elkaar nu zo'n 20jaar. We hebben een pauze gehad van 5jaar en nu bijna 2 jaar weer contact.

Veel moet van mijn kant komen en ze appt nauwelijks iets terug. App ik dat ik naar een leuk feestje ga: appt zij 2 weken later om te vragen hoe het was geweest. 2weken! Of soms app ik en krijg ik helemaal geen antwoord. 'Vergeten' 'had het druk'.

Terwijl als we afspreken ze heel vaak met haar vriend zit te appen. (Super gezellig idd). Die vriend is een paar jaar een lange afstands relatie geweest, buitenland dus ze is het gewend om veel te appen...

Ze vertelde mij tijdens een afspraak dat ze aan yoga is gaan doen omdat ze vond dat ze dagelijks teveel op haar mobiel zit. Dan denk ik huh? Hoezo kan je mij dan niet binnen 3 dagen iets terug sturen?

Ze heeft een relatie inderdaad, maar ik ben zo iemand die ook als ik bij mijn vriend ben diezelfde dag nog iets terug stuurt of op z'n laatst die dag erna. Ik vind dat gewoon belangrijk.

Soms heb je vrienden die je een tijdlang niet ziet en of spreekt maar waarbij je wel voelt dat het goed zit. Ik heb nu niet dat gevoel, maar denk dat ik een andere behoefte heb binnen deze vriendschap dan zij.

Wat te doen? Ben ik nu een zeur of zal ik haar hierop aanspreken?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Okt 2022 21:15

Re: Vriendin appt niet terug

Ik reageer heel slecht op whatsapp. Niet perse desinteresse, ik vergeet het gewoon. Heb ook al jaren meldingen niet duidelijk in beeld, ik wil niet steeds afgeleid zijn ofzo.
R. 2013
D. 2016
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 20 Okt 2022 21:30

Re: Vriendin appt niet terug

Maak het bespreekbaar
<<

amber0123

Noob

Berichten: 34

Geregistreerd: 12 Mei 2022 14:30

Bericht 20 Okt 2022 21:33

Re: Vriendin appt niet terug

Spencer schreef:Ik reageer heel slecht op whatsapp. Niet perse desinteresse, ik vergeet het gewoon. Heb ook al jaren meldingen niet duidelijk in beeld, ik wil niet steeds afgeleid zijn ofzo.


Ja oké, maar zij is veel appcontact gewend door haar lange afstandsrelatie en ze zit vaak te appen als ik met haar ben dus dit is anders
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Okt 2022 22:57

Re: Vriendin appt niet terug

Mijn liefste vriendin is ook geen apper en reageert vaker niet dan wel. Doet niks af aan onze vriendschap, ze vindt haar telefoon gewoon veel minder belangrijk dan ik. Als je meer van haar wilt, kun je haar beter gewoon opzoeken in plaats van appen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 21 Okt 2022 09:58

Re: Vriendin appt niet terug

Als jij de behoefte hebt van een vriendin om meer te appen of in ieder geval sneller antwoord te krijgen dan zijn jullie wellicht niet meer de match die je hoopte te zijn met haar.

Als je zegt, als we afspreken is het gezellig en dat is voor mij ook voldoende dan zou ik haar gewoon niet meer appen maar alleen nog maar afspreken.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1099

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 21 Okt 2022 10:35

Re: Vriendin appt niet terug

Ik ben ook de vriendin die niet perse meteen terug appt.
Ik heb 2 vriendinnen waar ik veel contact mee heb maar we spreken met ons 3en spraakberichten in en reageren dan wanneer we tijd hebben. Meestal vrij vlot maar soms gaan daar dagen overheen.
Dat vinden we niet erg want we weten wat we aan elkaar hebben en dat we het druk hebben alledrie.

Een andere vriendin is wel van het vele appen en soms weet ik ook niet wat te reageren op dat moment. En zijn het ook gewoon oppervlakkige berichten waar ik niks mee doe omdat ik bezig ben. Bij haar merk ik dat ze wel meer behoefte heeft aan veel contact met vriendinnen en merk ook soms dat ze het niet zo leuk vind als ik niet reageer of een paar dagen niet app.
Ze is me heel dierbaar maar we zitten op dat vlak anders in elkaar en ik ga haar niet meer appen omdat zij dat verlangt.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2823

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 21 Okt 2022 11:27

Re: Vriendin appt niet terug

Maar de vriendin van Amber appt dus juist wel veel en zegt zelf teveel op haar telefoon te zitten. In dat geval vind ik het niet of laat reageren anders dan bij iemand die sowieso weinig appt. Dit komt over als desinteresse. Ik denk dat je haar er het beste naar kan vragen Amber. Nu irriteert het je of vraag jij je juist af of het aan jou ligt. Dat is ook niet leuk toch?
<<

amber0123

Noob

Berichten: 34

Geregistreerd: 12 Mei 2022 14:30

Bericht 21 Okt 2022 12:48

Re: Vriendin appt niet terug

Luisa schreef:Maar de vriendin van Amber appt dus juist wel veel en zegt zelf teveel op haar telefoon te zitten. In dat geval vind ik het niet of laat reageren anders dan bij iemand die sowieso weinig appt. Dit komt over als desinteresse. Ik denk dat je haar er het beste naar kan vragen Amber. Nu irriteert het je of vraag jij je juist af of het aan jou ligt. Dat is ook niet leuk toch?


Precies. Dit bedoel ik. Ik voel me bijna jaloers op diegene die ze wel steeds meteen terug appt als ik bij haar ben. Idd het voelt alsof het aan mij ligt.
Ik zal het er over hebben met haar en sowieso gewoon niet meer appen, als ik ergens mee zit dan weet ik iig dat zij er niet voor mij zou zijn.. dat is voor mij wel pijnlijk. Misschien omdat het eerst wel zo was, voor onze pauze, dat het me zo raakt.

Maargoed, ik app wel de vriendin voortaan die wel wat terug stuurt en als ik een probleem heb app ik wel met die ander ipv met haar.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 22 Okt 2022 19:01

Re: Vriendin appt niet terug

Ik zou het bespreekbaar maken, ik denk dat zij jullie vriendschap anders ziet dan dat jij doet.
<<

JustMe2010

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 19 Okt 2022 07:22

Bericht 27 Okt 2022 06:59

Re: Vriendin appt niet terug

Nee, niet bespreekbaar maken. Dit maakt het juist erger. Als je het bespreekbaar maakt dan komt dat over bij haar als 'desperate' en 'needy'. niet doen. En bij elk appje van jou moet ze dan hieraan denken. Mijn advies: niet meer appen en geen contact meer zoeken op welke manier dan ook. Dit kan 2 effecten hebben. Ze zal zich gaan afvragen waarom je niet meer appt of contact zoekt en zal contact met jou zoeken. Maar het kan ook zijn dat jij geen prioriteit bent voor haar. In dit laatste geval zou ik alle contacten verbreken, hoe pijnlijk het ook is, maar als jij geen prioriteit bent voor haar dan verdiend ze uberhaupt jouw aandacht niet. Jij bent niet iemand die spreekwoordelijk op de reservebank zit en jouw contacteert als het haar uitkomt.

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers