Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gezonde budget recepten

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 20 Okt 2022 18:52

Gezonde budget recepten

Ik ben geen goede kok, maar ik wil wel leren lekker te koken. Voor als ik alleen ben, maar ook om mijn meiden wat nieuwe dingen te leren eten.

Hebben jullie makkelijke, gezonde recepten die ook nog eens leuk zijn voor het budget?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 20 Okt 2022 19:56

Re: Gezonde budget recepten

Denk dat https://chickslovefood.com/moment-van-de-dag/budget/ je hier wel wat aan kunt hebben. Zowel speciaal budget gerechten, maar ook 5 or less ingrediënten en overal het algemeen best simpele recepten.
Lekkerensimpel.nl haal ik ook vaak inspiratie uit.

Ik kan zelf even geen recepten bedenken momenteel.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 07:13

Bericht 20 Okt 2022 21:39

Re: Gezonde budget recepten

Een vegetarische pasta met saus op basis van gezeefde tomaten & kruiden naar smaak, en met groenten naar keuze. Doet het hier altijd goed en is budgetproof.

Mexicaanse pannetje; https://www.lekkerensimpel.com/mexicaan ... met-rijst/
Ik laat zelf het gehakt weg en voeg een extra blik kidneybonen toe. Verder gaat er oa een ui, mais, paprika, tomatenpuree en rijst in.

Chili sin carne;
https://chickslovefood.com/recept/chili ... de-linzen/

Paprikasoep;
https://www.leukerecepten.nl/recepten/paprikasoep/
Deze soep kook ik meerdere porties van & vries het dan in. Verhoudingen pas ik dan ook wel iets aan meestal, net iets meer wortel dan in het recept.

Wij eten zelf overwegend vegetarisch, met vlees worden gerechten al snel weer een stukje duurder.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 20 Okt 2022 22:14

Re: Gezonde budget recepten

Mijn jongste eet vooral vlees 🙈 haha! Groenten enzo heel slecht. Spinazie quiche met zalm eet ze wel graag, spaghetti ook, zolang er maar geen stukjes groenten inzitten. Ik kan wel eens kijken naar sauzen om zelf te maken en dan flink blenderen!

Goede tips al!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 20 Okt 2022 22:50

Re: Gezonde budget recepten

Wij gaan regelmatig naar de markt en daar zijn altijd kramen die zakken groenten en fruit verkopen voor 1 euro per zak, omdat het dezelfde dag nog op moet. Wij maken vaak soepen en sauzen hiermee, afhankelijk van wat ze hebben. Kan dan ook in porties in de vriezer.

Van wortels of courgette kun je ook pasta (slierten) maken, even blancheren als je ze niet meteen opeet en dat kan ook in de vriezer.

Dit is dus niet echt een recept, maar dan dus ter plekke kijken wat er verkocht wordt en wat je ermee kan maken 😅 maar met soep en pasta saus kun je niet zo veel fout doen denk ik.
december 2016
juli 2019
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 20 Okt 2022 22:52

Re: Gezonde budget recepten

Ik kan zaterdag inderdaad wel eens naar de markt gaan. Goede tip. Andere dagen werk is als er markt is. Beetje einde dag zijn die aanbiedingen zeker? Snap dat niet elke markt hetzelfde is hoor.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 20 Okt 2022 22:59

Re: Gezonde budget recepten

Hier zijn dat geen einde-dag aanbiedingen. Er zijn altijd enkele kramen die (alleen) van die zakken verkopen. Maar goed, ik ben ook niet bekend met markten in andere steden 😉
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Okt 2022 08:27

Re: Gezonde budget recepten

Met restjes groenten en vlees kan je makkelijk een omelet maken of met wraps met wat kaas en restjes ertussen quesedillas. Misschien dat ze zo wel groenten eet? En het is een handige manier om restjes op te maken. De quesedillas vielen hier laatst erg in de smaak bij de kinderen, het is makkelijk en zeker met restjes groenten niet duur.

En nog een beetje een budget tip, je hebt kilozakken van diepvries groenten zoals spinazie en broccoli. Kan je een handje voor jezelf pakken als je alleen bent en wat meer voor als de meiden er zijn. Zo kan je makkelijk porties maken.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Okt 2022 08:37

Re: Gezonde budget recepten

Goede tip Marin! Spinazie wist ik, broccoli niet!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 21 Okt 2022 09:26

Re: Gezonde budget recepten

Ja, goede tip. Ik ben fan van diepvriesgroenten. Altijd vers en op voorraad. En geen gedoe met snijden en zo. Het is overigens even vers of verser als dat je het op de groenteafdeling koopt.

Ik wil verder shashuka nog tippen. Gezond, makkelijk en budget.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 21 Okt 2022 10:37

Re: Gezonde budget recepten

Jip schreef:Goede tip Marin! Spinazie wist ik, broccoli niet!

Ja! En bloemkool, boerenkool en boontjes. Ik heb ze sinds een tijd ook altijd in huis. Maak ook pasta pesto van groenten (spinazie, boerenkool, broccoli). Gaat er hier bij de kinderen ook altijd goed in. En is zo klaar als je een staafmixer hebt.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 21 Okt 2022 12:35

Re: Gezonde budget recepten

Erwtjes heb ik ook altijd in de vriezer
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Okt 2022 13:09

Re: Gezonde budget recepten

Ja ik ook inderdaad, en bloemkool ook vaak. Zo is er iig altijd wel een handje van 't een if 't ander.
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 21 Okt 2022 19:03

Re: Gezonde budget recepten

Soep is top om groenten die eigenlijk niet meer mega chill zijn op te maken. Tray bakes zijn super makkelijk en ook budget proof, wat ui, knoflook, groenten en olie en je bent good to go. Als je tray bake googelt vind je veel verschillende recepten.

Curry’s (zowel Thais als Indiaas) zijn ook wel redelijk goed budget proof te maken.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5498

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Okt 2022 21:41

Re: Gezonde budget recepten

Groenten die niet meer ‘mega chill’ zijn 🤣. Ik zie dit nu voor me.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 22 Okt 2022 09:10

Re: Gezonde budget recepten

Verspakketten die op de datum zijn en daardoor een kortingssticker werken voor ons ook heel goed. En dan de vega variant maken. Vaak eten wij met een verspakket goedkoper dan losse ingrediënten.

En inderdaad de diepvriesgroente.

Grote verpakkingen van vlees en dan invriezen.

Ah premium haal ik ook veel uit.

Soep, stamppotten groot maken en dan de restjes invriezen. Denk dat dat sowieso een truc is, eten wat je makkelijk in kan vriezen.
2015 💙
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1757

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 22 Okt 2022 19:11

Re: Gezonde budget recepten

Is de brenda kookt kalender niets voor jou?
Ik zou gewoon met regelmaat kruiden meenemen. Kan je de kosten wat spreiden.
En vooral uitproberen. Leen een eenvoudig kookboek van vrienden, familie of van de bibliotheek.
En kijk op pinterest.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 23 Okt 2022 09:47

Re: Gezonde budget recepten

Keukenliefde heeft ook veel lekkere en niet te moeilijke recepten, Jip!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers