Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Brood bakken

<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 07 Dec 2013 22:09

Re: Brood bakken

Het vermenigvuldigd zich genoeg, ik kon elke 3 dagen ongeveer een brood bakken.
Ik denk dat het met roggemeel nog wat sneller gaat. Het spul bleef ook maanden goed, tenslotte heb ik het maar dood laten gaan.

Ik vind het zonde als je er spul van moet weggooien!
<<

Anoniem 42

Bericht 07 Dec 2013 22:13

Re: Brood bakken

@ Jans: En hebben ze dat ook gewoon bij de AH? Ik doe de meeste van mijn boodschappen daar, reformwinkel is ver uit de buurt.

@ Dennenappel: Een paar van mijn collega's zijn in een slachthuis in Zuid-Europa geweest omdat ze daar werken met bepaalde software die wij ook hebben, alleen daar werkt het beter. Software die trouwens voor van alles en nog wat te gebruiken is, ik werk niet in de vleesindustrie. Maar mensen werkten daar aan een lopende band, terwijl de karkassen aan ze voorbij trokken. De ene persoon haalde er een bepaald stuk vlees af en de volgende weer een ander deel van het dier. Wat er uiteindelijk overbleef, werd verwerkt tot een bepaalde basisstof en vervoerd naar onder andere Nederland om het in bijvoorbeeld brood te stoppen.
<<

Anoniem186

Bericht 07 Dec 2013 22:17

Re: Brood bakken

Dat klinkt echt ranzig, twellie. Nog nooit eerder van gehoord.
Ja, gewoon bij elke supermarkt of bakker. Je moet er van houden hoor. Het is vrij compact brood. Toen ik vanwege allergieën van de kids nog dat dieet moest volgen kocht ik dat brood altijd. Dan wist ik zeker dat er niks geks in zat.

Dennenappel, ja ik vind dat weggooien ook echt zonde! Maar anders schijn je binnen no time een half zwembad vol te hebben (bij wijze van), daar zit ik natuurlijk ook niet op te wachten.
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 07 Dec 2013 22:32

Re: Brood bakken

Mja, met het recept van mij heb je dat gelukkig niet! Je hoeft hem niet elke dag 'eten' te geven, dat scheelt.
Een half zwembad lijkt mij ook niet echt handig nee.

Bah Twellie dat klinkt echt heel smerig.
<<

Anoniem123

Bericht 08 Dec 2013 07:27

Re: Brood bakken

Ik ben een maisbrood aan het bakken voor vanmiddag. :cheering:
<<

Anoniem186

Bericht 08 Dec 2013 08:22

Re: Brood bakken

SarahKey schreef:Ik ben een maisbrood aan het bakken voor vanmiddag. :cheering:


Oh lekker!! Receptje?
<<

Anoniem123

Bericht 08 Dec 2013 08:58

Re: Brood bakken

uh het is dit keer een mix van de bakzolder :P

Want als je zelf maisbrood maakt moet je maïsmeel gebruiken en geen idee waar ik dat kan halen.
<<

Anoniem186

Bericht 08 Dec 2013 09:44

Re: Brood bakken

Bij een molen, natuurwinkel of reform.
Ik ben evengoed wel benieuwd hoe die smaakt!
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 08 Dec 2013 09:57

Re: Brood bakken

Hier wordt op dit moment een meergranenbrood gebakken. In het voorjaar erg veel gedaan. Nu voelde ik mij de laatste tijd niet heel erg goed. Dan laat ik zulke dingen gelijk schieten. Dat is eigenlijk jammer want ik word er wel blij van. Dus vanaf vandaag wil ik weer meer broden bakken. Nu nog in de machine maar binnenkort wil ik het ook gewoon in de oven doen.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem123

Bericht 08 Dec 2013 16:12

Re: Brood bakken

Smaakte heerlijk!

Een molen, natuurwinkel of reform zit hier niet in de buurt. Dan zal ik de stad in moeten. Maar ik heb nog 2 kg maisbroodmix liggen en die maken we eerst op. :thumbup:
<<

Anoniem186

Bericht 08 Dec 2013 16:42

Re: Brood bakken

SK, online bestellen kan ook. Die site die ik hierboven had geplaatst verkoopt het ook. Maar eerst opmaken natuurlijk!

Hij doet het!! Jeej!
Afbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 08 Dec 2013 17:52

Re: Brood bakken

Ziet er goed uit Jans!

Ik bestel weinig via internet puur omdat ik de meeste verzendkosten gewoon teveel vind.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 08 Dec 2013 19:12

Re: Brood bakken

Kun je het brood ook zonder zout bakken?
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 08 Dec 2013 19:29

Re: Brood bakken

Die doet het goed, Jans!
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem186

Bericht 08 Dec 2013 19:39

Re: Brood bakken

Isolt schreef:Die doet het goed, Jans!


Cool hè?!
Ik denk dat ik dinsdag m'n eerste zuurdesembrood kan bakken.
<<

Anoniem186

Bericht 08 Dec 2013 19:40

Re: Brood bakken

Jade schreef:Kun je het brood ook zonder zout bakken?


Ik denk het wel. Ik denk alleen dat het niet echt lekker zal smaken...
<<

Anoniem 42

Bericht 08 Dec 2013 19:58

Re: Brood bakken

@ Jans en Dennenappel: Ja smerig he? Volgens mij trok ik helemaal wit weg toen ze het vertelden :pale: .

@ Jans: Ik ga op zoek naar dat brood! Bedankt voor de tip. Ben niet zo kritisch op de smaak van mijn brood, ik eet er toch weinig van.

@ Jade: Brood zonder zout vind ik persoonlijk niet te eten. Gek genoeg zit er zonder zout echt totaal geen smaak aan een brood.
<<

Anoniem123

Bericht 08 Dec 2013 20:12

Re: Brood bakken

Ik ben eens vergeten om zout er bij te doen en het smaakte echt nergens naar. Dus hier gaat er gewoon zout in. :)
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 09 Dec 2013 08:39

Re: Brood bakken

hmm dat is dan weer jammer! R. eet ook mee van het brood, dus dat leek me wat fijn.

Ik ga morgen even naar de natuurwinkel om alle ingrediënten te halen. Ik moet de zout dus nog halen!
<<

Anoniem186

Bericht 09 Dec 2013 08:46

Re: Brood bakken

Ik gebruik gewoon (zee)zout, dat kan ook hoor.
In brood van de supermarkt zit ook zout. Dus dat heeft R. ook al op, kan geen kwaad dat beetje zout.
<<

Anoniem 42

Bericht 09 Dec 2013 09:21

Re: Brood bakken

Kinderen hebben ook gewoon zout nodig, brood is bijna de enige bron van jodium.
<<

Anoniem186

Bericht 09 Dec 2013 09:46

Re: Brood bakken

Twellie schreef:Kinderen hebben ook gewoon zout nodig, brood is bijna de enige bron van jodium.


Is jodium echt nodig dan? Ik gebruik namelijk altijd zeezout, daar zit geen jodium in toch?
<<

Anoniem 42

Bericht 09 Dec 2013 20:16

Re: Brood bakken

Jans schreef:
Twellie schreef:Kinderen hebben ook gewoon zout nodig, brood is bijna de enige bron van jodium.


Is jodium echt nodig dan? Ik gebruik namelijk altijd zeezout, daar zit geen jodium in toch?


Het is onder andere nodig voor het zenuwstelsel. Bij een tekort kunnen kinderen een groeiachterstand krijgen en ook een geestelijke achterstand. Volgens mij zit in zeezout geen jodium, nee. Weet het niet honderd procent zeker maar dacht van niet.
<<

Anoniem 42

Bericht 09 Dec 2013 20:17

Re: Brood bakken

Even gegoogeld: er zit een heel kleine hoeveelheid jodium in zeezout.
<<

Anoniem186

Bericht 09 Dec 2013 20:31

Re: Brood bakken

Oké.. Jeetje.... Dan krijgen wij waarschijnlijk te weinig jodium binnen...
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers