Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 08 Dec 2013 18:54

Re: Het grote borstvoedingstopic

OK, dan wordt het de thuiszorgwinkel of prenatal.

Ik zal anders eerst even naar de thuiszorgwinkel bellen morgenochtend en vragen of ze het hebben. Hoeven mn ouders niet voor niks te rijden.
Die borstbeschermers zullen ze bij de prenatal denk ik wel niet hebben.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Red rose

Noob

Berichten: 231

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:07

Bericht 08 Dec 2013 18:58

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik zag hier laatst purelan bij Etos. Er lagen meerdere spullen van medela in het schap.
februari 2011
april 2013
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 08 Dec 2013 19:26

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dolphinne schreef:OK, dan wordt het de thuiszorgwinkel of prenatal.

Ik zal anders eerst even naar de thuiszorgwinkel bellen morgenochtend en vragen of ze het hebben. Hoeven mn ouders niet voor niks te rijden.
Die borstbeschermers zullen ze bij de prenatal denk ik wel niet hebben.


Nee die pads hadden ze hier alleen bij het borstvoedingscentrum.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 08 Dec 2013 20:02

Re: Het grote borstvoedingstopic

Teddyaapje schreef:
Tsjip schreef:Suus: 8 uur tussen de voedingen mag inderdaad al met 2 maanden. Dit heeft mijn kraamverzorgster net verteld vanmorgen. Hier mag ze er al 6 uur tussen laten. Afgelopen nacht kwam ze na 5 uur pas. Wat een luxe al!

Dolphinne: Wat vervelend dat je je tepels nu al zo kapot hebt. Ik hoop dat de tips van hier helpen!

Hier gaat het vanaf het begin heel goed met de borstvoeding. Wel zijn mijn borsten vandaag heel warm en ze glimmen wat. Net gekoeld en gelukkig mag ze over een half uurtje alweer drinken.
Maar wat is het geven van borstvoeding heerlijk zeg. Ik geniet echt van die momentjes! :heart:


Wat fijn dat t zo goed gaat! Maar wat bedoel je met ' mag' (mag ze over een half uur alweer drinken)


Omdat het toen weer tijd was om te drinken. Vandaag moest ik haar om de 3 uur aanleggen. Maar ze loopt voor op de planning want ze gaat nu al zelf bepalen wanneer ze wel en niet wil dus dat is super! Dit hadden we uiterlijk woensdag willen bereiken.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 08 Dec 2013 22:24

Re: Het grote borstvoedingstopic

Oh zo, ik snap m. Voeden op verzoek werkt t beste en als ze zich niet zelf meldt idd na 3u weer op jouw verzoek aanleggen. Geniet ervan!!
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 09 Dec 2013 09:49

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik ben weer begonnen :')
AfbeeldingAfbeelding
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 09 Dec 2013 09:59

Re: Het grote borstvoedingstopic

Echt Slakje? Hoe gaat het nu?

Hier van het weekend weer tig opmerkingen gehad over het feit dat ik de jongste nog steeds voed en dat ik daar toch echt eens mee moet gaan stoppen. Vrijdag heb ik ontzettend last van nierkrampen gehad, doordat de baby op mijn rechternier drukte. Het voelde in eerste instantie als weeën en ik was er ook best van geschrokken. Het was enorm pijnlijk en bleef maar aanhouden. Uiteindelijk op advies van de gynaecoloog naar het ziekenhuis gegaan, maar eenmaal aan de monitor bleek al gauw dat het geen weeën waren (zo opgelucht!!). Ik moest wel een nacht blijven en ze hebben mijn bloed en urine onderzocht en me pijnstilling gegeven via een infuus. Ik voel me gelukkig weer goed nu en er was ook geen reden om ongerust te zijn, ik kan verder ook niets doen om het te voorkomen. Het kan zijn dat de krampen nog vaker terugkomen, maar het kan ook zijn dat de baby nu weer zo gedraaid is dat ik de hele zwangerschap nergens meer last van heb.
Hoe dan ook, het was voor met name mijn schoonmoeder weer genoeg reden om te zeggen dat ik meer aan mezelf moet denken en vooral moet stoppen met de borstvoeding ('je sloopt je lichaam' :confused: ). Echt zo'n onzin! Ik voel me prima, alles wijst erop dat het met mij en de baby goed gaat, ik drink voldoende en de jongste heeft weer volop melk de laatste weken. Ik zie nog steeds alleen maar voordelen van het doorgaan met voeden. Ik hoop dat de borstvoeding voor de derde daardoor meteen goed op gang komt en de tweede kan helpen om de stuwing weg te drinken. Maar ik ben blijkbaar de enige die zo denkt (mijn man steunt me gelukkig wel, hij ziet ook wel dat het voeden echt geen problemen veroorzaakt!).

Sorry voor het lange verhaal, moest het even van me af typen.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 09 Dec 2013 10:02

Re: Het grote borstvoedingstopic

Waar moeit ze zich eigenlijk mee? Zolang er geen probleem is, moet je toch niet stoppen? Wel enorm fijn dat je man je steunt! Denk zelf dat dat al een heel stuk is!

Ik ben nog maar net begonnen, hoor. Gisteren kwam de LK langs, hadden we even gekolfd en dan vanaf deze ochtend dus echt actief begonnen. Julie drinkt in elk geval heel actief, alsof haar leven ervan afhangt, dus ik denk dat ze het ook wel wat gemist heeft.
AfbeeldingAfbeelding
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 09 Dec 2013 11:37

Re: Het grote borstvoedingstopic

Slakje wat fijn!

Pineco, gelukkig staat je man wel achter je, laat de rest maar praten.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 09 Dec 2013 11:46

Re: Het grote borstvoedingstopic

Inderdaad Pineco, de belangrijkste persoon staat gelukkig achter je! Lijkt me wel echt vervelend als mensen zo zeuren daarover, waar bemoeien ze zich mee? Ik kan alleen maar hopen dat ik het zo lang vol ga houden :)

Nou, mijn meisje heeft weer een nieuw record gevestigd vannacht. Ze ging om 22 uur slapen en pas om 9 uur werd ze wakker, en ik dus ook. Mijn borsten stonden op springen! Haha, was wel heel erg vanmorgen, ik stroomde leeg :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Papillio

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 09 Dec 2013 12:41

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb een domme vraag.....

Een pasgeborene die bv krijgt, mag in het begin nog geen speen. Als ze dus begint met happen, vanwege de zuigbehoefte, leg je haar dan steeds aan? Krijgt ze dan niet teveel melk, zodat ze gaat spugen?
Ons zoontje kreeg fv namelijk, dus hij kreeg dan een fopspeen zodra hij die zuigbehoefte had.
2012 2014
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 09 Dec 2013 12:44

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik dacht altijd dat tot 6 maanden nachtvoedingen toch erg belangrijk waren omdat het prolactineniveau tussen 1u en 5u 's ochtends het hoogst was en anders zo de melkproductie te fel zou dalen *heb ik van horen zeggen*

Maar het is inderdaad wel luxe!

Papililio; Ja, dan leg je haar aan. Borstvoeding is niet alleen voeding, maar ook geborgenheid, troost, ... hetzelfde als wat een speen dus geeft. Voor voeding moeten ze vrij hard zuigen, als ze gaan tutteren krijgen ze weinig tot geen melk. Of altijd met de 'lege' borst laten tutteren.
AfbeeldingAfbeelding
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 09 Dec 2013 12:53

Re: Het grote borstvoedingstopic

Pas dan alleen wel op dat je dan geen kloven krijgt!

En waarom zouden ze nog geen speen mogen?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 09 Dec 2013 13:02

Re: Het grote borstvoedingstopic

Slakje schreef:Ik dacht altijd dat tot 6 maanden nachtvoedingen toch erg belangrijk waren omdat het prolactineniveau tussen 1u en 5u 's ochtends het hoogst was en anders zo de melkproductie te fel zou dalen *heb ik van horen zeggen*

Maar het is inderdaad wel luxe!


Dit gaat vast over mij :)

Ik heb verder helemaal geen verstand van prolactineniveau enzo... Tot nu toe heb ik in elk geval ruim genoeg melk voor mijn dochter. Ik kolf elke ochtend dus een borst leeg (ong. 190 cc) en de andere drinkt ze leeg (en een deel spuugt ze weer uit omdat het te veel is :wink: ). Ik bouw dus zelfs al een behoorlijk voorraadje op. Ik hoop dus heel erg dat dit niet slecht is voor mijn productie, want haar 's nachts wakker moeten maken voor voedingen lijkt me niks. Als ze er zelf 's nachts om vraagt krijgt ze uiteraard wel!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 09 Dec 2013 22:04

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb inmiddels de borstbeschermers en purelan in huis. Het voelt in elk geval al fijn om geen kleding op mijn tepels te hebben.
Het enige nadeel is dat door de lichte druk mijn borsten nu snel gaan lekken en dan de beschermer vol loopt. Als ik dan buk loopt het door de luchtgaatjes naar buiten mijn kleding in. Vooral toen N. vanmiddag flink doorsliep.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 09 Dec 2013 22:41

Re: Het grote borstvoedingstopic

@doorslapen snachts en nacht voedingen; als je kindje zich goed voor voedingen meldt/goed groeit/alert is, dan is de nacht doorslapen prima en een heerlijke luxe. Mocht de melkproductie op een bepaald moment teruglopen dan kan er altijd op dat moment gekozen worden weer nachtvoedingen in te lassen op de productie weer op te krikken, maar in principe is voeden op verzoek dus prima, ook als dat betekent dat er geen nachtvoeding meer is.

Slakje, wat fijn zeg. Kon de lk er ook een vinger opleggen wat het probleem is/was met J's groei? En had ze verdere tips waar je wat mee kunt? Hopelijk breekt er snel een zorgeloze bv periode voor jullie aan.
februari 2012
november 2015
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 09 Dec 2013 23:35

Re: Het grote borstvoedingstopic

Papillio, in principe leg je de baby dan elke keer aan. Kloven krijg je niet als je goed aanlegt en de baby dus ook goed aanhapt. Ik had best wel overproductie en we hebben toen onze pink gegeven als hij nog zuigbehoefte had. Hij liet zelf mn tepel los zodra er weer melk kwam. Na een week of 3 hebben we hem een fopspeentje gegeven.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 09 Dec 2013 23:37

Re: Het grote borstvoedingstopic

@slakje, was je echt helemaal gestopt of heb je wel gekolfd die dagen? Krijg je t nu weer makkelijk op gang? Respect voor je!
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem97

Bericht 10 Dec 2013 08:53

Re: Het grote borstvoedingstopic

Papillio schreef:Ik heb een domme vraag.....

Een pasgeborene die bv krijgt, mag in het begin nog geen speen. Als ze dus begint met happen, vanwege de zuigbehoefte, leg je haar dan steeds aan? Krijgt ze dan niet teveel melk, zodat ze gaat spugen?
Ons zoontje kreeg fv namelijk, dus hij kreeg dan een fopspeen zodra hij die zuigbehoefte had.


Ik deed niet elke keer aanleggen, maar ook wel eens een pink erin ( bijvoorbeeld na de voeding )
Als ze niet drinkt en alleen sabbelt kan je wel een speen of pink proberen. Als je twijfelt dan eerst maar even aanleggen.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 10 Dec 2013 11:15

Re: Het grote borstvoedingstopic

Choco, bedankt voor je antwoord! Dochter drinkt goed, is alert en vrolijk, groeit goed en heeft genoeg volle luiers. Wij genieten dus van deze lange nachten zolang het ons gegund is :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Papillio

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 10 Dec 2013 12:25

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bedankt voor jullie antwoorden.
Hier kan ik wel wat mee,al duurt het hopelijk nog wel rven.
2012 2014
<<

Anoniem112

Bericht 10 Dec 2013 12:37

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dolphinne schreef:Ik heb inmiddels de borstbeschermers en purelan in huis. Het voelt in elk geval al fijn om geen kleding op mijn tepels te hebben.
Het enige nadeel is dat door de lichte druk mijn borsten nu snel gaan lekken en dan de beschermer vol loopt. Als ik dan buk loopt het door de luchtgaatjes naar buiten mijn kleding in. Vooral toen N. vanmiddag flink doorsliep.



Fijn dat het nu beter lijkt te gaan, behalve het lekken dan, haha! Ik heb zelf tot zeker 6 maanden altijd gelekt..
War hier uiteindelijk wel hielp zodra ik een toeschietreflex voelde even op mijn tepel drukken.
Je zou nog lilypadz kunnen proberen, beschermt ook je tepel en die moeten als het goed is het lekken tegen gaan, maar goe die hielpen bij mij dan niet tegen het lekken omdat ik bhoorlijk lekte.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 10 Dec 2013 12:39

Re: Het grote borstvoedingstopic

Teddyaapje schreef:@slakje, was je echt helemaal gestopt of heb je wel gekolfd die dagen? Krijg je t nu weer makkelijk op gang? Respect voor je!

Nee, ik heb niet gekolfd. Het komt héél langzaam op gang. Julie drinkt wel, maar krijgt nu dus nog kv bij omdat het nog niet genoeg is.

Waarschijnlijk dronk ze gewoon niet effectief genoeg.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 10 Dec 2013 16:08

Re: Het grote borstvoedingstopic

Annemijn, die lilypadz heb ik hier ook nog liggen, maar die tepelbeschermers zorgen ervoor dat er lucht bij de tepels kan en dat er geen kleding tegenaan zit.
Deze zijn het

http://www.vegro.info/Popup/MoreImages.aspx?A=260

Die lilypadz sluiten dan ook teveel af.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 10 Dec 2013 19:09

Re: Het grote borstvoedingstopic

Lilypadz waren hier echt drama. Wat een geldverspilling :')
AfbeeldingAfbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers