Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Quooker of keukenboiler

<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 15 Okt 2022 11:32

Re: Quooker of keukenboiler

Morrisey schreef:Ik vind een Quooker best veilig. Op mijn werk zie ik best vaak volwassen mensen strugglen om er een kopje kokend water uit te krijgen :smile:


Hahaha bij mij hebben we een combi op het werk en ik heb al meerdere keren mijn soep aangelengd met bruisend water 🙈
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3118

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 15 Okt 2022 13:00

Re: Quooker of keukenboiler

Morrisey schreef:Ik vind een Quooker best veilig. Op mijn werk zie ik best vaak volwassen mensen strugglen om er een kopje kokend water uit te krijgen :smile:


Haha ja dit zie ik ook regelmatig!
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 15 Okt 2022 13:01

Re: Quooker of keukenboiler

Salome schreef:Enige nadeel met kinderen vind ik dat de kraan op de hete stand echt heel snel heet is.
Als onze T zelf zijn handen wast dan trekt hij soms de hendel te ver naar zich toe.
Als je gewoon heet water via de ketel hebt dan gaat dit natuurlijk niet zo snel.
Kokend water kan hij gelukkig echt niet zelf pakken. Maar ik heb hem wel echt moeten leren om de hendel alleen omhoog te doen en niet naar zich toe te trekken. Want dat wordt wel echt snel heet.


Je kunt de temperatuur van de heet water kraan lager zetten. Ik vond dat hier ook een probleem omdat het hete water ook echt mega heet was. Toen kwamen we erachter dat je hem zelf minder heet kunt zetten. Nu is hij nog wel heet, maar niet meer enorm gevaarlijk heet.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1756

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 17 Okt 2022 06:02

Re: Quooker of keukenboiler

Filoria schreef:We hebben sinds kort een heetwaterdispenser. Veel goedkoper dan een Quooker en werkt echt perfect om een kopje thee te zetten! Binnen een paar seconden komt er heet (net niet kokend) water uit.


Dat hebben we nu ook voor thee maar dat werkt niet om eten te koken. En ik hou van een leeg aanrecht 😇
Dus het liefst gaat die eruit en het koffiezetapparaat maar dan vertrekt mijn man ook 🤣
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 17 Okt 2022 10:00

Re: Quooker of keukenboiler

Bisq schreef:
Salome schreef:Enige nadeel met kinderen vind ik dat de kraan op de hete stand echt heel snel heet is.
Als onze T zelf zijn handen wast dan trekt hij soms de hendel te ver naar zich toe.
Als je gewoon heet water via de ketel hebt dan gaat dit natuurlijk niet zo snel.
Kokend water kan hij gelukkig echt niet zelf pakken. Maar ik heb hem wel echt moeten leren om de hendel alleen omhoog te doen en niet naar zich toe te trekken. Want dat wordt wel echt snel heet.


Je kunt de temperatuur van de heet water kraan lager zetten. Ik vond dat hier ook een probleem omdat het hete water ook echt mega heet was. Toen kwamen we erachter dat je hem zelf minder heet kunt zetten. Nu is hij nog wel heet, maar niet meer enorm gevaarlijk heet.


O, dit wil ik ook heel graag aanpassen. Zet je dan de boiler minder heet of moet je dat op een andere manier instellen? Omdat ik ook een kokend waterkraan heb, heb ik eigenlijk nooit het gewone hete water écht heet nodig.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 17 Okt 2022 13:01

Re: Quooker of keukenboiler

Char schreef:
Bisq schreef:
Je kunt de temperatuur van de heet water kraan lager zetten. Ik vond dat hier ook een probleem omdat het hete water ook echt mega heet was. Toen kwamen we erachter dat je hem zelf minder heet kunt zetten. Nu is hij nog wel heet, maar niet meer enorm gevaarlijk heet.


O, dit wil ik ook heel graag aanpassen. Zet je dan de boiler minder heet of moet je dat op een andere manier instellen? Omdat ik ook een kokend waterkraan heb, heb ik eigenlijk nooit het gewone hete water écht heet nodig.


Ik heb even gezocht op Google omdat ik niet meer wist hoe we dat gedaan hebben. Met de grijze knop op het combi ventiel kunt u de temperatuur van het warme water aanpassen, vind ik.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 17 Okt 2022 15:46

Re: Quooker of keukenboiler

Dank je wel! Ik ga even kijken of het mij zo lukt en anders Google ik zelf ook even.
Ik had echt nooit gedacht dat het zo makkelijk aan te passen was, dus sowieso thanks voor die tip.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers