Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


oorknopjes/ dicht gegroeid, doorgeprikt

<<

xStormx

Noob

Berichten: 12

Geregistreerd: 25 Okt 2020 16:04

Bericht 06 Okt 2022 17:07

oorknopjes/ dicht gegroeid, doorgeprikt

Hoi allemaal,

Ik heb het probleem dat mijn oorbel gaatjes steeds dicht groeien.
Nou zou je zeggen doe zweerknopjes in en laat die 6 weken zitten maar dan prikken ze in mijn hoofd bij het slapen en dan kan ik dus niet slapen. Ook eens met tangetje stukje afgeknipt maar dan gingen ze uit en de achterkantjes gingen er telkens af en was ook geen succes.

Hoe doen jullie dit? :-)

Oorringen heb ik ook maar het zweert dus constant na 1 dag en dan moet ik ze weer uit doen en begint het gedoe weer opnieuw. sterilon gebruik ik dan hoor om te ontsmetten.

nou thanks
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 06 Okt 2022 17:11

Re: oorknopjes/ dicht gegroeid, doorgeprikt

Welk materiaal zijn die oorringen van? Ik heb zelf ook snel dat het gaat ontsteken, echt zilver/goud was de oplossing.
<<

xStormx

Noob

Berichten: 12

Geregistreerd: 25 Okt 2020 16:04

Bericht 06 Okt 2022 17:16

Re: oorknopjes/ dicht gegroeid, doorgeprikt

alles want ik moet ze constant doorprikken :-)
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 06 Okt 2022 17:22

Re: oorknopjes/ dicht gegroeid, doorgeprikt

Dat in je hoofd prikken is echt iets waar je aan moet wennen. Als je gaatjes prikt en je haalt de eerste de beste avond de zweerknopjes er al uit, dan heeft het wondje ook helemaal geen rust. In de nacht groeit het dicht en overdag wil je het open prikken. Da’s wel het recept voor een fikse ontsteking.

Of begrijp ik je verkeerd en heb je het over bestaande gaatjes, die er al veel langer zitten?
<<

xStormx

Noob

Berichten: 12

Geregistreerd: 25 Okt 2020 16:04

Bericht 06 Okt 2022 17:24

Re: oorknopjes/ dicht gegroeid, doorgeprikt

Ze zitten er inderdaad al maar groeien telkens een beetje dicht.

met ringetjes kan ik wel gewoon slapen maar die zijn er niet voor om door de zweer periode heen te komen.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 06 Okt 2022 17:29

Re: oorknopjes/ dicht gegroeid, doorgeprikt

Oké. Persoonlijk heb ik altijd de eerste twee nachten last bij het slapen, als ik na lang zonder oorbellen weer oorknopjes in heb. Maar na verloop van tijd voel ik het niet meer. Zou het helpen om het een paar nachten aan te kijken?

Trouwens: als ik (na lang geen oorbellen dragen) ringetjes in wil, dan doe ik dat gewoon. Ik dacht dat het een fabel was dat je gaatjes na verloop van tijd dichtgroeien en dat het vooral een combinatie is van viezigheid en (uiteindelijk) irritatie van het doorprikken.

Macaron weet er volhens mij veel van, als het om oorbellen/piercings gaat!
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1957

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 06 Okt 2022 17:32

Re: oorknopjes/ dicht gegroeid, doorgeprikt

Je hebt ook knopjes met een platte achterkant. Die gebruik ik voor mijn helixpiercings bovenin mijn oor. Misschien is dat wat?

Ik heb een paar jaar terug al mijn gaatjes allemaal weer doorgeprikt, na een lange tijd geen oorbellen dragen. Eén gaatje bleef een hele tijd wat ontstoken, maar ik heb er een ringetje in gedaan en het heel veel tijd gegeven. Nu is er niets meer mee aan de hand.

Ontsmetten met sterilon zou ik niet doen. Oorbel of ringetje er in en dan er zoveel mogelijk afblijven.
2011 2012 2017
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 06 Okt 2022 21:48

Re: oorknopjes/ dicht gegroeid, doorgeprikt

Ik heb 4 oorbelgaatjes maar heb een hele tijd de 2e niet gebruikt. Ik wilde niet dat dit dicht zou groeien dus deed ik er elke paar weken even een oorbel doorheen en dan was het weer goed. Daarna meteen er weer uit. Zodat het niet dicht zou groeien.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 07 Okt 2022 09:55

Re: oorknopjes/ dicht gegroeid, doorgeprikt

Ik had als kind veel last van mijn gaatjes en heb toen speciale zweerringetjes gehad. Misschien is dat een optie?
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 07 Okt 2022 10:18

Re: oorknopjes/ dicht gegroeid, doorgeprikt

xStormx schreef: met ringetjes kan ik wel gewoon slapen maar die zijn er niet voor om door de zweer periode heen te komen.


Gewone ringetjes niet, maar je zou piercingringetjes kunnen kopen in dezelfde dikte als de zweerknopjes.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 07 Okt 2022 10:20

Re: oorknopjes/ dicht gegroeid, doorgeprikt

Maple schreef:Trouwens: als ik (na lang geen oorbellen dragen) ringetjes in wil, dan doe ik dat gewoon. Ik dacht dat het een fabel was dat je gaatjes na verloop van tijd dichtgroeien en dat het vooral een combinatie is van viezigheid en (uiteindelijk) irritatie van het doorprikken.


Er groeit na verloop van tijd wel echt huid overheen, maar er blijft vanbinnen een soort tunneltje bestaan.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 09 Okt 2022 21:07

Re: oorknopjes/ dicht gegroeid, doorgeprikt

Mijn tweede gaatje in mijn linkeroor is wel echt dicht gegroeid. De afgelopen jaren kon ik hem wel weer open krijgen door even een beetje door te duwen met de oorbel zeg maar, maar nu lukt dat niet meer. Weer dichtgroeien kan dus zeker!

Ik ga het tweede en ik denk ook een derde gaatje laten prikken denk ik. En dan die zweerknopjes maar inhouden.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Firefly

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 160

Geregistreerd: 18 Sep 2020 21:07

Bericht 14 Okt 2022 19:47

Re: oorknopjes/ dicht gegroeid, doorgeprikt

Indigo schreef:Je hebt ook knopjes met een platte achterkant. Die gebruik ik voor mijn helixpiercings bovenin mijn oor. Misschien is dat wat?

Afbeelding

Ja zulke gebruik ik graag. Stuk fijner dan met een gewoon oorbel achterkantje :)

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers