Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De wolf is terug in Nederland.

<<

Anoniem331

Bericht 09 Okt 2022 11:43

De wolf is terug in Nederland.

Vertel, wat vind jij hier van?

De meningen over de wolf die terug is in Nederland loopt enorm uiteen. Mensen juichen het toe, mensen zien het op den duur verkeerd gaan.
Ik heb het altijd wat op afstand kunnen houden, want hoe een vaart zou dit kunnen gaan lopen. Maar met wolfenaanvallen bij bekenden op de boerderij, en vele zichtmeldingen in dorpen rondom, maakt het me toch nerveus.
Ik wandel altijd met de honden hier in het bos een straat verderop, maar merk dat ik dat nu gewoon niet zo goed meer durf. En weet zelf eigenlijk niet wat ik daar van vind. Aanstellen? Terecht?
Het houd me enorm bezig merk ik.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Okt 2022 12:07

Re: De wolf is terug in Nederland.

Ik vind het mooi dat ze terug zijn en hoop heel erg dat mensen ze met rust laten. Die actie van die fotografen op de Veluwe kan echt niet. Zolang wij niet massaal op de wolf gaan letten en zoeken is het alleen maar mooi. Qua oppervlak kunnen er maar een bepaald aantal roedels in Nederland zitten. Daarna zullen ze weer verder trekken. Wolven die schapen aanvallen zijn meestal op doortocht omdat ze zich liever in de bossen verstoppen. De wolf is een inheemse diersoort en heeft altijd in Nederland geleefd.
Wat ik een veel groter ding vind zijn elanden, die zijn ook onderweg naar Nederland en gaan veel meer overlast veroorzaken. De wolf hoop ik dat ook nog eens een oversteek maakt naar de polder. Een paar wolven bij de Oostvaardersplassen zou niet verkeerd zij
2015 💙
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 09 Okt 2022 12:19

Re: De wolf is terug in Nederland.

Oh elanden zou ik super tof vinden! Maar ik denk inderdaad niet dat ons land daar echt op voorbereid zou zijn.

Ik weet ook niet zo goed wat ik van de wolf vind. Ik vind het machtig mooie beesten, maar ik zie op de insta van Exo watvoor overlast ze kunnen geven en dat het daar ook wel bar en boos is.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Okt 2022 12:30

Re: De wolf is terug in Nederland.

2015 💙
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 09 Okt 2022 12:35

Re: De wolf is terug in Nederland.

Eerst vond ik het geweldig, prachtige beesten. Maar ze richtten hier in de omgeving vreselijk veel schade aan. Iedere nacht schapen, of inmiddels zelfs koeien, die aangevallen worden, echt vreselijk. Dus zo blij ben ik er nu niet meer mee.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Anoniem331

Bericht 09 Okt 2022 12:47

Re: De wolf is terug in Nederland.

Exo, woonde zij ook in Drenthe? Want daar zijn het echt geen schapen alleen meer voor het eten. Alles wat in de nacht buiten staat is aan de beurt.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 09 Okt 2022 12:58

Re: De wolf is terug in Nederland.

Ik vind het wel mooi dat ze terug zijn. Wel ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren als ze in de gebieden komen waar wisenten (ook wel Europese bizon genoemd) zitten. Dit zijn maar enkele gebieden in Nederland waar ze deze grote beesten hebben uitgezet omdat die hier vroeger ook leefden. Ik woon vlakbij zo'n gebied. Stel de wolven eten daarvan de jonge wisenten van op dan gaat er denk ik wel weerstand komen omdat wisenten een kwetsbare diersoort is en er eigenlijk een Europees fokprogramma loopt.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 09 Okt 2022 13:58

Re: De wolf is terug in Nederland.

Karnemelk schreef:Exo, woonde zij ook in Drenthe? Want daar zijn het echt geen schapen alleen meer voor het eten. Alles wat in de nacht buiten staat is aan de beurt.

Volgens mij wel. Volgens mij gaat ze inmiddels ook alleen nog maar hardlopen met een verjagingsspray op zak. Dus ik denk dat datgene wat Minx zegt, dat ze alleen schapen doden op doortrek, in die regio al helemaal niet meer op gaat.
<<

ChiQ

Bericht 09 Okt 2022 15:40

Re: De wolf is terug in Nederland.

En zolang er eten is gaan ze niet weg ook.. best gevaarlijk.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 09 Okt 2022 17:16

Re: De wolf is terug in Nederland.

Maple schreef:
Karnemelk schreef:Exo, woonde zij ook in Drenthe? Want daar zijn het echt geen schapen alleen meer voor het eten. Alles wat in de nacht buiten staat is aan de beurt.

Volgens mij wel. Volgens mij gaat ze inmiddels ook alleen nog maar hardlopen met een verjagingsspray op zak. Dus ik denk dat datgene wat Minx zegt, dat ze alleen schapen doden op doortrek, in die regio al helemaal niet meer op gaat.

Ja bij haar is het echt erg hoor.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Jolieke

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 26 Aug 2022 12:50

Bericht 09 Okt 2022 18:34

Re: De wolf is terug in Nederland.

Zag op FB dat iemand hier uit de buurt een lieve pony had, al 15 jaar. Komt ‘s ochtends in de wei, pony dood en compleet aangevreten door wolven. Nee, weg ermee in Nederland.
<<

Anoniem331

Bericht 09 Okt 2022 19:42

Re: De wolf is terug in Nederland.

Jolieke schreef:Zag op FB dat iemand hier uit de buurt een lieve pony had, al 15 jaar. Komt ‘s ochtends in de wei, pony dood en compleet aangevreten door wolven. Nee, weg ermee in Nederland.



Woont zij ook in Drenthe?
De pony van mijn collega is het weekend dus vermoord, aangevreten door een wolf. Houd me zo bezig.
Ze waren zo wijs met het beestje, generaties lang op hun boerderij en nu niks meer.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1705

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 09 Okt 2022 19:56

Re: De wolf is terug in Nederland.

De pony Geintje?
Vreselijk.
Zie idd veel berichten voorbij komen over schapen en koeien die gedood zijn :-(
Juli 2019
<<

Jolieke

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 26 Aug 2022 12:50

Bericht 09 Okt 2022 20:28

Re: De wolf is terug in Nederland.

Klopt ja, de pony Geintje. Vreselijk zeg!
<<

Anoniem331

Bericht 09 Okt 2022 20:49

Re: De wolf is terug in Nederland.

Ik heb geintje al 2 keer in het echt mogen ontmoeten. Ik ken haar baasjes, en het is gewoon zo akelig te zien hoeveel verdriet dat geeft.
Je hoort ze nooit klagen over het moeilijke boerenleven en alles wat er bij komt kijken, maar de wolf is ze altijd bang voor geweest. En nu dit.
Bij haar in het dorp durven ze in de avond/nacht ook niet meer alleen een hond uit te langen, heerst zoveel angst. Zo sneu.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 11 Okt 2022 10:00

Re: De wolf is terug in Nederland.

Ik woon vlakbij exo en hier is het idd heel erg. Aangevreten dieren, steeds weer. Ze eten alles als ze honger hebben, een heel naar idee.
R. 2013
D. 2016
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 10:09

Bericht 11 Okt 2022 10:36

Re: De wolf is terug in Nederland.

Het zijn net mensen, die wolven :smile:

All jokes aside, ik kan me de sentimenten bij de terugkeer van de wolf wel voorstellen. Vee is een gemakkelijke prooi, dus dat is voor dierhouders problematisch.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 11 Okt 2022 11:06

Re: De wolf is terug in Nederland.

Het is rampzalig! Ik heb met eigen ogen gezien wat ze aanrichten dus nee, ze zijn hier niet welkom.
Je wil er niet bij uit komen op de vroege morgen. En ja, het is de natuur maar ons land is zoveel veranderd sinds vroeger dat de wolf hier echt niet meer past.
<<

Anoniem331

Bericht 11 Okt 2022 19:50

Re: De wolf is terug in Nederland.

‘Het is de natuur’ is een veel gehoorde uitspraak. Maar als je je bedenkt dat er in Polen wolven worden gefokt, gechipt en vrijgelaten worden, weet ik niet hoe erg dit de natuur is.
Deze wolven vertonen gedrag wat niet natuurlijk is, zijn niet schuw meer en schrikken niet van een auto meer of minder.
Ik vraag me dan ook echt af waar dit stopt. En merk dat het me erg bezighoud.
Ik zou vanavond heel dapper mn rondje bos doen met de honden, maar ben zo gefocust op de honden of zij ook aanslaan of iets horen wat er niet hoort, dat ik maar terug ben gegaan.
En dat vind ik weer vervelend van mezelf.

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers