Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Menstruatieondergoed

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 08 Sep 2022 18:22

Re: Menstruatieondergoed

Ik gebruik altijd cupjes maar op de lichtere dagen vind ik het fijner om ze niet te gebruiken, dan krijg ik ze ook gewoon minder goed ingebracht. Misschien best een idee om dat menstruatieondergoed te gaan gebruiken. Wasbaar maandverband heb ik ook, of nou ja meer inlegkruisjes, maar ik vind ze niet heel fijn, het drukkertje aan de onderkant en ze gaan vaak toch een beetje schuiven en er tussen zitten. Ik ga eens kijken naar de merken die jullie hier noemen.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 13 Sep 2022 14:56

Re: Menstruatieondergoed

Pineco schreef:Mijn oudste dochter gebruikt ze ook en draagt ze altijd al een paar dagen voordat ze ongesteld moet worden. Zo hoeft ze zich geen zorgen te maken over wanneer ze het nu precies wordt en weet ze zeker dat ze niet ineens rondloopt met een vlek in haar broek. De broekjes irriteren verder niet, dus zijn ook prima te dragen als je niet ongesteld bent.


Dat lijkt me echt ideaal. Nu ga ik op het werk soms extra vaak naar de wc als ik weet dat m'n menstruatie eraan zit te komen. Hoe vaak moet je een schone aantrekken?
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 13 Sep 2022 15:08

Re: Menstruatieondergoed

Zelf heb ik dit ondergoed van Modibody en ben er heel blij mee. Hoe lang je met een broekje kan doen hangt er heel erg vanaf hoeveel je verliest en welk type broekje je hebt.
Van Modibody heb ik broekjes met hoge absorptie, geschikt voor 24u. Ik verlies na het plaatsen van een spiraaltje nog maar heel weinig bloed, dus kan dan makkelijk met zo’n 24u broekje de 24u volhouden. Het stinkt niet en voelt ook niet nat aan. Het enige nadeel vind ik dat je geen zicht hebt in hoeverre hij ‘vol’ zit, omdat het absorptiemateriaal zwart is.

Het zit voor mij echt 100x comfortabeler dan maandverband. Tampons kon ik eigenlijk niet meer gebruiken omdat ik dus zo weinig nog menstrueer.
03/2019
11/2020
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 14 Sep 2022 11:05

Re: Menstruatieondergoed

Derpy schreef:
Pineco schreef:Mijn oudste dochter gebruikt ze ook en draagt ze altijd al een paar dagen voordat ze ongesteld moet worden. Zo hoeft ze zich geen zorgen te maken over wanneer ze het nu precies wordt en weet ze zeker dat ze niet ineens rondloopt met een vlek in haar broek. De broekjes irriteren verder niet, dus zijn ook prima te dragen als je niet ongesteld bent.


Dat lijkt me echt ideaal. Nu ga ik op het werk soms extra vaak naar de wc als ik weet dat m'n menstruatie eraan zit te komen. Hoe vaak moet je een schone aantrekken?


Als ze ongesteld is, doucht ze na het opstaan en trekt ze een schone aan. Dat is rond half 8. Tegen half 5 's middags is ze terug uit school en dan trekt ze meteen een schone aan. Dan tegen de avond voor het slapengaan en 's ochtends dus weer. Ik heb er wel flink wat op voorraad. Ze is vrij heftig ongesteld altijd, maar dit gaat helemaal goed zo.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2518

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 14 Sep 2022 21:25

Re: Menstruatieondergoed

Klaproos schreef:Thanks voor het delen van alle ervaringen! Ik ga het ook maar eens proberen denk ik. Even zien of er ergens bij de influencers nog een kortingscode zwerft 😉


Heb je nog wat kunnen vinden? Ik wil ook menstruatie ondergoed gaan proberen voor onze dochter en misschien ook wel voor mijzelf.
Zag bij de Hema nu wel een actie maar die heeft niet zo'n groot opvangstuk.
Verder kijk in nu bij my flower days en bamboozy. Ik zag bij Aliexpress ook menstruatie ondergoed, iemand daar ervaring mee?
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 14 Sep 2022 21:33

Re: Menstruatieondergoed

Code CHANEL geeft 15% bij Snuggs
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 15 Sep 2022 16:55

Re: Menstruatieondergoed

Viva schreef:
Klaproos schreef:Thanks voor het delen van alle ervaringen! Ik ga het ook maar eens proberen denk ik. Even zien of er ergens bij de influencers nog een kortingscode zwerft 😉


Heb je nog wat kunnen vinden? Ik wil ook menstruatie ondergoed gaan proberen voor onze dochter en misschien ook wel voor mijzelf.
Zag bij de Hema nu wel een actie maar die heeft niet zo'n groot opvangstuk.
Verder kijk in nu bij my flower days en bamboozy. Ik zag bij Aliexpress ook menstruatie ondergoed, iemand daar ervaring mee?


Ja via demammavan bij Snuggs inderdaad. Heb er om te proberen eerst eentje besteld maar bij meerdere geven ze zelf ook korting (alsnog is het duur spuk natuurlijk maar als ik dan geen tampons ed meer hoef te kopen...)
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 17 Sep 2022 07:52

Re: Menstruatieondergoed

Loopt het opvangdeel bij Snuggs een beetje ver naar voren?
Ik lek ook naar voren, aan de voorkant tussen m'n schaamlippen door zeg maar. Las een review waarin stond dat je dan aan de voorkant alsnog doorlekt, maar een ander zei weer van niet. Dus nu heb ik geen idee, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 17 Sep 2022 07:58

Re: Menstruatieondergoed

Arwyn schreef:Loopt het opvangdeel bij Snuggs een beetje ver naar voren?
Ik lek ook naar voren, aan de voorkant tussen m'n schaamlippen door zeg maar. Las een review waarin stond dat je dan aan de voorkant alsnog doorlekt, maar een ander zei weer van niet. Dus nu heb ik geen idee, haha.

Ik vind dat het best wel ver doorloopt, maar je zou ook die voor de nacht kunnen gebruiken. Die lopen helemaal van voor naar achter.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 28 Sep 2022 07:14

Re: Menstruatieondergoed

Ik zie net op IG dat ze bij Wibra ook mestruatieondergoed gaan verkopen.
1 voor € 12,99 en 2 voor €20
Geen idee of het wat is, maar wel goedkoop.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 28 Sep 2022 12:52

Re: Menstruatieondergoed

GeKKiE schreef:Ik zie net op IG dat ze bij Wibra ook mestruatieondergoed gaan verkopen.
1 voor € 12,99 en 2 voor €20
Geen idee of het wat is, maar wel goedkoop.


Absorbeert 5 ml vocht, de lekvrije slip van de Hema die 12 euro is zou al 15 doen.
2015 💙
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 28 Sep 2022 19:29

Re: Menstruatieondergoed

Oh, dat is dan echt voor de laatste dag/dagen.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 28 Sep 2022 21:31

Re: Menstruatieondergoed

Is dat ook fijn voor gewoon dagelijks gebruik? Ik draag altijd inlegkruisjes (want veel afscheiding rond de eisprong en ik vind het dan minder gevoelig met fietsen, dat kan soms een beetje pijn doen).
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 28 Sep 2022 21:45

Re: Menstruatieondergoed

Ik heb de onderbroeken van de Hema en vind ze wel wat breed aanvoelen en wat stugger. Inlegkruisjes zijn wat soepeler maar broeien wel weer meer.
2015 💙
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 28 Sep 2022 21:59

Re: Menstruatieondergoed

Hm en dat brede wil ik ook niet, ik krijg dan ontstekingen in mijn liezen. Dat krijg ik ook van dat wasbaar maandverband. Dan toch maar katoenen (voor zover dat echt katoen is) inlegkruisjes blijven gebruiken.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 28 Sep 2022 23:25

Re: Menstruatieondergoed

Deze zijn daar wel voor geschikt en niet breed, Alexis, maar misschien wel duur voor dagelijks gebruik: https://snuggs.nl/products/brazilian?va ... 9772256432
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Okt 2022 23:42

Re: Menstruatieondergoed

Ik heb nu de mid-waist broekjes van Lotties geprobeerd, die zitten echt heel lekker. Alleen op de zwaarste dag ging ik toch wel bijna doorlekken doordat het op de een of andere manier dan naar boven gaat aan de voorkant. Ik vond het ook niet zo’n lekker gevoel.
Maar ik ben er toch wel heel blij mee want ik heb regelmatig dat ik mijn cupje niet meer in krijg omdat ik niet meer kan ontspannend omdat het gevoelig is, voorheen deed ik dan een wasbaar maandverband in, maar die zit ik altijd uit mijn bilnaad te plukken. Dus nu kan ik op die dagen lekker menstruatieondergoed aan. Ik ben echt wel een pietlut met ondergoed, ik wil niet dat het broeit, ik wil niet dat het tussen mijn billen kruipt en ik wil niet dat het te laag zit aan de voorkant. Maar ik kan deze dus echt gewoon de hele dag dragen zonder irritaties over de pasvorm dus dat is super.
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 03 Okt 2022 15:08

Re: Menstruatieondergoed

Ik vind de Snuggs erg fijn dragen! Heb er om te beginnen eentje gekocht en nu alleen aangehad op een lichte dag en een keer ter vervanging van inlegkruisjes inderdaad (ook last van veel afscheiding). Maar ik ga de collectie wel uitbreiden denk ik. Jammer dat ze zo prijzig zijn, aan de andere kant zijn al die inlegkruisjes bij elkaar ook niet gratis.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 03 Okt 2022 22:32

Re: Menstruatieondergoed

Dat klopt Klaproos, het is een investering, maar ik vind echt wel dat ze lang meegaan. Als ik zie hoe lang wij nu al doen met het pakket dat ik ruim een jaar geleden gekocht heb voor ongeveer 100 euro. Ik heb zowel voor dochter als voor mezelf sinds die tijd geen enkel maandverband of inlegkruisje meer gebruikt. Ik kocht echt wel enkele pakjes per maand voor ons twee. En de broekjes zien er na heel vaak wassen nog steeds goed uit.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 04 Okt 2022 12:37

Re: Menstruatieondergoed

Goed om te weten Pineco! Wat voor pakket had je dan?
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 04 Okt 2022 21:17

Re: Menstruatieondergoed

Van My Flower Days, die waren toen 50 euro per 5 stuks en verzenden was gratis. Even teruggekeken en het was dus precies 100 euro ;-) 6 voor mijn dochter en 4 voor mezelf.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11404

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 04 Okt 2022 21:20

Re: Menstruatieondergoed

Ik heb broekjes van Primark en die vind ik heel fijn! Gebruik ze wel in combi met een cup of tampon.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 05 Okt 2022 15:44

Re: Menstruatieondergoed

Oh dat is nog wel een mooie prijs!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 05 Okt 2022 16:04

Re: Menstruatieondergoed

Ik zie dat ze die van de Wibra in 3 absorptie niveaus hebben en 2 modellen.
2 voor 20,- zag ik. Misschien ga ik die wel eens proberen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 29 Dec 2022 11:53

Re: Menstruatieondergoed

Modibodi heeft nu een sale. Ik heb daar nu een aantal besteld. 77 euro voor 6 broekjes vind ik prima om eens uit te proberen.
2015 💙
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers