Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kind sneller eten

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 22 Nov 2021 13:01

Re: Kind sneller eten

Hier gaat het ook weer de verkeerde kant op, ben nu alweer 'bang' voor vanavond als ze met haar trommel komt.

@Uffe, dat is het hier niet. Want koek, snoep, cake kan ze eten tot ze er ziek van wordt. Maar goed dat je het benoemd.

@Salome, zooo vermoeiend. De juf heeft een tijd met een stickerkaart gewerkt. Toen kreeg het hele gezin na 10 stickers een leuk uitje. Maar dat hield ze nog 3 dagen erna vol (zonder stickerkaart) en het was weer pet.
En idd muizenhapjes. Zeggen continu tegen haar: grote happen!
Vermoeiend, niet leuk. Werkt het bij jouw zoon om hem een filmpje te laten kijken? Of eet hij dan juist niet?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 22 Nov 2021 13:09

Re: Kind sneller eten

Ik ben dan mss heel streng hoor, maar niet eten betekent niks lekkers.
Als ze 's ochtends hun brood niet op hebben, krijgen ze daarna echt geen koekje oid. Zelfde met avondeten. Het hoeft niet op, maar ze moeten altijd proeven. In het weekend mogen ze vaak een ijsje als toetje, maar als de jongste al weigert om te proeven, krijgt ze geen ijsje.
Hier werkt dat nog redelijk goed. Brood laat ik ook rustig op tafel staan terwijl wij al wat anders gaan doen en grote zus wel op en gegeven moment wat anders krijgt. Dat is vaak wel een trigger om toch maar eens te gaan eten.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 22 Nov 2021 13:43

Re: Kind sneller eten

Wij zijn tegenwoordig ook heel streng. Niet eten of eten niet op is geen toetje, niks lekkers, geen ipad, na het eten naar bed. Zoiets. Het is wel goed, ben er zo klaar mee.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 22 Nov 2021 18:34

Re: Kind sneller eten

Zijn amandelen zijn het niet. Dat is nog gecheckt.
Logopedie is inderdaad een volgende stap waar we al naar gekeken hebben.
Zijn gezondheid is opzich goed. Al is hij veel verkouden. Vandaar dat die amandelen dus ook gecontroleerd zijn.

@Sam: Wij zijn idd ook streng inmiddels. Want het is dood vermoeiend.
Filmpjes kijken werkt hier niet. Dan stoppen zijn kaken echt direct met kauwen.
2016
<<

Brooke

Bericht 23 Nov 2021 19:48

Re: Kind sneller eten

Arwyn schreef:Ik ben dan mss heel streng hoor, maar niet eten betekent niks lekkers.
Als ze 's ochtends hun brood niet op hebben, krijgen ze daarna echt geen koekje oid. Zelfde met avondeten. Het hoeft niet op, maar ze moeten altijd proeven. In het weekend mogen ze vaak een ijsje als toetje, maar als de jongste al weigert om te proeven, krijgt ze geen ijsje.
Hier werkt dat nog redelijk goed. Brood laat ik ook rustig op tafel staan terwijl wij al wat anders gaan doen en grote zus wel op en gegeven moment wat anders krijgt. Dat is vaak wel een trigger om toch maar eens te gaan eten.


Zo doe ik dat ook. De jongste is ook heel traag in de ochtend met eten en we moeten gaan naar de psz bijvoorbeeld, dan heeft ze gewoonweg dikke pech en had ze maar sneller moeten eten. Hier leert ze er wel van merken we. Ze heeft dan op de psz vaak extra veel trek, dus nu gaat het op die dagen in de ochtend ook iets beter de laatste tijd. Maar hier is ze ook zo traag op de dagen dat ze niet gaat. In het weekend gaat nog redelijk, maar doordeweeks heeft ze soms na een uur het nog niet op. En gister deed ze twee uur over een appel, dus heb ik geen andere tussendoortje meer gegeven zoals een koek, want toen was het weer tijd voor de lunch onderhand, dus heeft ze gewoonweg pech en is er morgen weer een nieuwe dag voor wat lekkers.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 03 Okt 2022 21:02

Re: Kind sneller eten

Ik zocht op Google naar 'langzaam eten kleuter' en kwam hier terecht. 'Grappig', een jaar later is het haar zusje die het trage/niet eten over genomen heeft. Relativeren : een jaar later eet zij wel goed en snel(ler). Alleen deze fase is zo ruk.

Gaan vanaf morgen denk ik maar duidelijker zijn en eten wegpakken na bepaald moment.
Vandaag 2 uur over 2 cherry tomaten en 2 plakjes komkommer. Hoe dan?!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 04 Okt 2022 18:57

Re: Kind sneller eten

Het gaat hier nogsteeds traag 🙈🙈
Inmiddels dus een jaar later.
Avondeten zitten we altijd een uur voor een klein bordje.
Brood gaat iets beter. Maar frustrerend is het echt!
2016
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers