Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Personeelstekort bso

<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 28 Sep 2022 11:19

Re: Personeelstekort bso

Er worden inmiddels al heel wat regels niet meer nageleefd om zo toch ouders en kinderen opvang te kunnen blijven bieden. Maar ook dan zijn er situaties waarbij het gewoon niet toereikend genoeg is.
Ik begrijp ook heel goed dat je het probeert te vergelijken met je eigen vakgebied, maar ik denk dat je jezelf ook wel realiseert dat het appels met peren vergelijken is. Wij vliegen met regelmaat uitzendkrachten in maar ook die zijn er gewoon nauwelijks. En het is niet zo dat wij kinderen met een filmpje even ‘zelf aan het werk’ kunnen zitten, dat begrijp je zelf denk ik ook wel.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 28 Sep 2022 11:32

Re: Personeelstekort bso

Maple schreef:En het is niet zo dat wij kinderen met een filmpje even ‘zelf aan het werk’ kunnen zitten, dat begrijp je zelf denk ik ook wel.


Thuis werkt dat anders prima 😁😂
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 28 Sep 2022 11:35

Re: Personeelstekort bso

Maple schreef:Bij ons op de locatie redden we het gelukkig redelijk zonder sluitingen (wel steeds nét aan, en dankzij heel veel mazzel en soms ook extra werkend personeel). Maar binnen de organisatie is het beeld niet heel veel anders dan wat jullie hierboven beschrijven inderdaad. En dan ligt er een pakket klaar om de tekorten op te vangen wat ook niks gaat toevoegen. Rustige dagen (wo/vrij) gaan goedkoper worden, nouja dan is het logische gevolg dat de andere dagen niet rustiger worden, maar de woensdag en vrijdag wel net zo druk als de overige dagen.


Ik kan me voorstellen dat de andere dagen wel rustiger worden omdat ouders bijvoorbeeld een dinsdag ruilen voor een vrijdag. Zou voor mij wel een optie zijn in elk geval.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 28 Sep 2022 11:42

Re: Personeelstekort bso

Ik zeg zelf ook al dat het niet vergelijkbaar is he 😉 ik wist niet dat er al buiten wettelijke kaders gedacht werd. Ik twijfel ook of dat bij onze organisatie aan de orde is, bij elke sluiting krijgen we dezelfde standaardbrief waarin staat dat kinderopvang aan allerlei wettelijke eisen moet voldoen en dat ze er op die en die dag niet aan kunnen voldoen en dus dicht gaan.
En ik heb het idee dat er bij onze organisatie wel meer niet goed gaat. Een tijd geleden zijn ze overgenomen en veel vaste gezichten zijn inmiddels weggegaan. Dus ik zet überhaupt mijn vraagtekens bij hun beleid.
december 2016
juli 2019
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 28 Sep 2022 12:37

Re: Personeelstekort bso

Hier een ander geluid: ik kon op vrij korte termijn een dag extra afnemen voor m'n dochter en ze hebben 'de tent' nog niet 1 keer hoeven sluiten.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 28 Sep 2022 14:12

Re: Personeelstekort bso

De organisatie hier heeft er voor gekozen bepaalde groepen defintief te sluiten. Heel vervelend voor de mensen die dat betreft, maar wel fijner voor het personeel en de continuïteit.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers