Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Open relatie

<<

Kceetje

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 27 Sep 2022 11:42

Bericht 27 Sep 2022 12:07

Open relatie

Ik kon helaas geen echt forum vinden over open relaties dus post ik hier.

Om het kort samen te vatten, zowel partner als ikzelf zijn in vorige relaties niet trouw geweest. Niet goed te keuren, maar helaas wel gebeurt.
Tot nu toe (2,5 jaar) ben ik hem wel trouw geweest, hij blijkt dat niet geweest te zijn. (Laatste 4 maanden met dezelfde dame waar ik zelf achter moest komen)

Nu stelt hij een open relatie voor en op zich wil ik daar best realistisch over nadenken omdat ik ook geloof dat een mens niet monogaan is van zichzelf. Maar ik heb het idee dat we niet tot een zinvol gesprek komen.

Ik zoek toch ergens een stukje bevestiging en hij zegt heel simpel: jij bent mijn nummer 1, ik ga niet bij je weg voor een andere vrouw, met de ander is het alleen lust, ik ben bijna elke avond thuis bij jou omdat ik daar wil zijn, dus waar moeten we het verder over hebben, wat voor afspraken moeten we maken. Dat voelt voor mij wel een beetje kort door de bocht. Zeker omdat hij er ook bij zegt: Luister, ik weet dat het niet eerlijk is, maar ik weet niet of ik het trek als jij sex met een ander hebt.

Het vreemdgaan op zich is natuurlijk niet leuk, ondanks dat ik het begrijp is het wel een stuk vertrouwen wat ineens weg is. Ik wil dan ook praten, afspraken maken, bepaalde dingen voor ons houden en niet delen met een ander. Hij is niet heel goed in communicatie. Dan is zijn antwoord: ja daar wil ik rekening mee houden, maar je weet zelf dat je in het heetst van de strijd wel eens een afspraak kan breken/vergeten. Het is een heel eerlijk antwoord maar toch ben ik een beetje beduusd eigenlijk, want op deze manier klinkt het allemaal wel heel simpel terwijl ik denk dat het belangrijk is dat er eerst weer vertrouwen moet zijn door met elkaar te communiceren.

De communicatie loopt nu steeds uit op een discussie, zuchten en dan uiteindelijk op niks waardoor het onderwerp steeds weer te sprake komt. Hij zegt me te begrijpen, maar ondertussen voelt het alsof alles een beetje op zijn voorwaarden moet. Dit is wie hij is en als ik samen wil zijn moet ik dat accepteren, maar als hij het niet trekt, dan zetten we er een punt achter.

Hoe kunnen we nu samen tot een goed gesprek/afspraken komen?
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 17:57

Bericht 27 Sep 2022 15:30

Re: Open relatie

Een open relatie moet vooral gebaseerd zijn op vertrouwen en heeft an sich niks met vreemdgaan te maken. Ik las laatst op Reddit (geen wetenschappelijke bron haha maar goed) dat het bijna nooit werkt om een monogame relatie open "te maken", maar dat het dat beter kan zijn vanaf het begin. Van een relatie die monogaam is een open relatie maken is bijna altijd omdat een van de twee eigenlijk wil vreemdgaan. Nu heb ik geen eigen ervaring dus of dat altijd de waarheid is weet ik niet. Maar dit klinkt totaal niet als een goede basis voor een open relatie.

Oh en hij gooit jou je eerdere vreemdgaan dus ook voor de voeten, omdat hij zegt "ja je weet zelf hoe het kan gaan....". En er gelden voor jou andere regels, want jij mag dan niet met een ander gaan? Dat lijkt me een grote rode vlag.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 27 Sep 2022 15:34

Re: Open relatie

Inderdaad moet dit op vertrouwen gebaseerd zijn en dat heeft hij al kapot gemaakt dus het vreemdgaan is daar niet de juiste opening voor. Hij wil verder dus ook geen afspraken maken omdat hij niet weet of hij zich daaraan kan houden. Tja... Hij wil gewoon een vrijbrief om vreemd te blijven gaan wanneer en hoe daar zin in heeft. Dat heeft naar mijn idee niets met een open relatie te maken.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:21

Bericht 27 Sep 2022 15:47

Re: Open relatie

Pfoe lastig, dit lijkt een beetje andersom te lopen. Voordat je start met een open relatie lijkt het me belangrijk dat je dit kan doen op basis van vertrouwen en eerlijkheid.
Dit lijkt er vooral op dat hij vreemd gaat, jij daar achter komt en hij vervolgens zegt 'nou laten we dan maar een open relatie doen'.
Daar gaat volgens mij al een boel mis qua communicatie en openheid.
Denk je dat je hem nog kan vertrouwen? Wil je dit op deze manier? Denk dat je daar eerst antwoord op moet hebben voor jezelf
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 27 Sep 2022 16:01

Re: Open relatie

Wij zouden t niet kunnen,een open relatie.
We zouden t echt niet trekken als de ander seks had met iemand anders.
Serieus..ik vind t moeilijk te begrijpen...maar iedereen is anders natuurlijk.
Als je wel daarvoor in bent,lijkt me vertrouwen inderdaad t belangrijkst.
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 22:11

Bericht 27 Sep 2022 16:28

Re: Open relatie

Lijkt mij vooral veel rode vlaggen in deze relatie. Een open relatie gaat op basis van vertrouwen. Wat hij in feite heeft gedaan is vreemdgaan, want jullie hadden nog niet een open relatie. Hij wil daarbij eigenlijk ook niet dat jij met een ander gaat.

Hij is dus vreemd gegaan en zodra je er achter komt, komt het voorstel voor een open relatie. Die dan wel op zijn manier moet.

Run, forest, run?
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 27 Sep 2022 16:35

Re: Open relatie

Eens met LaLou.
<<

Anoniem331

Bericht 27 Sep 2022 16:59

Re: Open relatie

Dus na vreemdgaan wil hij een open relatie, en hij mag daar gebruik van maken maar hij denkt niet dat hij het trekt wanneer jij gebruikt maakt van de open relatie.
Run…
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 27 Sep 2022 21:11

Re: Open relatie

Een open relatie prima als beide partijen daarvoor open staan.
Maar een open relatie voorstellen na vreemdgaan is toch een beetje de verkeerde volgorde. Zeker omdat je er zelf achter moest komen en het al enkele maanden speelde, dan is toch hetgeen waar een open relatie om draait al bij het begin weg, het vertrouwen.
En dan zegt hij ook nog dat hij het niet trekt dat jij seks hebt met een ander. Maar of jij dat wel of niet trekt van hem heb je geen keuze vooraf in gehad.
Idd hoop rode vlaggen
Juli 2019
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 28 Sep 2022 10:18

Re: Open relatie

Als je er niet achter was gekomen, had hij dan ook een open relatie willen hebben of had hij het dan nog steeds verborgen gehouden voor je?

Dit klinkt niet als een goede basis voor een (open) relatie.

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers