Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

<<

Anoniem332

Bericht 23 Sep 2022 18:54

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Nou Fred hier z’n sukkel. 4 jaar geleden een contract van 3 jaar afgesloten, die afliep begin dit jaar.
Hoe zie je het voor je dat wij begin dit jaar nog een vast contract konden afsluiten?

Van 110,= > 230,= > 450,= maar daar gaan we bezwaar tegen maken omdat die bedragen niet 30 dagen van te voren doorgegeven zijn.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 23 Sep 2022 19:04

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Wij hebben nog niks gehoord van Eneco, zou het dan betekenen dat onze tarieven niet per 1oktober omhoog gaan?
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 23 Sep 2022 19:30

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

MrsMath schreef:Wij hebben nog niks gehoord van Eneco, zou het dan betekenen dat onze tarieven niet per 1oktober omhoog gaan?


Wij hebben ook Eneco maar krijgen niet eens bericht van tariefsverhogingen, terwijl die wel doorgevoerd worden.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 894

Geregistreerd: 22 Apr 2021 18:38

Bericht 23 Sep 2022 22:02

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Inmiddels voel ik het hier goed. Ik red het nu precies iedere maand maar dat betekent wel dat we geen leuke dingen meer kunnen doen die geld kosten, geen kleding meer gekocht kan worden, niet meer iedere maand kunnen tanken en we niet meer naar verjaardagen gaan.
Gelukkig heb ik nog wat koopzegelboekjes van de Jumbo, kan ik die gebruiken om sinterklaascadeautjes en kleding voor mijn zoontje te kopen.

En ja, ik weet dat er heel veel mensen zijn die het echt slecht hebben maar ik heb er net toch even een traantje om moeten laten. Dit is toch potverdorie niet het leven wat ik voor mijn zoontje bedacht had. Dit is niet waarom ik 32 uur werk?! Echt, ik vind de wereld even heel stom!
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 23 Sep 2022 22:33

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Nou Hugo, ik vind dit al al heel schrijnend om te lezen hoor. Dikke knuffel voor jou!
Laatst gewijzigd door Lady op 23 Sep 2022 23:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 23 Sep 2022 22:54

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Oh wat erg Hugo. Dat heeft grote invloed op je leven. Snap dat je daar verdrietig van wordt. Hoop voor jou (en vele anderen) dat dit toch snel weer beter wordt :(. En ik stuur je even een pb.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 24 Sep 2022 11:54

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Sterkte Hugo, heel erg dat je nu in deze situatie zit. Is er familie die nu kan helpen?

Hier ook zo, opeens ging alles tegelijk stuk dus we hebben dit jaar een andere auto, wasmachine, televisie en oven moeten kopen.
Daarnaast zaten we bij Welkom Energie, die ging failliet dus wij zitten nu ook met een variabel contract.
Wij hebben al flink bezuinigd op de televisie, zenders opgezegd.
Mijn ouders en schoonzus hebben de kleren voor de kinderen gekocht dit najaar. Ze waren overal uitgegroeid.
Gelukkig krijgen we dit kwartaal dubbele kinderbijslag voor 1 van de kinderen maar dit gaat op aan benzinekosten om naar school te rijden.
Het is een heftige tijd!

Sterkte allemaal die er last van hebben.
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 894

Geregistreerd: 22 Apr 2021 18:38

Bericht 24 Sep 2022 12:37

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Pfff jeetje Siesa, niet tof! Lief dat jullie familie bijspringt!

Mijn ouders hebben aangeboden om bij te springen maar dat heb ik geweigerd. Ik heb nog spaargeld dus we staan nog niet op straat ofzo. En ik merk ook een groot stuk schaamte en een groot stuk bewijsdrang (ik red me wel bla bla bla) naar de buitenwereld.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 24 Sep 2022 12:43

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Wat moeilijk voor jullie Hugo en Siesa, bah. Dat je die terughoudendheid voelt kan ik me goed voorstellen Hugo. Wel een prettig idee als backup iig!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 24 Sep 2022 13:30

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Ons contract is in januari afgelopen en toen konden we alleen variabel krijgen. Wij zitten bij Vandebron en gaan nu van 250 naar 520 euro. Ik ga nog wel bezwaar maken omdat we pas vandaag een mailtje kregen, dus ook geen 30 dagen van tevoren. En ik ga kijken of t ergens anders niet toch goedkoper is. We kunnen t wel betalen, maar t is wel een hoog bedrag natuurlijk!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 24 Sep 2022 18:54

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Hugo, wat rot! Heb je misschien toch nog recht op toeslagen? Zal je vast al bekeken hebben maar ja ik kan ook even niks anders bedenken.

Ik vind het zelf wel ingewikkeld dat ik hier lees dat veel mensen hun maandbedrag weten/aangepast krijgen. Wij krijgen wel brieven dat de tarieven verhoogd worden maar nooit niet iets over het maandbedrag. Ik vind dat ingewikkeld, ik kan hem zelf aanpassen tussen de 42 euro en de 338 euro. We zitten nu op 169. Maar ik krijg ook de melding dat we dit jaar geld terug krijgen,we krijgen de jaarafrekening altijd in december. Dus ik laat het nu maar staan zoals het staat.. maar helemaal lekker zit het me ook niet.
Vind met dit soort berichten en het nieuws, en het feit dat alles ook duur wordt het ook wel spannend in de keuzes die we gemaakt hebben. We gaan verbouwen, en er komt vloerverwarming, das wel meer gas. Ooit zal er wel een warmtepomp komen denk ik maar tot die tijd.. Tja dit hebben we vorig jaar toen we er mee bezig gingen gewoon niet bedacht. Maar ook rondom vakanties volgend jaar, wij boeken altijd vroeg dus nu ook maar ik heb echt wel ff getwijfeld of we er goed aan doen. We kunnen het nu we betalen maar ja wat gaat er nog allemaal gebeuren. Toch wel geboekt omdat ik ook we positief wil blijven in het feit dat we het kunnen betalen maar het zet me allemaal wel aan het denken.
:heart: :heart: 2011
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 894

Geregistreerd: 22 Apr 2021 18:38

Bericht 24 Sep 2022 19:18

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Herkenbaar studiebol, ik weet ook geen exact maandbedrag. Als het goed is staat mijn nieuwe maandbedrag vanaf 12 oktober in de app van Essent. Maar ben zelf aan het rekenen gegaan en ga er vanuit dat dat bedrag wat ik nu berekent heb, wel klopt.

Ik heb inderdaad recht op toeslagen maar heb mijn jaarinkomen vrij hoog ingeschat (bewust) dus krijg niet heel veel. En dat wat ik krijg, zet ik in principe zoveel mogelijk apart, ik ben altijd bang om terug te moeten betalen en dan écht in de problemen te komen. Dus daar kan ik zeker nog op terugvallen mocht het echt nodig zijn. Daarom wil ik ook nog geen hulp aannemen, ik heb nog een kleine back-up qua toeslagen.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 25 Sep 2022 07:32

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Ik vind het stom dat je een soort opluchting hebt dat er een plafond komt en dat er dan nog even een enorme verhoging doorgedrukt wordt. Wij hebben een variabel tarief, maar Essent past dat normaal alleen op 1 juli en 1 januari aan. We hebben geen bericht van aanpassing gehad, maar online lees ik het wel. Dat vind gek. Een overzicht met wat het bedrag wordt, zou lekker zijn
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 25 Sep 2022 09:12

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Wij hebben van Essent wel een mail gehad met de tarieven. Zag een paar dagen ervoor online al een gek voorstel van termijn bedrag verhoging, dus daar kun je wel kijken Olivia.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 25 Sep 2022 09:55

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Ik heb ook niks gekregen van Essent. Ik krijg volgende maand mn jaarafrekenking en krijg nog veel terug. Ben benieuwd wat dan mijn maandbedrag wordt. Kunnen jullie wel in de app van Essent? Ik niet, hij verwijst steeds naar de site.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 25 Sep 2022 10:05

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Nee bij mij ligt de app er ook al weken uit
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 894

Geregistreerd: 22 Apr 2021 18:38

Bericht 25 Sep 2022 10:29

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Tom schreef:Wij hebben van Essent wel een mail gehad met de tarieven. Zag een paar dagen ervoor online al een gek voorstel van termijn bedrag verhoging, dus daar kun je wel kijken Olivia.


Ik heb al 2x mail gehad maar ondanks dat kan ik helaas nog geen termijnbedrag zien, die is zichtbaar vanaf 12 oktober staat er.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 894

Geregistreerd: 22 Apr 2021 18:38

Bericht 25 Sep 2022 10:30

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Japie schreef:Ik heb ook niks gekregen van Essent. Ik krijg volgende maand mn jaarafrekenking en krijg nog veel terug. Ben benieuwd wat dan mijn maandbedrag wordt. Kunnen jullie wel in de app van Essent? Ik niet, hij verwijst steeds naar de site.


App ligt er idd al weken uit, via de site kun je wel inloggen.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Sep 2022 19:33

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Olivia schreef:Ik vind het stom dat je een soort opluchting hebt dat er een plafond komt en dat er dan nog even een enorme verhoging doorgedrukt wordt. Wij hebben een variabel tarief, maar Essent past dat normaal alleen op 1 juli en 1 januari aan. We hebben geen bericht van aanpassing gehad, maar online lees ik het wel. Dat vind gek. Een overzicht met wat het bedrag wordt, zou lekker zijn


Wij hebben ook geen bericht gehad, maar mijn moeder wel.
Inmiddels hebben we ook de jaarafrekening t/m 21 september gehad, zou het daar aan liggen?
08/2018
05/2021
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 26 Sep 2022 11:43

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Nou hier is de bom alvast klaargelegd door Eneco met de belofte dat hij over 2 weken af gaat. Ik ontving gisteravond laat een e-mail (slaapt ook goed, not) dat mijn tarieven gaan wijzigingen over 2 weken maar ze zeggen er dan nog niet bij wat mijn nieuwe tarief gaat worden, dat doen ze pas over 2 weken. Echt, whyyyyyy. Je snapt toch zelf ook wel dat mensen in paniek zijn? Moet ik nu 2 weken slecht slapen en me afvragen of ik het allemaal wel kan betalen straks? Ik heb even naar de kosten gekeken per kWh maar die gaan van 0,20242 naar 0,95941. Dat is dus bijna 5 keer zo veel. Wanneer gaan die plannen van de overheid in? Die stelden me nog wat gerust maar ik zit nu echt te flippen.

Herkenbaar ook Hugo. Als ik nog bij mijn vorige werkgever had gezeten dan had dit mij echt kapot gemaakt. Ik denk de duurdere boodschappen al eigenlijk. Nu zit ik eindelijk beter, zat ik er wat warmer bij en was ik trots dat ik eindelijk meer verdiende en komt dit. Ik ben zo teleurgesteld in onze overheid, ik ben echt boos merk ik.

Er wordt me al een paar jaar gevraagd of ik bij een bepaald bedrijf wil werken maar heb altijd nee gezegd omdat ik gewoon naar mijn zin zit waar ik nu werk. Gister weer een telefoontje. Heb duidelijk aangegeven dat ik sowieso niet minder wil gaan verdienen en ook zo min mogelijk reisbewegingen wil maken maar dat praten geen kwaad kan. Dan moet ik maar andere keuzes gaan maken want dit is financieel niet vol te houden voor de gemiddelde tante Sjaan.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 26 Sep 2022 11:44

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Hugo schreef:
Japie schreef:Ik heb ook niks gekregen van Essent. Ik krijg volgende maand mn jaarafrekenking en krijg nog veel terug. Ben benieuwd wat dan mijn maandbedrag wordt. Kunnen jullie wel in de app van Essent? Ik niet, hij verwijst steeds naar de site.


App ligt er idd al weken uit, via de site kun je wel inloggen.


App van Eneco werkt ook niet. De site wel maar die geeft je nieuwe bedrag pas aan op de dag dat het veranderd. :thumbdown:
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 26 Sep 2022 13:51

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Ik kom zowaar de app van Essent weer in, maar daar staat niets anders dan op de site in. Vanavond eerst het bezwaar even indienen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 26 Sep 2022 17:58

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Dronken taart, je zou bezwaar kunnen indienen omdat ze het niet minimaal 30 dagen van tevoren communiceren…
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 26 Sep 2022 18:34

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Hier hetzelfde dronken taart, maar ik heb t zelf even uitgerekend en wij komen rond de 607 euro uit per maand (we komen van 140 euro per maand). Onze leverancier gaat het plafond pas vanaf 1 januari toepassen staat in de mail.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 26 Sep 2022 18:36

Re: Ga jij last krijgen van alle lasten verhogingen?

Zora schreef:Dronken taart, je zou bezwaar kunnen indienen omdat ze het niet minimaal 30 dagen van tevoren communiceren…

Hoe doe je dit? Never mind heb t gevonden en verstuurd.
Laatst gewijzigd door Max op 26 Sep 2022 18:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers