Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hebben jullie de verwarming al aan?

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25108

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 20 Sep 2022 18:52

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Ik heb net de (vloer)verwarming op 20.5 gezet. Merk het nog niet echt moet ik zeggen, maar alles daaronder vind ik echt te koud.
❤ 7 juni 2018
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1963

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 21 Sep 2022 10:28

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

De zon schijnt weer, dus het is nu 21,5 binnen, maar 's avonds is het wel fris.
Ik heb er zo een besteld, denk dat ik hier maar in ga leven deze winter:
https://www.bol.com/nl/nl/p/warme-fleece-deken-met-mouwen-hoodie-blanket-tv-deken-sherpa-1340-gram-donker-grijs/9300000009072793/?s2a=#productTitle
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Sep 2022 22:19

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Ik ben bang dat als ik zo’n ding aantrek Derpy dat ik wegsmelt van het zweten haha. Zo synthetisch, dat vind ik niet echt prettig.

Hier staat in huis de kachel nog niet aan, maar in mijn tiny house heb ik de afgelopen dagen de electrische radiator een aantal keer aangehad op 19 of 20 graden (afhankelijk van hoe koud ik het vond), de vloerverwarming staat nog uit en dat vind ik prima. Vandaag heb ik de halve middag daar gezeten en vond ik het niet echt koud behalve aan mijn voeten. Ik overweeg nu om een paar sloffen daar neer te leggen
Het was vandaag best lekker weer maar ik was moe dus ik had vandaag een sjaal om, een hemd aan onder mijn shirt en een vest er overheen aan. Op zulke dagen vind ik het wel fijn als het huis gewoon warm is, maar goed heb er al met al vandaag dus niet echt last van gehad.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4502

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 22 Sep 2022 12:07

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Het is nu 19,5 graden in m’n huis met de balkondeur open. Ik stel het nog even uit. Trek gewoon wat warmere kleding aan en in de avond onder een dekentje op de bank.
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 25 Sep 2022 08:39

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Het is hier 21 graden in huis. Voelt soms wel koud. Dan zetten we de elektrische kachel aan en is het zo weer warm in huis voor een poos. Kachel willen wij zo weinig mogelijk aan hebben met die toren hoge energiekosten.
Extra kleren aan en deken op de bank.
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 893

Geregistreerd: 22 Apr 2021 18:38

Bericht 25 Sep 2022 08:44

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Hier nog niet maar ik zit in een appartement met boven, onder en beide kanten naast me buren. Daarnaast grote ramen op het zuiden, dus ieder beetje zon verwarmt de woonkamer gelukkig. Wel een paar keer dat ik het wat frisjes vond maar het viel nog te doen😃
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6814

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 25 Sep 2022 08:46

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Ik kwam net beneden en het is 16.5 graden.
De zon gaat schijnen vandaag en we zijn vanmiddag weg. Maar anders was de verwarming nu echt wel aangegaan.
2016
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 25 Sep 2022 10:22

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Bij ons is het 18,5 en ik heb de thermostaat op 18 gezet. Hij is dus nog niet aangegaan als t goed is. Mijn ervaring is dat t wel went als je 'm een graadje kouder zet. Ik doe gewoon een dikke trui en sloffen aan en ik heb altijd 2 dekentjes op de bank liggen, waarvan er 1 echt heel warm is.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 25 Sep 2022 10:28

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Heb je 'm 's nachts ook altijd op 18 staan Jente?
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 25 Sep 2022 10:32

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Max schreef:Heb je 'm 's nachts ook altijd op 18 staan Jente?

Ja, want we hebben vloerverwarming en ik vind dat t anders zo lang duurt voor t weer op temperatuur is en 18 graden is natuurlijk al vrij koud. En er is altijd iemand thuis bij ons, dus hij staat ook nooit een hele dag uit.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 25 Sep 2022 10:33

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Ik zag net dat het thuis 16 graden is. Gelukkig komen we vanavond pas thuis 🙃
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2381

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 25 Sep 2022 10:35

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Jeetje nu al maar 16 graden, brr!
Gisteren is het hier lekker opgewarmd door de zon, dus nu nog 19,5.
Gelukkig maar, want we hebben beneden nog vrijwel geen verwarming. Als het goed is wordt de pelletkachel binnenkort geïnstalleerd
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 25 Sep 2022 10:38

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Jente schreef:
Max schreef:Heb je 'm 's nachts ook altijd op 18 staan Jente?

Ja, want we hebben vloerverwarming en ik vind dat t anders zo lang duurt voor t weer op temperatuur is en 18 graden is natuurlijk al vrij koud. En er is altijd iemand thuis bij ons, dus hij staat ook nooit een hele dag uit.

In het coronajaar dat we het hele jaar thuis waren hebben wij aanzienlijk minder gas verbruikt dan het jaar daarvoor. Toen hadden we de verwarming ook altijd aanstaan. Ik vraag me af of het niet beter is voor je verbruik is om altijd een hoge minimale temperatuur aan te houden ipv steeds af te laten koelen en dan weer op te stoken.

Wij hebben 'm trouwens op 15 staan. Het was vanochtend 18,5 en met de zon erop nu zal t snel opwarmen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6121

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 25 Sep 2022 12:35

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Nog niet, gisteren wel de openhaard aangestoken maar dat was eerlijk gezegd meer voor de gezelligheid. We hebben een serre en nu met het zonnetje erop is het gewoon 21 graden.

Op hoeveel zetten jullie de verwarming ‘s nachts eigenlijk?

Pompoen, wat fijn voor je dat je je eigen huisje hebt om terug te trekken.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 25 Sep 2022 14:33

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Hier is hij nog niet aan geweest. Het is nu 21,5 graden in de woonkamer. Wij laten hem niet verder afkoelen dan 18 graden omdat opstoken lang duurt/meer energie kost dan lager zetten.
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 25 Sep 2022 15:36

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Ik durf de kachel eigenlijk niet aan te zetten 😳Een paar dagen geleden kregen we als advies termijn 717 euro. Dat terwijl we de kachel pas aanzetten als het onder de 17 komt...
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 25 Sep 2022 17:42

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Max schreef:
Jente schreef:Ja, want we hebben vloerverwarming en ik vind dat t anders zo lang duurt voor t weer op temperatuur is en 18 graden is natuurlijk al vrij koud. En er is altijd iemand thuis bij ons, dus hij staat ook nooit een hele dag uit.

In het coronajaar dat we het hele jaar thuis waren hebben wij aanzienlijk minder gas verbruikt dan het jaar daarvoor. Toen hadden we de verwarming ook altijd aanstaan. Ik vraag me af of het niet beter is voor je verbruik is om altijd een hoge minimale temperatuur aan te houden ipv steeds af te laten koelen en dan weer op te stoken.

Wij hebben 'm trouwens op 15 staan. Het was vanochtend 18,5 en met de zon erop nu zal t snel opwarmen.


Ik weet dat het bij een vloerverwarming inderdaad voordeliger is om hem altijd ingesteld te hebben staan op dezelfde temperatuur.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 25 Sep 2022 18:47

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

SoGood schreef:Nog niet, gisteren wel de openhaard aangestoken maar dat was eerlijk gezegd meer voor de gezelligheid. We hebben een serre en nu met het zonnetje erop is het gewoon 21 graden.

Op hoeveel zetten jullie de verwarming ‘s nachts eigenlijk?

Pompoen, wat fijn voor je dat je je eigen huisje hebt om terug te trekken.


Als ie straks een keertje aan gaat dan wordt de minimum temp 15. Daar laten we het dan naar afkoelen. Cv zetten we dan meestal savonds om 22u maar dat gaan we dit jaar veel eerder proberen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25108

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Sep 2022 19:22

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Ik vind het toch wel zo'n armoe dat we met dikke truien, sokken, pantoffels en dekens op de bank moeten zitten in ons eigen huis, waar het gewoon lekker warm en gemoedelijk hoort te zijn. Bluh. Word er gewoon geïrriteerd van.
❤ 7 juni 2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6121

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 25 Sep 2022 19:27

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Ja dat vind ik ook. Ik mag van mezelf nog maar 5 minuten douchen (want dat kost 17 cent per minuut mensen) maar als ik mijn haren moet wassen en scheren dan red ik dat nooit joh. Plus hoe fijn is douchen, alle gedachten kan je ordenen onder de warmte van de douche en het zachte gekletter van het water. Dat was vroeger tenminste, nu is het een race tegen de klok. 😄

Bij ons stond ie ‘s nachts altijd op 18 Zora, misschien moeten we ook maar overstappen naar 15 maar ik zie nu al op tegen het aankleden in de kou als je net uit je warme bed stapt.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 25 Sep 2022 19:32

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Ik vraag me oprecht af hoeveel geld ik nou eigenlijk ga besparen met al dat gierige gedoe.
Ik douche sowieso altijd al kort, maar ik ga wel regelmatig in bad. Aangezien ik zwanger ben en al heel veel dingen die ik normaal doe ter ontspanning niet mag ga ik daar niet op inleveren.

Zodra de baby er is gaat de verwarming hier gewoon volle bak aan. En misschien tijdens m'n verlof ook al wel.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 25 Sep 2022 19:47

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Voor de forummers die voortdurend draaien aan de thermostaat; ga ook eens op onderzoek uit om te werken met een constante temperatuur. Dus niet ‘s avonds de temperatuur terug omlaag, maar bijv. standaard 19,5 graden, zowel dag als nacht. Het kost de cv erg veel energie (en dus gas) om steeds weer toe te werken naar die hogere temperatuur.
In ons geval is het altijd 19,5 graden in huis. Het kost bij ons minder om de verwarming constant te laten draaien dan voortdurend bij te verwarmen ‘s morgens.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 25 Sep 2022 20:29

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

SoGood schreef:Ja dat vind ik ook. Ik mag van mezelf nog maar 5 minuten douchen (want dat kost 17 cent per minuut mensen) maar als ik mijn haren moet wassen en scheren dan red ik dat nooit joh. Plus hoe fijn is douchen, alle gedachten kan je ordenen onder de warmte van de douche en het zachte gekletter van het water. Dat was vroeger tenminste, nu is het een race tegen de klok. 😄

Bij ons stond ie ‘s nachts altijd op 18 Zora, misschien moeten we ook maar overstappen naar 15 maar ik zie nu al op tegen het aankleden in de kou als je net uit je warme bed stapt.


Ik kleed me sowieso altijd wel koud aan helaas haha want boven staat de meeste verwarming uit. Het is wel interessant te onderzoeken wat voor jullie goed werkt, punt dat Ysa aanhaalt. Ik geloof niet dat het per definitie bespaart als je altijd laat afkoelen naar 15 graden. Hangt ook af van hoe snel je huis opwarmt en afkoelt.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25108

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Sep 2022 20:32

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Ik ging ook elke week wel in bad, maar durf nu bijna niet meer. Denk dat ik het maar terugbreng naar één keer per maand ofzo. 😑
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43701

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Sep 2022 20:37

Re: Hebben jullie de verwarming al aan?

Bliss schreef:Ik vind het toch wel zo'n armoe dat we met dikke truien, sokken, pantoffels en dekens op de bank moeten zitten in ons eigen huis, waar het gewoon lekker warm en gemoedelijk hoort te zijn. Bluh. Word er gewoon geïrriteerd van.


Ja ik heb deze irritatie dus met lichten. Ik loop constant door een ongezellig donker huis.

Oh vandaag de kinderen in bad inderdaad ook maar een klein laagje water.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers