Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Autorit met 16 maanden

<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 23 Sep 2022 10:27

Autorit met 16 maanden

Volgende week gaan wij op autovakantie naar zuid-Duitsland (rondreis op de bonnefooi). Nu vind onze zoon autorijden echt NIET leuk. Dus we moeten al goed uitkienen wanneer we gaan rijden. Hebben jullie nog tips voor afleiding/vermaak?

We nemen de IPad mee voor filmpjes, maar dat kijkt hij niet echt. En bij de rest denk ik alleen maar: dat gooit hij toch maar weg (en dan zit hij vijf minuten met z’n handen omhoog “oh oooo”)
Maar misschien hebben jullie tips?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Sep 2022 10:32

Re: Autorit met 16 maanden

Nou hebben wij kinderen die behoorlijk goed doen in de auto maar wij hebben nooit veel speelgoed mee. Op die lange rit naar Oostenrijk en laatst ik in m'n eentje met ze naar Duitsland wel wat stickerboeken maar in alle eerlijkheid kan dochter dat toch nog niet zelf dus jouw zoon waarschijnlijk ook niet.
Voor hem zou ik dan wat knuffeltjes ofzo meenemen, wat frutsels zoals bakjes en kleine autootjes (en accepteren dat vrijwel alles op de grond beland), een magnetisch tekenbordje en verder hopen dat het goed gaat. Hopelijk gaat ie een deel lekker slapen!
Let's discover the world together.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 23 Sep 2022 11:38

Re: Autorit met 16 maanden

Ik vermijd lange autoritten om deze reden. 😬 Maar wat hier nog een beetje helpt is veel eten geven. Gewoon een droge boterham. Dan is ze wel weer even zoet. En bij echt lange stukken denk ik dat een van ons naast haar gaat zitten om samen een boekje te lezen.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 23 Sep 2022 14:01

Re: Autorit met 16 maanden

Onze zoon kan zich goed vermaken met een pop it en een fidget toy

https://shopee.ph/-BUY-2-GET-1-FREE-Pop ... 8987351373

Verkopen ze bij de action, hij is er nu al een half uur zoet mee in de auto.
Laatst gewijzigd door Uffe op 23 Sep 2022 15:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
⁠♡♡♡
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 23 Sep 2022 15:16

Re: Autorit met 16 maanden

Speelgoedjes geven is vreselijk want alles valt en dan is het helemaal drama. Wat hier nog weleens helpt is een leuk muziekje opzetten maar dat helpt ook niet lang 😅.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 23 Sep 2022 16:28

Re: Autorit met 16 maanden

Wij hebben al hele lang geleden besloten dat een van ons gewoon naast het jongste kind achterin zit. Nu zit nog steeds meestal 1 van ons achterin en 1 van de kinderen voorin. Ongezellig voor ons maar wel veel relaxter. Op die leeftijd konden we dan boekjes voorlezen, hand vasthouden, liedjes zingen, dingen van de grond rapen, knuffelen… iets meer opties iig. We hebben altijd veel muziek geluisterd, en ook luisterboeken. Jip en Janneke toen ook al veel. Aanrader!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Sep 2022 17:07

Re: Autorit met 16 maanden

Mijn zus doet dat ook Zora, achterin zitten. Wel handig met dingen aangeven idd! En stiekem ook wel gezellig lijkt me.
Maar wel alleen te doen als je samen rijdt haha. Als je alleen rijdt met de jongens gaat 't dan wel goed?

Ik rijd meestal alleen met de kinderen dus ze hebben geen keuze haha.
Let's discover the world together.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 23 Sep 2022 17:44

Re: Autorit met 16 maanden

Ja achterin zitten heeft niet veel zin. Ik word namelijk zelf wagenziek, dus ik wil dan alleen maar uit het raampje kijken 😂

Ik ga nog voor zo’n magnetisch bord en fidget-ding kijken. We zullen zien hoe het gaat.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 23 Sep 2022 18:02

Re: Autorit met 16 maanden

Zit hij met zijn gezicht naar voren of naar achteren? Bij ons vonden ze autorijden ook vreselijk, maar toen er een stoel kwam die alleen voorwaarts kon, werden ze zoveel rustiger in de auto. Ik weet dat het advies is om zo lang mogelijk achterwaarts te vervoeren, maar het was alsof ze meer te zien hadden voorwaarts en dat dat dus veel interessanter was. Dus misschien is dat een optie?
december 2016
juli 2019
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Sep 2022 19:12

Re: Autorit met 16 maanden

S vermaakt zich vaak wel in de auto. Hij krijgt wel zijn speen aan een speenkoord. En zijn knuffeltje doe ik ook aan een speenkoord. En dan een boekje en speeltje vaak. We moeten volgende week 3,5 uur rijden heb voor nu z'n bord

https://www.hema.nl/kind/speelgoed/hout ... 90269.html

Die nemen we mee op vakantie die kan die mooi in de auto gebruiken. En verder hoop ik gewoon dat die gaat slapen

Zn pop it ding werkt ook altijd hier. Eigenlijk vermaakt hij zich wel in de auto, en anders doen we kiekeboe via het spiegeltje. Ik zit soms vaak schuin op de stoel.
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 23 Sep 2022 21:12

Re: Autorit met 16 maanden

Ja met alleen rijden mag er dan alsnog nu op de heenweg een kind en op de terug weg het andere kind naast me zitten. Dat helpt hen al iets. Maar de meeste lange ritten zijn we wel compleet vaak eigenlijk :) toen M nog jonger probeerde ik het echt goed te plannen dat hij in slaap viel tijdens het reizen. Toen was de speen nog heeeeel belangrijk heheh.

Bloom, ik ben ook snel wagenziek. In het begin veel op de weg kijken en niet teveel echt lezen enzo helpt hier. En vaak rij ik en zit vriend achterin :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 24 Sep 2022 08:34

Re: Autorit met 16 maanden

Ja zoontje zit al vooruit. Op de dag af met 15 maanden, maar heeft weinig effect.
We gaan het zien 😬
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 08 Okt 2022 19:17

Re: Autorit met 16 maanden

Ik zal deze eens updaten. We hebben net een autorondreis van 8 dagen achter de rug door de Duitse Alpen.

Het autorijden ging echt fantastisch! Slapen ging goed. Ik had een boekje gekocht, daarmee kon hij zich vermaken en filmpjes op de iPad (cocomelon). Echt, geen klachten.

Wat we echter niet voorzien hadden is dat zoon op vakantie weigerde te eten. Hij wilde alleen frietjes, pizzabodem, banaan en fruitzakjes. Ja, zo werkt het leven niet. Maar al het andere weigerde hij pertinent (gooien, krijsen). Zelf twee keer gevoerd waarbij een van ons hem vasthield en de ander het eten erin stopte. Eten wat hij normaal heerlijk vond. Het huilen ging echt door merg en been en hij spuugde het vervolgens ook weer uit. Dus dat was na drie happen ook iets waar we niet mee door wilde gaan.
Het niet eten resulteerde in slecht slapen en om de 2 uur in de nacht komen voor een fles. Niet te doen!
Dus we zijn redelijk kapot.

Donderdagmiddag thuisgekomen. Eten ging meteen perfect, en slapen ook. Pfffff 🙈
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 08 Okt 2022 21:05

Re: Autorit met 16 maanden

Aaaaw wat rot zeg dat het eten niet zo goed ging. Persoonlijk ben ik er wel makkelijk in eerlijk gezegd. Je bent op vakantie, het is maar een week. Kind is wellicht ook een beetje van slag door alle nieuwe indrukken, ik zou echt mn battles kiezen zeg maar.

Fijn dat het autorijden wel goed ging in ieder geval :)
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 09 Okt 2022 07:07

Re: Autorit met 16 maanden

Ja hij heeft het “slechte” voer uiteindelijk ook allemaal gehad hoor. Inderdaad wat je zegt; vakantie en choose your battles. Maar ondanks dat hij dat wel at, stopte het ook na zes frietjes, of een half pizzapuntje.
Hij wilde echt niet eten.

Wel schattig, want hij kan nu dus ook nee schudden. En daarmee bedoeld hij ook echt nee. Dus dat is de winst die we nu wel hebben 😂
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Okt 2022 06:35

Re: Autorit met 16 maanden

Ah wat rot van 't eten en dus ook slapen. Ja dat is toch wel vaker zo, hadden wij op onze Amerika reis ook. Hebben daar toch maar aan toegegeven idd want je kan ook weinig anders. (ik vind frietjes, pizza, banaan en fruitzakjes nog redelijk gevarieerd 🙈)
En nog steeds eten ze wel slechter op vakantie, ook gewoon omdat het aanbod vaak anders is.


Maar wel fijn van de autoritten! Weet je dat ook weer!
Let's discover the world together.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers