Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gastoudertips gevraagd

<<

Anoniem16

Bericht 06 Sep 2013 20:58

Gastoudertips gevraagd

De kogel is door de kerk, R en N gaan weg bij de opvang en ik wil ze naar een gastouder.. Maar nu dus nog op zoek naar een goede gastouder, wat ik ook weer heel eng vind.

Iemand nog tips over hoe en wat ik het beste kan zoeken? Via google vind je natuurlijk van alles en nog wat hier in de omgeving maar hoe zou jij gaan selecteren?

En iemand eventueel ervaring met een goede gastouder in Eindhoven?
<<

Anoniem9

Bericht 06 Sep 2013 20:59

Re: Gastoudertips gevraagd

Gewoon een afspraak maken, je hebt snel genoeg door of het klikt. Je kan toch van te voren niet inschatten hoe het gaat uitpakken. Dat heb ik ook gezien bij mijn moeder.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 06 Sep 2013 21:08

Re: Gastoudertips gevraagd

Forti schreef:Gewoon een afspraak maken, je hebt snel genoeg door of het klikt. Je kan toch van te voren niet inschatten hoe het gaat uitpakken. Dat heb ik ook gezien bij mijn moeder.


Dit ja. Zoeken via gastouderbureau's, mail contact opzetten en als je daar een goed gevoel bij hebt : langs gaan.
<<

Anoniem255

Bericht 06 Sep 2013 21:26

Re: Gastoudertips gevraagd

Wij zijn toevallig vandaag rond gekomen met een gastouder.
Voor het tarief van een gastouder die kindjes ontvangt, komt zij bij ons aan huis. Heerlijk en enorm mee geboft.

Je zou je eens aan kunnen melden bij Oudermatch.
Dan kun je ook zien welke gastouders er bij je in de buurt wonen, of ze plek hebben (staat er vaak bij) en je kunt ze een berichtje sturen zonder dat je meteen aan een gastouderbureau hangt.
Gastouderbureau's die bij jou in de buurt actief zijn, zijn Kinop en Click.
Met beide hebben wij contact gehad en je krijgt daar goede uitleg en geen vraag is ze te veel.

Toen wij op zoek gingen naar een GO wilde we graag in de buurt van dochter haar school.
Dat was dan makkelijk met oog op school volgend jaar.
Nu hebben we een GO aan huis dus moesten we naar andere dingen kijken.
Heeft de GO een auto? Is er bezwaar om dochter een stuk verder op te halen? Komen daar nog vergoedingen bij kijken etc etc. Wij hebben echt enorm geboft. Ze vind het leuk om op te passen en doet het er alleen maar bij.
We betalen haar straks iets van 5,40 inl bureaukosten en reisvergoeding. Ze is enorm flexibel, zijn we een uurtje later? Geen probleem, dan blijft ze. Heb ik haar morgen toch niet nodig? Geen probleem, gaat ze iets anders doen.

Bij 1 bureau moesten we 2 maanden vooraf doorgeve als we haar niet nodig zouden hebben. Ik snap dat dat voor haar fijn is, maar ik weet vaak pas kort van te voren als ik tussendoor vrij pak. Dus dat is nu echt ideaal.
Zet voor jezelf eisen op een rijtje. Dingen die je echt heel belangrijk vind. Dingen die je echt niet wil. Ga gesprekken aan, neem de kinderen mee en kijk hoe ze op de /go reageren.
Mocht je een /go aan huis willen/nemen houd dan rekening met de risico inventarisatie. Hoe krom ook, ze komen dan kijken hoe veilig je huis is... In sommige gemeente's vragen ze een bedrag omdat je opvang in huis hebt. Belachelijk. Hier gelukkig niet, maar dat kan dus wel.

Succes!
<<

Anoniem16

Bericht 06 Sep 2013 21:29

Re: Gastoudertips gevraagd

Bedankt voor je duidelijke uitleg Mien! Heel erg fijn. Ik ga alles eens mee in overweging nemen en dan hoop ik snel te kunnen gaan switchen voor ze. Ik vind het voor R aan de ene kant enorm sneu, al zijn vriendjes zitten daar maar ik ben er echt klaar mee.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 06 Sep 2013 21:30

Re: Gastoudertips gevraagd

Jammer dat het kdv je niet bevalt, hopelijk vind je een leuke go!
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem16

Bericht 06 Sep 2013 21:31

Re: Gastoudertips gevraagd

Dank je Caroow. Er zijn inmiddels teveel dingen gebeurd die ik niet oke vind. En daarbij verhalen van andere ouders maakt voor mij nu dat het klaar is. Er zijn zo'n lieve juffen bij en die worden steeds allemaal overgeplaatst naar andere locaties waardoor mijn kinderen steeds andere juffen krijgen.
<<

Anoniem16

Bericht 06 Sep 2013 21:32

Re: Gastoudertips gevraagd

Mien wie was jij hiervoor? Ik heb een vermoeden maar weet niet of het klopt..
<<

Anoniem255

Bericht 06 Sep 2013 21:34

Re: Gastoudertips gevraagd

Ik denk dat je vermoeden wel klopt ;)
<<

Anoniem 42

Bericht 06 Sep 2013 21:35

Re: Gastoudertips gevraagd

Heb je goed na al die rare incidenten. Als ik een gastouder uit zou zoeken, zou er vooral een klik moeten zijn ook qua ideeen over opvoeding. Ik zou dan een 100% goed gevoel bij iemand willen hebben omdat er bij een gastouder minder controle is dan bij een opvang.
<<

Anoniem255

Bericht 06 Sep 2013 21:42

Re: Gastoudertips gevraagd

Twellie, dat was ons dilemma ook. Voordeel is wel, dat een GO vaak een langere tijd dezelfde kindjes hebben dan op een KDV. Daar wordt zo snel gewisseld van leidsters. Althans, in veel gevallen.
Waardoor ik daar een vervelender gevoel bij kreeg dan bij een GO.
Onze GO heeft 2 referenties opgegeven, bij de ene heeft ze 7 jaar gewerkt en bij de ander 4 jaar.
Bij beide stopt ze omdat ze kinderen te oud worden. Dat iemand zo lang in hetzelfde gezin meedraait geeft voor mij een fijner gevoel dan de wisseling van leidsters op sommige dagverblijven.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 06 Sep 2013 21:45

Re: Gastoudertips gevraagd

Lejow schreef:
Forti schreef:Gewoon een afspraak maken, je hebt snel genoeg door of het klikt. Je kan toch van te voren niet inschatten hoe het gaat uitpakken. Dat heb ik ook gezien bij mijn moeder.


Dit ja. Zoeken via gastouderbureau's, mail contact opzetten en als je daar een goed gevoel bij hebt : langs gaan.


Zo had ik ook mijn gastouder uitgekozen. Eerst mail contact gehad en toen dat goed voelde ook een afspraak gemaakt. Heb er uiteindelijk wel een paar gehad nadat ik een goed gevoel bij iemand had en die uiteindelijk ook gekozen.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem16

Bericht 06 Sep 2013 21:45

Re: Gastoudertips gevraagd

Twellie schreef:Heb je goed na al die rare incidenten. Als ik een gastouder uit zou zoeken, zou er vooral een klik moeten zijn ook qua ideeen over opvoeding. Ik zou dan een 100% goed gevoel bij iemand willen hebben omdat er bij een gastouder minder controle is dan bij een opvang.


Ja idd ik vind vooral die verminderde controle eng maar aan de andere kant zijn er ook genoeg verhalen over wat er kan gebeuren op een dagverblijf.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 06 Sep 2013 21:55

Re: Gastoudertips gevraagd

Wij hebben 3 go,s bezocht voordat we er 1 kozen.
De eerste leek leuk, maar na de tweede was de eerste niks omdat ze op grote kikkersloffen liep en tijdens het gesprek de tv aan had staan. Na een derde go te hebben bezocht wisten we bij binnenkomst al dit is d'r!

De derde was ook de enigste go die naar D keek en haar aandacht gaf.
Ons gevoel was het belangrijkste.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem272

Bericht 07 Sep 2013 06:56

Re: Gastoudertips gevraagd

Leuk om ervaringen te lezen! Ik had er niet bij stil gestaan dat GO's referenties kunnen opgeven. Kun je die dan bellen? Dat lijkt me wel fijn. Je kunt uit een kennismakingsgesprek toch moeilijk opmaken hoe iemand echt als oppas is lijkt me. Al zegt het veel als iemand op kikkersloffen loopt en de tv de hele tijd aan heeft staan haha.
<<

Anoniem134

Bericht 07 Sep 2013 09:28

Re: Gastoudertips gevraagd

Mijn dochter gaat naar een gastouder. Kinderdagverblijf heeft ons met haar in contact gebracht omdat ik andere werktijden kreeg e het kdv dan nog niet geopend was.

Wat ik erg fijn vind aan onze gastouder is dat ze altijd in een kdv heeft gewerkt, dus ervaring heeft.
Ik wilde ook weten hoeveel kindjes daar zouden zijn, hoe flexibel ze is ivm mijn overwerken, waar mij dochter heen moet als zij vakantie heeft of ziek is (regelt zij iets of moet ik dat doen), wie haar achterwacht is en wat haar ideeën over opvoeden zijn.
Daarnaast vind ik het fijn dat mijn dochter daar in een minstens zo schone omgeving is als thuis en dat ze ook regelmatig foto's maakt en die via WhatsApp naar mij verzend.
<<

Anoniem16

Bericht 07 Sep 2013 09:37

Re: Gastoudertips gevraagd

Bedankt allemaal voor de tips! Op aanraden van een vriendin ga ik ook nog eerst eens kijken bij een ander dagverblijf maar de voorkeur heeft voor ons toch een gastouder. Mijn moeder had ook nog een ander goed idee, om mijn schoonzusje een dag te vragen maar dat moet zij natuurlijk ook nog maar willen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 07 Sep 2013 09:40

Re: Gastoudertips gevraagd

Mijn zusje en haar vriend hebben zich toen ingeschreven bij een gastouderbureau. Je kunt dat volgens mij bepaalde voorkeuren aangeven, waarna je gematcht wordt. Zij hebben het echt zo getroffen met hun gastouder, zo'n fijne vrouw en op loopafstand van hun huis. Mijn neefje voelt zich daar compleet thuis.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 07 Sep 2013 10:18

Re: Gastoudertips gevraagd

Printje schreef:Bedankt allemaal voor de tips! Op aanraden van een vriendin ga ik ook nog eerst eens kijken bij een ander dagverblijf maar de voorkeur heeft voor ons toch een gastouder. Mijn moeder had ook nog een ander goed idee, om mijn schoonzusje een dag te vragen maar dat moet zij natuurlijk ook nog maar willen.



Voordelen zijn ook dat je alleen de uren betaald dat ze er zijn, en als je er voor kiest om ze in de schoolvakanties niet te brengen hoef je dat ook niet te betalen!
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 07 Sep 2013 10:24

Re: Gastoudertips gevraagd

Lejow schreef:
Printje schreef:Bedankt allemaal voor de tips! Op aanraden van een vriendin ga ik ook nog eerst eens kijken bij een ander dagverblijf maar de voorkeur heeft voor ons toch een gastouder. Mijn moeder had ook nog een ander goed idee, om mijn schoonzusje een dag te vragen maar dat moet zij natuurlijk ook nog maar willen.



Voordelen zijn ook dat je alleen de uren betaald dat ze er zijn, en als je er voor kiest om ze in de schoolvakanties niet te brengen hoef je dat ook niet te betalen!


Dat is helemaal waar. Ik hoop dat ze dat bij kinderdagverblijven ooit nog eens gaan aanpassen. Ik betaal veel meer dan dat hij er echt is.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 07 Sep 2013 10:35

Re: Gastoudertips gevraagd

Sommige KDV's doen het al, om extra kinderen binnen te halen.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 07 Sep 2013 10:53

Re: Gastoudertips gevraagd

Lejow schreef:Sommige KDV's doen het al, om extra kinderen binnen te halen.


Hier helaas nog niet. Ik denk dat tzt meer dagverblijven dat gaan doen.
<<

Anoniem134

Bericht 07 Sep 2013 11:08

Re: Gastoudertips gevraagd

Lejow schreef:
Printje schreef:Bedankt allemaal voor de tips! Op aanraden van een vriendin ga ik ook nog eerst eens kijken bij een ander dagverblijf maar de voorkeur heeft voor ons toch een gastouder. Mijn moeder had ook nog een ander goed idee, om mijn schoonzusje een dag te vragen maar dat moet zij natuurlijk ook nog maar willen.



Voordelen zijn ook dat je alleen de uren betaald dat ze er zijn, en als je er voor kiest om ze in de schoolvakanties niet te brengen hoef je dat ook niet te betalen!


Eens... en ik vind het ook een voordeel dat ze T.ess haar ritme aanhoudt. Als ze moe is kan ze gaan slapen, heeft ze honger dan krijgt ze iets eerder haar eten. T.ess is echt een buitenkind en ze kan daar volop buiten spelen. Op het kdv kon alles alleen maar op vaste tijden.
Mijn kleine dame voelt zich er helemaal thuis.
<<

Anoniem16

Bericht 07 Sep 2013 15:08

Re: Gastoudertips gevraagd

Maar hoe doe je dat dan met de belastingteruggave? Wanneer je ze dus niet in de vakanties laat gaan?
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 07 Sep 2013 15:11

Re: Gastoudertips gevraagd

Je berekend het aantal uren op jaarbasis zo wordt dat gedeeld door 12 dacht ik.

Kijk ook naar het gastouder bureau, sommige doen vrij weinig en andere helpen je met een persoonlijke match te maken.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder