Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.

<<

WeetNie

Noob

Berichten: 70

Geregistreerd: 24 Mei 2021 16:05

Bericht 20 Sep 2022 17:26

Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.

Ik ben een week geleden begonnen met een nieuwe baan na een tijd werkloos te zijn geweest. Ik was zo blij dat ik eindelijk een baan had en werk is werk. Maar nu werk ik er dus en weet ik echt niet of dit voor de langere termijn iets voor mij is. Als nieuweling kan ik natuurlijk nog niet zo heel veel en heb ik nog amper afwisseling maar ik zie dat mijn collega's die er al jaren werken ook weinig afwisseling hebben gedurende de dag wat het best eentonig maakt. Qua collega's is het allemaal heel leuk, het levert geld op maar toch....

Aan de ene kant vind ik het stom van mezelf om zo snel de handdoek in de ring te gooien maar ik weet gewoon echt niet of ik hier gelukkig van wordt...

En aan mijn omgeving heb ik ook niks, die zeggen allemaal dat ik vol moet houden want het is toch werk. En ja ik wil best volhouden maar hoe lang dan?
<<

Anoniem331

Bericht 20 Sep 2022 17:44

Re: Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.

Volhouden tot je iets anders hebt?
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 20 Sep 2022 17:50

Re: Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.

Dat zou ik ook doen. Gewoon blijven werken en ondertussen verder kijken en als je wat leukers tegenkomt solliciteren. Het solliciteert lekkerder vanuit een werkende positie.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 20 Sep 2022 18:12

Re: Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.

De banen liggen voor het oprapen dus ik zou dit als tussenoplossing gebruiken, en gaan zoeken naar een baan waar je echt blij van wordt.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 20 Sep 2022 18:13

Re: Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.

Proeftijd doorkomen dan een beetje moeilijk gaan doen zodat de rest van je een jarig contract betaald thuis kunt zitten en dan ondertussen rustig wat anders zoeken.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 20 Sep 2022 18:14

Re: Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.

Fred schreef:Proeftijd doorkomen dan een beetje moeilijk gaan doen zodat de rest van je een jarig contract betaald thuis kunt zitten en dan ondertussen rustig wat anders zoeken.

Dit kon ook alleen maar van jou af komen.
<<

Anoniem331

Bericht 20 Sep 2022 18:17

Re: Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.

Fred schreef:Proeftijd doorkomen dan een beetje moeilijk gaan doen zodat de rest van je een jarig contract betaald thuis kunt zitten en dan ondertussen rustig wat anders zoeken.


Jezus, serieus hoe dan Fred!
Tot de conclusie komen dat iets niet jou ding is, is meer dan oké. Maar moeilijk doen? En dan, thuis gaan zitten?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 21 Sep 2022 12:36

Re: Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.

Jip, betaald maandenlang thuis zitten zodat je wel een geschikte werkgever vind. Gros van de werkgevers gaat niet netjes met hun personeel om dus waarom zou je dat andersom wel doen?
Stel je bent op vakantie en krijgt ineens midden in je vakantie en aangetekende brief van je werkgever, dan is dat toch van de zotte en is het plezier van de vakantie voorbij. Dan zou ik als werknemer meteen schijt hebben aan de werkgever...
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 21 Sep 2022 12:41

Re: Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.

Jemig Fred, wat ben jij verbitterd op werkgebied. ‘Het gros’, kom op zeg. Ga eens wat aan jezelf doen.

Ontopic: ik zou ook blijven werken en ondertussen verder zoeken.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 21 Sep 2022 12:41

Re: Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.

Maar hoe moet je dan moeilijk doen zodat je betaald thuis komt zitten? Zeggen dat je ziek bent? Of wat bedoel je dan toch?

Vervelend dat jij zo beschadigd bent door werkgevers.

OT: volgens mij heb je 100 dagen nodig voordat je een beetje geaard bent op je nieuwe werk. Ik zou het wat meer tijd geven. Ik lees in je bericht ook niet echt heel schokkende dingen. En anders verder kijken vanuit deze baan, neem aan dat je niet zomaar weer bent gaan werken toch?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Sep 2022 13:59

Re: Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.

Ik zou voor jezelf nagaan waarom je op deze baan hebt gesolliciteerd en waarom je het leuk leek. En zie je dat terug in de baan nu je er even werkt? Wat is het perspectief voor over paar maanden of jaar?

Kan me voorstellen dat het sowieso echt wennen is. Maar als je echt het idee hebt dat het toch niet is wat je er van dacht zou ik vanuit deze positie verder zoeken.
Let's discover the world together.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 21 Sep 2022 16:54

Re: Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.

Ik zou het allereerst iets meer dan een week de tijd geven. Al het begin is moeilijk en misschien zit er meer afwisseling in dan het nu lijkt. Als het niks verandert dan kan je altijd nog weer op zoek naar iets anders. Laat dit eerst even wennen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 21 Sep 2022 16:57

Re: Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.

Lijkt me ook nogal afhankelijk van je situatie. Heb je een partner met voldoende inkomen of kom je in een uitkeringssituatie terecht?

De banen liggen voor het oprapen. Persoonlijk zou ik daarom verder kijken en het tot die tijd wel aankijken.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 21 Sep 2022 17:47

Re: Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.

Een week is te kort om een oordeel te hebben. Je moet het minstens 4-6 weken geven, dan pas krijg je het een beetje in de vingers.
Verder zoeken kan natuurlijk altijd. Daar zou je ook nu al mee kunnen beginnen, maar zou het ook nog niet helemaal afschrijven. Wellicht denk je er over een paar weken wel anders over.
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:00

Bericht 21 Sep 2022 21:14

Re: Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.

Ik heb het nog nooit leuk gevonden in de eerste weken van een nieuwe baan. Ik zou het wat tijd geven en als je het na een paar maanden nog steeds niet leuk vind dan kun je weer verder gaan kijken. Op dit moment liggen in heel veel branches de banen voor het oprapen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 21 Sep 2022 21:24

Re: Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.

Lastig, ik denk sowieso dat de eerste week niet het moment is om zoiets te beslissen, alles is nieuw, je hebt nog niet echt een band met mensen opgebouwd etc. Mijn ervaring is namelijk dat dat ook heel erg uit kan maken, saai werk met leuke mensen om je heen kan best heel fijn zijn.

Je kunt natuurlijk ook gewoon nu beslissen dat als je het over twee maanden nog niet leuk vindt dat je dan stopt. Als dat kan in jouw situatie natuurlijk. Maar dan weet je voor jezelf in elk geval dat je het niet oneindig vol hoeft te houden als je het niet leuk vindt. Klinkt misschien een beetje stom, maar dat soort dingen kunnen mentaal best steunend zijn.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Sep 2022 22:40

Re: Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.

Als je er pas een week werkt vind ik niet dat je het een eerlijke kans gegeven hebt.
Ik snap ook niet dat je je nu al druk erover kunt maken dat het over een paar jaar misschien saai is. Niemand zegt toch ook dat je er jarenlang moet blijven? Maar voor nu heb je in ieder geval een baan met leuke collega's. Mocht je het over een tijdje nog steeds niks vinden, dan solliciteer je gewoon verder.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 22 Sep 2022 17:07

Re: Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.

Ik zou inderdaad voor mezelf een termijn bepalen hoe snel ik het naar mijn zin had, en dan gewoon gaan doorsolliciteren. Ook bij die volgende baan moet je wel wennen, moet je zien of je het wel leuk vindt.

En Fred, als je zo om gaat met je werkgever, dan kan ik wel raden waarom de relatie met werkgevers altijd verstoord wordt. Ik krijg overigens nooit aangetekende brieven van mijn werkgever, als die me wat te vertellen heeft, dan geeft ie wel een belletje.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 22 Sep 2022 21:30

Re: Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.

Fred schreef:Jip, betaald maandenlang thuis zitten zodat je wel een geschikte werkgever vind. Gros van de werkgevers gaat niet netjes met hun personeel om dus waarom zou je dat andersom wel doen?
Stel je bent op vakantie en krijgt ineens midden in je vakantie en aangetekende brief van je werkgever, dan is dat toch van de zotte en is het plezier van de vakantie voorbij. Dan zou ik als werknemer meteen schijt hebben aan de werkgever...

Staat goed op je cv ook. Leuk voor een volgende werkgever, die wil je vast hebben.

🙄
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 22 Sep 2022 22:22

Re: Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.

@ Lady, denk je nu echt dat ik alle korte dienstverbanden op mijn cv zet?

Als ik solliciteer is het nog steeds vanuit een dienstverband waar ik inmiddels 3 jaar weg ben. Inmiddels heb ik in de tussentijd al een aantal werkgevers gehad. Geen haan die er naar kraait.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 22 Sep 2022 22:51

Re: Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.

Fred schreef:@ Lady, denk je nu echt dat ik alle korte dienstverbanden op mijn cv zet?

Als ik solliciteer is het nog steeds vanuit een dienstverband waar ik inmiddels 3 jaar weg ben. Inmiddels heb ik in de tussentijd al een aantal werkgevers gehad. Geen haan die er naar kraait.

Blij dat ik niet jouw werkgever ben zeg.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 23 Sep 2022 06:24

Re: Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.

Jee Fred. Ik snap dat werkgevers hun vertrouwen in medewerkers kwijtraken na ervaringen met types zoals jij. Jammer wel, dan moeten anderen zich harder bewijzen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 23 Sep 2022 07:50

Re: Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.

Dat geldt ook voor werkgevers. Er zitten types tussen die niet te vertrouwen zijn. Vacatures beter doen voorkomen dan ze zijn. Je binnen willen halen en van alles beloven tijdens het sollicitatieproces en daar niet nakomen (denk aan zaken kunnen ontwikkelen, ruimte voor eigen initiatief etc).
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 23 Sep 2022 09:10

Re: Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.

Fred schreef:Als ik solliciteer is het nog steeds vanuit een dienstverband waar ik inmiddels 3 jaar weg ben. Inmiddels heb ik in de tussentijd al een aantal werkgevers gehad. Geen haan die er naar kraait.


Dus eigenlijk lieg je dan op je cv? Ben je dan niet bang dat ze die werkgever een keer bellen?

WeetNie, een week is superkort. Ik zou het ook even aankijken, wie weet vind je het al leuker als je het werk wat meer onder de knie hebt. Je hoeft ook ergens helemaal geen tien jaar te blijven werken, maar als de collega's leuk zijn is het voor nu prima, toch?
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 23 Sep 2022 10:17

Re: Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.

Wat trek je dit topic weer lekker naar jezelf toe Fred. Kap daar eens mee joh. We weten nu wel hoe jij er in staat.

TO; Ik zou inderdaad rond blijven kijken voor iets leukers maar daarnaast wel blijven werken want inderdaad, geld is geld. En het is vaak wel even de eerste weken doorkomen. Er zijn op dit moment echter genoeg banen om er geen genoegen mee te hoeven te nemen. Heb je wel tijd om te solliciteren? Je kunt er ook nog voor kiezen dit aan te geven bij je leidinggevende dat je het idee hebt dat het best eentonig werk is en je niet weet of je dat op langere termijn leuk vindt. Wie weet komt hij nog met een oplossing of uitleg dat het beter wordt?
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers