Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vriendschappen

<<

Leila

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 19 Sep 2022 12:26

Bericht 20 Sep 2022 12:10

Vriendschappen

Hoeveel vrienden heb je? Hoe vaak zie je die? Ben je daar tevreden over of niet?
Ben je introvert of extravert? Wanneer noem je iemand een vriend? Kortom, vriendschappen, hoe sta jij daarin?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 20 Sep 2022 14:37

Re: Vriendschappen

Ik heb een vriendinnengroep sinds m'n puberteit, bestaande uit 7 vriendinnen en ik dus.
Mn zusje zit er ook bij, die zie ik sowieso wekelijks. Er zijn 2 die ik wat minder vaak zie, maar de andere 3 ook bijna elke week. Nu we allemaal kinderen hebben spreken we op onze vrije dagen regelmatig met kinderen af. Wij kletsen, kinderen spelen. Vaak spreek ik op vrijdag en/of zaterdagavond ook met die vriendinnen af, zonder kinderen dan dus. En door de week wandel ik 's avonds wel eens met ze.

Verder heb ik 1 vriend met wie ik vaak afspreek. En nog 2 andere vriendinnen met wie ik een paar keer per jaar probeer af te spreken.

Ik ben introvert. En ik zie mijn vriendinnen dus wel veel, maar we spreken vrijwel nooit van te voren af. Dus als ik te moe of overprikkeld ben, sla ik een keertje over. Maar ik ken ze dus al 20 jaar en sommigen langer. Denk dat dat wel helpt in dat het me niet altijd veel energie kost, en ik denk dat ik door bijv met de kinderen met hun te zijn, het me energie scheelt.
Want ik merk dat ik erg mijn best moet doen om met de vriendinnen die verder weg wonen af te spreken omdat dat me wel veel energie kost. Maar ze zijn me wel dierbaar, dus ik doe daar dan ook wel mijn best voor om het in stand te houden.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 20 Sep 2022 15:49

Re: Vriendschappen

Ik heb een goede vriendin die ik nu ruim 20 jaar ken. Wij zagen elkaar altijd wekelijks en soms meerdere keren per week, toen we nog iets dichter bij elkaar wonen. Nu appen we regelmatig en zien elkaar niet zo heel veel meer.
Sinds de zwangerschap van dochter heb ik een groep meiden hier uit de buurt leren kennen waarvan sommige echt hele goede vriendinnen zijn geworden en ik de rest ook als vriendinnen zie. Doen regelmatig iets leuks met en zonder kinderen. We appen hele dagen door met elkaar en weten veel van elkaar.
En heb nog wat vriendinnen die ik ken via de voetbal, dat is wat oppervlakkiger ondertussen dan dat het voorheen was.

Een vriendin hoeft voor mij niet iemand te zijn die ik regelmatig zie, ook als je elkaar een tijd niet ziet en het is gezellig en fijn als je elkaar weer ziet is voor mij heel waardevol.
Heb niet meer de behoefte om elke avond / elk weekend iets te gaan doen, gewoon zo afentoe is prima.

Helaas al wat gedoe op vriendschapgebied meegemaakt waardoor ik wel voorzichtig ben hierin en mensen minder snel vertrouw en minder snel als echte vriend zie.
Ik steek niet meer oneindig veel energie in mensen als het alleen maar van 1 kant komt en ik laat ook niet meer iets afhangen van de mening van een vriendin over anderen.

Qua introvert of extravert denk ik dat ik van beide wel wat heb.
Juli 2019
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 20 Sep 2022 17:58

Re: Vriendschappen

Ik heb nu nog (helaas) maar 1 beste vriendin omdat mijn andere beste vriendin 1,5 jaar geleden is overleden. Ik zie haar niet super vaak. Ik denk 1x per week. Het is sinds hun kleine veel minder geworden dan ervoor. Komt ook wel omdat er vrijwel altijd iemand ziek is haha. Dan heb ik nog een paar andere (goede) vriendinnen die ik ook af en toe zie. Ik ben ambivert dus soms vind ik het fijn om mezelf helemaal terug te trekken (zeker nu ik zelf een baan heb) en soms mis ik sociale contacten.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 20 Sep 2022 18:47

Re: Vriendschappen

Ik heb zes heel goede vriendinnen en dan nog een aantal vriendschappen en contacten die op een wat lager pitje staan. Mijn goede vriendinnen zie ik niet zo vaak, gemiddeld ieder eens per maand / twee maanden denk ik. Contact is er ook niet dagelijks maar zeker wel wekelijks.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Sep 2022 19:24

Re: Vriendschappen

Ik heb een aantal goeie vriendinnen die ik niet vaak zie maar waar de vriendschap wel gewoon echt blijft na meer dan tien jaar. Van school, studie en het forum.
Oh en ik ben een introvert. En ga heel goed op online vriendschappen. Reden dat ik al bijna 20 jaar op dit forum zit.
Laatst gewijzigd door Marin op 20 Sep 2022 20:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 20 Sep 2022 19:54

Re: Vriendschappen

Ik heb ook een hoop narigheid meegemaakt op het gebied van vriendschappen. Ik had heel lang een beste vriendin en ook een clubje vriendinnen van m'n studie. Dit clubje heeft mij van de ene op de andere dag gedumpt en dat was echt een klap in m'n gezicht. Volgens mij heb ik me daarna wat te krampachtig aan m'n andere vriendinnen vastgeklampt, vooral aan mijn toenmalige beste vriendin. Zo'n twee jaar later heeft zij me ook aan de kant gezet en een paar jaar daarna is dat nog eens gebeurd bij een andere 'beste' vriendin. Ik heb toen ook besloten om nooit meer iemand aan te wijzen als beste vriendin.

Ik heb nu een stuk of zes goede vriendinnen en twee goede vrienden. Sommige hiervan ken ik al dik twintig jaar, eentje zelfs al 35 jaar, en sommige ken ik van dit forum, nu zo'n tien jaar. Ik denk dat dit nu een stabiele vriendenkring is en daarnaast heb ik ook goede kennissen of collega's waar ik het goed mee kan vinden.

Mijn eigen behoefte op het gebied van vriendschap is ook veranderd in de loop der jaren. Natuurlijk ook vanwege mijn gezin en bijbehorende drukte. Ik zie niemand wekelijks. Meestal zit er een soort patroon in van elke twee/drie maanden afspreken en dan ook echt even goed bijkletsen. Soms is het ook elke maand, maar in elk geval wissel ik iedereen altijd zo goed mogelijk af en het verschilt per persoon of er tussendoor veel geappt wordt of niet.

Ik heb ook een paar vriendinnen gehad met wie het contact de afgelopen jaren verwaterd is en die ik nu niet meer spreek, maar daar heb ik vrede mee. Zo lopen die dingen nou eenmaal.

Nu ik op de basisschool weer mensen leer kennen komt soms dat onzekere gevoel wel weer terug dat ik een hele tijd had rondom vriendschappen, maar nu denk ik gewoon: als ik daar een leuk contact opdoe is het prima, en zo niet: ook goed. Ik ben blij met m'n huidige sociale kring, doe genoeg leuke dingen, maar heb ook veel behoefte aan me-time.

Ik ben volgens mij niet uitgesproken extravert of introvert. Volgens mij heb ik van allebei wel wat kenmerken.
❤ 7 juni 2018
<<

Leila

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 19 Sep 2022 12:26

Bericht 20 Sep 2022 20:55

Re: Vriendschappen

joey dat herken ik dat het fijn is om niet af te spreken maar het spontaan te houden zodat je kan kijken hoe je die dag voelt.
ik heb 2 vriendinnen die verder weg wonen dus daar spreek ik wel mee af (eens in de 2 a 3 maanden) Voor de rest hou ik het liever spontaan. Ik heb een goede band met mn schoonzusje, die zie ik 2x per week. Daarnaast nog 3 bevriende stellen, Die zien we 1x per 2 maanden ongeveer.
Agnes, het woord ambivert moest ik even googlen haha maar ik ben precies zo. Soms in gezelschap sta ik aan en sta ik op de voorgrond maar ik kan ook dagen hebben dat ik het heerlijk vind met mezelf op de bank. Mensen waar je gewoon mee kan zijn zonder de hele tijd te hoeven praten vind ik ook erg prettig.
het valt me op dat meerdere mensen aangeven narigheid te hebben meegemaakt met vriendschappen. Dat heb ik zelf ook zeker. Bliss, wat naar dat je zo hard gedumpt bent. Ik snap dat daardoor je behoefte aan vriendschap aan past. Ik merk ook dat ik tegenwoordig meer behoefte heb aan lichte vriendschappen, gewoon gezellig zeg maar. Ik laat liever niet meer het achterste van mijn tong zien bij iedereen. Ik denk dat er maar 3 mensen zijn waarbij ik dat nog doe in mn leven.
Ik vraag me ook af of dat gedoe met vriendschappen echt een vrouwending is...? Ik hoor mannen er nooit over eigenlijk.
Ik ken wel meer meiden die aangeven dat ze vriendschappen in het algemeen gewoon een lastig ding vinden.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 20 Sep 2022 21:33

Re: Vriendschappen

Ambivert moest ik ook wel even googelen, maar ik denk dat dat wel precies omschrijft hoe ik ben. Ik ben een enorme kwebbel, praat graag en makkelijk en maak ook relatief makkelijk contact. Maar ik vind het ook echt fijn om mezelf bij tijd en wijle af te zonderen en het kringetje om me heen zo klein mogelijk te houden. In grote groepen ben ik soms degene die honderduit kletst, maar vaak ook degene die stil en aandachtig zit te luisteren en waar weinig uit lijkt te komen. Dan lijkt het net alsof ik me niet vermaak en me afzonder maar in feite heb ik dan al genoeg aan het ‘aanwezig zijn’ en geniet ik daar evengoed van.

Vrienden/vriendinnen heb ik eigenlijk niet. Ik weet niet zo goed wat ik daarvan vind. Soms vind ik het meer dan oké, niet zoveel sociale verplichtingen ook. Maar soms mis ik het ook intens. Heb wel een enorm fijne relatie en een hoop fijne contacten wat dan misschien niet direct vriendschappen zijn, maar waar ik wel fijne energie uit haal.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Sep 2022 21:59

Re: Vriendschappen

Ik heb 1 beste vriendin, ik spreek haar dagelijks en zie haar paar keer per week. Helaas is ze nu wat verder weg verhuisd, dat maakt het iets lastiger. Dan nog ene vriendin waar ik net zo close mee ben, alleen die spreek ik veel minder. Dan heb ik nog wat vriendinnen waar ik uitjes mee doe. Heb nog handjevol vriendinnen in Nederland. En dan mijn mans vriendinnen: hij is opgegroeid met 5 meiden en die hebben mij geadopteerd zeg maar. En dan de mannelijke vrienden van mijn man: daar gingen ik vroeger mee op stap als man moest werken.
We hebben internationaal ook veel kennissen nog. We zijn beide heel sociaal, mijn man is extreem extravert (die kent de hele buurt en maakt overal praatjes) en ik ben ook extrovert maar hou ook van me-time, alleen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 17:55

Bericht 20 Sep 2022 23:13

Re: Vriendschappen

Ik heb geen vriendinnen. Ik heb een paar mensen die ik erg graag mag, en dat is wederzijds, maar een vriendschap noem ik het niet. Lijkt me overigens ook niets. Dus dat scheelt een hoop.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 21 Sep 2022 07:16

Re: Vriendschappen

Mijn vriendinnengroep van de middelbare school bestaat uit 11 meiden, hiervan zie ik zeker de helft minimaal eens in de twee weken. Een aantal zie ik wat minder vaak maar ik zie iedereen, op 2 na, als echt goede vriendinnen. Samen met de aanhang van deze vriendinnen is een grotere groep ontstaan met nog 4 extra bevriende stellen erbij die ik ook regelmatig zie en spreek. We gaan eens per jaar een weekend weg met de vriendinnengroep, daarnaast nog een nachtje met de meiden die bij de bevriende stellen horen erbij en een weekend met de stellen.
Daarnaast heb ik nog 3 losse vriendinnen die ooit collega’s van me waren.

Ik ben enorm tevreden met de vriendschappen die ik heb. De afgelopen 10 jaar heb ik gezien wie de echte vrienden zijn (veruit de meesten gelukkig) en wie alleen leuk zijn voor de feestjes en borrels. Alle vrienden hebben kinderen tussen de 0 en 6 en die gaan echt super leuk met elkaar om, enorm leuk om te zien en het verbind de vriendengroep nog meer.
Hierdoor kom je vrienden ook bijvoorbeeld op de opvang, op school en bij de peutergym tegen en de kinderen geven elkaar meestal een knuffel, ongeacht de leeftijd. Zo lief en leuk!

Ik noem iemand een vriend als ik weet hoe het met diegene gaat en als hij/zij weet hoe het met mij gaat en dat we daar open en eerlijk over kunnen praten en er voor elkaar kunnen zijn.

Ik ben een extravert persoon, krijg energie van goede sociale contacten. Als ik laag in m’n energie zit ga ik juist in contact zodat ik weer op kan laden.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 21 Sep 2022 08:42

Re: Vriendschappen

Ik vind het heel moeilijk om vriendschappen op afstand goed te houden, hierdoor heb ik vaak veel 'tijdelijke' vriendschappen. En dat vind ik ook ok. Nu heb ik bijvoorbeeld een hele goede band met een groep buren, doen we veel leuke dingen mee en zie ze elke week wel een keer.
Maar als ik ooit zou verhuizen dan denk ik dat dat contact verwaterd.

Ik heb een paar goede vrienden die ik al meer dan 10 jaar ken maar die spreek ik soms maanden niet. Vind ik heel prettig hoor. Had een goede vriend al een half jaar niet meer gesproken maar hij appt me vorige week of ik mee ga op reis en nu hebben we een week vakantie geboekt eind november. Hebben we dan even echt tijd om met elkaar te zijn.

Mijn vriend heeft niet heel veel vrienden maar is superhecht met een paar. Daar heeft ie bijna dagelijks contact mee en ziet ie ook elke week. Dat is voor mij weer nieuw.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 21 Sep 2022 09:13

Re: Vriendschappen

Tot een aantal jaar geleden had ik best veel vrienden. Maar ik merkte dat mijn prioriteiten en gevoelens aan het veranderen waren, vooral na het krijgen van ons 2e kind. Ik had minder ruimte (ook in mijn hoofd), om iedereen tevreden te houden. Er zijn toen op een korte periode wat vriendschappen opgehouden.

Eentje was met een groepje dat ik vaak zag, en we hadden een appgroep. Ik merkte eigenlijk al veel langer dat hun gedachten en uitingen niet (meer) bij mij aansloten. Ook werd er geen begrip getoond, vooral tegen het einde aan. Ik had 2 hele kleine kinderen en zij hadden geen kinderen, op 1 na die had 1 kindje maar die werd meer door de vader verzorgd. Ik heb op het eind 2x moeten afzeggen omdat de kinderen erg ziek waren. Ik kon ze natuurlijk ook gewoon achterlaten bij papa, maar ze waren gewoon echt beiden enorm ziek. We hebben zelfs 1 van die 2x dat ik heb af moeten zeggen de hap moeten bellen. Maar ik kreeg alleen maar verwijten over me heen etc. Toen is het een tijd later (ik heb het nog met 2 van de 3 los proberen te bespreken), toch "abrupt" afgekapt door mij, door wederom een groot onbegrip. Toen was ik er echt klaar mee. Mijn man was blij toen ik het heb afgekapt en sindsdien (al meer dan 3 jaar), voel ik nog steeds alleen maar heel veel opluchting, ik mis ze totaal niet.

Nog een voorbeeld. Een van mijn beste vriendinnen ging zich steeds vreemder gedragen. Ik probeerde te praten, of in ieder geval te laten weten dat ik er voor haar was. Maar ondertussen ging ik aan steeds meer twijfelen en ik vroeg me bij veel dingen af, wat heb ik toch gedaan? Vlak voordat corona begon waren we een avondje bij haar en haar man (we waren als 2 stellen met elkaar bevriend, mijn man is al vanaf geboorte met haar man bevriend). Ze gedroeg zich dus al tijden vreemd, maar die avond was bizar. Ik heb die nacht echt gehuild als een klein kind, omdat toen het besef van van alles kwam. Vanaf toen ben ik nog meer gaan nadenken en verwerken en kwam ik erachter dat ze eigenlijk heel toxisch was. Alles wat ik deed heeft ze wel bekritiseerd. Maar dan op een heel slinkse manier. En er was nooit echt diepgang, achteraf. Alles moest fun zijn. Met haar man hielden we contact, maar ja het was corona. En die stond ineens anderhalf jaar geleden op de stoep: Ik kan niet meer met haar leven, ik leef al al die tijd met een narcist. Ik was geschokt maar er viel zo veel op zijn plek toen. Ik had het grotendeels verwerkt maar toen kon ik het echt gaan afsluiten. Dit heeft wel veel impact op me gehad. Nu ben ik ook alleen maar opgelucht dat het voorbij is. Hij is zo lang mogelijk bij haar gebleven omdat ze kinderen hebben. Die kunnen zich nu een beetje redden op z'n minst en dat was zijn doel. Want voor de kinderen interesseert ze zich dus ook niet, ze wil doen wat zij leuk vindt.

Ik heb 1 beste vriendin, al 28 jaar. Dit is en blijft mijn beste vriendin tot de dood ons scheidt. Daar ben ik heilig van overtuigd haha. Ondanks mijn ervaringen met andere mensen geloof ik dit echt.

Ik heb ook nog een vriendinnengroepje, waar mijn beste vriendin ook bij zit. Dit is echt al jaren een fijn groepje met veel overeenkomsten in gedachtegang etc. Niemand had daar kinderen tot voor kort. Een van de vrouwen heeft nu ook een kindje.

Ik heb ook 2 goede vrienden. Een van die 2 is de ex-man van de narcist van hierboven. Door hem heb ik mijn man leren kennen, en we zijn al meer dan 20 jaar bevriend. Ik zie hem als een broer. Daarom was het een tijd ook extra hartverscheurend, omdat wij natuurlijk flinke zorgen om hem hadden. Maar hij is nu weer aan het opkrabbelen en het gaat goed.

De andere goede vriend is een collega van mijn man. Altijd gezellig met hem, wat we ook doen.

Daarnaast heb ik nog een vriendengroepje met alleen mannen, mijn man zit daar ook bij. Met hen doen we bord en kaartspellen avonden. Dat zijn (helaas) allemaal vrijgezelle mannen. Dus er is nog hoop op uitbreiding haha.

Daarnaast heb ik een hele goede band met een nicht van mij. Die zie ik ook als goede vriendin.

Daarnaast spreken we ook nog zo af her en der met mensen, en heeft mijn man best wel veel losse vrienden en nog een andere groep waar ik niet aan deelneem. Maar als het niet een van de bovengenoemde mensen is ga ik meestal iets voor mezelf doen als iemand langskomt voor mijn man.

En dan hebben we ook nog ouders en mijn man zijn broer met zijn gezin. En nog andere familiegelegenheden. Dus ik vind ons leven erg vol en ik ben blij dat ik nu alleen nog maar de waardevolle vriendschappen heb. Het kost nu geen moeite meer, deze mensen in mijn leven daar wil ik juist met alle liefde iets mee/voor doen. Ook omdat ik voel dat er altijd begrip is, voor wat dan ook. Ook vanuit de kindloze vrienden.

Wanneer is iemand een hele goede vriend. Als ik merk dat ik dingen over mezelf wil loslaten tegen deze persoon. En het ligt ook wel aan de persoon, wat ik vertel. Mijn beste vriendin weet bijna alles, we appen etc elke dag over de meest uiteenlopende dingen. Bij de mannen vriendengroep ga ik meestal niet over mijn eigen persoonlijke ik de diepgang in. We hebben wel vaker goede gesprekken overigens. Ook is een vriend iemand waar ik echt mezelf bij kan zijn. Dus stel mijn goede vrienden van hierboven staan ineens voor de deur en ik ben niet opgemaakt of niet netjes gekleed, dan hoef ik me niet om te gaan kleden in principe haha.

Hoe vaak ik/we iemand zien, daar zat voor corona wel echt een patroon in. Nu eigenlijk niet meer. Het loopt zoals het loopt. Ook heb ik tijdens corona een burn out en long covid gekregen, dus het is nu allemaal anders voor mijn gevoel.

Ik ben in principe een extravert persoon, maar wel een die me-time nodig heeft. Ik vind mezelf wel anders geworden na het krijgen van kinderen. Ik ben nu introvert, maar met een extraverte persoonlijkheid zodra er iemand in beeld is. Ik kan het niet uitleggen eigenlijk. Het is een gevoel. Het is geloof ik wel een lang verhaal geworden. Chapeau voor degene die het heeft gelezen!
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 21 Sep 2022 10:31

Re: Vriendschappen

Ik heb 2 goede vriendinnen...verder heb ik redelijk veel kennisen.
Ik ben niet zo goed met mensen eigenlijk..
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 21 Sep 2022 12:02

Re: Vriendschappen

Ik heb een vriendinnengroep van de middelbare school, we zijn met negen meiden. Eentje ervan ken ik al mijn hele leven, we zijn in dezelfde straat geboren en onze vaders waren bevriend. We zijn samen opgegroeid. Een ander is op de peuterspeelzaal aangesloten. Van de rest van de meiden hebben er ook een stel bij elkaar op de basisschool gezeten en twee zijn nichtjes. We zien elkaar met periodes vaak en soms minder, maar we gaan elk jaar een weekend weg. Komend weekend weer 😃

Verder heb ik nog een groepje uit mijn studententijd en nog wat losse vriendinnen.
december 2016
juli 2019
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 21 Sep 2022 12:33

Re: Vriendschappen

Ik ben er trouwens wel achter dat groepjes niet zo mijn ding zijn. Hoe gezellig dat ook kan zijn, maar ik voel me altijd heel snel buitengesloten dan. Dus ik heb alleen clubjes van drie (met mij erbij) of ik spreek een-op-een af.

M'n vriend heeft trouwens niet echt vrienden. Eén vriend is meer een kennis geworden nu, die spreekt hij soms tijden niet en dan ineens gaan ze weer af en toe wat doen om bij te praten. Daarnaast is hij nu elke twee weken één dag op kantoor op woensdag en daarna gaat hij altijd borrelen met een klein clubje collega's. Vroeger had hij wel een vriendengroep, maar tegenwoordig heeft hij daar geen behoefte meer aan. Volgens mij vindt hij het lastig dat mensen dan dingen van je verwachten enzo, terwijl hij liever zijn eigen plan trekt. Toen wij net samen waren vond ik het wel gek dat hij niet echt vrienden had, maar inmiddels boeit het me niks meer. En het is nog praktisch ook, want op deze manier kan ik altijd wel de deur uit als ik dat wil en kan hij bij onze dochter blijven. :smile:
❤ 7 juni 2018
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 21 Sep 2022 12:49

Re: Vriendschappen

Bliss schreef:Ik ben er trouwens wel achter dat groepjes niet zo mijn ding zijn. Hoe gezellig dat ook kan zijn, maar ik voel me altijd heel snel buitengesloten dan. Dus ik heb alleen clubjes van drie (met mij erbij) of ik spreek een-op-een af.

Hier kan ik me ook echt bij aansluiten. Ik ga gewoon echt niet goed op groepjes. Soms vind ik dat wel eens jammer eigenlijk. Lijkt me best leuk! Maar kon nooit echt goed met een vriendengroepje meekomen op de één of andere manier. Edit: Dat merk ik ook met mijn wandelgroepje. Dan ben ik vaak, bij een wat grotere groep stiller en trek ik me wat terug.

Mijn man heeft geen vrienden meer. Nog wat losse kennissen maar verder niet. Het is allemaal heel rot gelopen, waar ik niet te veel over uit wil wijden. Vind het vooral rot voor hem, maar hij vind het prima zo.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 21 Sep 2022 13:05

Re: Vriendschappen

Hier een neef die ik wel als vriend beschouw.

Door oa het bordspellenwereldje heb ik veel nieuwe mensen leren kennen die ook bij mij thuis komen. Wel alleen om een spelletje te spelen, maar ondertussen praat je vaak ook over andere zaken. Het zijn niet echt vrienden, want voor mij verjaardag nodig ik ze niet uit. Echter om ze kennissen te noemen vind ik eigenlijk dat je ze dan tekort doet. Eigenlijk zitten ze tussen kennissen en vrienden in... Weet iemand daar een nieuwe term voor? Lol...

Ik had eerst heel lang een vriend (vanaf basisschool) maar die heeft het contact van zijn kant verbroken. Inmiddels is dat al 3 jaar of zo geleden en heb ik er wel vrede mee al spreekt mijn neef er wel mee af. Die vriend heeft ook best extreem rechtse denkwijzen wat ondanks ik rechts ben zelfs nog botst. Zijn vriendin is niet heel slim (tactisch heel slecht met spelletjes) en wordt eigenlijk door hem overlopen want hij is vrij dominant. Gaat gerust een week wielrennen in de bergen en laat dan vriendin met een jong kind achter.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Sep 2022 13:48

Re: Vriendschappen

Fred schreef:
Door oa het bordspellenwereldje heb ik veel nieuwe mensen leren kennen die ook bij mij thuis komen. Wel alleen om een spelletje te spelen, maar ondertussen praat je vaak ook over andere zaken. Het zijn niet echt vrienden, want voor mij verjaardag nodig ik ze niet uit. Echter om ze kennissen te noemen vind ik eigenlijk dat je ze dan tekort doet. Eigenlijk zitten ze tussen kennissen en vrienden in... Weet iemand daar een nieuwe term voor? Lol...
.


Ik zou dat gewoon vrienden noemen. Maar ik hanteer ook geen verjaardagseis voor vriendschappen.

Ik heb trouwens ook wel twee vriendinnen in de buurt, de partners van vrienden van m'n man. Dus soort vriendenclubje met z'n zessen en we spreken ook vaak één op één af.

Goud waard dat soort lokale vriendschappen ook. Zoals vanochtend een vriendin uit bed kunnen bellen om de hele dag op m'n zoon te kunnen passen, omdat z'n juf naar het ziekenhuis was. En over tien minuten komt zij haar twee kinderen brengen (plus mijne terug) zodat zij naar de fysio kan.
En daarna een wijntje samen.
Let's discover the world together.
<<

Leila

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 19 Sep 2022 12:26

Bericht 21 Sep 2022 17:05

Re: Vriendschappen

maple: wat verdrietig dat je een vriendschap soms mist maar wat fijn dat je een goed relatie hebt. Je partner is tenslotte wel het belangrijkste want daar ben je het meeste mee. En die andere contacten zijn ook heel waardevol. Daar zoek ik zelf juist wat meer van :-)
Beau, daar ben ik heel benieuwd naar...Waarom noem je de contacten die je hebt geen vriendschap? Wanneer is iemand een vriend of vriendin? En waarom lijkt een vriendschap je niks? Oprechte interesse.
Bisq: Je schrijft: " Als ik laag in m’n energie zit ga ik juist in contact zodat ik weer op kan laden."
Daar herken ik me zo niet in! Dat zal echt het verschil zijn tussen introvert en extravert. Als ik laag in mn energie zit moet je me lekker met rust laten en heb ik liever niemand om me heen. Ik dacht heel lang dat ik extravert was omdat ik best wel the life of the party kan zijn soms maar dat zegt dus eigenlijk niks. Ik wordt al moe bij de gedachte van al jou sociale dingen LOL
Feline: leuk om te lezen! Beter een goede buur dan een verre vriend zeggen ze toch. Dat heb ik dan weer niet. lijkt me best gezellig!
Haha peinture ik heb het helemaal gelezen hoor! Vond het heel leuk om te lezen en ook zeker herkenning hier en daar. Het krijgen van kinderen veranderd idd je prioriteiten en laten we eerlijk zijn, ook je energielevel. Ik denk dat het heel goed is dat je vriendschappen die alleen maar heel veel energie kosten beeindigd, ookal kan dit wel pijnlijk zijn.
Danny: 2 vriendinnen en veel kennisen...waarom vind je dat je niet goed met mensen bent?
Niekske: Veel plezier dit weekend!
Fred: Vrennissen? (LOL)
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 17:55

Bericht 22 Sep 2022 21:40

Re: Vriendschappen

Leila, mijn familie (mijn ouders, stiefouders en man) zijn mijn allerbeste vrienden. Ze staan er wanneer nodig en voelen aan wanneer ze nodig zijn. We bellen even of appen een middagje rond, spuw gal en gaan weer door.

Ik deel dit gewoon simpelweg niet met de vrouwen die ik veel spreek. En waar ik ook weleens mee naar de kroeg/eten ga. We hebben het oppervlakkig gezien leuk met elkaar, maar spuw mijn gal niet bij hun of bel ze niet wanneer ze nodig zijn, want dat zijn ze niet. Andersom ook niet, omdat ze weten dat ik ook niet zo ben. En dat noem ik geen vriendschap, zoals ik hem wel met familie heb.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 23 Sep 2022 12:06

Re: Vriendschappen

Ik ben best sociaal maar aan vriendschappen heb ik weinig behoefte. Ik heb 2 vriendinnen waarvan ik er 1 af en toe zie (die vriendschap is per ongeluk ontstaan haha) en met de ander vooral veel contact heb en dat is echt meer dan genoeg. Ik werk, doe daarnaast vrijwilligerswerk en heb ook mijn eigen hobby's en huishouden/ gezin. Ik zou niet weten waar ik de tijd en energie vandaan moet halen om meer vriendschappen bij te houden. Ik vind het dus prima hoe het is. De vriendinnen die ik heb geven me energie en geven mij de ruimte als ik dat nodig heb. De vriendinnen die ik niet meer heb die namen dat vooral. Daar ga ik niet meer aan beginnen. Ik heb geen zin om constant dingen te moeten (min zo vaak afspreken bv) en aan bepaalde verwachtingen (hoe ik met mijn eigen verdriet om moet gaan bv) te voldoen. Mij niet bellen...
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Leila

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 19 Sep 2022 12:26

Bericht 23 Sep 2022 13:16

Re: Vriendschappen

ik snap 'm beau! En mooi dat je zon goeie band met je familie hebt!
DronkenTaart, Ik snap je helemaal wat betreft de verwachtingen en je hebt inderdaad al veel activiteiten dus dan blijft er ook minder tijd over. Bedankt voor het delen. Altijd fijn om te lezen dat je niet de enige bent die niet conitue behoefte heeft aan hordes vrienden.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 24 Sep 2022 10:11

Re: Vriendschappen

Leila..ik ben graag alleen...ook in mijn relatie heb ik toch echt ruimte nodig.
Hij ook trouwens,dus dat geven we elkaar dan ook.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers